Biały dym na starcie, pompa vacum ?
-
- Użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
- Auto:: 1,9 105KM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Biały dym na starcie, pompa vacum ?
Mam pytanie
Dwa lata temu zauważyłem że poci się pompa vacum. Trochę wcześniej już zaczął się problem z białym dymem na starcie, potem już nic się nie dzieje. Niedawno dowiedziałem się że powodem dymienia może być nieszczelny simering pompy vacum. Więc zakupiłem zestaw naprawczy i wszystko powymieniałem. Tyle że jak widziałem na filmikach ludzie się trochę męczyli z wyjęciem tego simeringa jak i z montażem nabijali go. U mnie wyszedł dość łatwo, a zamontowałem to wpychając palcem. I teraz nie wiem. Pierwsze 2 tygodnie było ok, nie było dymienia. Wymieniłem filtry olej. Teraz auto stało tydzień i dzisiaj znowu dym i trudniejsze odpalenie. I tak się właśnie zastanawiam czy simering nie ma za dużego luzu skoro go palcem wcisnąłem na miejsce.
Jaka jest Wasza opinia ?
Dwa lata temu zauważyłem że poci się pompa vacum. Trochę wcześniej już zaczął się problem z białym dymem na starcie, potem już nic się nie dzieje. Niedawno dowiedziałem się że powodem dymienia może być nieszczelny simering pompy vacum. Więc zakupiłem zestaw naprawczy i wszystko powymieniałem. Tyle że jak widziałem na filmikach ludzie się trochę męczyli z wyjęciem tego simeringa jak i z montażem nabijali go. U mnie wyszedł dość łatwo, a zamontowałem to wpychając palcem. I teraz nie wiem. Pierwsze 2 tygodnie było ok, nie było dymienia. Wymieniłem filtry olej. Teraz auto stało tydzień i dzisiaj znowu dym i trudniejsze odpalenie. I tak się właśnie zastanawiam czy simering nie ma za dużego luzu skoro go palcem wcisnąłem na miejsce.
Jaka jest Wasza opinia ?
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 581
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
Według mnie należy wymienić uszczelniacze wtrysków, wiem że to troche jest z tym roboty ale niestety nadszedł ich kres szczególnie w opisie trudniejsze odpalenie.MadReaper pisze: sob lip 05, 2025 12:37 Teraz auto stało tydzień i dzisiaj znowu dym i trudniejsze odpalenie.
Jaka jest Wasza opinia ?
-
- Użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
- Auto:: 1,9 105KM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
Ogólnie to moja pierwsza diagnoza taka była że uszczelniacze pompowtryskow ale ze wyszedł ten wyciek to obstawiałem że to pompa. Autko ma przejechane 240k więc pewnie to te uszczelniacze
-
- Użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
- Auto:: 1,9 105KM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
Aktualizacja
Uszczelniacze pompowtryskow wymienione. Nie pisałem kilka dni bo obserwowałem i dzisiaj po 4 dniach postoju znowu ciężkie odpalenie i dym z wydechu
Uszczelniacze pompowtryskow wymienione. Nie pisałem kilka dni bo obserwowałem i dzisiaj po 4 dniach postoju znowu ciężkie odpalenie i dym z wydechu
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 581
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
Nie będę się wymądrzał więc podam linka co do białego dymu.
https://tec2000.pl/bialy-dym-na-zimnym- ... -problemu/
Lub tu ładnie ci wytłumaczy biały dym od 13,11 min
https://www.youtube.com/watch?v=O0st9sRKU4M
Czy nie ubywa ci płynu chłodniczego?.
Czy silnik pracuje równo na wolnych obrotach?.
Czy to zjawisko białego dymu, pary ustępuje jak już silnik złapie trochę temperatury?.
Takie twojego silnika objawy możesz opisać jak występują bo mogą występować w różnych sytuacjach bo to może prędzej pomóc wyjaśnić sytuacje.
Jakieś błędy są?. np (świece żarowe).
Daj z vcds jak pracują ci wtryski.
np.

https://tec2000.pl/bialy-dym-na-zimnym- ... -problemu/
Lub tu ładnie ci wytłumaczy biały dym od 13,11 min
https://www.youtube.com/watch?v=O0st9sRKU4M
Czy nie ubywa ci płynu chłodniczego?.
Czy silnik pracuje równo na wolnych obrotach?.
Czy to zjawisko białego dymu, pary ustępuje jak już silnik złapie trochę temperatury?.
Takie twojego silnika objawy możesz opisać jak występują bo mogą występować w różnych sytuacjach bo to może prędzej pomóc wyjaśnić sytuacje.
Jakieś błędy są?. np (świece żarowe).
Daj z vcds jak pracują ci wtryski.
np.

-
- Użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
- Auto:: 1,9 105KM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
Dym i trudność z odpaleniem występują tylko na starcie, jak już się silnik uruchomi pracuje równo i nie dymi dalej. Płynu chłodniczego nie ubywa. Brak jest błędów odnośnie świec żarowych. Podejrzewam jeszcze że uszczelniacz w pompie vacum który również wymieniałem o którym pisałem że wszedł za łatwo bo wcisnąłem go palcem bez problemu jest za luźny, (zamówiłem już dwa rodzaje) , pomimo braku błędów sprawdzę też rezystancję świec żarowych bo podobno potrafią być trafione ale komputer tego nie widzi
-
- Użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
- Auto:: 1,9 105KM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
Tak wygląda praca pompowtryskow na jałowym
Jeszcze jedna rzecz, końcówka pompy vacum była luźna, oblałem jak klejem dwuskładnikowym ale może tam być jeszcze nieszczelność, zamierzam to poprawić przy wymianie uszczelniacza walka w pompie vacum. I już chyba więcej nie mam pomysłów
Update
Świece żarowe OK od 10 do 15 Ohm
Dodam jedną sprawę może to też mieć wpływ.
8 lat temu po zaślepieniu EGR wgrywałem modyfikowana mapę w której było wycięcie EGR i usunięcie ( zmiany dawki paliwa chyba ) problemu z odpalaniem na ciepłym silniku. Może teraz dawka jest za dużo na starcie? Jak to sprawdzić ? W sensie które sekcje w vcds
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4957
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
Osobiście wydaje mi się że 15 ohm oporności na świecy zarowrj to nie jest okej. To by świadczyło że przy napieciu około 5 volt idzie tam około 0.35 ampera to dość mało. Na świece to powinno iść z 6 amper. To też zależne od marki świecy.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
- Auto:: 1,9 105KM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
Głowy nie dam sobie uciąć ale chyba firmy Beru.
Świece mierzyłem bez demontażu.
Znalazłem po twoim poście info w sieci że sprawna świeca żarowa beru powinna mieć przedział 0.6 do 1 Ohma
Także trzeba im się przyjrzeć raz jeszcze.
Świece mierzyłem bez demontażu.
Znalazłem po twoim poście info w sieci że sprawna świeca żarowa beru powinna mieć przedział 0.6 do 1 Ohma
Także trzeba im się przyjrzeć raz jeszcze.