potrzebuje opis wtyczki

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Awatar użytkownika
cirek
Zaawansowany
Posty: 490
Rejestracja: ndz cze 03, 2018 00:24
Auto:: Touran 1T3 CFHC 2014 CUP
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: DPL
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

potrzebuje opis wtyczki

Post autor: cirek »

Cześć,

walka z usterką trwa nadal link

potrzebuje opis wtyczki do "przepustnicy" klapy gaszącej. Z wyjęta wtyczką auto pali,jeździ, pluje błędami
5290 - Sterowanie nastawnikiem przepustnicy
5305 - Czujnik położenia przepustnicy (G69)
Co mogło narobić odwrotne podłączenie wtyczki ? W ferworze walki wcześniej może źle podłączyłem.

Wtyczka wpięta prawidłowo, błędów brak a klapa gasząca po odpaleniu zamyka się i silnik gaśnie.

Korpus wtyczki połamany, wymiana, nowa jedzie.
Załączniki
wtyczka.png
1T3 CFHC
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 117 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: potrzebuje opis wtyczki

Post autor: spacewalker »

1-Podłaczenie czujnikow w gł wiaze ECU-tu jest chyba 5v
2-wartośc polozenia przepustnicy G69 do ECU
3- masa czujników
4-zasilanie J338 (sinik dla klapy-, raczej 12v)
5-zasilanie J338 (silnik dla klapy, raczej 12v)

teoretycznie jak zamieniłes wtyczke o 180st to
1-na-5
2-na-4
3-na-3
4-na-2
5-na-1

zrob lepiej test klapy ,bo klapa się zamyka jak ECU zasili silnik klapy, i po zamknieciu bedzie widział w jakim stanie jest zamknieta / czy jest
sterownaie klapy jest + - i - + ? czy sama odbija wew jakąś sprzężyną jak ECU odpuscza z niej prąd ?
Załączniki
klapa gaszenia.png
Awatar użytkownika
cirek
Zaawansowany
Posty: 490
Rejestracja: ndz cze 03, 2018 00:24
Auto:: Touran 1T3 CFHC 2014 CUP
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: DPL
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: potrzebuje opis wtyczki

Post autor: cirek »

spacewalker pisze:czy sama odbija wew jakąś sprzężyną jak ECU odpuscza z niej prąd ?
odpuszcza, słychać jak się otwiera.
Test klap robiłem wielokrotnie, zamyka-otwiera. na zamkniętej chwile dłużej wywala błąd
Pi¹tek,07,Styczeñ,2022,13:51:50:00009
Wersja VCDS: AKP 21.3.0 uruchomiony na Windows 7 x64
http://www.vcds.pl
12345
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03L-906-018-CFF.clb
Oznaczenie elementu: 03L 906 018 NP HW: 03L 907 309 R
Komponent i/lub wersja: R4 2.0l TDI H25 9978
Kodowanie: 001D001A042400080000
Kod serwisu: WSC 12345 123 12345
Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01103L906018NP 003004 (VW36)
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018NP_VW36.rod
VCID: 0501241384212FA3F0-8050
Kody b³êdów zosta³y skasowane.

Znaleziono 1 b³¹d:
9124 - Jednostka steruj¹ca przepustnic¹
P2111 00 [167] - zablokowana w pozycji otwartej
MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
Ramka zamro¿ona:
Stan b³êdu: 00000001
Priorytet b³êdu: 2
Czêstoœæ b³êdu: 1
Przebieg: 186804 km
Data: 2082.14.31
Czas: 13:50:44

Prêdkoœæ obrotowa silnika: 0.00 /min
Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 0.0 %
Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 63 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 28 °C
Ciœnienie atmosferyczne: 990 mbar
Napiêcie zacisku 30: 12.040 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Masa powietrza: wartoϾ rzeczywista (mg/suw): 0.0 mg/stroke
Nastawnik przepustnicy: wartoϾ wymagana: 100.00 %
Nastawnik przepustnicy: wartoϾ rzeczywista: 113.53 %
Nastawnik przepustnicy: offset zamkniêty: 0.00 %
Nastawnik przepustnicy: status-Bits 0-7: 0
Nastawnik przepustnicy: status-Bits 0-7: 24
Nastawnik przepustnicy: status-Bits 0-7: 0
Nastawnik przepustnicy: status-Bits 0-7: 55
Nastawnik przepustnicy: wart.rzecz.napiêcia nieprzetworzonego: 4701.8 mV


