BKD praca pompowtrysków i spalanie.

Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

BKD praca pompowtrysków i spalanie.

Post autor: RedArt »

Witam
Mam taki problem ... spalanie na biegu jałowym mam w okolicch 0.8-0.9l/h bez klimy i innych urzadzen. W miesie pali mi w okolicach 9-10l .... w trasie wczoraj jechalem raczej tak w okolicach 100 czasmi wyprzedzanie to doskok do 130-140 potem znow 100 a spalanie wyszlo 6,4 ... chyba troche duzo mi pali ....

zrobilem logi ( dzieki jarry :) ) i takie oto wyniki mam:

aha dodam jeszcze ze silnik zimny jak i cieply odpala natychmiast ( od pierwszego ruchu ).

Log (0 - 023,013,004)


Rozumiem ze cos nie tak z pompkami albo ich uszczelniaczami ... co o tym sadzicie ?

P.S.
Na biegu jałowym jak wcisne pedał do maxa to silnik slacze tylko do niecalalych 3000 obr ... i jak wciskam pedal to sa momenty ze tak jakby wcale nie przyspieszal ale w jezdzie juz normalnie sie zachowuje .. na VACS sprawdzalem reakcje na nacisniecie gazu i idzie normalnie do 100% bez zadnych przestojów. To normalny objaw czy cos nie tak ?
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

Rozrzad i pompki bez wiekszego ale :)
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

A dymi Ci mocniej ?
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: RedArt »

lock00 pisze:Rozrzad i pompki bez wiekszego ale :)
Czyli mam rozumiec ze te rozne wyniki na kazdym cylindrze to nic groznego ? 1 na plusie reszt ana minusie wiekszym lub mniejszym ... tzn jak mam te wyniki interpretowac ?

co do dymienia to co prawda nikt za mna znajomy nie jechal ale ja patrzac do tyłu nie widze zadnego dymienia ... moze jakies male jak odpalam ale to raczej sporadycznie ....


a jak u was z tym objawem obrotow na jalowym ?

i co moze byc przyczyna chyba wysokiego spalania w trasie i miescie ?
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

redart, zakres bledu masz +2,8 do - 2,8 ,w tym ze Twoje wartosci 0.24,-0.73,0.09,0.38 sa w dobrej normie ,jedne musza byc na + drugie na - :),idealnie byloby gdyby wszystkie byly blizej 0, wartosci na + wykazuja slabsza moc a zasilane sa wieksza iloscia paliwa, na - wieksza moc zasilana mniejsza iloscia paliwa
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: RedArt »

lock00 pisze:redart, zakres bledu masz +2,8 do - 2,8 ,w tym ze Twoje wartosci 0.24,-0.73,0.09,0.38 sa w dobrej normie ,jedne musza byc na + drugie na - :),idealnie byloby gdyby wszystkie byly blizej 0, wartosci na + wykazuja slabsza moc a zasilane sa wieksza iloscia paliwa, na - wieksza moc zasilana mniejsza iloscia paliwa
ale rozumiem ze takie rozbieznosci nie powinny "pororszyc" pracy silnika ?
a moga miec wplyw na spalanie ? np n ajałowym te 0.8 ?
w 023 pompki jakie moga miec normy ?

P.S.
a turbina jakie powinna miec parametry .. jutro chce zrobic log dynamiczny i potrzebuje wiedziec jak powinno byc :)

Moze jest gdzies opis jakie parametry powinien miec dany blok ?
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5600
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

redart pisze:ale rozumiem ze takie rozbieznosci nie powinny "pororszyc" pracy silnika ?
Nie
redart pisze:a moga miec wplyw na spalanie ? np n ajałowym te 0.8 ?
bardziej ustawienie rozrządu.... tez mam 0.7-0.8 na jałowym i nic jeżdżę.
redart pisze:w 023 pompki jakie moga miec normy ?
jak najedziesz vcdsem na okienko to będziesz miał podpowiedź...
redart pisze:a turbina jakie powinna miec parametry ..
porównujesz ciśnienie zadane przez Ecu i jakie masz aktualne i porównujesz....(maja być prawie tak samo)
Ostatnio zmieniony śr wrz 19, 2012 07:08 przez jeżu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: RedArt »

