Blokada prędkości Touran 2007 rok

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.
piatek69
Użytkownik
Posty: 233
Rejestracja: czw maja 12, 2011 13:43
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: piatek69 »

No na to wygląda, bo autko ma 3000 rpm i nie chce jechać, a co lepsze jezdzone było na autostradach niemieckich, co tym bardziej potwierdza tezę QQRYDZA, muszę się dokładnie temu przyjrzeć, bo smiesznie będzie jak zrobię go na 150 KM a on dalej tylko 180 ; D
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

A po co chcesz go robic na 150km jak go sprzedajesz? :?: :>
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

Bawimy się w takie rzeczy poczytajcie i jak macie problem to zapraszam ogarniemy :mrgreen:


Oto usługa którą proponujemy:

W dużych flotach samochodowych dość powszechnym rozwiązaniem jest wdrażanie systemu monitoringu pojazdów. Taki monitoring szybkości czy sposobu eksploatacji pojazdu dostarcza właścicielowi floty informacji, którzy kierowcy jeżdżą ekonomicznie i stosują się do przepisów, a którzy uwielbiają przycisnąć gaz. Jednak nie wszystkie firmy mogą sobie pozwolić na taki luksus a jeździć przecież trzeba.
Przyczyny instalowania systemów monitoringu

Jak wiadomo skuteczność biznesu, który wymaga środków transportu, gwałtownie spada, gdy flota pojazdów jest zawodna. Częste wymiany środków transportu pociągają za sobą wielkie koszty, a jednocześnie trudno wymusić na niesumiennych kierowcach poprawę stylu jazdy na mniej agresywną (zmniejszenie liczby wypadków czy kolizji na drogach) jak również bardziej ekonomiczną co mogłoby skutkować ograniczeniem nadmiernego zużycia samochodów, paliwa, albo nawet uszkodzeń przewożonego towaru.

Problem ten dotyka także właścicieli firm przewozowych zarówno osób, jak i towarów, właścicieli busów, taksówek flotowych, kurierów, przedstawicieli handlowych – ich auta częstokroć eksploatowane w sposób przekraczający ich wytrzymałość (chociażby wskutek wkręcania wysokich obrotów silnika na niskich biegach) po dosłownie roku czy dwóch są już dużo mniej warte – często stają się jeżdżącym złomem.
Alternatywa dla monitoringu pojazdów

Wdrożenie systemu monitoringu pojazdów może być niestety kosztowne. Dużo prostszą i bardzo skuteczną metodą jest uczynienie auta bardziej odpornym na ‘ciężkie nogi’ kierowców przez zastosowanie ekotuningu, dodatkowego limitera prędkości oraz limitera obrotów silnika.

Takie kompleksowe rozwiązanie to wymierna oszczędność paliwa, silnika, poprawa niezawodności i trwałości floty pojazdów. To powoduje, że jest dobrą alternatywą dla montowania kosztownego monitoringu, tym bardziej że oszczędność paliwa jest pewna, a niezawodność floty wzrasta. Auto czy bus nie straci na przyśpieszeniu ani na mocy – ale będzie dużo bardziej odporne na niewłaściwą eksploatację, a przez to będzie bardziej niezawodne. Zmniejszy się też ryzyko wypadków powodowanych zbyt agresywną jazdą lub z dużymi prędkościami.
Jak działa takie kompleksowe rozwiązanie?
Limiter prędkości – samochody sprzedawane w Europie zwyczajowo mają limiter prędkości maksymalnej ustawiony na 250 km/h. W autach dostawczych ta wartość jest niższa, ale zwykle i tak jest to niestety co najmniej 160 km/h, a to wciąż bardzo dużo. Dozwolone prędkości na Polskich drogach są o wiele niższe niż te osiągane przez auta flotowe stąd warto je ograniczyć (chyba że chcemy, aby nasi kierowcy dostawali dużo mandatów i zwiększali ryzyko wypadku) – to po pierwsze, po drugie – zużycie paliwa bardzo spada wraz ze spadkiem prędkości maksymalnej – a ona sama może działać w samochodach poruszających się po autostradzie jak tempomat (kierowca może trzymać nogę na gazie cały czas, a pojazd porusza się zawsze z przepisową, stałą prędkością np. 130 czy 140 km/h - wymierna oszczędność paliwa i pojazdu).
Ograniczenie maksymalnych obrotów silnika oraz momentu obrotowego w górnym zakresie obrotów – zabieg ten wymusza szybszą zmianę biegu na wyższy i stanowi zabezpieczenie przed „kręceniem” silnika. Efektem jest dalsze zmniejszenie zużycia paliwa i skorygowanie stylu jazdy kierowców, którzy niepotrzebnie „kręcą” silnik na wysokich obrotach.
Ekotuning – poprawiona szybkość reakcji silnika na pedał przyśpieszenia przy jednoczesnym zmniejszeniu przedawkowania silnika przy pulsowaniu pedałem gazu oraz zwiększenie momentu obrotowego silnika dla niższych obrotów poprzez zwiększenie jego sprawności


Możemy również zadziałać w drugą stronę :mrgreen:
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
piatek69
Użytkownik
Posty: 233
Rejestracja: czw maja 12, 2011 13:43
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: piatek69 »

Przyciągnę tym kupca ?
Awatar użytkownika
QQRYDZA
Expert
Posty: 1861
Rejestracja: czw sie 11, 2011 14:03
Auto:: 1,9tdi
Imię:: dar
Lokalizacja: koszalin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: QQRYDZA »

raczej nie
[you]--->Niebieski

ZWzPD

wiadomości wysyłać proszę na e-mail darekkruk@hoga.pl
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Ciekawe, z twojego opisu sytuacji wynika, że faktycznie tak może być. na 5 i 6 jest blokada do 3000 i koniec. Może JacaTouran coś powie, jak to wygląda ze zdjęciem tej blokady...
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

