Sztywne rurki hamulcowe kupuje się czy tylko dorabia?
- krankor
- Zaawansowany
- Posty: 340
- Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
- Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Sztywne rurki hamulcowe kupuje się czy tylko dorabia?
Zabrałem się za regenerację tylnego lewego zacisku. Tłoczek nie cofa się, przez co tarcza parzy od tarcia klocków. Wcześniej przy oględzinach zauważyłem pękniecie elastycznego wężyka, jeszcze suche, ale powinno się go wymieniać, jak i pozostałe elastyczne. Przednie wykręciły się gładko. Przy wymianie tylnego lewego elastycznego wężyka udało mi się ukręcić rurkę tuż za wkręcaną końcówką. Końcówka przyspawała się do rozpęczenia stalowej rurki. Może za mocno była wkręcona. Wykręcała się ciężko, myślałem że pręży sztywna rurka w gnieździe elastycznego wężyka. A tu bum, ukręciła się sztywna.
Czy u nas to się tylko dorabia z miedzi zarabiając końcówki i odpowiednio wygina?
Patrzę po numerach części, ta "rurka hamulcowa od dzielnika do wężyka hamulcowego" ma ponoć numer 1T0614741E ale wyszukiwarka znajduje tylko w jakichś niemieckich sklepach, na ebayu. Nie u nas. Nawet nie wiem jaka jest długa, jak daleko idzie. Nie idzie chyba aż do pompy ABSu, tylko się łączy z inna w jakiejś kostce łącznika 20.Czy u nas to się tylko dorabia z miedzi zarabiając końcówki i odpowiednio wygina?
pozdrawiam Grzegorz
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4945
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Sztywne rurki hamulcowe kupuje się czy tylko dorabia?
mozesz i ta stalową zarobic i tez bedzie okej. czasem rurka jak przegnije a dzieje sie to w autach w tylnej czesci to ucina sie blizej przodu gdzie jeszcze zdrowa jest. Zarabia sie, laczy z nowym kawalkiem nawet miedzianym i tyle.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- krankor
- Zaawansowany
- Posty: 340
- Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
- Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Sztywne rurki hamulcowe kupuje się czy tylko dorabia?
Nie mam przyrządu do zarabiania rurek. Rurka ukręcając skróciła się o 4 cm - tuz przed kolankiem. Poza tym musiałem zaklepać i zagiąć końcówkę, żeby majonez jeżdził. Hamuje na trzy koła i nie ma ręcznego, ale to pikuś
Czyli jeszcze się skróciła. Nie nadciągnę jej przecież, żeby doszła do gniazda w elastycznej.

pozdrawiam Grzegorz
- Marcinas
- Użytkownik
- Posty: 158
- Rejestracja: sob cze 30, 2012 17:54
- Auto:: Touran 1.9 BKC
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Sztywne rurki hamulcowe kupuje się czy tylko dorabia?
W zeszłym roku spotkało mnie to samo, ale dostałem tą rurkę bez problemu w sklepie motoryzacyjnym. Koszt około 90-100 złotych
Marcinas - PPD
- krankor
- Zaawansowany
- Posty: 340
- Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
- Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Sztywne rurki hamulcowe kupuje się czy tylko dorabia?
Właśnie się dowiedziałem z różnych źródeł, że oryginał miałby kosztować ponad 200 i jeszcze trzeba by go sprowadzać kilka dni. Ale...
jeśli będę wiedział jaka długa i jakie gwinty (raczej na pewno 10x1) - czyli muszę wejść pod wóz i pomierzyć, to mi to zarobione z miedzi na nastepny dzień dostarczą do sklepu w cenie kilkanaście zł za metr. Więc nie ma co się namyslać.
Pytanie tylko, czy prawa strrona z ostanim do wymiany elastycznym nie zrobi takiego samego numeru.
Dziękuję wszystkim za porady.
jeśli będę wiedział jaka długa i jakie gwinty (raczej na pewno 10x1) - czyli muszę wejść pod wóz i pomierzyć, to mi to zarobione z miedzi na nastepny dzień dostarczą do sklepu w cenie kilkanaście zł za metr. Więc nie ma co się namyslać.
