mały wiatrak podpinasz do dużego a duży do prądu i sterowania - później mały jest sterowany przez duży - nie pamiętam teraz dokładnie ile pinów jest w kostce ale kostka jest na bank. czy można podłączyć bezpośrednio pod aku nie wiem - ja bym nie ryzykował bez upewnienia się wcześniej.
Ja dzisiaj wymontowałem wentylatory ( jest to bardzo proste) i okazało się że mały wentylator ma odklejone magnesy na obwodzie obudowy, zamówiłem nowy będzie na wtorek cena 245 zł. Podaje numer małego wentylatora 1K0959455Q. Podobno są dwa rodzaje jeden dzisiaj miałem podobny taki jak na allegro sprzedają to nie pasował mi na otwory zeby go przykręcić
I ja przyłączę się do tematu. W moim Touranie mały wentylator chodzi na okrągło i podczas pracy silnika i wtedy kiedy go zgaszę. Raz kręci się na maksa raz bardzo powoli. Kiedy stanie i delikatnie się go popchnie wchodzi na obroty.Duży podczas działającej klimy kręci sie ledwo ledwo(przynajmniej na postoju).Śmieszne jest to że miał dwu tygodniowy przestój jak zrobiło się zimniej (nie używałem klimy)ale jak ją tylko włączyłem problem pojawił się ponownie. Byłem u mechanika na VAGu i początkowo nie wyskakiwał żaden błąd. Później zaczął coś kombinować z bezpiecznikami i wyskoczył mu błąd P1945 zwarcie w module wentylatora. Co o tym sądzicie? Bo nie chce żeby mnie gość naciągnął bo zmienił już czujnik temperatury i miało wszystko działać a tu klops
Miałem kiedyś u siebie dokładnie takie same objawy jak u Ciebie. Winowajcą okazał się duży wentylator. Wymiana wentylatora zupełnie rozwiązała problem.
Ja dzisiaj założyłem nowy mały wiatrak i śmiga wszystko elegancko tylko coś zaczął popiskiwać pasek wielo rowkowy i nie wiem czy się wyciągnął bo zmieniany był nie dawno czy to napinacz, muszę to zbadać.
Trochę późno ale może przyda się innym.
Tak wyglądają zdemontowane wentylatory, odpinamy wtyczkę i odkręcamy trzy nakrętki i wyjmujemy silnik z wentylatorem. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65e ... 0ee7c.html
Po zdemontowaniu silnika, śrubokrętem lub małym przecinakiem podważamy tylną cześć silnika (przy każdym wypuście). Ten element jest tylną obudową silnika, od wewnątrz na tym elemencie zamontowana jest tuleja (łożysko) wirnika silnika, więc przy demontowaniu uważamy aby go nie powyginać. Trzymają go trzy wypusty które są zaklepane od góry, zaznaczyłem strzałkami. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00e ... d996c.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34f ... 3538d.html
Po zdemontowaniu tylnej części silnika ukaże nam się plastykowy element na którym zamontowane są szczotki i parę elementów z elektryki. W celu wyczyszczenia szczotek należy wyjąc cały ten element. Na fotce zaznaczyłem strzałką zapieczoną szczotkę. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eff ... 7ea2c.html
Po wyczyszczeniu składamy w całość, tylny element silnika wkładamy na miejsce, dobijamy lekko młotkiem aby wycięcia wskoczyły na wypusty i rozklepujemy brzegi wypustów aby wszystko trzymało się w kupie.
Kamik udało się coś zdziałać bo mam takie same objawy. Mały wentylator chodzi non stop musze kleme sciagac bo rozladuje aku.Jak jest ciepły to cisza, jak sie ochlodzi to się wlacza.Chyba musze wymienic duzy ktory steruje malym, ale puki co nie mam 100 procentowej pewnosci.
Koledzy, pytanie. Zauważyłem że u mnie na postoju wentylator w ogóle się nie kręci, czy stoi 5min czy pół godziny na odpalonym silniku, nic.
Jak załączę klimatyzację to załącza mi się mały wiatrak, duży stoi w miejscu. Wyczytałem że powinny kręcić się oba, czyli coś nie gra.
Po podpięciu pod kompa wyskakują takie błędy:
- P0118 (czujnik temp., sygnał wejściowy za wysoki)
- P1950 (radiator fan V7)
- P1951 (radiator fan 2 difficulty of movemant)
Czy problem z niedziałającym dużym wiatrakiem może się brać z winy czujnika temp. silnika? Pisałem gdzieś wątek o tym że wskaźnik temp. na desce wariuje i skacze, niektórzy z was podejrzewają czujnik temp. do wymiany, czy po wymianie tegoż czujnika problem z wentylatorem może się rozwiązać czy to co innego?