Kein problem, można na to zerknac
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
wojtek66
Przeglądacz
Posty: 124
Rejestracja: śr mar 13, 2013 15:53
Auto:: highline avq 2003/04r
Imię:: wojtek
Lokalizacja: Zamość
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: wojtek66 »

Witam wszystkich.Ile najwiecej jechaliście swoim Tourane, 1.9 TDI? czy przekroczyliście 200km/h? Sprawdzał ktoś jaka bedzie predkośc przy 4450 obrotach na minute?
Awatar użytkownika
QQRYDZA
Expert
Posty: 1861
Rejestracja: czw sie 11, 2011 14:03
Auto:: 1,9tdi
Imię:: dar
Lokalizacja: koszalin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: QQRYDZA »

wojtek66 pisze:Witam wszystkich.Ile najwiecej jechaliście swoim Tourane, 1.9 TDI? czy przekroczyliście 200km/h? Sprawdzał ktoś jaka bedzie predkośc przy 4450 obrotach na minute?
Jest odzielny temat o tym. szukaj na forum
[you]--->Niebieski

ZWzPD

wiadomości wysyłać proszę na e-mail darekkruk@hoga.pl
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

piatek69 pisze:No na to wygląda, bo autko ma 3000 rpm i nie chce jechać,
W touranie może być inaczej, tym bardziej, że to 3000 rpm tylko, więc dziwnie wcześnie. Natomiast w Golfie BXE 2008 rok miałem fabryczny ogranicznik. Pomimo, że auto było po programie, na V biegu (skrzynia 5) można było osiągnąć maksymalnie 4100 rpm i cięło paliwo. Z górki, pod górkę, bez znaczenia - 4100 rpm i kuniec jazdy (co odpowiadało około 200 km/h). Nie wszystkie 1.9 w Golfach miały kaganiec, zależało to pewnikiem od rocznika i wersji oprogramowania. Chodziło prawdopodobnie producentowi o zabezpieczenie termiczne silnika i turbiny, żeby nie pałować autobanem non stop z pedałem w podłodze powyżej tej wartości prędkości obrotowej. Masters pisał, że może kaganiec zdjąć, ale wtedy silnik w rękach Boga i kierowcy i żeby nie dzwonić potem nie truć mu tyłka, że motorownia odleciała.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
transporter0
Przeglądacz
Posty: 111
Rejestracja: śr lut 27, 2013 09:59
Auto:: 1.9TDI BXE 2009
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: transporter0 »

Bardzo dużo flotówek w DE ma pozakładane kagańce. Klienci indywidualni rzadko prosili o przycięcie prędkości maksymalnej. Znajomy od którego kupiliśmy Turka często przywozi Passaty i e91 w dieslu i większość ma blokady od 180 - 200km/h, ale to właśnie flotówki.
Turek 1.9TDI '09 i BMW e61 520dA LCI 2010
Awatar użytkownika
tomuo
Początkujący
Posty: 21
Rejestracja: pn wrz 24, 2012 14:52
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tomuo »

ale powiedzcie mi kiedy jeździcie Tourankami powyżej 180km/h?? mi się zdażyło 2 razy w ciągu 1,5 roku. pierwszy raz zaraz po kupnie, wiadomo trzeba stestować a 2 raz na autobanie ale to też chwilke bo po prostu było to mocno nieekonomiczne i niekomfortowe. To nie rajdówka, normalny użytkownik nie osiąga takich prędkości, jak chcesz mieć auto które zamyka licznik to polecam S6, z motorami można nawet się pościgać :)
Awatar użytkownika
transporter0
Przeglądacz
Posty: 111
Rejestracja: śr lut 27, 2013 09:59
Auto:: 1.9TDI BXE 2009
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: transporter0 »

Osobiście powiem że jestem fanem dużych prędkości, ale nie w Touranie. Oczywiście sprawdzałem jak jeździ się przy wyższych prędkościach ale jest to poprostu niekomfortowe. Przy 180 opór powietrza i podmuchy boczne sprawiły że odechciało mi się próbować dalej. Według mnie najlepsza prędkość i w miarę komfortowa dla Tourana to max 160km/h wtedy jest w aucie względnie cicho. Zresztą żaden Van czy SUV nie jest stworzony do jazdy z max prędkościami. Dla porównania hałas i szum powietrza przy 160 w Touranie odpowiada ok 220 w moim e46. Przy 180 w Touranie jest głośniej niż w BMW przy 250.
Ostatnio zmieniony sob mar 23, 2013 13:58 przez transporter0, łącznie zmieniany 1 raz.
Turek 1.9TDI '09 i BMW e61 520dA LCI 2010
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

transporter0 pisze:Przy 190 w Touranie

Nie poniosło Cię z tą prękością 190km/h??
Auto jest seria?? czy chip??

[ Dodano: Sob Mar 23, 2013 12:56 ]
transporter0 pisze:ok 220 w moim e46
Cóż to za silnik w tym e46 siedzi bo v - max prosi o zadanie takiego pytania..
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
transporter0
Przeglądacz
Posty: 111
Rejestracja: śr lut 27, 2013 09:59
Auto:: 1.9TDI BXE 2009
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: transporter0 »

Sorki już poprawiłem. W jednym miejscu 180 a w drugim 190...

Zwykłe 30i M54B30.
Turek 1.9TDI '09 i BMW e61 520dA LCI 2010
ODPOWIEDZ