szczyku pisze:solaris, ale po co te kombinacje. U mnie pompka nie działała, nic nie kombinowałem, zamówiłem nowa i to nawet od tomka_wawa, wymieniłem i zapomniałem o temacie.
Wymieniłem piec na nowszy, startował zawsze za drugim razem... wina paliwa, zakupiłem pompę paliwa pod mój piec (wcześniej została stara), wymieniałem i już wszystko z 3 lata działa.
I to jest sensowna odpowiedź, dzięki.
Tak jak pisałem pompką będzie wymieniona. Co do paliwa to może też trzeba się przyjrzeć samej pompce...
Tylko że ja zamieniłem piec starszej generacji (a w ogóle był to dogrzewacz), na piec pełnego ogrzewania, najnowszy model. Właśnie Tomasz_wawa mi polecił. Okazuje się że te piece nie są tak problematyczne jak wcześniejsze. Piec tylko z rana startował za drugim razem, później cały dzień bezproblemowo. Po wymianie pompki paliwa, pod konkretny piec wszystko działa jak należy.
solaris1985 nie ma co się tu unosić.
Nie jesteś tu pierwszą osobą, która wykodowuje pompkę, tylko Ty z tego co pisałeś zrobiłeś to żeby przetestować sam piec bo z tym błędem piec by normalnie nie odpalił (takie zabezpieczenie zrobione przez Webasto). Ale są takie osoby, które wykodowują i jeżdżą tak, co tam że co jakiś czas piec się wyłączy itp. ale te kilka złotych zaoszczędzone.
Przecież nie monitorujesz za każdym razem w blokach pomiarowych jak piec działa, a nie wiesz czy piec nie raz działa w podwyższonych temperaturach co wpływa np. na większe zawalenie sadzą komory spalania co przekłada się na skrócenie czasu bezawaryjnej pracy pieca czy podzespołów.
Do takich metod był napisany mój post.
Co do możliwości kodowania i wykodowywania różnych rzeczy czy nastawów to jest to po to zrobione żeby mechanik miał możliwości diagnozowania i naprawy auta. To że teraz każdy może mieć klona VCDS-a itp. interfejsów wpływa że może sobie każdy coś takiego zrobić. Ciekawe jak by było jak by nie było klonów, a tylko oryginalne interfejsy po 2500 zł to czy każdy z nas by taki kabel miał ??????
Ciesz się że w Vag-ach jest taka możliwość i kabelki (klony) można mieć naprawdę tanio, bo w innym markach jest o wiele gorzej.
Witam bardzo serdecznie. Mam takie błędy w dogrzewaczu webasto: 001407 Zgaszenie płomienia. Zbyt duża wartość rezystancji, 001406 Brak płomienia Zbyt duża wartość rezystancji. Błędów nie można skasować. Co one oznaczają? Z góry dziękuje za odpowiedź.
Witam Panowie jestem nowy i chciałbym uzyskać pomocy co do mojego webasto.
Miałem blad pompki obiegowej v55, zmieniłem ją na nowa taka jak siedziala, webasto dalej nie odpala. Vcds odblokowałem skasowałem blad dalej nienodpala i pokazuje sie blad pompkiv55. Pompkę podpiąłem na krotko dziala, podłączyłem w międzyczasie prostownik do aku, odpisałem wtyczkę od pompki wlozylem zaroweczke odpaliłem webasto z pilota żarówka sie swieci czyli prąd idzie sprawdziłem miernikiem i pokazuje 9,89v. Podpinam kostkę do pompki czuje ciepła rurka webasto wystartowało. Pomyslalem aku za slaby kupilem nowy wstawiłem i webasto juz nie odpaliło. Blad 01415 pompka obiegowa v55 zwarcie do masy. Pomoze ktos co zrobic? Po wykodowaniu pompki obiegu webasto startuje normalnie z pilota i z przycisku na panelu. Czyżby nowa pompka byla trefna?
Ostatnio zmieniony wt sty 04, 2022 22:49 przez Dumle87, łącznie zmieniany 1 raz.
Posiadam Passata B6 3.2 - Zamontowane oryginalne ogrzewanie postojowe. Uruchamiane z pilota, przycisku w kabinie oraz automatycznie podczas jazdy poniżej 5-7 *C.
Przestało działać w każdej opcji. Piec chce wystartować - zaczyna procedurę, wentylator podaje powietrze, pompka paliwa słychać ze podaje paliwo i nie zapala, nic nie dymi nie kopci.
Błąd to 01406 - No Flame
I tylko taki, żadne inne nie występują, nie ma blokady pieca, błędów świec, błędów rozpalania, pompek itp.
Testy poszczególnych komponentów wypadły raczej pozytywnie - na słuch oraz wskazania w VCDS.
Od czego zacząć diagnostykę ? Zapowietrzenie układu paliwowego ? Czy raczej z świecą coś nie tak ?
Większość tematów o zabrudzeniach itp jest odnośnie Diesla a u mnie Webasto zasilane jest benzynką.
Dodam ze dogrzewacz użytkowany jest w sumie prawie przy każdym starcie silnika, nawet latem, żeby podgrzać sobie wodę w obiegu.
Dziękuje i mam nadzieję, że jakaś mądra głowa pomoże.
Cześć wszystkim!
Mam problem z dogrzewaczem w "większym bracie" Tourana, czyli Sharanie z roku 2012.