Kody gotowoœci: B/D
1T3 CFHC
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 117 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: potrzebuje opis wtyczki

Post autor: spacewalker »

Mozliwe ze klapa ma uszk potencjometr i ecu widzi ze jest w zlej pozycji.
Wymieniaj , od czegos musisz zacząc
Awatar użytkownika
cirek
Zaawansowany
Posty: 490
Rejestracja: ndz cze 03, 2018 00:24
Auto:: Touran 1T3 CFHC 2014 CUP
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: DPL
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: potrzebuje opis wtyczki

Post autor: cirek »

Rozebrałem przepustnice do samego silniczka. Nic niepokojącego nie zauważyłem. Poskładałem, błędów brak a i tak silnik gasi.

Poniżej nagrałem film jak klapa działa. Zastanawia mnie też to chwilowe drugie zamknięcie.

https://drive.google.com/file/d/1zngTTW ... p=drivesdk

-- Pt sty 07, 2022 18:33 --
spacewalker pisze:1-Podłaczenie czujnikow w gł wiaze ECU-tu jest chyba 5v
2-wartośc polozenia przepustnicy G69 do ECU
3- masa czujników
4-zasilanie J338 (sinik dla klapy-, raczej 12v)
5-zasilanie J338 (silnik dla klapy, raczej 12v)

teoretycznie jak zamieniłes wtyczke o 180st to
1-na-5
2-na-4
3-na-3
4-na-2
5-na-1
a gdyby zamienić piny miejscami 4 z 5 ?
1T3 CFHC
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 117 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: potrzebuje opis wtyczki

Post autor: spacewalker »

Ty tego nie rozumiesz .
Z jakiegos powodu silnik chce sterowac tą klapą... i steruje.
Albo chce ją przymknac troche albo zamknac calkiem albo domykać...
I dostaje wg mnie zly sygnał z pozycji klapy.
Co ci da ze zamienisz piny, to bedzie dalej robił to samo co robi.bo pozycja położenia klapy nie bedzie mu sie zgadzać z tym co chce zrobić.

ECU nawet moze sobie chcieć zrobic test tej klapy tak od tak...tak poprostu, a ze sygnał jest skopany naprzykładz to steruje tak ze gasi silnik
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4962
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: potrzebuje opis wtyczki

Post autor: wesol »

Ta klapę gaszaca niech rozbiera.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
cirek
Zaawansowany
Posty: 490
Rejestracja: ndz cze 03, 2018 00:24
Auto:: Touran 1T3 CFHC 2014 CUP
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: DPL
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: potrzebuje opis wtyczki

Post autor: cirek »

Rozbierałem do samego silniczka, nic niepokojącego nie widziałem.
Pomiędzy silniczkiem a klapą jest zębatka pośrednia może by ją zdjąć,sprężyna i tak trzyma w pozycji otwartej a silniczek niech sobie steruje co chce. Druciarstwo zanim dojadą części zamienne.

-- Pt sty 07, 2022 19:26 --

jeżdżenie z wyjętą wtyczką generuje błąd check engine i mruga kontrolka świec.

-- So sty 15, 2022 18:06 --

cd.

wtyczka zmieniona, przepustnica też. Nadal to samo, odpalam auto a klapa gasząca zamyka się i silnik gaśnie. Część używana, jak przyszła podpięta na krótko dla sprawdzenia i działała. Założyłem i nie działa. VCDS brak błędów.
1T3 CFHC
SemperFi
Posty: 1
Rejestracja: pn lut 26, 2024 10:35
Auto:: Touran
Imię:: Wojciech

Re: potrzebuje opis wtyczki

Post autor: SemperFi »

Czołem.

Udało znaleźć się rozwiązanie problemu? Jestem w tej samej sytuacji, po odpaleniu klapa się zamyka i silnik gaśnie :/
ODPOWIEDZ