Pytanie tylko, czy prawa strrona z ostanim do wymiany elastycznym nie zrobi takiego samego numeru.

Dziękuję wszystkim za porady.
pozdrawiam Grzegorz
- Marcinas
- Użytkownik
- Posty: 158
- Rejestracja: sob cze 30, 2012 17:54
- Auto:: Touran 1.9 BKC
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Sztywne rurki hamulcowe kupuje się czy tylko dorabia?
U mnie druga strona zeszła bez problemu ale wiesz jak jest 

Marcinas - PPD
- krankor
- Zaawansowany
- Posty: 340
- Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
- Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Sztywne rurki hamulcowe kupuje się czy tylko dorabia?
Chyba niedługo szlag mnie trafi z tymi rurkami. Gdybym tylko przewidział, że nakrętka-końcówka może się zagryźć na stalowej rurce, to bym elastyczną wykręcił z zacisku (albo raczej wykręcił zacisk z unieruchomionej kluczem końcówki rurki elastycznej. Potem wyjął klips blaszany unieruchamiającą drugi koniec elastycznej rurki, wysunął ją z półeczki w górę razem z wkręconą jeszcze rurką stalową na tyle, żeby dało się obracać końcówką elastycznej rurki kluczem 17 trzymając unieruchomioną końcówkę sztywnej kluczem 11. I nie ukręciłbym w ten sposób zagryzionej w końcówce rurki sztywnej.
Trochę metoda od dupy strony, ale do wykonania.
Przód - wymieniłem obie elastyczne, odpowietrzniki odkręcały się łatwo. Tylne odpowietrzniki też łatwo poszły.
A oba tylne przejścia ze sztywnej do elastycznej zagryzione.
I teraz "najlepsze".
Pomierzyłem sznurkiem obie rurki sztywne na samochodzie bez wykręcania. W tym celu odkręciłem plastykową osłonę podłogi lewej strony. Znalazłem mniej więcej pod nogami kierowcy kostkę 20 łączącą sztywne rurki od pompy z sztywnymi rurkami od tylnych kół. Zmierzone po wszystkich zakrętach itd. Sprawdziłem jeszcze ( bo byłem pytany w sklepie oto) jaki gwint jest na ukręconej końcówce - 10x1.
I zamówiłem. 235 i 365 cm długości całkowitej z dodanym już 5 cm naddatkiem z końcówkami 10x1. Przyszły następnego dnia. Okazało się, że wykonawca wcale nie robi na zamówienie, tylko ma gotowe z zarobionymi końcówkami leżące na półce. Z szeregiem co 10 cm
To mi sami dodali jeszcze 5 cm i przyszły 240 i 370 cm.
W międzyczasie kupiłem przyrządzik do zaginania rurek hamulcowych. Tak na wszelki wypadek.
No i w końcu zabieram się za wykręcanie uszkodzonej rurki, żeby przykładając zrobić kopię. Wykręcam kluczem 11 rurkę z kostki łączącej - znowu zażarta końcówka na rurce. Żeby nie pogiąć oryginału kręcę całą rurką. Chcąc zatamować na czas doginania nowej rurki miedzianej łapanie powietrza w układ chciałem wkręcić końcówkę z ukręconą (zaczopowaną) rurką. I....wpadła do otworu w kostce! Cholera - ktoś zrobił tam M12. Tyle zmierzone suwmiarką. Mam źle zakute przednie końce rurek. Musiałem z powrotem wkręcić zaklepaną długą rurkę. I Majonez nadal nie ma wszystkich hamulców.
Marcinas, czy zwróciłeś uwagę u siebie, gdy wymieniałeś rurkę, że miały różne końcówki?
Czy to może tak, że wyjścia w tył z tej kostki łączącej mogą być różne, żeby nie pomylić wyjść lewe prawe koło ze względu na sterowanie ABS i SRS?
Trochę metoda od dupy strony, ale do wykonania.
Przód - wymieniłem obie elastyczne, odpowietrzniki odkręcały się łatwo. Tylne odpowietrzniki też łatwo poszły.
