1,6 czy 1,4 TSI?
-
Emilos
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: pt cze 29, 2012 16:53
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Szczecin
1,6 czy 1,4 TSI?
Witam,
Jestem przed zakupem tourana i nie moge się zdecydowac czy szukac wersji 1,6 czy 1,4tsi?
Wydaje mi sie ze 1,6 ze 105KM to troche za mało jak na taki pojazd? Macie może jakies opinie odnosnie silnika 1,4 tsi? Jak trubina i eksploatacja, spalanie obu wersji tego pojazdu?
Zapomniałem dodać ze interesuje mnie wersja 2007 + czyli po lifcie....
Jestem przed zakupem tourana i nie moge się zdecydowac czy szukac wersji 1,6 czy 1,4tsi?
Wydaje mi sie ze 1,6 ze 105KM to troche za mało jak na taki pojazd? Macie może jakies opinie odnosnie silnika 1,4 tsi? Jak trubina i eksploatacja, spalanie obu wersji tego pojazdu?
Zapomniałem dodać ze interesuje mnie wersja 2007 + czyli po lifcie....
- AZIK
- Użytkownik
- Posty: 192
- Rejestracja: pn lut 13, 2012 21:54
- Auto:: 1T3 1,4 TSI
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
jeśli mogę porównać do Fiata Seicento
1,6 to taka 900-tka w Seicencie
1,4 to takie 1,1 w Seicencie i to jeszcze na długiej skrzyni....
dalej brakuje.... ale opcji 1,2 w Seicencie oficjalnie nie było
( czyli taki 1,8 TSI w VW)
Z tych dwóch brałbym jednak 1,4 TSI...
U mnie spalanie narazie ok 8,5 w jeździe mieszanej (2 baki na razie)... 40%miasto/60%trasa - jazda eco-dziodko-kapeluszowa... podobno idzie zejść niżej ale trza trochę pokombinować i nauczyć sie "jeździć" tym silnikiem...
Generalnie wszyscy "trąbiom" o problemach łańcuszków rozrządu (naciąganie) oraz napinacze tychże łańcuchów... ale to tak jak z yeti... wszyscy wierzą, że istnieje ale nikt go nie widział....
ja kupiłem 1,4 TSI, coprawda jeszcze mam gwarancję, ale i ona się skończy.... pojeździmy , zobaczymy....
autkiem jeździ się dość fajnie, jak mu "depniesz" to nawet jedzie... turbafka robi robotę.... ale to niestety nie wyścigówka w stylu GTI lecz rodzinny Van, więc nie oczekuj sportowego charakteru skrzyni biegów... ja jestem zadowolony z samochodu...
najlepiej jakbyś miał okazję to przejedź sie obiema jednostkami i porównasz sobie sam....
co do 1,6 to nie mam rozeznania co go boli, czy da się gazować (raczej tak), ile pali PB, itd... ale porównując moc silników zapewne lepiej będzie się zbierało 1,4 ...
1,6 to taka 900-tka w Seicencie
1,4 to takie 1,1 w Seicencie i to jeszcze na długiej skrzyni....
dalej brakuje.... ale opcji 1,2 w Seicencie oficjalnie nie było
Z tych dwóch brałbym jednak 1,4 TSI...
U mnie spalanie narazie ok 8,5 w jeździe mieszanej (2 baki na razie)... 40%miasto/60%trasa - jazda eco-dziodko-kapeluszowa... podobno idzie zejść niżej ale trza trochę pokombinować i nauczyć sie "jeździć" tym silnikiem...
Generalnie wszyscy "trąbiom" o problemach łańcuszków rozrządu (naciąganie) oraz napinacze tychże łańcuchów... ale to tak jak z yeti... wszyscy wierzą, że istnieje ale nikt go nie widział....
ja kupiłem 1,4 TSI, coprawda jeszcze mam gwarancję, ale i ona się skończy.... pojeździmy , zobaczymy....
autkiem jeździ się dość fajnie, jak mu "depniesz" to nawet jedzie... turbafka robi robotę.... ale to niestety nie wyścigówka w stylu GTI lecz rodzinny Van, więc nie oczekuj sportowego charakteru skrzyni biegów... ja jestem zadowolony z samochodu...
najlepiej jakbyś miał okazję to przejedź sie obiema jednostkami i porównasz sobie sam....
co do 1,6 to nie mam rozeznania co go boli, czy da się gazować (raczej tak), ile pali PB, itd... ale porównując moc silników zapewne lepiej będzie się zbierało 1,4 ...
- niko02
- Władca postów
- Posty: 4501
- Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
- Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
- Podziękował: 384 razy
- Otrzymał podziękowań: 325 razy
To jasne, że skoro zapytał o benzynę, to się nad nią zastanawia, wylko niech powie dlaczego...AZIK pisze:chce kupić samochód, w którym silnik zasilany jest PB
O to mi chodziło.Emilos pisze:PB dlatego ze robie max 15-17 tys rocznie
AZIK, nie przenoś tu swojego tematu o wyższości 1,4 TSI nad resztą, bo już wystarczy w jednym miejscu...
