Szarpiący i trzęsący silnik

Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Post autor: Tomasz_W-wa »

Witam
Przedstawię mój przypadek.
U mnie występowało na zimnym silniku ciężkie odpalanie, rozrusznik kręcił jak szalony, a silnik nie chciał załapać, nie raz załapał a po sekundzie zgasł i trzeba była go znowu pokręcić kilka razy żeby załapał, do tego właśnie występowało takie szarpanie silnikiem z którego wibracje przechodziły na samochód.
Jak odpalił silnik (mowa cały czas na zimnym) silnik trzęsło jak to diesel, ale co jakiś czas nim bardziej szarpnęło tak 2-3 razy i znowu trzęsło normalnie i ponownie tak nim telepnie 2-3 razy do momentu jak temperatura wzrosła gdzieś powyżej 70 stopni.
Mam do wymiany koło dwumasowe, a więc szarpanie całym silnikiem nie było dla mnie zaskoczeniem, ale nie te dość mocne szarpanie co jakiś czas.
Ostatnio jak byłem u mojego mechanika zostały sprawdzone pompki i wyszło że są OK, ale jak już został wstawiony do mechanika zostały wymienione uszczelniacze pompowstryskiwaczy. Zamontowane zostały oryginalne zestawy na wszystkie 4 pompki i to był strzał w dziesiątkę.
Autko teraz odpala dobrze tych szarpnięć już nie ma, lekko jeszcze silnikiem trzęsie ale to wina koła dwumasowego, które za dwa tygodnie będzie wymienione na nowe z całym sprzęgłem.
A więc jak ktoś ma szarpanie silnikiem to moim zdaniem niech zacznie najpierw oczywiście od sprawdzenia pompek, a później zmianę uszczelniaczy pompowtryskiwaczy.
Tak jak to widzę.
Na tym kończę.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

canna uwaga moze sie komus przydac :)
a wiadomo co ile te uszczelniacze powinno sie wymieniac?
Ostatnio zmieniony pt wrz 07, 2012 19:51 przez lock00, łącznie zmieniany 1 raz.
collega
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: ndz maja 27, 2012 22:29
Auto:: Touran 1.9 TDI BXE 2006
Imię:: Marcin
Lokalizacja: York
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: collega »

No ja wlasnie wymienilem caly komplet sprzegla z 2masem i trzesienie moze nie jakies straszne ale sa co jakis czas takie mocniejsze tyrpniecia wtryski na vagu sa ok i teraz nie wiem czy mimo ze vag pokazuje ze jest dobrze to mechanicznie moze byc cos nie tak ? auto pali ok wszystko chodzi ok tylko ze obroty mam 819 i jak dodaje gazu na luzie to lekko autem zatrzesie przy 1000-1100 i przy 1700-1800 jest to chwilowe moze 1sek i znika ale chchialbym to wyeliminowac tylko nie wiem co to moze byc czy te pompki czy cos innego
Awatar użytkownika
kowet
Zaawansowany
Posty: 348
Rejestracja: sob lip 16, 2011 21:31
Auto:: Touran 2,0 TDI DSG
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: kowet »

collega, Może sprawdzisz jeszcze poduszki silnika i skrzyni biegów - mój teść miał pourywane i tak telepało motorem
Już nie Touran :( ale Sharan...
BODZIO1975
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 11:26
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 6 razy

trzęsoncy silnik

Post autor: BODZIO1975 »

Witam
podepnę się pod temat ponieważ nie chcę zakładać nowego wątku
Otóż po wymianie rozrządu stwierdziłem że silnik drga ( trzęsie się)--przed wymianą tak bardzo nie drżał.
Co może być tego powodem???
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5600
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

[quote="BODZIO1975"][/quote]

Sprawdź synchronizację wałka z wałem....
Awatar użytkownika
robson
Początkujący
Posty: 25
Rejestracja: ndz lip 22, 2012 22:18
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Ladek Zdrój
Podziękował: 4 razy

