rozrząd BKC - robić? czekać?
- aawol
- ____________________
- Posty: 941
- Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
- Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 126 razy
rozrząd BKC - robić? czekać?
Kupiłem auto ze stanem 193tkm, wg książki ostatni rozrząd robiony przy 165tkm, aktualnie przebieg 220tkm, przy zakupie mechanik zaglądał do rozrządu i stwierdził że spokojnie można jeździć ale minął od tego czasu rok i zacząłem się zastanawiać czy czekać jeszcze czy dla świętego spokoju ( bo rozrząd ma już 65tkm a nie wiem co to za podzespoły) wymienić - zbliża się sezon urlopowy więc auto będzie więcej i dalej ganiać...... Będę musiał dać mechanikowi auto na zrobienie tulei wahacza to przy okazji kazałbym sobie rozrząd .
- GASIOR997
- Specjalista
- Posty: 587
- Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
- Auto:: SHARAN 7N2
- Imię:: GASIOR
- Lokalizacja: POLSKA/POLAND
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Jest pytanie czy to co jest w książce to to było robione morze tylko jest wpisane? Bo na przykład w moim wymiana kompletna z pompa wody zaleca się 120 tys km a druga 220 tys km . lepiej sprawdź w autoryzowanym serwisie w komputerze czy na pewno było wymienione . Bo inaczej możesz się tylko domyślać. A potem drogo cie to morze kosztować.
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Taa i na drugi dzień pleców nie czułTuranek pisze:Zapytaj Mutiego, on sam rozrząd wymienił

Wymiana rozrządu w 1.9 TDI,to naprawdę nie jest ciężka sprawa-potrzeba blokady i skrzynkę z narzędziami typu grzechotki,przedłużki i nasadki takie jak 15,16,18 i 19 dwunastokątna do kręcenia wałem i podstawowy klucz dynamometryczny 15-50Nm wystarczy i opcjonalnie klej do gwintów


Spokojny sen, radość po wymianie i zaoszczędzone pieniadze-bezcenne

Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

-
- Przeglądacz
- Posty: 87
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 11:38
- Auto:: Touran 2.0 TDI CFHC
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Miałem ten sam dylemat z rozrządem. Wpisy w książce serwisowej, naklejki w aucie potwierdzały się, Niemieckie ASO potwierdziło wpisy w książce. Ale dla świętego spokoju wymieniłem rozrząd. Wstawiłem Gates i pompę SKF. Na starym pasku znalazłem wybity numer a część tego numeru jest data. Niestety data na pasku różniła się z datą wymiany, może jest to data produkcji (dzień i miesiąc rok jest ten sam). Do przekręcenia wału można użyć klucza 19, a wymiana nie jest skomplikowana.
Hadzii123
- aawol
- ____________________
- Posty: 941
- Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
- Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 126 razy
no mam ambicje pogrzebać w aucie ale rozrząd to nie moje progi..... nie dysponuję ani wiedzą ani żadnymi blokadami. Klucza dynamometr. też nie mam. W tak skomplikowanych kwestiach polegam na mechaniku. Przecież chyba trzeba trochę przodu rozebrać? Pas, chłodnica (przynajmniej tak słyszałem- ale może się myle)
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
w silnikach wzdłużnie ułożonych to tak, łatwiej sie robi przy rozebranym przodzie... w Touranie masz silnik poprzecznie, wiec rozrzad masz od strony podłużnicy...aawol pisze:no mam ambicje pogrzebać w aucie ale rozrząd to nie moje progi..... nie dysponuję ani wiedzą ani żadnymi blokadami. Klucza dynamometr. też nie mam. W tak skomplikowanych kwestiach polegam na mechaniku. Przecież chyba trzeba trochę przodu rozebrać? Pas, chłodnica (przynajmniej tak słyszałem- ale może się myle)
- aawol
- ____________________
- Posty: 941
- Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
- Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 126 razy
przeglądam oferty i widzę kilka powtarzających się firm - ruville ( ktoś nawet chwali że to oryginał), Dayco, gates, lub nawet coś określanego mianem oryginalnego kompletu : ori!!!!! co wybrać - przecież i tak za 3 lata dla świętego spokoju pewnie wymienię..... Warto brać tego LUKa ?
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5610
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 677 razy
Warto.... do tego kup pasek Conti lub Dayco ( ma fajną powłokę teflonową- HT) i pompa EVR ruville i wymieniaj.... jak bedziesz brał na szt. Są tez zestawy z Luka i taniej Cie to wyjdzie... Sprzedaję dużo Luka sam brałem zestaw z Luka, nie mam z nim najmniejszego problemu...aawol pisze:Warto brać tego LUKa ?

- seba19930
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: wt sty 17, 2012 00:34
- Auto:: 1T1 i 1T2
- Imię:: Sebastian
- Lokalizacja: Człuchów
Co do tego sklepu w Pile to mogę go śmiało polecić bo sam tak kupowałem do T5 i Polo ...
O tyle jest tam ciekawie że podajesz im swój nr. VIN i oni już wszystko wiedzą.
Chociaż przy tym Turku jak wymieniałem to zamawiałem też w Pile ale w serwisie i mieli baardzo dobrą cenę więc możesz sobie zadzwonić i zapytać, prowadzą też sprzedaż wysyłkową z tego co się orientuje.
http://krotoski-cichy.vw.pl/d566/p24/
O tyle jest tam ciekawie że podajesz im swój nr. VIN i oni już wszystko wiedzą.
Chociaż przy tym Turku jak wymieniałem to zamawiałem też w Pile ale w serwisie i mieli baardzo dobrą cenę więc możesz sobie zadzwonić i zapytać, prowadzą też sprzedaż wysyłkową z tego co się orientuje.
http://krotoski-cichy.vw.pl/d566/p24/
Volkswagen Touran 1.9 TDi 2007r kiedyś było 105KM a teraz w górę
.
Volkswagen Touran 2.0 TDi 2011r kiedyś było 170KM DSG a teraz w górę

Volkswagen Touran 2.0 TDi 2011r kiedyś było 170KM DSG a teraz w górę
