Witam mam takie pytanko, czy Tourany mają blokadę predkości czy tylko tyle jedzie. Mam silnik 1.9 TDI 105 Kucy, i skrzynie DSG i teraz z okazji majówki jechałem niemiecką autostradą no i ku memu zdziwieniu 180 na liczniku 3000 obrótów i koniec, pedał w podłodze i więcej nie idzie, nawet z górki przy 180 dohamowywał mi silnik do tych 180.
Ja nie jestem pewien jak to jest dokładnie ale ja mam naklejkę z ASO naklejoną na desce koło schowka max 190km/h sprawdzałem ani kilometra więcej nie pójdzie nawet z długiej góry więc pewne coś w tym jest morze jakieś ograniczenia zakładali na życzenie
Robert pisze:Ja nie jestem pewien jak to jest dokładnie ale ja mam naklejkę z ASO naklejoną na desce koło schowka max 190km/h sprawdzałem ani kilometra więcej nie pójdzie nawet z długiej góry więc pewne coś w tym jest morze jakieś ograniczenia zakładali na życzenie
Pozdrawiam.
to co piszesz to zapewne chodzi o indeks prędkości opon zimowych
Nie, Nie, tak zwane "winter tires" było właczone w zimę, teraz mam to wyłączone, jest to ewidentne odcięcie dopływu paliwa, idzie 180 i ani ciutkę więcej. Mam najbogatszą wersję wyposażenia jaka w ogóle była w touranie, może po prostu ktoś sobie zażyczył takiej blokady, wiem że w passatach było do 190 też blokada ...
tylko jak tego się pozbyć, planuje chipować silnik, ale co mi to da jak tylko 180 i koniec, a licznik jest wyskalowany do 260...
Jak popatrzysz w temacie o maksymalnych prędkościach, jakie osiągają nasze Tourany, to dojdziesz do wniosku, że to normalne ile jedzie Twoje auto. Może coś jest ale jaki by był sens blokować auto do 180, skoro nie pójdzie więcej niż 190 w tej konfiguracji?
QQRYDZA pisze:Może być założona blokada na max 3000k obrotów,kto nim jeździł wcześniej?wiesz?
nie mam automata ale jakoś ciężko mi sobie wyobrazić wkręcanie na obroty przy szybkim przyspieszaniu, np wyprzedzanie ? Przecież odetnie paliwo chyba wtedy i auto nie pojedzie. Nie mam mowy wtedy o dynamicznym przyspieszeniu tylko o powolnym żmudnym przyspieszaniu, a może się mylę ?
Na każdym biegu jest normalnie, jak jest tryb sport to wkręca się do czerwonego pola, ale np na 6 biegu przy 160 już nie zredukuje do 5. Wcześniej jezdził nim jakiś niemiecki biznesmen, skonfigurował sobie auto indiwidualnie pod siebie.
i być może założył blokadę dla pracowników żeby mu auta nie zajechali,już słyszałem o czymś takim.warto by go dokładnie obejrzeć,podłączyć pod kompa itd.Ja bym się nawet pofatygował do aso i zwyczajnie zapytał o co biega