Historia zmian:
2013.10.29 - zdjęcia przelinkowane na PB2
2013.03.18 - zmiana serwera zdjęć na PhotoBucket.com
Z tego manuala dowiesz się jak wymienić pompę paliwa oraz dodatkowo jak dołożyć dodatkowy przewód do instalacji pompy paliwa. W pompach paliwa w 2004 roku zmieniono sposób komunikacji między licznikiem a czujnikiem poziomu paliwa w zbiorniku. W związku z tym możecie napotkać sytuację, że po zmianie licznika na nowy wskaźnik paliwa zaczyna wskazywać "ZERO", mimo że paliwo jest w zbiorniku. Zmiana nastąpiła w 2004 roku, i tak to wygląda ze względu na numer seryjny auta:
- do numeru nadwozia 1T-4-074 111 montowano pompę 1T0919050 - z czujnika wychodzą 2 przewody
- od numeru nadwozia 1T-4-074 112 montowano pompę 1T0919050A - z czujnika wychodzą 3 przewody
- w dniu 01.12.2007r. zamiast pompy 1T0919050A zaczęto stosować pompę 1T0919050B
Rozwiązaniem tego problemu jest wymiana pompy lub co najmniej czujnika w pompie oraz doprowadzenie dodatkowego przewodu z czujnika do gniazda licznika PIN 18.
UWAGA!!!
Będziesz pracował w bezpośredniej bliskości paliwa, dla bezpieczeństwa odłącz akumulator, nie zbliżaj się z otwartym ogniem, postaw w pobliżu gaśnicę. Dobrze jest mieć w baku między ¼ a ½ paliwa przy tej operacji. Przed zdjęciem wężyków odkręć korek wlewowy paliwa aby zredukować ciśnienia.
Pompa zlokalizowana jest pod podłogą pod siedzeniem drugiego rzędu po przeciwległej stronie do kierowcy. Wymontowujemy siedzenia drugiego rzędu.
Wykręcamy poprzeczki do przytrzymywania siedzeń.

Wyciągamy plastikowe osłony mocowań foteli, zaczynamy od punktu 1, potem 2 i wyciągamy do góry w miejscu 3.

Wyciągamy materiał podłogi spod plastików i widzimy metalową osłonę pompy, zdejmujemy ją.

Wyciągamy plastikową osłonę otworu pompy, jeśli w środku są paprochy dość dokładnie je odkurzamy, nie jest wskazane przedmuchiwanie sprężonym powietrzem. Po wyjęciu pompy wszelkie tałatajstwo z tego obszaru będzie miało ochotę wskoczyć do zbiornika.


1 - wyjście z pompy
2 - powrót z silnika
3 - odejście na pompę V54 zasilającą Webasto
4 - wtyk elektryczny z widocznym brakiem 3-go przewodu z czujnika
Po odkurzeniu !!! zdejmujemy wężyki 1 i 2 zwalniając zatrzaski zgodnie ze strzałkami, 3 zdejmując metalową opaskę, 4 po wyciągnięciu blokadki. Naszykuj sobie woreczki foliowe w które włożysz końcówki węży, zapobiegnie to rozlewowi paliwa jak i ograniczy zapachy.
Mamy mniej więcej taki widok.

1 - wyjście; 2- powrót; 3 - odejście na pompę V54 zasilającą Webasto; strzałka - miejsce na dodatkowy pin-przewód
Jeśli nie mamy specjalnego klucza to popukujemy ostrożnie młotkiem przez drewniany kołek w obręcz i odkręcamy pompę. Na zdjęciu pokazany moment zakręcania. Przewody i wężyki zawinięte w foliówkach.

