Witam
W moim Touranie wystąpił problem skrzypienia przy skręcie kierownicą w prawo (tylko w prawo ).Jak zaczynam skręcać w prawo to zaczyna skrzypieć przez chwilę w trakcie skręcania kierownicą, potem przestaje i dalsze skręcanie nie powoduje już tego skrzypienia ale jak przestanę kręcić i wznowię kręcenie w prawo to znowu zaskrzypi.Na zewnątrz prawie niesłyszalne a wewnątrz słychać wyraźnie i jest bardzo irytujące Pewno karoseria przenosi te dźwięki i dlatego jest to takie wyraźne akurat w środku. Mój mechanik mówi że to przekładnia kierownicza do wymiany. Ale co w tej przekładni może tak skrzypieć? Przecież przekładnia to listwa z zębami po której chodzi zębatka(jak to może skrzypieć,stukać przeskakiwać to rozumiem) i nie ma luzu na kierownicy. Ja bardziej obstawiał bym łożysko na macpersonie.
Co Wy o tym sądzicie bo mechanik uparł się że to przekładnia i tyle się napracował żeby to stwierdzić że już żadnej opcji nie bierze pod uwagę i każe mi jeździć aż się bardziej zepsuje i będzie bardziej oczywiste .W lipcu jadę w Alpy i zamiast podziwiać piękne krajobrazy to będę cały czas w stresie że narażę moich bliskich na niebezpieczeństwo lub będę musiał naprawiać to zagranicą.
pozdrawiam
Skrzypienie w trakcie kręcenia kierownicą.
- cheles
- Władca postów
- Posty: 5009
- Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
- Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: WAWA - MAZ
- Podziękował: 33 razy
- Otrzymał podziękowań: 129 razy
Re: Skrzypienie w trakcie kręcenia kierownicą.
Zibi podjedź do innego mechanikazibi1961 pisze:Witam
W moim Touranie wystąpił problem skrzypienia przy skręcie kierownicą w prawo (tylko w prawo ).Jak zaczynam skręcać w prawo to zaczyna skrzypieć przez chwilę w trakcie skręcania kierownicą, potem przestaje i dalsze skręcanie nie powoduje już tego skrzypienia ale jak przestanę kręcić i wznowię kręcenie w prawo to znowu zaskrzypi.Na zewnątrz prawie niesłyszalne a wewnątrz słychać wyraźnie i jest bardzo irytujące Pewno karoseria przenosi te dźwięki i dlatego jest to takie wyraźne akurat w środku. Mój mechanik mówi że to przekładnia kierownicza do wymiany. Ale co w tej przekładni może tak skrzypieć? Przecież przekładnia to listwa z zębami po której chodzi zębatka(jak to może skrzypieć,stukać przeskakiwać to rozumiem) i nie ma luzu na kierownicy. Ja bardziej obstawiał bym łożysko na macpersonie.
Co Wy o tym sądzicie bo mechanik uparł się że to przekładnia i tyle się napracował żeby to stwierdzić że już żadnej opcji nie bierze pod uwagę i każe mi jeździć aż się bardziej zepsuje i będzie bardziej oczywiste .W lipcu jadę w Alpy i zamiast podziwiać piękne krajobrazy to będę cały czas w stresie że narażę moich bliskich na niebezpieczeństwo lub będę musiał naprawiać to zagranicą.
pozdrawiam

-
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
- Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
- Imię:: Zbigniew
- Lokalizacja: trębaczew
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Byłem wczoraj u innego mechanika ale nie miał wolnego kanału i umówiłem się z nim na inny termin . W dodatku wczoraj padało i to skrzypienie było prawie niesłyszalne co już wskazuje że to prawie na pewno nie przekładnia .Mechanik wstępnie typuje gumę na kolumnie kierownicy w miejscu gdzie przechodzi przez podwozie , łożysko na McPersonie(jak u Ciapka) lub inne połączenie guma-metal. To mój stary mechanik tylko ciężko się do niego dostać ,terminy zajęte daleko do przodu ale chyba do niego powrócę na stałe.Jak naprawię to napiszę co to było a w międzyczasie proszę jeszcze o podpowiedzi.
- skorpion1vw
- Przeglądacz
- Posty: 123
- Rejestracja: pn lut 28, 2011 21:36
- Auto:: VW TOURAN 1.9 AVQ 03'
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Metalowy pisk przy skręcaniu w lewo
Witam
Koledzy od miesiąca podczas jazdy i skrętu w lewo (wystarczy minimalny ruch kierownicą w lewo)przy prędkości najczęściej 70-90km/h ale nieraz nawet przy mniejszej słychać pisk jakby tarł klocek o tarcze-metalowy pisk,podobny bardzo przy hamowaniu jak trze klocek o tarcze.
Jest to bardzo uciążliwe,metaliczny pisk ,sprawdzałem klocki i tarcze niby wszystko jest ok,więc to raczej nie to,myślę o łożysku koła,ale pewności nie mam.
Macie może jakiś pomysł bądź wiecie co może być tego przyczyną.
Wybieram się w długą trasę na urlop i nie chciałbym jak kolega wyżej opisywał słuchać symfonii z koła prawej strony.
Kręcąc w lewo odgłos -pisk występuje z prawej strony(tak mi się 99.9% wydaje że to przód).
Pisk ustępuje jak tylko wyprostuje lub delikatnie skręcę w prawo kierownicę
Proszę o pomoc.
Dzięki i Pozdrawiam
Koledzy od miesiąca podczas jazdy i skrętu w lewo (wystarczy minimalny ruch kierownicą w lewo)przy prędkości najczęściej 70-90km/h ale nieraz nawet przy mniejszej słychać pisk jakby tarł klocek o tarcze-metalowy pisk,podobny bardzo przy hamowaniu jak trze klocek o tarcze.
Jest to bardzo uciążliwe,metaliczny pisk ,sprawdzałem klocki i tarcze niby wszystko jest ok,więc to raczej nie to,myślę o łożysku koła,ale pewności nie mam.
Macie może jakiś pomysł bądź wiecie co może być tego przyczyną.
Wybieram się w długą trasę na urlop i nie chciałbym jak kolega wyżej opisywał słuchać symfonii z koła prawej strony.
Kręcąc w lewo odgłos -pisk występuje z prawej strony(tak mi się 99.9% wydaje że to przód).
Pisk ustępuje jak tylko wyprostuje lub delikatnie skręcę w prawo kierownicę
Proszę o pomoc.
Dzięki i Pozdrawiam
CB Lafayette Zeus+antena Snake
Pozdrawiam
skorpion1vw
dolnośląskie
Pozdrawiam
skorpion1vw
dolnośląskie