Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Mechanik usuwa skutki a nie przyczynę. Taki standard z tym praniem tych dpfów. Pomoże ale na chwilę. A to że się leje oliwą turbina to już nieważne. Czekają aż się urwie wirnik. To samo z wtryskami. Za inteligentne auta porobili do głupiego społeczeństwa i tyle.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
wesol pisze:Mechanik usuwa skutki a nie przyczynę. Taki standard z tym praniem tych dpfów. Pomoże ale na chwilę. A to że się leje oliwą turbina to już nieważne. Czekają aż się urwie wirnik. To samo z wtryskami. Za inteligentne auta porobili do głupiego społeczeństwa i tyle.



Trafiłeś w moje gusta z tym komentarzem
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
-
- Posty: 1
- Rejestracja: śr cze 16, 2021 13:05
- Auto:: VW Touran 1.9 TDI, 2008
- Imię:: Arkadiusz
- Lokalizacja: Wildeshausen
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witam wszystkich.
Chciałbym przedstawić swój problem z moim turkiem, sam nie wiem gdzie szukać przyczyny problemu. Mianowicie, filtr dpf wypala mi co 100 km !!! Wg. mnie to stanowczo za często, ale po kolei. Silnik to 1.9 tdi BLS 2008r. Około 2 lata temu był wstawiany nowy silnik (tzn. słupek po kapitalce) poprzedni explodował. Rok temu w sierpniu regenerowałem wtryski (w warsztacie zajmującym się diagnostyką i regeneracja wtrysków, majster oznajmił ze wtryski są na minimum wydajności, wiec zapadła decyzja o regeneracji) plus nowa listwa wtryskowa. Pod koniec poprzedniego roku bodajże w listopadzie wymieniłem Filtr DPF na nowy plus EGR i nowy czujnik różnicy ciśnień. (poprzedni filtr zapchany, masa węgla 70) Wszystko wyzerowane, zaadoptowane, a procedura wypalania co 100 km!!! (Te częste wypalanie zauważyłem już po wymianie filtra na nowy. Na starym przed zapchaniem dystans był o wiele dłuższy). Szukałem nieszczelności w układzie dolotowym, ale nie znalazłem. W samym dolocie brak znaczącej ilości oleju. Dodatkowo powiem, że podczas wypalania przy +/- 2tys. obrotów auto dymi w kolorze szarym nawet bym powiedział ze niebieski czasem. dlatego szukałem oleju w dolocie, przy wyższych obrotach brak kopcenia. Olej wymieniałem ok 5tys. km temu i go przybyło. Brak błędów, przepływomierz odczyty są właściwe, temperatury też. Odczyty z czujnika różnicy ciśnień mnie niepokoją, na kanale 67 nie wiem czy takie powinny być.
"Pressure difference particle filter 7.65"
"Pressure difference offset -7.65"
Wskazania oczywiście na biegu jałowym. Po wypaleniu filtra górna wartość ma 2.55 czasem 5.10 a tuż przed wypalaniem 10.20
Jak i kanał 68, po z zerowaniu parametrów minęło poł roku przejechałem te ok 5tyś. km i nadal zera wiszą (prócz rubryki "współczynnik obciążenia filtra cząstek stałych" tu dochodzi do 45% czyli ok 100km i wypalanie do 7% i tak w koło.
