Czujnik wysokiego ciśnienia (G65)

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

rock4 pisze:Jest dokładnie 525g +/- 25g
wg ELSY też tak jest
Awatar użytkownika
WJ
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 16:05
Auto:: 1,9 BXE, model 2009
Imię:: Waldek
Lokalizacja: Jasło
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: WJ »

rock4 pisze:Właśnie przyjechałem z młodym z przedszkola i zajrzałem pod maskę. Jest dokładnie 525g +/- 25g :)
Dzięki rock4. Należy się :piwo:
ultradźwięk
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 25, 2012 11:45
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ultradźwięk »

Witam wszystkich, podpinam się pod temat i prosiłbym o jakieś wskazówki.

Otóż mój problem polega na tym że nie dziłąją wentylatory na chłodnicy i nie słychać pracy sprężarki klimatyzacji, ale od początku.

W dniu wczorajszym po dłuższej jeździe w korkach (jazda z klimatyzacja 19 stopni) wskazówka temperatury zaczęła się wychylać ponad 90 stopni i przy około 100 stopniach zgasiłem silnik (wentylatory nie pracowały). Odczekałem chwile i pojechałem dalej - temperatura ok 110 (wentylatory nie pracowały) zgasiłem ponownie samochód i odczekałem jak temperatura spradnie poniżej 90 stopni.

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w komorze silnika i pod kierownicą - wszystkie ok.

Po odczekaniu temperatura spadła poniżej 90, jak jechałem dalej zatrzymała się na 90 i pod domem chciałem sprawdzić czy się podniesie - niestety nie mogłem już osiągnąć wyższej temperatury niż 90 stopni. wentylatory nadal nie chciały sie włączyć.

Zacząłem włączać klime (climatronic) i działała, ale nie włączała się sprężarka.

Odłączałem akumulator - brak poprawy
Sprawdziłem na climatronic błąd i pojawia się OE5 O1h

Z tego co wyczytałem to może być przyczyną to co opisujecie czyli czujnik ciśnienia klimatyzacji ale nie jestem pewnien.

Zastanawia mnie dlaczego temperatura skoczyła do ok 110 stopni a teraz cały czas 90 stopni.

Czy przy wymianie tego czujnika trzeba na coś zwrócić uwagę, oraz czy jeżeli to ten czujnik to czy trzeba odblokowywać sprężarkę klimatyzacji?

Z góry dziękuje za pomoc
mieszkoma
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: pn sty 09, 2012 12:16
Auto:: AVQ 2003
Imię:: Mieszko
Lokalizacja: Warszawa/Sulejówek
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: mieszkoma »

ultradźwięk, jeżeli klima chodzi to musi działać sprężarka. Ja bym zaczął od sprawdzenia termostatu - jeżeli nie otwiera się do końca to może się grzać. Ja szczerze mówiąc u siebie bez uruchamiania klimy działających wentylatorów też nie widziałem :mrgreen: nawet jak miał około 90stopni i był uruchomiony na postoju. Widocznie na wolnych obrotach nie produkuje dużo ciepła.

Edit: Jak go już rozgrzejesz i będzie wchodził powyżej 90stopni to sprawdź czy chłodnica jest cała gorąca, czy tylko od góry.
ultradźwięk
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 25, 2012 11:45
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ultradźwięk »

mieszkoma, dzięki za zainteresowanie.
Wczoraj byłem u gościa od klimy.... podłączył pod urządzenie do nabijania i stwierdził że jest za małe ciśnienie w układzie i że nie działa sprężarka - problem jednak polega na tym że na panelu od klimatyzacji włączył opcje ECON nie wiem czy to do końca dobrze przeprowadzona diagnoza.
Sprawdzenie czy jest czynnik w układzie polegało na naciśnięciu na zawór i jak było "syknięcie" to stwierdził że czynnik jest. Usłyszałem że najprawdopodobniej sprężarka (1200zł) etc. Ogólnie nic się nie dowiedziałem.

Temperatura teraz cały czas 90 stopni (wentylatory milczą, nawet jak włącze klime) wczesniej jak chodziła klima to co jakąś 1 min włączał się jeden wentylator, teraz cisza.
Zamierzam podłączyć na krótko wentylator i sprawdzić czy działa.
Termostat też biore pod uwagę bo może się przytkał, tylko to wszystko się tak jakoś z tą klimą zbiegło w czasie.....

