Tak właśnie. Jeszcze go spróbuję pomęczyć. Naszła mnie myśl by kupić jakiś preparat do czyszczenia dpf co się go wpsikuje w dolot by się tym ostatecznie wspomóc. No zobaczymy.
Edyta. Hm. Wygląda na to że dpf się skończył na amen. Zasługa tego faktu jest niedawna awaria w postaci dziury w szklance. To spowodowało że jeden cylinder prawie nie pracował a ojciec tak sobie dalej śmigał. Jeszcze wcześniej bo z dwa lata temu ukręcił się wirnik w turbo. Takie kombo że zapewne przyspieszyło mocno śmierć dpfa. Zrobiłem jazdę z wypalanie i podczas tego owszem wartości sadzy spadały ale kontrolki nadal były. Auto ma ograniczona moc. Ostatnia próbą było zasymulowanie wymiany dpf i wtedy poziom sadzy w vcds że 101g oczewiscie zmienia się na 0. Kontrolki gasną i auto pozornie wygląda okej. Jest moc i jadąc z dobrym butem po 30 km i 12 minutach jazdy poziom sadzy w blokach z 18g podskoczył aż do 55g. Oczewiscie wtedy kontrolka filtra. Temperatury odnotowałem takie że na turbo to do przewidzenia około 800 stopni, przed dpf 600 i za dpf 666 stopni. Czyli warunki do regeneracji nawet pasywnej były ale poziom zawalenia sądzą rósł w zastraszahacym tępię. Wniosek jest tylko jeden kastrujemy dziada. Można by się pobawić i szukać jakiegoś dpf ale ze kierowca tego auta raczej i tak w ciągu roku dwóch czy trzech lat zapewne by zabił ponownie dpf to decyzja jest taka że go wycinamy.
Błędy VCDS
- Pro_w_roK
- Początkujący
- Posty: 20
- Rejestracja: czw kwie 25, 2024 14:24
- Auto:: Touran 2,0 170KM, 2012
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 4 razy
Re: Błędy VCDS
Helloł, to chyba dobry wątek? wszystkie kody błędów miały być w osobnym
Long story short:
W czasie jazdy zapala się sprężynka i mruga, fura traci moc, pojawiają się kody jak poniżej. Po restarcie auta jest OK czasem 500 metrów a czasem 150 km bez problemu. Czasem pojawia się też check engine, który po restarcie czasem znika, czasem nie znika.
Pare razy pojawił się błąd DPF, VCDS ujawnił wartość obliczoną na 55g, zmierzoną na -3 gram (!), różnica ciśnienia 11 hpa, wiec ustalilem mu recznie wartość na 0 (jak przy wymianie DPF) i poszło. Potem jak się pojawiał DPF od długiej jazdy to gasiłem auto, odpalałem i na łopatkami zmuszałem auto do wyzszych obrotów i po 15 minutach DPF sobie gasł (zakładam, ze się dopalał sam z siebie bez wymuszenia VCDSem?).
Long story short:
W czasie jazdy zapala się sprężynka i mruga, fura traci moc, pojawiają się kody jak poniżej. Po restarcie auta jest OK czasem 500 metrów a czasem 150 km bez problemu. Czasem pojawia się też check engine, który po restarcie czasem znika, czasem nie znika.
Pare razy pojawił się błąd DPF, VCDS ujawnił wartość obliczoną na 55g, zmierzoną na -3 gram (!), różnica ciśnienia 11 hpa, wiec ustalilem mu recznie wartość na 0 (jak przy wymianie DPF) i poszło. Potem jak się pojawiał DPF od długiej jazdy to gasiłem auto, odpalałem i na łopatkami zmuszałem auto do wyzszych obrotów i po 15 minutach DPF sobie gasł (zakładam, ze się dopalał sam z siebie bez wymuszenia VCDSem?).
- Pro_w_roK
- Początkujący
- Posty: 20
- Rejestracja: czw kwie 25, 2024 14:24
- Auto:: Touran 2,0 170KM, 2012
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 4 razy
Re: Błędy VCDS
Czy z podanych niżej kodów da radę wyczaszkować czy jest sens czyszczenia EGR żeby jeszcze pojeździł z dwa lata czy lepiej to olać i wystosować 1500 zeta na nowy plus 5 godzin na wymianę?
Fura to Turban 2012, 2.0 tdi R4, CFJA, 177 osiołków, 205 tyś km przebiegu.
Fura to Turban 2012, 2.0 tdi R4, CFJA, 177 osiołków, 205 tyś km przebiegu.