Za każdą wskazówkę rade i pomoc bardzo dziękuję. Pozdrawiam
Chciałbym przedstawić swój problem z moim turkiem, sam nie wiem gdzie szukać przyczyny problemu. Mianowicie, filtr dpf wypala mi co 100 km !!! Wg. mnie to stanowczo za często, ale po kolei. Silnik to 1.9 tdi BLS 2008r. Około 2 lata temu był wstawiany nowy silnik (tzn. słupek po kapitalce) poprzedni explodował. Rok temu w sierpniu regenerowałem wtryski (w warsztacie zajmującym się diagnostyką i regeneracja wtrysków, majster oznajmił ze wtryski są na minimum wydajności, wiec zapadła decyzja o regeneracji) plus nowa listwa wtryskowa. Pod koniec poprzedniego roku bodajże w listopadzie wymieniłem Filtr DPF na nowy plus EGR i nowy czujnik różnicy ciśnień. (poprzedni filtr zapchany, masa węgla 70) Wszystko wyzerowane, zaadoptowane, a procedura wypalania co 100 km!!! (Te częste wypalanie zauważyłem już po wymianie filtra na nowy. Na starym przed zapchaniem dystans był o wiele dłuższy). Szukałem nieszczelności w układzie dolotowym, ale nie znalazłem. W samym dolocie brak znaczącej ilości oleju. Dodatkowo powiem, że podczas wypalania przy +/- 2tys. obrotów auto dymi w kolorze szarym nawet bym powiedział ze niebieski czasem. dlatego szukałem oleju w dolocie, przy wyższych obrotach brak kopcenia. Olej wymieniałem ok 5tys. km temu i go przybyło. Brak błędów, przepływomierz odczyty są właściwe, temperatury też. Odczyty z czujnika różnicy ciśnień mnie niepokoją, na kanale 67 nie wiem czy takie powinny być.
"Pressure difference particle filter 7.65"
"Pressure difference offset -7.65"
Wskazania oczywiście na biegu jałowym. Po wypaleniu filtra górna wartość ma 2.55 czasem 5.10 a tuż przed wypalaniem 10.20
Jak i kanał 68, po z zerowaniu parametrów minęło poł roku przejechałem te ok 5tyś. km i nadal zera wiszą (prócz rubryki "współczynnik obciążenia filtra cząstek stałych" tu dochodzi do 45% czyli ok 100km i wypalanie do 7% i tak w koło.
Za każdą wskazówkę rade i pomoc bardzo dziękuję. Pozdrawiam
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lut 17, 2020 08:14
- Auto:: Touran 1.9 TDI 2008
- Imię:: Wojciech
- Lokalizacja: Kraków
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witam,
Podłączam się do tematu, ponieważ za niedługo będę miał wymieniane sprzęgło z DMF i mechanik w tym celu będzie zrzucał kołyski, stwierdziłem że jest to dobra okazja żeby wypłukać maszynowo DPF. Nie mam z nim żadnych problemów, wypala się co ok. 300 km, jednak VCDS wykazuje poziom zapełnienia popiołem 94 - samochód ma przebieg 340.000, silnik 1.9 tdi bls - czy ma to sens czy lepiej nic nie ruszać i jeździć dalej ?
Podłączam się do tematu, ponieważ za niedługo będę miał wymieniane sprzęgło z DMF i mechanik w tym celu będzie zrzucał kołyski, stwierdziłem że jest to dobra okazja żeby wypłukać maszynowo DPF. Nie mam z nim żadnych problemów, wypala się co ok. 300 km, jednak VCDS wykazuje poziom zapełnienia popiołem 94 - samochód ma przebieg 340.000, silnik 1.9 tdi bls - czy ma to sens czy lepiej nic nie ruszać i jeździć dalej ?
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Rozleci się podczas tego płukania przy tym przebiegu. Płukanie to jedne wielkie naciąganie , finalnie w krótkim czasie właściciele maja ponowne problemy.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Nie no miesiac bedzie dobrze.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- Piter7707
- Specjalista
- Posty: 560
- Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
- Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Tą całą ekologię (egr,dpf) z naszych VW to najlepiej wykastrować
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lut 17, 2020 08:14
- Auto:: Touran 1.9 TDI 2008
- Imię:: Wojciech
- Lokalizacja: Kraków
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Koledzy tak jak napisałem problemów żadnych nie mam w tym momencie, z tonu waszych wypowiedzi wywnioskowałem jednak że lepiej go nie ruszać, dobrze zrozumiałem?