Post autor: robson »

collega pisze:Masz info na pw
Dzieki za namiary, kabelek zamówiony, wiec jak tylko bede wiedział cos wiecej zaraz dam znac. Tymczasem. W sobote juz w kraju z rodzinka :super: Pozdrawiam
ploter_poz
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn wrz 03, 2012 14:31
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Śrem

Post autor: ploter_poz »

Witam wszystkich forumowiczów.
Troszkę czasu mnie tutaj nie było ale próbowałem znaleźć jakiego "normalnego" mechanika a nie jakiś nabijaczy w butelkę.
W końcu udało mi się dopchać do odpowiedniego fachowca od vw i zeszłym tygodniu turek został naprawiony. Zrobił diagnostykę i okazało się padł pierwszy pompowtryskiwacz przez co komputer przełączał się w tryb awaryjny i stąd to szarpanie w czasie jazdy, ale jeszcze wykrył, że 4 też zaczyna okazywać pewne oznaki zużycia. Niestety wydatek na nową część był szokująco wysoki ale ryzykowanie z regenerowanym to też pewna loteria. Kupiłem nowy, mechanik wymienił. Autko pracuje teraz idealnie i nawet się okazało, że czwarty wrócił do prawidłowych parametrów. Po prostu komputer go podkręcał jak pierwszy był uszkodzony i stąd wynikała różnica. Zobaczymy jak będzie dalej bo wczoraj miałem problem z odpaleniem. Autko stało 1 dzień. Turek odpalił i zgasł. Rozrusznik kręcił dobrze i czuło się że zaczyna chwytać ale do końca nie może, po naciśnięciu pedału gazu odpalił. Muszę go poobserwować trochę i najwyżej wrócić do mechanika, żeby sprawdził co może być przyczyną. Dzięki wszystkim za dotychczasowe porady :piwo:
ploter_poz
Awatar użytkownika
patarek
Zaawansowany
Posty: 363
Rejestracja: czw sty 05, 2012 21:51
Auto:: Sharan 7n 2.0 2011
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Kontakt:

Post autor: patarek »

A jaki koszt totalny?
Oto JA

Błogosławieni Ci, którzy nie mając nic do powiedzenia,
nie oblekają tego faktu w słowa.

[ Julian Tuwim ]
ploter_poz
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn wrz 03, 2012 14:31
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Śrem

Post autor: ploter_poz »

patarek pisze:A jaki koszt totalny?
W serwisie za pompowtrysk zażyczyli sobie 3800. A że częsci kuopuję już kilka lat w ejdnym sklepie to gościu sprzedał mi po cenie jak mechanikom i tak wyszło za sam pompowtrysk w cenie hurtowej 2600 plus robota 120.
ploter_poz
BODZIO1975
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 11:26
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 6 razy

Post autor: BODZIO1975 »

Witam
tak jak wczesniej pisałem otóż po wymianie rozrządu stwierdziłem że silnik drga ( trzęsie się)--przed wymianą tak bardzo nie drżał.
Sprawdziłem synchronizacje wału z wałkiem i wynosi -1.1 stopnia
nie wiem jak było przed wymianą
Co może być tego powodem???
Awatar użytkownika
darek8677
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: pt lis 23, 2012 19:54
Auto:: Touran'06BXE 105KM
Imię:: Darek
Lokalizacja: PARYŻ/RZESZÓW

Post autor: darek8677 »

witam. mam podobny problem tzn trzęsie silnikiem na wolnych. kolega pracujacy serwisie vw stwierdził ze to szklanki zaczyna brac choc klepania nie bylo slychac. wymienilismy szklanki i dwumas kpl. sacha (dwumas moja decyzja dla spokoju :P przebieg 192tys) nic sie nie poprawilo. pompki ok oscyluja kolo 0, rozrzad ok, bledow niema.walcze z tym odkad go kupilem we francji w listopadzie 2011,poniewaz tu mieszkam.autko ogolnie fajne niesprawia problemow ale irytują te drzenia silnika momentami, chociaz czasem tego niema ale rzadko.Bede na św. w PL to skocze na komputer profilakycznie...zobaczymy moze cos nowego wymysli np: korekcja mapy, Tak na boku to nabyłbym dla siebie vag dla prywatnej diagnostyki ;) silnik 1.9 TDI BXE'06 105KM
Awatar użytkownika
kowet
Zaawansowany
Posty: 348
Rejestracja: sob lip 16, 2011 21:31
Auto:: Touran 2,0 TDI DSG
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: kowet »

