Witam,
powracam z problemem nie doładowania turbo.
W aucie siedzi nowa pompa Vacum bosha, nowy map sensor, podmieniane bloki elektrozaworów. Dodam, że przez jakiś czas po zmianie bloku elektrozaworów i gruszce klapy gaszącej, gdzie była nieszczelność auto odżyło, logi dynamiczne wyglądały dobrze. Po około miesiącu auto znów zaczęła mieć problem z nie doładowaniem. Do tego jest błąd na vagu p0401 zbyt niski przepływ spalin, EGR był zdjęty do czyszczenia ale był czysty oraz membrana szczelna a błąd dalej wyskakuje. Myślę że ten błąd jest powiązany ze sterowaniem, zbyt niskie podciśnienie. Wrzucę logi dynamiczne do oceny gdy było ok i jak jest po miesiącu.
http://vaglogi.pl/log-011_010_003_VrjnlG.html. Logi gdy było ok.
http://vaglogi.pl/log-011_010_003_W46G410.html. Tak wyglądają obecnie logi.
Czym to może być spowodowane? Jak to sprawdzić. Podmieniłem dwa bloki elektrozaworów ale to nic nie zmienia. Auto z dołu nie jedzie, zaczyna od 2k rpm oraz ciężko mu wchodzić na obroty powyżej 3k na 5 i 6 biegu a jak wejdzie powyżej 3k rpm zazwyczaj tryb awaryjny z.nie doładowania. Dzięki za pomoc
Logi dynamiczne, słabe osiągi auta
- Feberos
- Użytkownik
- Posty: 255
- Rejestracja: śr kwie 11, 2018 17:06
- Auto:: Touran '03 1.9TDI AVQ
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Logi dynamiczne, słabe osiągi auta
A wężyki od podciśnienia były sprawdzone? A najlepiej to od nich zacząć bo koszt niewielki w porównaniu np. do pompy vacuum.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Logi dynamiczne, słabe osiągi auta
problemow wielkich z doladowaniem nie widac. moglbys na probe zaslepic egr blaszka to by moze pokazalo czy czasem nie ma jakiej nieszczelnosci. delikatnie zaniża wartosci na maf od okolo 3000 obr. mozna by tez zluzowac nieco sruby na wydechu by wykluczyc przypchany wydech. jesli rlto zrobisz to bym rwal pokrywe zaworową by zweryfikowac krzywki na walku bo tu jest tez podejrzenie ale zaczynamy jak pisakem od latwiejszych spraw.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 36
- Rejestracja: wt lis 03, 2015 21:04
- Auto:: VW Touran 2004r, 1.9tdi
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Wąchock
- Podziękował: 5 razy
Re: Logi dynamiczne, słabe osiągi auta
Feberos, tak wężyki były sprawdzane są ok a pompa Vacum jest nowa Bosha(pozbawiona wady luźnego kurćca ). Przy wymianie Vacum, zmieniałem uszczelki na pompowtryskiwaczach i samą uszczelkę pokrywy zaworów. Krzywki na wałki wtedy były lekko podarte ale są ok. Auto ma przebieg 370kkm. Postaram się zaślepić EGR jak tylko mechanik wróci z urlopu. Jeśli chodzi o tłumik i ew. Katalizator czy przypchany może dawać takie objawy?. Dodam że wydaje mi się, że spalanie paliwa jest podwyższone nieco oraz po trasie na dobrze rozgrzanym silniku auto jakby słabiej jedzie.
-- Wt sie 10, 2021 19:16 --
Dzisiaj sprawdziłem EGR i wydaje się, że działa prawidłowo. Membranę sprawdzałem szczelna, na biegu jałowym widać że po minucie dwóch zamyka sie więc tak jak być powinno. Ale po usunięciu checka po jakimś czasie pojawia się błąd p0401. Czy może to np. powodować przepływomierz? Może go wyjmę i spróbuję przeczyścić sprayem do tego? Czy przepływka nie jest powiązana z tym błędem. Co myślicie ?
-- Wt sie 10, 2021 19:16 --
Dzisiaj sprawdziłem EGR i wydaje się, że działa prawidłowo. Membranę sprawdzałem szczelna, na biegu jałowym widać że po minucie dwóch zamyka sie więc tak jak być powinno. Ale po usunięciu checka po jakimś czasie pojawia się błąd p0401. Czy może to np. powodować przepływomierz? Może go wyjmę i spróbuję przeczyścić sprayem do tego? Czy przepływka nie jest powiązana z tym błędem. Co myślicie ?