1.6 102KM BGU nie odpala na PB i LPG iska jest

Awatar użytkownika
adamekm13
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: czw lip 13, 2017 21:46
Auto:: Touran
Imię:: Adam
Lokalizacja: Gubin
Podziękował: 19 razy

1.6 102KM BGU nie odpala na PB i LPG iska jest

Post autor: adamekm13 »

Witam wszystkich .
Touran 2004 1.6 102KM BGU + LPG STAG QNEXT PLUS .
Wieczorem przyjechałem autem zaparkowałem. W południe odpalam silnik zadrżał jakby nie palił na wszystkie cylindry i zgasł i już nie odpalił . Próbowałem kilkanaście razy nic . Na desce wszystko ok żadnych lampek. VCDS nie ma błędów w engin. Słyszę pracę pompy paliwa , śmierdzi benzyna z wydechu gdy naciskam zaworek na listwie wtryskowej benzyna tryska , nie sprawdzałem ciśnienia benzyny . Pompa paliwa była wymieniana około 2 lata temu i filtr paliwa . Włożyłem stare świece (do fajki nie wykręcałem)aby zobaczyć czy jest iskra i jest na wszystkich cylindrach . Próbowałem odpalać awaryjnie na gazie i też nie odpala i śmierdzi gazem z wydechu. Odłączyłem przewody do wtryskiwaczy aby przedmuchać komorę i próbowałem odpalić awaryjnie na gazie - nie odpala i później na PB nie odpala . Silnik jest po remoncie 2 miechy temu , świece nowe , głowica zawory uszczelnienie , pierścienie , panewki , płyny . Cewka zapłonowa ma 3 lata , wymiana bo na dwóch cylindrach nie było iskry . Kręcąc rozrusznikiem obrotomierz pokazuje obroty czyli czujnik wału pracuje działa .
Mnie już skończyły się pomysły .
VW Touran 2004r. 1.6 MPI 102KM (BGU) LPG Stag
VW Touran 2016r. 2.0 TDI-CR (DFEA)150KM AdBlue
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: 1.6 102KM BGU nie odpala na PB i LPG iska jest

Post autor: wesol »

Pod ciśnieniem może być licha iskra. Na zewnątrz to będzie widać że niby jest ale w komorze juz zanikać może znacznie. Na gazie ma jeszcze gorzej jeśli chodzi o odpalanie i iskrę. Zresztą jak rozumiem to świec nawet nie wyciągnąłeś a to błąd. Wyciągnąć podmienić świece na nowe i można nieco przerwę zmniejszyć na świecach to będzie miał łatwiej odpalić. Przy silniku benzynowy świece w zapasie, szczelinomierz i cewki na zmianę to zawsze powinny być.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
adamekm13
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: czw lip 13, 2017 21:46
Auto:: Touran
Imię:: Adam
Lokalizacja: Gubin
Podziękował: 19 razy

Re: 1.6 102KM BGU nie odpala na PB i LPG iska jest

Post autor: adamekm13 »

Kilka dni temu przed awaria powrót żony z pracy jadąc około 90km/h zapaliła się kontrolka ESP auto straciło część mocy ale nadaj jechało (na LPG ) te 8 ,9 dych po kilku minutach mignęła kilka razy kontrolka check engine zgasła i i po kolejnych kilku kilkunastu minutach również zgasła kontrolka ESP. Niby wszystko wróciło do normy.

Wziąłem auto na testy .
Odpalenie na benzynie przełaczało się się na LPG silnik pracuje w pętli zamkniętej CL , korekta długa 0.00 korekta krótka w normie do +3.12%. Jadąc kilkanaście kilometrów auto niespodziewanie gasło korekta paliwowa krótka w kilkanaście sekund osiągała 30% pedał w podłogę i nic auto gasło. Ponowne odpalenie wszystko w normie. Na postoju też mi auto zgasło . VCDS engine zero błędów . Skasowałem korekty paliwowe(ale były ok długa na 0.00 profilaktycznie ) i zrobiłem adaptacje przepustnicy . Auto nadal gasło w czasie jazdy. Następnego dnia odpaliło i zgasło ... opis post wyżej .

Pomóżcie Panowie wiem ,że jest tu wiele ludków z ogromną wiedzą i doświadczeniem .

-- 25 sie 2024, o 08:06 --
wesol pisze:Pod ciśnieniem może być licha iskra. Na zewnątrz to będzie widać że niby jest ale w komorze juz zanikać może znacznie. Na gazie ma jeszcze gorzej jeśli chodzi o odpalanie i iskrę. Zresztą jak rozumiem to świec nawet nie wyciągnąłeś a to błąd. Wyciągnąć podmienić świece na nowe i można nieco przerwę zmniejszyć na świecach to będzie miał łatwiej odpalić. Przy silniku benzynowy świece w zapasie, szczelinomierz i cewki na zmianę to zawsze powinny być.
Świece mają niecałe dwa miesiące , zrobiły około 1500km. Sprawdzę .

-- 25 sie 2024, o 23:46 --

Świece wykręcone sprawdzone - wyglądają jak nowe leki nagar prawie nie zauważalny dają iskrę .
Ciśnienie paliwa sprawdzone ponad 4 bary i utrzymuje się.
W czasie rozruchu VCDS pokazuje obroty czujnika wału G28 - 260 obr/min .
Czujnik wałka rozrządu jest z tyłu poniżej przepustnicy ale nie mogę znaleźć go w VCDS ... camshaft ? G40 ? jakoś inaczej to się nazywa ??? Nie mam pojęcia który to blok pomiarowy , sterownik silnika Siemens. Dojście do czujnika jest masakryczne , nie mam pewności czy da się go wykręcić bez zdejmowania przepustnicy odczyt VCDS bardzo by pomógł.

Zapomniałem napisać .
Problemem był wtryskiwacz LPG zacinał się na otwartym i "zalewał" kolektor auto gasło.
VW Touran 2004r. 1.6 MPI 102KM (BGU) LPG Stag
VW Touran 2016r. 2.0 TDI-CR (DFEA)150KM AdBlue
ODPOWIEDZ