Po odkręceniu wyjmujemy delikatnie pompę wraz z uszczelką, robimy to bardzo delikatnie aby nie porozlewać sobie paliwa po aucie.
Jeśli tylko wymieniasz uszkodzoną pompę na sprawną to właściwie koniec. Wkładasz nową pompę, spinasz, skręcasz. Na koniec kilka razy przekręć stacyjkę na kilka sekund ale nie uruchamiaj silnika. W ten sposób pompa zassie paliwo i rozruch będzie ułatwiony. Po kilku razach uruchom silnik, powinien od razu pracować bez zakłóceń.
W dalszej części zajmiemy się dołożeniem brakującego przewody w przypadku gdy wymieniamy pompę na taką z czujnikiem poziomu paliwa trzyprzewodowym.
Obie pompy wyglądają w ten sposób, świeżo wyjęta 1T0919050 w foliówce "1", nowszy model 1T0919050A - "2". W kółeczkach można się dopatrzeć różnic, 2 przewody lub 3 przewody.

Zbliżenia.



Jeśli masz sam czujnik do wymiany to fizycznie wymieniasz go w pompie i brązowy kabelek podlutowujesz pod gniazdo na pompie. Jeśli masz całą pompę to ją wkładasz i przystępujesz do dokładania brakującego kabelka do gniazda licznika do pinu nr 18.
Wyciągnij licznik - jak wyciągnąć licznik czytaj w manualu o wymianie licznika.
Przeciągnij kabelek od gniazda licznika poprzez próg obok kierowcy aż do pompy paliwa. Ja zdemontowałem plastiki przy kierownicy bo łatwiej mi było poprowadzić kabelek tak jak chciałem.





Zapomniałem zrobić zdjęcia jak wyciągam plastik z deski, strzałkami zaznaczyłem miejsca w których trzymają zatrzaski, sam plastik wyciągamy do siebie.

Wypinamy wtyczkę od regulacji oświetlenia deski i od złącza diagnostycznego, cały plastik już mamy wyjęty.

Teraz dalej plastiki progu, najpierw wykręć wkręta pod dźwignią otwierania klapy silnika, potem wypnij blokadkę która jest na tej dźwigni, jest bardzo słabo widoczna, musisz jej szukać od strony silnika. Jak ją wyciągniesz możesz zdjąć dźwignię. Odkręć torxa na słupku i dalej wyciągaj plastiki na siłę z zatrzasków.


Jak się z tym uporasz układaj kabelek.



Teraz przyłączymy kabelek do wtyku licznika. Najpierw wyciągamy wtyk licznika z uchwytu w karoserii. Przesuwamy zgodnie z dużą strzałką. Zwalniamy zatrzaski oznaczone małymi strzałkami. Ostrożnie! Łatwo je ukruszyć.

Wyciągasz mniejszą wtyczkę z obudowy i widzisz miejsce na PIN 18, tu podłączymy nasz 3-ci kabelek z pompy.

Musisz mieć dwa piny, "1" do pompy z hermetyczną końcówką (czerwona harmonijka), "2" do wtyku licznika.

Lutujesz pin, wsuwasz we wtyk i gotowe


Analogicznie od strony pompy.

Teraz ładnie wszystko poskładaj, tak żeby ci żaden plastik nie odstawał, żeby żadna zapinka nie została w ręku


Uff, dwa dni mi to zajęło... czas odpocząć...
Wszelkie uwagi mile widziane

Linki do innych manuali i artykułów na forum Touran Klub Polska
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=39016#39016
Jak zrobić sobie łatwo zrzut tego manuala lub innych stron WWW?
Często możesz chcieć zrobić sobie zrzut strony aby móc ją przeglądać szczególnie w momencie gdy jest brak internetu. Na przykład robisz coś w aucie przy pomocy VCDSa i masz internet wyłączony lub jesteś poza zasięgiem a chciałbyś coś doczytać z mojego lub innego manuala.
Najprościej jest zapisać stronę WWW w postaci jednego zarchiwizowanego pliku wraz ze zdjęciami.
Do Firefoxa trzeba doinstalować wtyczkę np. Mozilla Archive Format i z menu Plik wybrać opcję Zapisz jako "MAFF".

W Internet Explorerze wybierasz opcję Zapisz jako... "MHT".

Później już możesz łatwo przenosić i przeglądać w ten sposób zapisane strony bez połączenia z internetem.
Jeśli uważasz, że warto było poświęcić czas na napisanie tego manuala i chcesz dać znać o tym autorowi to postaw mu PIWO