A oba tylne przejścia ze sztywnej do elastycznej zagryzione.
I teraz "najlepsze".
Pomierzyłem sznurkiem obie rurki sztywne na samochodzie bez wykręcania. W tym celu odkręciłem plastykową osłonę podłogi lewej strony. Znalazłem mniej więcej pod nogami kierowcy kostkę 20 łączącą sztywne rurki od pompy z sztywnymi rurkami od tylnych kół. Zmierzone po wszystkich zakrętach itd. Sprawdziłem jeszcze ( bo byłem pytany w sklepie oto) jaki gwint jest na ukręconej końcówce - 10x1.
I zamówiłem. 235 i 365 cm długości całkowitej z dodanym już 5 cm naddatkiem z końcówkami 10x1. Przyszły następnego dnia. Okazało się, że wykonawca wcale nie robi na zamówienie, tylko ma gotowe z zarobionymi końcówkami leżące na półce. Z szeregiem co 10 cm

W międzyczasie kupiłem przyrządzik do zaginania rurek hamulcowych. Tak na wszelki wypadek.
No i w końcu zabieram się za wykręcanie uszkodzonej rurki, żeby przykładając zrobić kopię. Wykręcam kluczem 11 rurkę z kostki łączącej - znowu zażarta końcówka na rurce. Żeby nie pogiąć oryginału kręcę całą rurką. Chcąc zatamować na czas doginania nowej rurki miedzianej łapanie powietrza w układ chciałem wkręcić końcówkę z ukręconą (zaczopowaną) rurką. I....wpadła do otworu w kostce! Cholera - ktoś zrobił tam M12. Tyle zmierzone suwmiarką. Mam źle zakute przednie końce rurek. Musiałem z powrotem wkręcić zaklepaną długą rurkę. I Majonez nadal nie ma wszystkich hamulców.

Marcinas, czy zwróciłeś uwagę u siebie, gdy wymieniałeś rurkę, że miały różne końcówki?
Czy to może tak, że wyjścia w tył z tej kostki łączącej mogą być różne, żeby nie pomylić wyjść lewe prawe koło ze względu na sterowanie ABS i SRS?
pozdrawiam Grzegorz
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Sztywne rurki hamulcowe kupuje się czy tylko dorabia?
Kurczaaki zapomniałem Ci napisać że w zależności od pompy ABS czyli mk70 a mk60ec1 to były różnice w kruccach.
Czytając Twoje problemy przypomniałem sobie sam jak musiałem ostatnio regenerować tłoczek z tyłu i tam miałem taki sam problem jak ty. Łączenie elastycznego i sztywnego przy zacisku. Tak się to utleniło że jedynym wyjściem było wykrecenie tego małego sztywnego z zacisku. Kombinowałem właśnie tak samo jak ty myślisz tzn ta zapinka.itd
Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka
Czytając Twoje problemy przypomniałem sobie sam jak musiałem ostatnio regenerować tłoczek z tyłu i tam miałem taki sam problem jak ty. Łączenie elastycznego i sztywnego przy zacisku. Tak się to utleniło że jedynym wyjściem było wykrecenie tego małego sztywnego z zacisku. Kombinowałem właśnie tak samo jak ty myślisz tzn ta zapinka.itd
Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka
- Marcinas
- Użytkownik
- Posty: 158
- Rejestracja: sob cze 30, 2012 17:54
- Auto:: Touran 1.9 BKC
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Sztywne rurki hamulcowe kupuje się czy tylko dorabia?
U mnie były M10, chyba i Ciebie jakaś przeróbka faktycznie była.
Marcinas - PPD
- krankor
- Zaawansowany
- Posty: 340
- Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
- Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Sztywne rurki hamulcowe kupuje się czy tylko dorabia?
No dobrze, różnice, ale jakie? M12x1? Długie sztywne rurki mają za kostką równe czy różne końcówki. Bo że jedna ma 12 mm, to już rozpoznałem bojem. Nie chcę wykręcać bez potrzeby drugie z z kostki, bo mogę ją zniszczyć i unieruchomię wóz na amen.
