Remont silnika bmn

Tutaj się witamy
amigos102
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 08, 2024 19:09
Auto:: Touran 2009 170KM bmn
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Lubliniec

Remont silnika bmn

Post autor: amigos102 »

Czy w silniku bmn 2009 przy wymianie panewek korbowodu szpilki też są do wymiany
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Remont silnika bmn

Post autor: wesol »

Generalnie zawsze jak się rusza szpilki od stopek korowych czy podporowych wału to się je wymienia. Ale znam przypadki ze do kontroli panewek nie wymieniało się śrub i tyle. Auto chodzi i ma się dobrze.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
amigos102
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 08, 2024 19:09
Auto:: Touran 2009 170KM bmn
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Remont silnika bmn

Post autor: amigos102 »

Dzięki za podpowiedź pytam bo ktoś muwił że w bmn lubiły te szpilki pęka" choć ja nigdzie takich informacji nie znalazłem

-- Śr mar 13, 2024 19:29 --

Pytanko jeszcze takie czy ten silnik przy okazi małego remontu ma jeszcze jakieś newralgiczne części kture trzeba wymienić
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Remont silnika bmn

Post autor: wesol »

Nie kumam tego co w zasadzie robisz. Jak wymieniasz panewki to chyba dlatego że coś jest nie halo. A jak jest nie halo to szlif wału trzeba robić i panewki nadwymiarowe dawać. To jakieś luzy były czy jak? A co z tlokami i pierścieniami? Jak glowica bo tu były dość liche.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
amigos102
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 08, 2024 19:09
Auto:: Touran 2009 170KM bmn
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Remont silnika bmn

Post autor: amigos102 »

No to po kolei głównie silnik chodził do końca ale po po pierwsze strasznie śmierdziały spaliny i po dłuższym chodzeniu na biegu jałowym kopcił czyli głowica poszła do sprawdzenia i okazało się że jest pęknięta 300tyś nalotu to przy okazji zaraz i panewki korbowodów sprawdziłem i gurne leko wytarte to do wymiany i pierścienie też idą nowe reszta jest spoko, a jeszcze odma a że to pokrywa cała to boli no ale 300 przebiegu to guma napewno już zjażała
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Remont silnika bmn

Post autor: wesol »

Ale penewki zawsze są takie wytarte. Ważne by nie były wytarte że są cienkie jak żyletka czy żeby się nie łuszczyly. 300 tys to zaledwie się panewki dotarły i cylindry też. Co najwyżej powinieneś tylko sprawdzić i tyle.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