Wczoraj próbowałem go zagrzać i nic, cały czas 90, chłodnica u góry była bardzo gorąca, na dole nie patrzyłem (dziś sprawdze). Odruchowo dotknąłem też zbiorniczek wyrównawczy i też był gorący (nigdy wcześniej nie sprawdzałem czy taki powinien być)

Orientujesz się może czy podłączenie pod komputer pokaże błąd czujnika G65 i problem z termostatem?
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

ultradźwięk pisze:na panelu od klimatyzacji włączył opcje ECON nie wiem czy to do końca dobrze przeprowadzona diagnoza.
Tak.... czyli wyłączył klimę :) Gratuluję
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
witek
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: śr mar 14, 2012 14:54
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: małopolska
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: witek »

ultradźwięk proponuje zmienić fachmana od klimy, bo jeśli jego diagnoza polega na naciskaniu zaworka i sprawdzenie ciśnienia czynnik (tak poza tym jak stwierdził ze ciśnienie za niskie, po "dźwięku syku"?, a po drugie jak pisał turanek wyłaczył sprężarke i stwierdził ze nie działa i do wymiany (1200zł). Chyba jakiś naciagacz
ultradźwięk
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 25, 2012 11:45
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ultradźwięk »

Turanek,witek fachman od klimy był przypadkowy, no ale jak serwis klimatyzacji to myślałem że dowiem się czegoś na temat problemu, ale niestety...

We własnym zakresie sprawdziłem:
1. chłodnice - ciepła/gorąca na górze i na dole
2. zauważyłem jak troche samochód ostygł, przy włączaniu klimatyzacji - słychać/widać po obrotach dodatkowe obciążenie (domyślam się że sprężarka) - leci zimne powietrze szyby nie parują
3. po zdjęciu osłony silnika odłączyłem kostkę od dołu od strony kierowcy (2 grube przewody czerwony i brązowy, i 2 cienkie zielony i szary) i podłączyłem na krótko od akumulatora + z czerownym, - z brązowym i cisza (żaden się nie uruchomił. Zmieniałem biegunowość i nic - cisza.
4. zmieniłem bezpiecznik F8 w komorze silnika i nic to samo - cisza.

dodatkowo może niepotrzebnie, pożyczyłem przewód jakiś CAN Commander 1.4 full i przy kanale chyba Klimaanlage, otrzymałem jakiś error bez kodu, coś na zasadzie sporadyczny błąd i dałem clear DTC - oczywiście success

Postanowiłem sprawdzić błąd na climaronicu (ECON+nawiew wewnętrzny) i pojawiły mi się na początku "krzaki" a po przekręceniu temp. 382 0Ah (wcześniej miałem OE5 01h) i później standardowe i0 i0

Panowie czy kolejnym etapem jest zdjęcie wentylatorów z chłopnicy i ich wymiana/naprawa bo to ten przekaźnik w którymś z nich zakończył żywot?

Dzięki za pomoc i wskazówki.
Awatar użytkownika
mur1000
Przeglądacz
Posty: 59
Rejestracja: czw sty 19, 2012 18:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: pomorskie-N.S.

Post autor: mur1000 »

Swego czasu miałem te same objawy jak u Ciebie , u mnie nie łączyła kostka z kablami przy chłodnicy tam gdzie opisywałeś w punkcie 3 .Proponuje zmierzyć miernikiem czy dochodzi do kostki prąd jeżeli jest ok to chyba wiatraki.
TOURAN 1,9 TDI ,DSG
Obrazek
peterb
Władca postów
Posty: 2029
Rejestracja: pt lut 25, 2011 16:10
Auto:: 1.4 TSI DSG HL 2016
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: peterb »

Gdybyś miał zbyt niskie ciśnienie w układzie to po podłączeniu np. VCDS miałbyś błąd o zbyt niskim ciśnieniu. Tak było u mnie. Więc tak jak radzą koledzy jedź do innego warsztatu bo ten chce Cię naciągnąć na kasę.
PPD
Obrazek

Obrazek
ultradźwięk
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 25, 2012 11:45
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ultradźwięk »

Niestety, dziś trudno mi było znaleźć kogoś konkretnego przy piątku i postanowiłem jeszcze podłubać we własnym zakresie i to chyba z dobrym skutkiem, jeżeli można tak powiedzieć :) .
Sprawdziłem na kostce dochodzącej do wentylatorów czy jest napięcie (czerwony i brązowy) - jest
Postanowiłem zdjąć wentylatory i sprawdzić na krótko, po zdjęciu z chłodnicy - oba i duży i mały milczą.