@jeżu - wielkie dzieki

to odczepiam si eod spalania na jalowym a co spalania na trasie to moze zobacze po nastepnej trasie :)


jedyne co mnie trapi to te max obroty na postoju .... dokladnie jest tak

naciskam gaz .. obroty rosna i w pewnym momencie okolo 2000 naciskam dalej ale obroty prawie nie rosna .. jak dojde do konca to mam 3000 i koniec ... turbina rowniez jak by nie chodzila

ale podczas jazdy jest chyba ( tzn spokojnie i do 4000 dojdzie przy przyspieszaniu ) ok ... to normalny objaw ? .... ruszenie z "piskiem" praktycznie nie mozliwe ... ogólnie "ciezki" jest podczas ruszania trzeba szybko na 2 dac.
Najnowsze POI do RNS - 21.10.2013
Mój chomik - redart_vw

Obrazek
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

redart pisze:jak dojde do konca to mam 3000 i koniec ... turbina rowniez jak by nie chodzila
Jeśli masz wrzucony bieg i stoisz na sprzęgle to nie przekroczysz 3000 rpm. Wyobraź sobie, gdybyś mógł osiągnąć 4000 rpm i nagle zsunęła Ci się np stop z pedału sprzęgła. Pourywasz przeguby, uszkodzisz być może skrzynie itd. To jest zabezpieczenie fabryczne. Jeśli skrzynia będzie w pozycji neutralnej (na luzie) będziesz mógł sobie gazować po 4000 rpm.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin975
Zaawansowany
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Post autor: marcin975 »

wcześniej miałem silnik AZV i na wolnych obrotach pokazywał 0.5litra i palił w mieście ok 8.5-9l/100km. teraz mam silnik BKD i pokazuje 0.7l i pali w mieście 7,6l/100km.przy tych samych pompowtryskach,bo zostały przełożone :mrgreen: .
Touran był i się zmył :)
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

redart, jak ja miałem spalanie na jałowym 0,7-0,8 to palił mi więcej na trasie o ok. 0,7-0,9l/100km,po żmudnym ustawianiu rozrządu na blokady tak żeby było idealnie na jałowym spalanie spadło do 0,4-0,5l/h i od razu spadło tez spalanie na trasie.(ciągle robię tą sama trasę z podobną prędkością)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: RedArt »

Muti pisze:redart, jak ja miałem spalanie na jałowym 0,7-0,8 to palił mi więcej na trasie o ok. 0,7-0,9l/100km,po żmudnym ustawianiu rozrządu na blokady tak żeby było idealnie na jałowym spalanie spadło do 0,4-0,5l/h i od razu spadło tez spalanie na trasie.(ciągle robię tą sama trasę z podobną prędkością)
to mnie nie pocieszyłeś ..... a dokładniej o co chodzi z tymi blokadami w razrzadzie ?

mam według VACS kat -1,0 ....

i co najlepsze powoli sie ucze nim jezdzic ( tzn dieslem ) i udaje mi sie czasami spalanie zrobic po miescie w okolicach 7,5-7,7 ale warunek ze nie ma korkow inaczej 8-9l/100 :)
Najnowsze POI do RNS - 21.10.2013
Mój chomik - redart_vw

Obrazek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5600
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

redart pisze:mam według VACS kat -1,0 ....
I nic nie ruszaj.....
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: RedArt »

w sumie to nie ruszam ... za duzo innych spraw na głowie ale wiedziec zawsze warto :]

mysle ze mam zbyt duże naleciałości z bezyny i to jest głowna przyczyna spalania ... za dlugo go trzymam na biegach niskich ....

swoja droga jaki typ jazdy lepszy ?
1. "szybkie" przyspieszanie do zadanej predkosci ( obroty 2000-3000 ) i potem przejscie na np 5 lub 6
2. czy spokojne przyspieszanie do zadanej predkosci ( obroty do 2000 ... przy 2000 zmiana biegu na wyzszy )

ktora wersje lepiej przyjac biorac pod uwage spalanie ?

a moze jeszcze inaczej ?
Najnowsze POI do RNS - 21.10.2013
Mój chomik - redart_vw

Obrazek
Awatar użytkownika
marcin975
Zaawansowany
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Post autor: marcin975 »

przeważnie diesel zbiera się od 1900obr.najważniejszy jest moment obrotowy z niego trzeba korzystać,to spali mniej. jak będziesz zmieniał biegi przy 1300- 1600obr to wykończysz koło dwumasowe. ja zmieniam tak 2500-3000obr,czasami jak trzeba coś pocisnąć to i do 4000,ale spalanie idzie w górę :super:
    ps:jak chcesz zniżyć spalanie to musisz się odzwyczaić od stylu jazdy "benzyną"przeważnie silnik benzynowy zaczyna się kręcić od 3500obr,diesel przy tych obrotach ma już powoli dość :bry:
    Ostatnio zmieniony wt wrz 25, 2012 11:04 przez marcin975, łącznie zmieniany 2 razy.
    Touran był i się zmył :)
    ODPOWIEDZ