Marcinas, wymieniałeś obie? Chyba masz SRS, wszystkie Tourany mają.
edit: z lewą rurką sprawa prawie załatwiona, dokupiłem za dyche redukcję z 12x1 na 10x1. Pozostaje do zdobycia wiedza, czy druga (prawa) rurka wychodząca w tył z łącznika ma gwint 10x1 czy inny. Strach to ruszać przedwcześnie, bo też mogła się rurka przyspawać do końcówki.
Marcinas, wymieniałeś obie? Chyba masz SRS, wszystkie Tourany mają.
edit: z lewą rurką sprawa prawie załatwiona, dokupiłem za dyche redukcję z 12x1 na 10x1. Pozostaje do zdobycia wiedza, czy druga (prawa) rurka wychodząca w tył z łącznika ma gwint 10x1 czy inny. Strach to ruszać przedwcześnie, bo też mogła się rurka przyspawać do końcówki.
Ostatnio zmieniony pn wrz 20, 2021 11:05 przez krankor, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam Grzegorz
- Marcinas
- Użytkownik
- Posty: 158
- Rejestracja: sob cze 30, 2012 17:54
- Auto:: Touran 1.9 BKC
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Sztywne rurki hamulcowe kupuje się czy tylko dorabia?
Jutro niestety auto będę miał dopiero około 21szej ale zobaczę czy na pewno mam takie gwinty. Rurkę wymieniałem z jednej strony, drugą dałem radę odkręcić i nową zwróciłem w sklepie.
Marcinas - PPD
- Marcinas
- Użytkownik
- Posty: 158
- Rejestracja: sob cze 30, 2012 17:54
- Auto:: Touran 1.9 BKC
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Sztywne rurki hamulcowe kupuje się czy tylko dorabia?
Więc tak, przewód od zacisku do przewodu elastycznego gwinty mam 10x1, rurka od pompy do przewodu elastycznego przy tylnym kole też jest 10x1.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Marcinas - PPD
- krankor
- Zaawansowany
- Posty: 340
- Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
- Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Sztywne rurki hamulcowe kupuje się czy tylko dorabia?
Ok Marcinas dzięki, tylko o której rurce piszesz. Lewej - idącej do elastycznego odcinka przy lewym kole, czy o prawej do prawego koła.Marcinas pisze:Więc tak, przewód od zacisku do przewodu elastycznego gwinty mam 10x1, rurka od pompy do przewodu elastycznego przy tylnym kole też jest 10x1.
I czy Twoja rurka kończy się pod nogami kierowcy w tej łączówce, skąd idzie następna rurka gdzieś do pompy. Czy nie masz tej łączówki i rurka jest jedna - dłuższa, aż gdzieś do pompy.
edit. Łaczenie rurek jest pod tą lewą dużą plastikową osłoną.
Ostatnio zmieniony wt wrz 21, 2021 08:23 przez krankor, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam Grzegorz
- Marcinas
- Użytkownik
- Posty: 158
- Rejestracja: sob cze 30, 2012 17:54
- Auto:: Touran 1.9 BKC
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Sztywne rurki hamulcowe kupuje się czy tylko dorabia?
Lewe koło, co do rurek to sprawdzę jeszcze po pracy bo tak głęboko nie patrzyłem.krankor pisze:Ok Marcinas dzięki, tylko o której rurce piszesz. Lewej - idącej do elastycznego odcinka przy lewym kole, czy o prawej do prawego koła.Marcinas pisze:Więc tak, przewód od zacisku do przewodu elastycznego gwinty mam 10x1, rurka od pompy do przewodu elastycznego przy tylnym kole też jest 10x1.
I czy Twoja rurka kończy się pod nogami kierowcy w tej łączówce, skąd idzie następna rurka gdzieś do pompy. Czy nie masz tej łączówki i rurka jest jedna - dłuższa, aż gdzieś do pompy.
-- 21 wrz 2021, o 17:59 --
Łącznik faktycznie jest pod fotelem kierowcy, pod osłoną podłogi. Rurka z prawego koła leci po belce do lewej strony, potem razem idą do łącznika.
Marcinas - PPD