Silniki Diesla i ich kody - jakie polecacie?

Awatar użytkownika
arcadioush
Przeglądacz
Posty: 120
Rejestracja: sob lip 07, 2012 09:07
Auto:: VW Touran 2005 BKC
Imię:: Arkadiusz
Lokalizacja: Olsztyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Silniki Diesla i ich kody - jakie polecacie?

Post autor: arcadioush »

Do założenia tematu skłoniły mnie co jakiś czas słyszane opinie: "to BMM, tego nie bierz" albo "to BXE, ten się sypie" itp. Jakie konkretnie kody silników polecacie a od jakich trzymać się z daleka? A może to mit?
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

Śmigam autem z silnikiem BMM jak narazie nic się nie dzieje, trudno polecić bo akurat twój będzie wadliwy i co wtedy.
Śmigałem Passatem B6 z silnikiem BMP, także bezproblemowo, nowy właściciel także nie ma z nim problemów. Podobno były to silniki z grupy mało awaryjnych, tak słyszałem.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

Jak sobie pościelisz tak sie wyśpisz...inaczej mówiąc jak będziesz dbał to i z silnikiem nie będzie problemów...

1.9TDI na 100%, z silników 2.0 to typ BMM..

Niech sie też inni wypowiedzą..
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

SEBA :ok:
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

seba244 pisze:Jak sobie pościelisz tak sie wyśpisz...inaczej mówiąc jak będziesz dbał to i z silnikiem nie będzie problemów...

1.9TDI na 100%, z silników 2.0 to typ BMM..

Niech sie też inni wypowiedzą..
i teraz kazdy bedzie chwalił swój silnik... :ok:
Ja mam sławne psujace sie BKD (od 4 lat)i... nic sie nie dzieje wiec nie ma reguły
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

marynarz75 pisze:Ja mam sławne psujace sie BKD (od 4 lat)i... nic sie nie dzieje wiec nie ma reguły
dokładnie... zobaczcie ile jest wyprodukowanych samochodów z silnikami 2.0 TDi... jakby sie wszyscy właściciele wypowiedzieli to napewno nie byłoby tak źle... wiekszosc opinii kształtowanych jest przez tych użytkowników co im sie jakaś przygoda zdarzyła... jakby sie wszyscy wypowiedzieli to napewno nie byłoby tak źle... wiadomo... 1.9 jest napewno bardziej udana konstrukcją, ale 2.0 to nie tragedia... zreszta jak sie dba tak sie ma...
andreass211
Specjalista
Posty: 572
Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
Imię:: andrzej
Lokalizacja: stavanger
Podziękował: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: andreass211 »

ja mam 2.0 AZV od 3,5 roku i pełne zadowolenie zrobiłem 96 tys nim tyle ze kupiłem jk mial 50 moze teraz zacznie sie psuc niewiem
pozdrawiam
forest
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 19:50
Auto:: Touran 2.0
Imię:: Tymek
Lokalizacja: Katowice

Post autor: forest »

Ja również mam słynny psujący się BKD. Ma 165.000 i wszystko śmiga i jest po czipie od nowości praktycznie. Lekkiego życia nie ma bo non stop dostaje w d..e i turbo żyje i silnik na razie też. Co prawda BIPy na PDkach już nie są jak oryginały ale jeszcze tragedii nie ma.

Ty m co strzeliły głowice to mieli pecha lub kupili auta z przebiegiem w Polsce 130.000 gdzie w Niemczech pewnie miał 450.000 :)

BKD ma 16 zaworów na pewno w przypadku uszkodzenia (np pasek rozrządu) będzie droższy w naprawie. Również przy wymianie rozrządu masz jedną rolkę więcej, ale to chyba nie są jakieś kosmiczne koszty w porównaniu z 2.0 8V.

Jak kupowałem tourana wszyscy mi proponowali 1.9 bo 2.0 się sypią. Nie żałuję że miałem 140Km a teraz 170KM, 1.9 wydaję mi się trochę za słabe do takiego auta :)

Generalnie ja polecam BKD
Awatar użytkownika
magic
Użytkownik
Posty: 197
Rejestracja: wt lip 10, 2012 21:05
Auto:: Touran 1.6 MPI 2008
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Irlandia/Bydgoszcz
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Post autor: magic »

Jak kupowałem tourana wszyscy mi proponowali 1.9 bo 2.0 się sypią. Nie żałuję że miałem 140Km a teraz 170KM, 1.9 wydaję mi się trochę za słabe do takiego auta

Eeeeeee ja mam 1.9 AVQ 100 KM i śmiga że hejjj szwagier posiada 2.0 TDI (nie wiem jaki ma kod silnika ale ma przejechanie 260 tkm i nie narzeka no wymienił tylko dwumas przy 240 tkm ) i ...... Musieliśmy sprawdzić który jest szybszy no i przegrałem o kilka milisekund
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

magic pisze:o kilka milisekund
To musiało mu ze 30 KM ulecieć albo dawał Ci fory :haha: Bez obrazy ;)
Awatar użytkownika
magic
Użytkownik
Posty: 197
Rejestracja: wt lip 10, 2012 21:05
Auto:: Touran 1.6 MPI 2008
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Irlandia/Bydgoszcz
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Post autor: magic »

Z tymi milisekundami to taki mały żarcik tak naprawdę to przegrałem o długość auta i tu zachodzi pytanie czy można w warunkach domowych można sprawdzić czy nie jest zainstalowany jakiś wirus?(wykluczając hamownie) bo mój touran ma naprawdę kopa, poprzednio miałem audi a6 2.5 TDI 150 KM i osiagami mogło się schować .
collega
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: ndz maja 27, 2012 22:29
Auto:: Touran 1.9 TDI BXE 2006
Imię:: Marcin
Lokalizacja: York
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: collega »

wystarczy ze u szwagra lopatki w turbo sa lekko zapieczone a u ciebie chodza ladnie i juz bedzie roznica spora
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

seba244 pisze:1.9TDI na 100%
Ostrożnie z tym stwierdzeniem, w BXE zdarzają się padające panewki w rocznych, dwuletnich samochodach z przebiegami nawet poniżej 100 kkm (patrz forum Octavia).
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
biz0n
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: sob lip 07, 2012 08:37
Auto:: Touran 1T1,BKD,2005
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: biz0n »

Ja mam BKD 2.0, auto kupiłem jak miało 190 kkm teraz ma prawie 280 kkm i nic mi się nie zepsuło, przy 220 kkm wymieniłem dwumas, poza tym leje olej zmieniam filtry, niebawem będzie rozrząd. Ja osobiście sobie chwalę BKD :)
Awatar użytkownika
DLUGI-74
Expert
Posty: 1073
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:27
Auto:: VW Touran Cross
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Wielkopolska
Podziękował: 54 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Post autor: DLUGI-74 »

Ja tez mam BKD i sobie chwale...leje dobrego diesla i olej Motul.
Generalnie polecam BKD .Przy zakupie patrzyłem i szukałem właśnie z tym silnikiem.
Polecam :D
ODPOWIEDZ