takie małe problemy...i kilka pytań
-
marek83
- Początkujący
- Posty: 43
- Rejestracja: pn wrz 03, 2012 19:56
- Auto:: Touran 1.9 tdi BLS
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Leszno,maz.
takie małe problemy...i kilka pytań
Witam, chciałem się przywitac i od razu zapytac o kilka rzeczy.
Nie dawno kupiłem turanka 2007r. 1,9td 105km silnik BLS, oczywiści samochód ma pewne mankamenty które mnie irytują i przy zakupie wydawały się do naprawy lecz tak nie jest ponieważ mechanicy w mojej okolicy nie są wyspecjalizowani w VW. ok już mówię o co chodzi i jeśli ktoś miał podobne problemy lub wie jak je rozwiązac proszę o pomoc.
problem nr1.
Turbina gwiżdże przy każdym mocniejszym wcisnieciu gazu i nie jest to normalny świst gwiżdze jak dziurawa lecz mechanik sprawdzał szczelnośc węży itp. powiedział ze jest szczelna i raczej turbo do wymiany. Czy można coś jeszcze poradzic na ten gwizd?
problem nr2.
podniesione obroty...czytałem wiele lecz nic mnie nie dotyczy wszystko posprawdzane to co koledzy pisali na forum i nic nie pomogło akumulator czujnik w masce itp.
I mam takie pytanko ponieważ przy przekręceniu stacyjki wyskakuje komunikat oil sensor garage i 3 razy mrygnie zółta kontrolka od oleju z podkreśleniem falowanym. ok byłem na kompie czujnik temperatury i poziomu oleju ten w misce pokazywał temp. oleju -60stopni, po wymianie na nowy nadal pokazuje -60stopni wiec myslicie ze to wiązka przewodów gdzies przetarta (auto było po wypadku na 100%) wiec kombinowane cos było z elektryka,
i tu nasówa mi się kolejne pytanie czy te podniesione obroty spowodowane są tym że komputer mysli ze jest zimny silnik lub olej i załącza webasto(podgrzewacz) i powoduje podwyższone obroty, no i spalanie, paliwo jakoś dziwnie szybko znika z baku a komp pokazuje srednie 5,5l a na postoju przy podwyższonych obrotach do 1000obr/min 0,6l jak są na 800obr/min pokazuje 0,5l
Narazie chyba tyle z tych usterek które mnie męczą i wielka prośba o pomoc jesli ktoś zna przyczyny
I jeszcze gdyby ktoś polecił mi jakiś dobry warsztat w okolicach Warszawy najlepiej od strony zachodniej .
Pozdrawiam.
[ Dodano: Pon Wrz 03, 2012 20:37 ]
Czy jest możliwośc jakoś odłączy webasto poprzez któryś bezpiecznik zeby sprawdzic czy to jest powód podwyzszonych obrorów?
Nie dawno kupiłem turanka 2007r. 1,9td 105km silnik BLS, oczywiści samochód ma pewne mankamenty które mnie irytują i przy zakupie wydawały się do naprawy lecz tak nie jest ponieważ mechanicy w mojej okolicy nie są wyspecjalizowani w VW. ok już mówię o co chodzi i jeśli ktoś miał podobne problemy lub wie jak je rozwiązac proszę o pomoc.
problem nr1.
Turbina gwiżdże przy każdym mocniejszym wcisnieciu gazu i nie jest to normalny świst gwiżdze jak dziurawa lecz mechanik sprawdzał szczelnośc węży itp. powiedział ze jest szczelna i raczej turbo do wymiany. Czy można coś jeszcze poradzic na ten gwizd?
problem nr2.
podniesione obroty...czytałem wiele lecz nic mnie nie dotyczy wszystko posprawdzane to co koledzy pisali na forum i nic nie pomogło akumulator czujnik w masce itp.
I mam takie pytanko ponieważ przy przekręceniu stacyjki wyskakuje komunikat oil sensor garage i 3 razy mrygnie zółta kontrolka od oleju z podkreśleniem falowanym. ok byłem na kompie czujnik temperatury i poziomu oleju ten w misce pokazywał temp. oleju -60stopni, po wymianie na nowy nadal pokazuje -60stopni wiec myslicie ze to wiązka przewodów gdzies przetarta (auto było po wypadku na 100%) wiec kombinowane cos było z elektryka,
i tu nasówa mi się kolejne pytanie czy te podniesione obroty spowodowane są tym że komputer mysli ze jest zimny silnik lub olej i załącza webasto(podgrzewacz) i powoduje podwyższone obroty, no i spalanie, paliwo jakoś dziwnie szybko znika z baku a komp pokazuje srednie 5,5l a na postoju przy podwyższonych obrotach do 1000obr/min 0,6l jak są na 800obr/min pokazuje 0,5l
Narazie chyba tyle z tych usterek które mnie męczą i wielka prośba o pomoc jesli ktoś zna przyczyny
I jeszcze gdyby ktoś polecił mi jakiś dobry warsztat w okolicach Warszawy najlepiej od strony zachodniej .