- Piter7707
- Specjalista
- Posty: 560
- Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
- Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Panowie czy jest ktoś w stanie podać mi oznaczenie dpf typ numer jaki jest zamontowany oryginalnie przy moim aucie VW Touran 1t3 2010r 2.0 TDI cfhc
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5610
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 677 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Oryginalnie w tym roczniku był stosowany z koń EX, aktualnie stosowany 1K0254707PXPiter7707 pisze:Panowie czy jest ktoś w stanie podać mi oznaczenie dpf typ numer jaki jest zamontowany oryginalnie przy moim aucie VW Touran 1t3 2010r 2.0 TDI cfhc
- Piter7707
- Specjalista
- Posty: 560
- Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
- Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Dzięki za infojeżu pisze:Oryginalnie w tym roczniku był stosowany z koń EX, aktualnie stosowany 1K0254707PXPiter7707 pisze:Panowie czy jest ktoś w stanie podać mi oznaczenie dpf typ numer jaki jest zamontowany oryginalnie przy moim aucie VW Touran 1t3 2010r 2.0 TDI cfhc
- tomek12
- Zaawansowany
- Posty: 396
- Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
- Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: PL/UK
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witam mam takie pytanko odnośnie DPF?
Wiem ze większość jest za tym a usunąć DPF i EGR i zapodać wirusa po takim zabiegu.
A chciałem sie dowiedzieć czy ktoś ma doświadczenie korzysta z urządzenia które monitoruje proces wypalania DPF.?
Znalazłem w necie jak i na yt. ciekawy filmik na ten temat jt. male urządzenie podłączone do gniazda diagnostycznego i poprzez sygnał dźwiękowy jak i poprzez mala diode która jest w tym urządzeniu podłączona informuje nas o rozpoczętym procesie wypalania DPF.
Co wy na to?
Co myślicie o tym?
https://www.youtube.com/watch?v=TdmE22V ... .GroupTeam
Wiem ze większość jest za tym a usunąć DPF i EGR i zapodać wirusa po takim zabiegu.
A chciałem sie dowiedzieć czy ktoś ma doświadczenie korzysta z urządzenia które monitoruje proces wypalania DPF.?
Znalazłem w necie jak i na yt. ciekawy filmik na ten temat jt. male urządzenie podłączone do gniazda diagnostycznego i poprzez sygnał dźwiękowy jak i poprzez mala diode która jest w tym urządzeniu podłączona informuje nas o rozpoczętym procesie wypalania DPF.
Co wy na to?
Co myślicie o tym?
https://www.youtube.com/watch?v=TdmE22V ... .GroupTeam
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
- Piter7707
- Specjalista
- Posty: 560
- Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
- Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Jak byłem niewolnikiem dpf to używałem elm 327 i aplikacji vag dpf,twoje rozwiązanie lepsze bo ja sprawdzałem na rządanie(fakt na smartfonie widziałem więcej parametrów ,)Ty byś miał monitorowanie ciągłe Ale teraz wolałbym na twoim miejscu te dwie stówy dołożyć do dpf of.Jak często dopala ci się przy jeździe miejskiej?Teraz to ja czuję że auto dostało nowe życie,spalanie mniejsze,moc większą.Po co oni to wkładali psuli nowe auta.
- tomek12
- Zaawansowany
- Posty: 396
- Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
- Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: PL/UK
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
A dzisiaj zrobiłem porównanie DPF moich aut.
Jedno auto jest bez DPF+mapa a drugie auto wciąż standard.
Jak myślicie auto z DPF ma poziom sadzy w normie?
Jedno auto jest bez DPF+mapa a drugie auto wciąż standard.
Jak myślicie auto z DPF ma poziom sadzy w normie?
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: czw lis 05, 2020 21:46
- Auto:: Touran 1.6 2013
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Czy ktoś korzystał ze środków do czyszczenia DPF bez demontażu samego filtra, chodzi mi preparaty które polegają na wstrzykiwaniu go przez odkręcony wcześniej np. czujnik.