Otóż ogólnie to dogrzewanie działa, ale co jakiś czas zablokowuje się i trzeba to VCDSem odblokować.
Gdy jest zablokowane, wyskakują 3 błędy:
1. 01444- Under-Voltage Shut-OFF (automatic) [intermittent]
2. 01410- Heater Over-temp [intermittent]
3. 02551- Heater Unit Locked [intermittent]
Jak rozumiem błąd 3 wynika z dwóch pierwszych. Natomiast jaki jest powód takiego blokowania? Częstości blokowania nie jestem w stanie podać, ponieważ ostatnio mniej użytkuję samochód (nie codziennie). Natomiast wiem że ostatnio działał jeszcze normalnie, a wczoraj już nie). Dodatkowo to nie pierwszy raz gdy dogrzewacz się blokuje. Wcześniej zasłyszałem, że jeśli jest rezerwa w baku i 3 razy uruchomimy samochód z próbą odpalenia dogrzewacza to on się blokuje, ale czy to prawda nie wiem. Tym razem właśnie pilnowałem, aby rezerwy w baku nie było.
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i sugestie gdzie i jak szukać problemu.
problemu.
Chcesz zmienić podświetlenie licznika, climatronic czy przycisków? Pisz na priv
jarry pisze:Obstawiam że główny problem to przegrzewanie, do sprawdzenia pompka V55 a jeśli sprawna to czujniki G18/G189.
No właśnie odkryłem, że w sumie przycisk REST na panelu klimy działa, ale szybko wieje chłodnym powietrzem przy zagrzanym silniku do 90 stopni. A to z kolei chyba właśnie łączy się z pompką V55? Czy da się ją jakoś sprawdzić (spróbować uruchomić lub ocenić czy pracuje) VCDSem? Czy ona powinna znajdować się przy dogrzewaczu nad nadkolem?
Chcesz zmienić podświetlenie licznika, climatronic czy przycisków? Pisz na priv
JakubSwierczek pisze:Cześć wszystkim!
Mam problem z dogrzewaczem w "większym bracie" Tourana, czyli Sharanie z roku 2012.
Otóż ogólnie to dogrzewanie działa, ale co jakiś czas zablokowuje się i trzeba to VCDSem odblokować.
Gdy jest zablokowane, wyskakują 3 błędy:
1. 01444- Under-Voltage Shut-OFF (automatic) [intermittent]
2. 01410- Heater Over-temp [intermittent]
3. 02551- Heater Unit Locked [intermittent]
Jak rozumiem błąd 3 wynika z dwóch pierwszych. Natomiast jaki jest powód takiego blokowania? Częstości blokowania nie jestem w stanie podać, ponieważ ostatnio mniej użytkuję samochód (nie codziennie). Natomiast wiem że ostatnio działał jeszcze normalnie, a wczoraj już nie). Dodatkowo to nie pierwszy raz gdy dogrzewacz się blokuje. Wcześniej zasłyszałem, że jeśli jest rezerwa w baku i 3 razy uruchomimy samochód z próbą odpalenia dogrzewacza to on się blokuje, ale czy to prawda nie wiem. Tym razem właśnie pilnowałem, aby rezerwy w baku nie było.
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i sugestie gdzie i jak szukać problemu.
problemu.
Rezerwa generuje błąd ale nie blokuje pieca, po zatankowaniu piec ruszy. Pokaż numery zVCDS pieca bo dziwne jest to że piec łapie błąd za niskiego napięcia skoro dogrzewacz rusza wraz z silnikiem ( chyba ze ktoś grzebał w adaptacjach) i alternator powinien dawać dobre 14V. Ps Admin powinien kasować takie posty gdzie jest wycinek błędu z VCDSa. A gdzie jest ramka zamrożona z VCDSa? Tam też są istotne informacje, które ułatwią interpretacje błędu.
-- 24 sty 2022, o 11:08 --
JakubSwierczek pisze:
jarry pisze:Obstawiam że główny problem to przegrzewanie, do sprawdzenia pompka V55 a jeśli sprawna to czujniki G18/G189.
No właśnie odkryłem, że w sumie przycisk REST na panelu klimy działa, ale szybko wieje chłodnym powietrzem przy zagrzanym silniku do 90 stopni. A to z kolei chyba właśnie łączy się z pompką V55? Czy da się ją jakoś sprawdzić (spróbować uruchomić lub ocenić czy pracuje) VCDSem? Czy ona powinna znajdować się przy dogrzewaczu nad nadkolem?
Tylko demontaż i na krótko pod 12v i do wiadra z wodą. Mam dosyć tłumaczeń klientów ze pompka buczy,wibruje i że słychać jak pompuje i że napewno działa- bzdura totalna.Nawet Vcds odpuść sobie. Tylko w ten sposób sprawdzisz na 100% pompkę i kilkukrotnie rozłącz i podłącz zasilanie, bywa ze dopiero lekkie popchnięcie wirnika uruchomi pompkę a tak nie powinno być powinna sama ruszyć.
Witam. Wywala mi błąd 01414 usterka mechaniczna 003. Ile kosztuje taka dmuchawa i czy jestem w stanie to sam wymienić a jak nie czy mamy kogoś w Warszawie a najlepiej w Markach kto by to zrobił?
Czy ten silnik będzie dobry ?
Załączniki
Miał być tani gruz na dojazdy do pracy ale wyszło jak zwykle . Nie widać końca modów