I nie tylko on. Przyjedz na spota w OlkuszuStorm pisze: jesteś skłonny spotkać się ze mną
VW Touran Webasto Rozbudowa dogrzewacza Ogrzewanie postojowe
Proszę o pomoc, bo już nie mam siły na walkę.
dokonałem w jednym warsztacie montażu WEBASTO w Passacie B6 z 2007 roku, Został zakupiony piec, wymieniony został panel klimy i generalnie w zimie działa wszystko OK zarówno z MFA jak i z pilota, ale w lecie po włączeniu klimy (przycisk A/C) po chwili zamyka się klapa, dmuchawa pracuje, ale w kratki nie dmucha powietrze. Po wyłączeniu przycisku A/C momentalnie zaczyna dmuchać w kratki. Panel wyłącza również nadmuchy w pozycji LO.
Co może być przyczyną? Wariant zimowy działa bez problemu. Tymczasowo warsztat otworzył na stałe klapę i odpiął od niej wtyczkę, żeby klima działała ale to półśrodek.
Proszę o pomoc lub wskazówkę. gg: 60035, tel. 691 481 244
dokonałem w jednym warsztacie montażu WEBASTO w Passacie B6 z 2007 roku, Został zakupiony piec, wymieniony został panel klimy i generalnie w zimie działa wszystko OK zarówno z MFA jak i z pilota, ale w lecie po włączeniu klimy (przycisk A/C) po chwili zamyka się klapa, dmuchawa pracuje, ale w kratki nie dmucha powietrze. Po wyłączeniu przycisku A/C momentalnie zaczyna dmuchać w kratki. Panel wyłącza również nadmuchy w pozycji LO.
Co może być przyczyną? Wariant zimowy działa bez problemu. Tymczasowo warsztat otworzył na stałe klapę i odpiął od niej wtyczkę, żeby klima działała ale to półśrodek.
Proszę o pomoc lub wskazówkę. gg: 60035, tel. 691 481 244
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
niedopasowany panel do auta, prześlij mi dane auta i paneli na email - postaram się pomóc
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
-
- Przeglądacz
- Posty: 125
- Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
- Auto:: 1T2
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: wlkp
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
01415 - Recirculating Pump (V55)
Witam,
przejrzałem ten wątek ale nie znalazłem, żeby ktoś opisywał taki sam problem. Otórz według poradnika Jarrego rozbudowałem webasto. Po przeprowadzeniu testów okazało się, że coś nie tak z pompką V55. Podczas testu VCDS pokazuje przez chwilę 106% albo 100.6 i po chwili pojawia się błąd. Ten sam błąd jest rejestrowany podczas normalnego użytkowania samochodu. Po skasowaniu pojawia się ponownie:
Dane urządzenia:
Part No: 5K0 963 272 E
Component: Standheizer 043 4709
Revision: 00043000 Coding: 0030012
Jedyne co jest inne, to pompkę V55 wziąłem od tiguana i podłączyłem tylko dwa styki w kostce (+ i -). Pompka przed założeniem była sprawdzana w wiadrze z wodą i pompowałą wodę.
Co może być nie tak? Kodowanie chyba mam dobre prawda?
Acha. Na razie jeszcze nie mam panelu klimatronika z dogrzewaniem ale to chyba nie ma znaczenia.
przejrzałem ten wątek ale nie znalazłem, żeby ktoś opisywał taki sam problem. Otórz według poradnika Jarrego rozbudowałem webasto. Po przeprowadzeniu testów okazało się, że coś nie tak z pompką V55. Podczas testu VCDS pokazuje przez chwilę 106% albo 100.6 i po chwili pojawia się błąd. Ten sam błąd jest rejestrowany podczas normalnego użytkowania samochodu. Po skasowaniu pojawia się ponownie:
Kod: Zaznacz cały
01415 - Recirculating Pump (V55)
007 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100111
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Reset counter: 151
Mileage: 109610 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
OFF
Temperature: 25.0°C
Temperature: 45.0°C
Voltage: 12.00 V
Part No: 5K0 963 272 E
Component: Standheizer 043 4709
Revision: 00043000 Coding: 0030012
Jedyne co jest inne, to pompkę V55 wziąłem od tiguana i podłączyłem tylko dwa styki w kostce (+ i -). Pompka przed założeniem była sprawdzana w wiadrze z wodą i pompowałą wodę.
Co może być nie tak? Kodowanie chyba mam dobre prawda?
Acha. Na razie jeszcze nie mam panelu klimatronika z dogrzewaniem ale to chyba nie ma znaczenia.
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
podłącz żarówkę zamiast pompki i zobacz co się stanie podczas testu V55, być może uszkodzona płytka lub pompka
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
aż 100% zmieni się na 0% - kilka sekund, góra kilkanaście
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
dalej to płytka niestety, czyli albo uzdolnienia elektroniczne albo wymiana płytki elektroniki
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
-
- Przeglądacz
- Posty: 125
- Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
- Auto:: 1T2
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: wlkp
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dokonałem dodatkowych testów. Po podłączeniu miernika razem z pompką okazało się, że jest tam 9,6V. Po odłączeniu pompki i podłączeniu w jej miejsce próbówki (miałem pod ręką tylko 24V) żaróweczka świeci cały czas gdy jest uruchomiony test. Pompka być może była podłączona odwrotnie. Piszę być może, bo nie zdejmowałem zderzaka tylko dostałem się do niej po wyjęciu kratki halogena i miałem ograniczony dostęp. Nie byłem w stanie zobaczyć jak przewody wchodzą do samej pompki (jest to pompka od tiguana chyba więc ma więcej styków). W każdym razie po ponownym odwrotnym podłączeniu pompki podczas testu cały czas jest 100.6% i już się nie wyłącza. Jednak nie słyszałem, żeby ta pompka pracowała. Potem wymusiłem uruchomienie piecyka (W BS na kanale 11). Temperatura wody w piecyku po kilkunastu sekundach osiągnęła 122 st. i piecyk przeszedł w stan After-Run a potem Ctrl Pause. Po jakimś czasie znowu się załączył na chwilę i tak w kółko. Jednak temp. wody w układzie w tym czasie nie rosła (miała około 54 st.).jarry pisze:dalej to płytka niestety, czyli albo uzdolnienia elektroniczne albo wymiana płytki elektroniki
VCDS nie pokazuje teraz żadnych błędów. Wnioskuję, że pompka jednak do wymiany? Albo jest nadal źle podłączona?
Najdziwniejsze było to, że nie mogłem już wyłączyć tego ustrojstwa. Po wejściu w kanał 11 pokazywał się Error. Musiałem odłączyć akumulator.
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
dobrze wnioskujesz, sprawdź pompkę czy "chodzi" podłączając ją do akumulatora na krótko, opis podłączenia masz na obudowie gniazda na pompce
przerwanie procedury przez odpięcie klemy to normalne działanie, bynajmniej ja tak robię
objawy masz typowe dla "gotowania" piecyka czyli braku krążenia w układzie wody
przerwanie procedury przez odpięcie klemy to normalne działanie, bynajmniej ja tak robię

objawy masz typowe dla "gotowania" piecyka czyli braku krążenia w układzie wody
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
-
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: pt paź 07, 2011 09:09
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 1 raz