Remont silnika bmn
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Remont silnika bmn
Generalnie zawsze jak się rusza szpilki od stopek korowych czy podporowych wału to się je wymienia. Ale znam przypadki ze do kontroli panewek nie wymieniało się śrub i tyle. Auto chodzi i ma się dobrze.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pt mar 08, 2024 19:09
- Auto:: Touran 2009 170KM bmn
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Remont silnika bmn
Dzięki za podpowiedź pytam bo ktoś muwił że w bmn lubiły te szpilki pęka" choć ja nigdzie takich informacji nie znalazłem
-- Śr mar 13, 2024 19:29 --
Pytanko jeszcze takie czy ten silnik przy okazi małego remontu ma jeszcze jakieś newralgiczne części kture trzeba wymienić
-- Śr mar 13, 2024 19:29 --
Pytanko jeszcze takie czy ten silnik przy okazi małego remontu ma jeszcze jakieś newralgiczne części kture trzeba wymienić
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Remont silnika bmn
Nie kumam tego co w zasadzie robisz. Jak wymieniasz panewki to chyba dlatego że coś jest nie halo. A jak jest nie halo to szlif wału trzeba robić i panewki nadwymiarowe dawać. To jakieś luzy były czy jak? A co z tlokami i pierścieniami? Jak glowica bo tu były dość liche.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pt mar 08, 2024 19:09
- Auto:: Touran 2009 170KM bmn
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Remont silnika bmn
No to po kolei głównie silnik chodził do końca ale po po pierwsze strasznie śmierdziały spaliny i po dłuższym chodzeniu na biegu jałowym kopcił czyli głowica poszła do sprawdzenia i okazało się że jest pęknięta 300tyś nalotu to przy okazji zaraz i panewki korbowodów sprawdziłem i gurne leko wytarte to do wymiany i pierścienie też idą nowe reszta jest spoko, a jeszcze odma a że to pokrywa cała to boli no ale 300 przebiegu to guma napewno już zjażała
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Remont silnika bmn
Ale penewki zawsze są takie wytarte. Ważne by nie były wytarte że są cienkie jak żyletka czy żeby się nie łuszczyly. 300 tys to zaledwie się panewki dotarły i cylindry też. Co najwyżej powinieneś tylko sprawdzić i tyle.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC