Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
-
- Zaawansowany
- Posty: 304
- Rejestracja: ndz wrz 04, 2016 11:22
- Auto:: 1.9 bls
- Imię:: Rafał
- Lokalizacja: Tk
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Kod dostępu 27971. W golfie 6 działa. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=z3TwFovchIA
-
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: pt lip 14, 2023 12:13
- Auto:: Touran 1.9 2008
- Imię:: Krzys
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Tak BLS
-- N lip 16, 2023 11:46 --
Zazwyczaj jak najedzie się kursorem w ramkę gdzie wpisuje się kod to powinno wyświetlić kod a mi wyświetla jakieś inne żeczy ale nie kod.
-- N lip 16, 2023 11:46 --
Nie przyjmuję tego kodu.miki55 pisze:Kod dostępu 27971. W golfie 6 działa. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=z3TwFovchIA
Zazwyczaj jak najedzie się kursorem w ramkę gdzie wpisuje się kod to powinno wyświetlić kod a mi wyświetla jakieś inne żeczy ale nie kod.
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5573
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 221 razy
- Otrzymał podziękowań: 736 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Robisz to przez dostęp upoważniony? Czy Coding-II - 11 ?
Enable Regeneration by Entering 21295.
Enable Regeneration by Entering 21295.
-
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: pt lip 14, 2023 12:13
- Auto:: Touran 1.9 2008
- Imię:: Krzys
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Przez Dostęp upoważniony dodam ze w tiguanie robie to bez problemu przez Dostęp upoważniony wpisując 12233.
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5573
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 221 razy
- Otrzymał podziękowań: 736 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
A spróbowałeś poprzez II Kodowanie ?
Procedura
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... generation
Procedura
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... generation
-
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz gru 10, 2023 17:34
- Auto:: Touran 1T2, BMN, 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Komorów
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Jeśli temat jeszcze da się odgrzać, chętnie zasięgnę porady. Mam kilka VW/Audi i najmniej problemów z tymi starszymi. Spaliny w A3 8L ASV są jak fiołki (kat jest), w Passacie BMR nie mam z nimi problemów dzięki Diagtronik, w A80 AFN spaliny hulają w odpowiedniej normie.
Ale Touran BMN ma DPFa ok 26% popiołów i już teraz ok 70 zapełnienia sadzą. Auto w trybie awaryjnym z błędem Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold Bank 1. P2002. Sprężynka mruga, filtr i czeck na żółto. Uruchamiam głowicą VAS 5054 regenerację serwisową, potwierdzam malfunkcję czujnika sprzęgła (czujnik działa), spełniam wszystkie warunki temp, prędkości, obr i cisnę. Temperatura przed turbo maks 540C, jakby kółko zamknięte - nie ma mocy, żeby się podgrzać. Przebieg auta 266k., historii nie znam. Ostatnie 3 próby zwykłego dopalania - fiasko (stąd błąd). Wymieniłem czujnik G450 + adaptacja (ponoć wadliwy w tych modelach w/g Ross) - bez zmian. Chętnie spróbowałbym powalczyć w kierunku czystych spalin, ale coś ewidentnie nie pozwala spalinom się nagrzać. Jest ok 0C na zewnątrz. Wskazania czujników temp spalin, MAF, MAP wydają się być ok. Dawka także wzrasta przy dopalaniu, mignął mi kąt wtrysku 40nOT. Procedura ręczna z kodowaniem 21295 wyrzuca brak spełnionych warunków na starcie. Jacek V-TEC zachęca mnie (w pierwszych postach w tym temacie) do konwersji na KAT + program. Jeśli się nie uda z DPFem, może katalizator z BKD podejdzie? Ktoś próbował? Dzięki z góry i pozdrowienia.
Ale Touran BMN ma DPFa ok 26% popiołów i już teraz ok 70 zapełnienia sadzą. Auto w trybie awaryjnym z błędem Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold Bank 1. P2002. Sprężynka mruga, filtr i czeck na żółto. Uruchamiam głowicą VAS 5054 regenerację serwisową, potwierdzam malfunkcję czujnika sprzęgła (czujnik działa), spełniam wszystkie warunki temp, prędkości, obr i cisnę. Temperatura przed turbo maks 540C, jakby kółko zamknięte - nie ma mocy, żeby się podgrzać. Przebieg auta 266k., historii nie znam. Ostatnie 3 próby zwykłego dopalania - fiasko (stąd błąd). Wymieniłem czujnik G450 + adaptacja (ponoć wadliwy w tych modelach w/g Ross) - bez zmian. Chętnie spróbowałbym powalczyć w kierunku czystych spalin, ale coś ewidentnie nie pozwala spalinom się nagrzać. Jest ok 0C na zewnątrz. Wskazania czujników temp spalin, MAF, MAP wydają się być ok. Dawka także wzrasta przy dopalaniu, mignął mi kąt wtrysku 40nOT. Procedura ręczna z kodowaniem 21295 wyrzuca brak spełnionych warunków na starcie. Jacek V-TEC zachęca mnie (w pierwszych postach w tym temacie) do konwersji na KAT + program. Jeśli się nie uda z DPFem, może katalizator z BKD podejdzie? Ktoś próbował? Dzięki z góry i pozdrowienia.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4931
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 429 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Popiołu masz 26 ale procent czy jednak gramów?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz gru 10, 2023 17:34
- Auto:: Touran 1T2, BMN, 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Komorów
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Oczywiście gram.
-- Śr gru 13, 2023 13:53 --
Dla wszystkich zainteresowanych:
Poszukajcie na elektrodzie.pl. Takie proste rozwiazanie, az niewiarygodne. Nawet komputera nie trzeba.
Wymiana czujnika, po wymianie odpiecie rurek i pyrkolenie lub jazda. Trwa to kilkanascie minut+- . Blad znika jak snieg po deszczu.
Potem mozna zrobic wszystko, lacznie z dopaleniem dpfa.
Pozdrawiam i powodzenia.
-- Śr gru 13, 2023 13:53 --
Dla wszystkich zainteresowanych:
Poszukajcie na elektrodzie.pl. Takie proste rozwiazanie, az niewiarygodne. Nawet komputera nie trzeba.
Wymiana czujnika, po wymianie odpiecie rurek i pyrkolenie lub jazda. Trwa to kilkanascie minut+- . Blad znika jak snieg po deszczu.
Potem mozna zrobic wszystko, lacznie z dopaleniem dpfa.
Pozdrawiam i powodzenia.
-
- Przeglądacz
- Posty: 101
- Rejestracja: wt paź 11, 2011 20:54
- Auto:: Touran 2.0 110 DFGA 2016
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witam czy po tych odczytach można dowiedzieć się w jakiej kondycji mam dpf.Często mi wypala.większości jeżdżę po mieście.
-
- Przeglądacz
- Posty: 101
- Rejestracja: wt paź 11, 2011 20:54
- Auto:: Touran 2.0 110 DFGA 2016
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
wesol pisze:Często to jak?
170 km do 250 km w mieście .wesol pisze:Często to jak?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4931
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 429 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
To coś musi być nie tak. Standard czyli odma turbo wtryski. Chyba że ktoś zaorał dpf. Profilaktycznie sprawdzic/ podmienić czujnik różnicy ciśnień.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: wt paź 13, 2020 17:40
- Auto:: 1t2 2.0tdi BMN 2009
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
- Podziękował: 2 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Oddałem Dpf,do mycia hydrodynamicznego,po założeniu na samochód filtra.odczyt temperatur z vcds na dpf 1000 stopni,przed myciem było ok normalnie temperatury pokazywało.czujniki się uwaliły?
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
ale pier*** pany - przejechałem na je* dpf gol 6 180 KM 320tyś km nic się nie dzieje , i tak, tak kur** wiercony wiertarką
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witam
Mam problem z moim touran 2.0tdi cfhc wypala mi się co około 100km. Wtryski sprawdzone turbina tez ok. Różnica cisnien po przejechaniu 40km od ostatniego wypalania wynosi 5hpa. Czy to wadliwy czujnik roznicy cisnien czy coś innego. Żaden check silnika się nie zapala. Proszę o pomoc
Mam problem z moim touran 2.0tdi cfhc wypala mi się co około 100km. Wtryski sprawdzone turbina tez ok. Różnica cisnien po przejechaniu 40km od ostatniego wypalania wynosi 5hpa. Czy to wadliwy czujnik roznicy cisnien czy coś innego. Żaden check silnika się nie zapala. Proszę o pomoc