Pozdrawiam.
[ Dodano: Pon Wrz 03, 2012 20:37 ]
Czy jest możliwośc jakoś odłączy webasto poprzez któryś bezpiecznik zeby sprawdzic czy to jest powód podwyzszonych obrorów?
- cheles
- Władca postów
- Posty: 5009
- Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
- Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: WAWA - MAZ
- Podziękował: 33 razy
- Otrzymał podziękowań: 129 razy
Kolego Marku - witaj na TKP. Najważniejszą zasadą na forum jest: jeden temat jeden problem. Takie rozwiązanie ułatwia zadawanie pytanie i szukanie na nie odpowiedzi.
Na początku polecam Ci przejrzyj dokładnie tematy na forum, zwrócisz uwagę, że są pogrupowane tematycznie. O turbinie znajdziesz osobny temat i tam znajdziesz odpowiedzi jeżeli nie dołącz się z pytaniem, o obrotach podobnie. Poczekaj cierpliwie na odpowiedzi nie wszyscy od razu odpowiedzą by Ci pomóc.
Co do polecanych warsztatów także jest temat, dla ułatwienia opinię o warsztatach masz tutaj: http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2516
Na mapie googla zobaczysz pełny adres. Czerwony to nie polecany przez kolegów i w temacie dowiesz się dlaczego, a zielony polecany.
Na początku polecam Ci przejrzyj dokładnie tematy na forum, zwrócisz uwagę, że są pogrupowane tematycznie. O turbinie znajdziesz osobny temat i tam znajdziesz odpowiedzi jeżeli nie dołącz się z pytaniem, o obrotach podobnie. Poczekaj cierpliwie na odpowiedzi nie wszyscy od razu odpowiedzą by Ci pomóc.
Co do polecanych warsztatów także jest temat, dla ułatwienia opinię o warsztatach masz tutaj: http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2516
Na mapie googla zobaczysz pełny adres. Czerwony to nie polecany przez kolegów i w temacie dowiesz się dlaczego, a zielony polecany.
-
marek83
- Początkujący
- Posty: 43
- Rejestracja: pn wrz 03, 2012 19:56
- Auto:: Touran 1.9 tdi BLS
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Leszno,maz.
tak oczywiscie przeszukałem trochę forum i postanowilem napisac do was ponieważ nie znalazłem tego tematu który mnie interesuje..
ok zostanmy narazie przy jednym, chodzi mi o to czy jest jakaś zależnośc między czujnikiem oleju i webastem skoro pokazuje -60 stopni to czy od tego załącza się webasto i podnosi obroty. czy kostka podpięta pod czujnik czy nie to wartośc jest -60
ok zostanmy narazie przy jednym, chodzi mi o to czy jest jakaś zależnośc między czujnikiem oleju i webastem skoro pokazuje -60 stopni to czy od tego załącza się webasto i podnosi obroty. czy kostka podpięta pod czujnik czy nie to wartośc jest -60
- aki
- Władca postów
- Posty: 2937
- Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
- Auto:: VW/AUDI
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
jeżeli śwista ci turbina przy wciśnięciu gazu to na 100% jest do regeneracji, w moim autku było podobnie i także miałem szczelne przewody. Tak więc należy wymontować turbinę i poszukać dobrej firmy regenerującej. Ja polecam ci SIELESIA TURBO w Tychach (http://www.aquateam.tsi.net.pl/kontakt.html), lub AUTOKARAMBOL (http://www.autokarambol.pl/) ale w tym przypadku nie zawsze przysyłają turbo pasujące do auta, no i nie zawsze za pobraniem gdyż do mnie przyszła turbina za darmo 
Podwyższone obroty mogą być spowodowane tak jak DODI mówi próbą wypalania DPF, podepnij pod VCDS-a i sprawdź kanał 75 jakie jest zanieczyszczenie DPF.
Podwyższone obroty mogą być spowodowane tak jak DODI mówi próbą wypalania DPF, podepnij pod VCDS-a i sprawdź kanał 75 jakie jest zanieczyszczenie DPF.
-
marek83
- Początkujący
- Posty: 43
- Rejestracja: pn wrz 03, 2012 19:56
- Auto:: Touran 1.9 tdi BLS
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Leszno,maz.
Dodi
a mniej wiecej jak długo trwa to wypalanie dpf? mam juz go miesiąc i zrobiłem ze 2000tys. km w tym trasa nad morze autostradą
pocisnąłem trochę i dalej te obroty są zwiększone, przy odpaleniu po paru sekundach dopiero się zwiększają obroty nastepnie po przejechaniu jakiegoś odcinka obroty raz są prawidłowe a raz podwyższone.
i co dziś jeszcze zauważyłem a to że na komputerku z ilością kilometrów do przejechania do tankowania też chyba jest problem. tzn.
pokazuje komputer paliwo na 490km przejechałem 100km a komputer pokazuje 280km do tankowania jazda po mieście, spalanie średnie 5,6 a kotłuje jak głupi i widac to po zbiorniku. może też przez ten dpf?
ok czy ma ktoś vaga z wawy lub okolic?