darek8677 pisze:witam. mam podobny problem tzn trzęsie silnikiem na wolnych. kolega pracujacy serwisie vw stwierdził ze to szklanki zaczyna brac choc klepania nie bylo slychac. wymienilismy szklanki i dwumas kpl. sacha (dwumas moja decyzja dla spokoju :P przebieg 192tys) nic sie nie poprawilo. pompki ok oscyluja kolo 0, rozrzad ok, bledow niema.walcze z tym odkad go kupilem we francji w listopadzie 2011,poniewaz tu mieszkam.autko ogolnie fajne niesprawia problemow ale irytują te drzenia silnika momentami, chociaz czasem tego niema ale rzadko.Bede na św. w PL to skocze na komputer profilakycznie...zobaczymy moze cos nowego wymysli np: korekcja mapy, Tak na boku to nabyłbym dla siebie vag dla prywatnej diagnostyki ;) silnik 1.9 TDI BXE'06 105KM
Drżenie tego silnika jak i większości na pompowtryskach to norma, ma to prawie każdy kto przesiadł się z klasycznego TDI - mam porównanie, bo jeżdżę starą A3 TDI i widzę znaczną różnicę w pracy silnika - jeśli nie przybywa oleju, poduszki od silnika i skrzyni są dobre, parametry na kompie OK to nie ma problemu - można z tym jeździć się do tego przyzwyczaić. Co do kabelka to jest wątek na forum - ja polecam VCDS'a od tego gościa http://e-service.info.pl/
Już nie Touran :( ale Sharan...
Awatar użytkownika
darek8677
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: pt lis 23, 2012 19:54
Auto:: Touran'06BXE 105KM
Imię:: Darek
Lokalizacja: PARYŻ/RZESZÓW

witam ponownie

Post autor: darek8677 »

Tak ale te drgania nie wystepuja regularnie, jakby wypadanie zaplonu...czy cos takiego.mecze sie z tym drzeniem silnika od kupna Turanka czyli od roku (miedzyczasie wyniana szklanek,kpl.dwumas sacha z reszta moze i niepotrzebnie bo jeszcze mozna bylo pośmigac troche na nich,reszta patametry w jak najlepszym porządku pompki itd) kilka dni temu zauwazylem ze aku po dwoch dniach postoju ma napiecie 11.80-/+czarne oczko aku jeszcze org. 6 lat 72Ah 640 prad rozruchowy.od pewnego czasu kiedy juz dobrze silnik byl nagrzany np po jezdzie po autostrasach min.30km po zgaszeniu np tankowanie i ponownym odpaleniu towarzyszyło mocne szarpniecie przypominam ze pali na dotyk cieply zimny. po wymianie aku FULMAN 77Ah 760A juz tego niema śmiem twierdzic ze nawe tdrazniace mnie drgania silnika ustały :mrgreen: gdybym wiedział ze aku bedzie tego powodem dawno bym zmienil tylko niepatrzylem nawet na niego i czy oko jest zielone :mrgreen: widocznie juz pradu nie trzyma i slaby prad rozruchowy...prad przy rozruchu spadał do 8V a po jezdzie 12.80 ale jak postal troche to spadalo ( ładowanie 14.40v) :hahaha:

[ Dodano: Czw Lis 29, 2012 19:59 ]
koledzy, drgania same w sobie nie mają prawa występowac coś musi byc przyczyną. dwumas,pompki,szklanki,sprzęgło alternatora,poduszki skrzynia-silnik,remap, a moze aku? a moze macie jeszcze jakies powody drgania silnika? u mnie powodem byl kończący sie aku:D chociaz kręcił i palil na dotyk...ale pradu nie trzymal i widocznie prąd rozruchowy...szukajcie a znajdziecie:D dajcie znac co u was bylo przyczyna:) jestem Ciekawy. Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow Turanków;)
ODPOWIEDZ