DPF-emEmilos pisze:obawiam sie przygód z PDF-em
- cheles
- Władca postów
- Posty: 5009
- Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
- Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: WAWA - MAZ
- Podziękował: 33 razy
- Otrzymał podziękowań: 129 razy
Emilos,
1.6 jak dla mnie jest ok. Podobnie jak ty robię rocznie, głównie po mieście. Z silnikiem już 3 rok nie mam żadnych problemów, no chyba, żeby kurz zetrzeć i olej sprawdzić co jakiś czas.
To co wybierzesz zależy od Ciebie. Czy potrzebujesz "mocy" po mieście i ruszania z pod świateł, czy bezproblemową ekspolatację.
Wybór należy od Ciebie.
1.6 jak dla mnie jest ok. Podobnie jak ty robię rocznie, głównie po mieście. Z silnikiem już 3 rok nie mam żadnych problemów, no chyba, żeby kurz zetrzeć i olej sprawdzić co jakiś czas.
To co wybierzesz zależy od Ciebie. Czy potrzebujesz "mocy" po mieście i ruszania z pod świateł, czy bezproblemową ekspolatację.
Wybór należy od Ciebie.
- AZIK
- Użytkownik
- Posty: 192
- Rejestracja: pn lut 13, 2012 21:54
- Auto:: 1T3 1,4 TSI
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Przykro mi, że tak to odczuwasz .... ale nie o tym była mowa w treści mojego posta, jak i treści całego wątku...niko02 pisze:AZIK, nie przenoś tu swojego tematu o wyższości 1,4 TSI nad resztą, bo już wystarczy w jednym miejscu...
Dla Twojej informacji i innych również:
1. Nidy nie uważałem, że 1,4 TSI jest silnikiem "wyżej rozwiniętym" od innych (pod każdym względem)
2. jeździłem do niedawna cichociemną (noo nie całkiem, bo to S-linka była) A4 B7 zasilanym dieslowskim 3,0 TDI podłubanym pod 289 KM z 560 Nm (+4x4) więc raczej Touranom "w dyszlu" daleko do tego, oj daleko..... więc smak diesla znam bardzo dobrze..
Tylko podobnnie jak kolega Emilos, robię max 15 kkm rocznie więc co za róznica czy auto będzie paliło 8,5 (moje "kapeluszowe" osiągi) czy 7,5 w dieselku przy delikatnej nodze.... a jakby nie było, koszty utrzymania "dyszla" są większe i szkoda go męczyć na krótkich trasach, bo więcej można sobie tym zaszkodzić niż zaoszczędzić paliwa
I denerwuje mnie niestety to, że większość ludzi na tym forum (nie piję do nikogo broń Boże) naczytało się niesamowitych historii o 1,4 TSI i ma taki negatywny stosunek... tylko proszę sobie przypomnieć z jakimi problemami borykało się do niedawna 2,0 TDI... ja to szanuje i rozumiem i jestem świadom, że problemy zostały wyeliminowane i wierzę gorąco w to, że w 1,4 łańcuszki również poprawiono
Nie chce nikogo urażać, ale bądźcie trochę obiektywni w swoich poradach i ocenach, gdyż od 2,0 TDI jest gro innych fajnych "motorków" zarówno w VW jak i innych markach.... 1,4 TSI nie stoi na piedestale bezawaryjności, symetrycznie - tego podium nie zajmują również silniki 2,0 TDI ..... i taka jest prawda....
Ogólnie
- AZIK
- Użytkownik
- Posty: 192
- Rejestracja: pn lut 13, 2012 21:54
- Auto:: 1T3 1,4 TSI
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
cheles, przecież jestem wyluzowany... jakbym nie był to bym bana pewno dostał 
ja również w I poście napisałem to co wiem
tylko niko02, mi troszkę na ambicję wszedł, a ja przecież....: nie wywyższałem w tym wątku 1,4
przedstawiłem tylko małe obserwacje z jazdy benzynowymi jednostkami....
dla mnie to jeden "ciort" (czyt. ch..j) czy w Touranie siedzi 1,2 czy 2,0... ważne, że na głowę nie leje i da sie do celu dojechać... do tego służy przecież auto
sami chyba mnie atakujecie
a potem wychodzi że to ja jestem ten
....
i z niecierpliwością czekam na BORKI !!! żeby te "poważne sprawy" obgadać przy ognisku i napić się za zdrowie kolegów i razem z nimi pod tymi ładnymi zadaszeniami przy drewnianych stołach....
ja również w I poście napisałem to co wiem
tylko niko02, mi troszkę na ambicję wszedł, a ja przecież....: nie wywyższałem w tym wątku 1,4
dla mnie to jeden "ciort" (czyt. ch..j) czy w Touranie siedzi 1,2 czy 2,0... ważne, że na głowę nie leje i da sie do celu dojechać... do tego służy przecież auto
sami chyba mnie atakujecie

