Światła mijania mam ksenonowe. Podłączone rezystory równoległe, symulujące żarówki oryginalne rozgrzewały się potwornie.
Postanowiłem wymienić rezystory w bordnetzu na opisywane na jednym z forów z 1k na 9k1. Efektem było wystąpienie pięciu błędów o niesprawnych żarówkach. Piąty błąd wyniknął z błędnego opisu rezystorów w bordnetzu na znalezionym zdjęciu w sieci. Po kilku próbach dobrania odpowiednich rezystorów wstawiłem potencjometry montażowe, wieloobrotowe. Po modyfikacji efekt jest taki, że bez wymontowania bordnetza, bez lutowania można dostosować wartość rezystorów dla dowolnych żarówek o różnej mocy i wyeliminować tym samym błąd żarówki.
Schemat:

Miejsca podłączenia potencjometrów :


Widok po zamontowaniu :

Przy regulacji, rezystancję zwiększamy jeżli wystąpił błąd spalonej żarówki lub zmniejszamy jeżeli wystąpi błąd zwarcia do masy.
Rezystora odpowiedzialnego za kontrolę świateł mijania nie zmieniałem, ponieważ pozostawiłem fabryczne ksenony.
Modyfikacja zdaje egzamin. Od kilku tygodni brak błędu spalonej żarówki.
Na zdjęciu:

chyba jest błąd w opisie prawej strony więc chciałem zwrócić na to uwagę.
Zamieniony jest opis świateł mijania i drogowych dla prawej strony.
Być może opis jest prawidłowy dla starszych bordnetzów.