Coś mi się wydaje że znalazłem źródło problemu. Tylko teraz czy to możliwe że oba przestały działać jednocześnie... bo nie wiem czy przy podłączeniu na krótko duży powinien się kręcić skoro na kostce cały czas jest napiecie i się nie kręci (przekaźnik?). Chciałbym to jakoś sprawdzić bo jeżeli tylko mały jest popsuty to może udałoby mi się kupić tylko jeden, zawsze pare groszy zostaje w kieszeni. Co o tym myślicie?
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Wentylatory mają swój sterownik a od sterownika silnika otrzymują sygnał PWM, który to mówi o włączeniu danego stopnia chłodzenia.
Nie wiem gdzie się dokładnie wpiąłeś...
Możesz jeszcze spróbować wypiąć czujnik temp. z głowicy. Sterownik silnika podaje wtedy wartość zastępczą na wentylatory i powinny zacząć się kręcić.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
ultradźwięk
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 25, 2012 11:45
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ultradźwięk »

Turanek wpinałem się do kostki małego wentylatora i była cisza.
Rozebrałem mały wentylator i okazało się że jedna szczotka się zaklinowała, przeczyściłem podłączyłem na krótko działa.
Miałem rozbierać drugi wentylator ale tam byłoby ciężej go rozebrać, więc pomyślałem że sprawdze podłączając oba wentylatory(z obudową) tak jakbym miał je montować.
Włączyłem klime i mały wentylator się zaraz włączył (temp ustawiłem na 16 stopni).
Pojeździłem troche (na klimie) rozgrzałem do 90 stopni i co jakiś czas mały wentylator się właczał.
Teraz jak przeczyłałem co napisałeś zastawawiam się gdzie jest ten czujnik temp. w głowicy, bo wówczas wiedziałbym czy duży wentylator też jest dobry czy nie, bo jak wyłączyłem klime (mały po jakimś czasie wyłączył się) ale duży sie nie włączył ani razu.
I teraz pytanie.
Czy jeżeli miałem zapieczoną szczotke na małym to czy duży przy 110 nie powinien się włączyć? a może sterownik w dużym jest dobry (włącza się mały) ale sam wentylator jest padnięty (może szczotki i będę musiał go rozebrać)?

Dziś kolejny dzień zmagań i chyba coraz więcej odpowiedzi.
W skrócie, po odpaleniu klimatyzacji mały wentylator działa - duży nie, jednak po puknięciu w niego kluczem duży działa. Wyłączenie klimatyzacji, wiatraki po chwili zatrzymują się. Włączenie i znowu mały rusza,duży nie,puknięcie kluczem działa i tak w kółko :)

Jutro planuje rozebrać ten duży wentylator dam znać czy da sie go jeszcze wskrzesić, bo cena nowego troche zaporowa :/

Duży wentylator rozebrany, ta sama historia co w małym wentylatorze - zacięte szczotki, wyczyszczone i działa :D.

Dziękuje wszystkim za pomoc.
pepasy
Początkujący
Posty: 36
Rejestracja: pt sty 03, 2014 11:35
Auto:: Touran 1.4 TSI BMY 2007
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Stockholm, Szwecja

Re: Czujnik wysokiego ciśnienia (G65)

Post autor: pepasy »

Witam,

Panowie dziś wykonałem własny pierwszy skan auta :)

Climatronik zgłosił błąd:
00819-Czujnik wysokiego ciśnienia (G65)
009 - Przerwa/Zwarcie z masą

+ konsekwentnie silnik zgłosił błąd:
053285 - sprawdz kod bledu w climatroniku (J301)
U1025 - 000 - -

Panowie z tego co czytałem to bardzo częsty błąd jaki zgłasza klima w czasie zimy (przynajmniej w octaviach). Czy wy macie tak samo? U mnie po załączeniu AC na panelu załącza się kompresor (wzrasta spalanie na wolnych obrotach). Przy temp. na zewnątrz w okolicach 0 st. C ciężko sprawdzić czy klima chłodzi :)

Przejmować się czy się nie przejmować i poczekać na cieplejsze dni?
pozdrawiam mobile,

Pepasy
MARCIN79
Początkujący
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 17:56
Auto:: Touran,2.0tdi,AZV,136km
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Francja

Re: Czujnik wysokiego ciśnienia (G65)

Post autor: MARCIN79 »

Mój problem jest podobny po napelnieniu klimy,po podlaczenia kompa wyskoczyl blad 333.
Problemem jest padniety czujnik wysokiego cisnienia klimatyzacji.
Moje pytanie jest gdzie dokladnie sie znajduje ten czujnik bylbym wdzieczny za fotke.
ODPOWIEDZ