[ Dodano: Wto Wrz 04, 2012 11:03 ]
aha i jeszcze na autostradzie przy tempomacie i predkosci 140km/h turbinka oczywiscie wyła jak szalona i tak ze 3 razy sie zdarzyło, że potrafiła na sekundę przestac wyc i szarpnąc delikatnie samochodem i wracało do normy
więc wyłączyłem tempomat i regulowałem gazem trochę odpuszczałem żeby nie wyła tak mocno ... no ale co to za jazda 
a mniej wiecej jak długo trwa to wypalanie dpf? mam juz go miesiąc i zrobiłem ze 2000tys. km w tym trasa nad morze autostradą
i co dziś jeszcze zauważyłem a to że na komputerku z ilością kilometrów do przejechania do tankowania też chyba jest problem. tzn.
pokazuje komputer paliwo na 490km przejechałem 100km a komputer pokazuje 280km do tankowania jazda po mieście, spalanie średnie 5,6 a kotłuje jak głupi i widac to po zbiorniku. może też przez ten dpf?
ok czy ma ktoś vaga z wawy lub okolic?
[ Dodano: Wto Wrz 04, 2012 11:03 ]
aha i jeszcze na autostradzie przy tempomacie i predkosci 140km/h turbinka oczywiscie wyła jak szalona i tak ze 3 razy sie zdarzyło, że potrafiła na sekundę przestac wyc i szarpnąc delikatnie samochodem i wracało do normy
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
to na ile km zostało paliwa w zbiorniku to ECU zlicza sobie ze sredniego spalania...i to nie oznacza ze jak Ci pokazał wczesniej na 490 km i przejechałem 100 km to bedziesz miał jeszcze paliwa na 390 km... w tym czasie średnie spalania mogło wzrosnąc i po przeliczeniu ponownym wynik wyszedł juz 280 km, to całkiem normalne...marek83 pisze:i co dziś jeszcze zauważyłem a to że na komputerku z ilością kilometrów do przejechania do tankowania też chyba jest problem. tzn.
pokazuje komputer paliwo na 490km przejechałem 100km a komputer pokazuje 280km do tankowania
wszystko zalezy od tego ile jezdzisz tylko po miescie czesto gasząc silnik... np. mi wypalanie włącza sie srednio co 2 tygodnie, jezdze głownie po miescie...marek83 pisze:Dodi
a mniej wiecej jak długo trwa to wypalanie dpf? mam juz go miesiąc i zrobiłem ze 2000tys. km w tym trasa nad morze autostradąpocisnąłem trochę i dalej te obroty są zwiększone, przy odpaleniu po paru sekundach dopiero się zwiększają obroty nastepnie po przejechaniu jakiegoś odcinka obroty raz są prawidłowe a raz podwyższone.
o DPF-ie masz odrębny temat... poczytaj sobie, a jak bedziesz miał jakies pytania odnosnie jego to napisz tam....
-
marek83
- Początkujący
- Posty: 43
- Rejestracja: pn wrz 03, 2012 19:56
- Auto:: Touran 1.9 tdi BLS
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Leszno,maz.
a skąd żadnej przeszłości samochodu nie znam nie ma ksiażki jeden kluczyk sprowadzone z Włoch kupione od handlarza w Polsce który łapy i pazury miał w smarach ale twierdził że on sie niezna na niczym a na allegro czesci do Tourana i Sharana od A do Z i on mówi że sie nie zna a auto kupił bo lubi jak to powiedział "posiadac" nawet nie potrafil powiedziec czy z opłatami i rejestracja nie bedzie problemu, jednak mimo to kupiłem go z rejestracja i opłatami nie było problemów uff.
No nie ważne wiedziałem ze sciemnia i to ostro.
aki a w którym miejscu była nieszczelna ??
[ Dodano: Wto Wrz 04, 2012 13:20 ]
z tego co powiedział to był uderzony w lewy przedni błotnik ...
[ Dodano: Wto Wrz 04, 2012 13:21 ]
może macie jakieś dojście żeby sprawdzic historie po VIN-ie?
[ Dodano: Wto Wrz 04, 2012 16:56 ]
obliczyłem spalanie 6,3l/100km miasto60km/las40km więc chyba w normie?
No nie ważne wiedziałem ze sciemnia i to ostro.
aki a w którym miejscu była nieszczelna ??
[ Dodano: Wto Wrz 04, 2012 13:20 ]
z tego co powiedział to był uderzony w lewy przedni błotnik ...
[ Dodano: Wto Wrz 04, 2012 13:21 ]
może macie jakieś dojście żeby sprawdzic historie po VIN-ie?
[ Dodano: Wto Wrz 04, 2012 16:56 ]
obliczyłem spalanie 6,3l/100km miasto60km/las40km więc chyba w normie?
