Webasto dogrzewacz ogrzewanie postojowe - usterki, naprawa

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Ciapek, bardzo łatwo wyczuć czy pompka działa.Zdejmujesz kratkę halogena i dotykasz pompkę i czujesz czy wibruje.
Ciapek pisze:Czy webasto totalnie nie pomaga w nagrzaniu autka kiedy pompka jest zepsuta?
Webasto masz na myśli dogrzewacz? Nawet jak nie działa pompka,to ono i tak działa,bo pompa wody w silniku pracuje i ciecz krąży i nie ma problemu.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

oczywiście dogrzewacz :)

To ja sobie chyba również sprawdzę tę pompkę przed wymianą rury :)
Rozumiem, że również nie jest wymagane odpalenie silnika jak w przypadku wymuszenia działania całego dogrzewacza w basic settings?
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Ciapek, tak. Wchodzisz w output test i tam znajdziesz po kolei klikajac pompkę v55,dasz on i będzie że pracuje na 100% i wtedy idziesz i organoleptycznie sprawdzasz..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

Muti pisze:Malfunction świadczy o nieprawidłowej pracy całego pieca w tym wypadku przegrzanie,ale tak naprawdę nie wie jaka jest przyczyna.A to pompka stoi i nie ma ruchu cieczy
wracając jeszcze do tego Malfunction, aby była jasność. Najpierw chcę vcdsem sprawdzić, a później organoleptycznie ;)
Jeśli pojawi się "malfunction" w blokach pomiarowych znaczy na 100%, że pompka jest uszkodzona?
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

OMG... Malfunction pojawia się zawsze jak jest jakaś nieprawidłowość i webasto nie działa... Czy to będzie przegrzanie,czy brak płomienia,czy płomień wygaszony czy inne rzeczy..Ten blok pokazuje po prostu stan pieca..

No to VCDS możesz sprawdzic błędy czy nie ma tam pompki i możesz włączyć output test i ją dotknąć...
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

to wszystko jasne, o to mi chodziło. Wiem, że Malfunction może się pojawić dosłownie w każdej grupie po wykonaniu auto-scanu, ale mi chodziło dokładnie o bloki pomiarowe któe wskazują na temperaturę i czy piec wogóle działa. Myślałem po prostu że akurat w tym przypadku malfunction oznacza ewidentnie uszkodzenie pompki. Teraz już wiem, że nie.
omg :P ;)
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

to wszystko jasne, o to mi chodziło
:piwo:
Ciapek pisze:omg :P ;)
:drinks:
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
krzy0
Przeglądacz
Posty: 105
Rejestracja: sob paź 27, 2012 09:46
Auto:: A4 B8 14r
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: krzy0 »

Witam
Mam problem z webastem nie wiem czy działa(ale chyba raczej nie) Mam kilka błedow ktorych nie da sie skasowac.

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: OK 0000
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
55-Xenon Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: Malfunction 1010
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: Sporadic communication error 1000
76-Park Assist -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Part No: 1K0 815 071 R
Component: Zuheizer 050 2302
Revision: 00050000 Serial number: 09009839000000
Coding: 0000011
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 346318E32EAB

5 Faults Found:
01414 - Combustion-Air Blower (V6)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 131
Mileage: 96333 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
Start
Temperature: 8.0°C
Temperature: 16.0°C
Voltage: 13.44 V

00664 - Fuel gauge
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 11
Reset counter: 150
Mileage: 93420 km
Time Indication: 0

01406 - No Flame
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 9
Reset counter: 119
Mileage: 94185 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
Start
Temperature: 72.0°C
Temperature: 66.0°C
Voltage: 14.53 V

01444 - Under-Voltage Shut-Off (Automatic)
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 146
Mileage: 96625 km
Time Indication: 0

02251 - Heater Unit Locked
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 112
Mileage: 96750 km
Time Indication: 0
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Post autor: krankor »

Zrób krzy0 to co mi poradzono, gdy miałem podobne błędy. Masz zablokowane webasto. Najpierw je odblokuj - procedura min. w manualu jarrego o rozbudowie webasta do postojowego. A potem jeszcze raz skan i kasowanie błędów. Możesz wtedy zrobić testy poszczególnych elementów piecyka, no i w końcu odpalić z komputera.

U mnie te kroki się udały. Teraz czekam na obniżenie temperatury, żeby się "samo" uruchomiło :) Powodzenia
pozdrawiam Grzegorz
Awatar użytkownika
kurik
Zaawansowany
Posty: 388
Rejestracja: czw lis 10, 2011 18:58
Auto:: VW Touran 1,9 TDI 2004
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Podbeskidzie
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: kurik »

Podziękowania dla kolegi Jarrego za weryfikację mojego webasto. Po długich bojach udało się je gruntownie przeczyścić i teraz wszystko śmiga jak talala :)
Wyjazd do Łodzi uważam za udany :D

Ps. Pilot odpala webasto z odległości 600 m dalej już nie próbowałem :bry:

:piwo: :piwo: :piwo:
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

kolejny "ciepły" Touran - może w końcu żona się do niego przekona :)

:drinks:
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

Dziś porządnie udało mi się przetestować piec.

Obawiam się, że jednak jest coś więcej niż wymieniony czujnik i skłaniam się chyba ku tej pompce V55.

Proszę zdiagnozujcie objawy...

Najpierw na zgaszonym silniku piec wystartował do 120C i wyłączył się (After-run).
Jak temperatura spadła do 70C to piecyk zaczął podgrzewać z 2-3 razy co 10C i się wyłączał. Pomyślałem, odpale silnik. Temperatura zaczęła się przerzucać powoli na silnik i kiedy temperatura w silniku osiagneła 50C piec zaczął po statusie Start najpierw grzać na "Part Throttle" po chwili znowu się wyłączył, pojawiło się "Start" i grzał jakies pol minuty na "Full Throt" i pojawiło się nieszczęsne "Malfunction" i piec się wyłączył na OFF, w jakimś polu widziałem również PUMP ON.
Nie dało się ponownie pieca uruchomić przez Basic Settings.

Zajrzałem czy są jakieś błędy i były:
Address 18: Aux. Heat Labels: NONE
Control Module Part Number: 1K0 815 071 H
Component and/or Version: Zuheizer 031 1312
Software Coding: 0000011
Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
VCID: 2A5F069BF9DB
1 Fault Found:

01409 - Repeated Flame-Out
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01000000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 165
Mileage: 216314 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 22:14:11

Freeze Frame:
Start
Temperature: 80.0°C
Temperature: 54.0°C
Starałem się też wymacać pompkę po uruchomieni testu w OUTPUT TESTS. Wcisnąłem activate, pola wypełniły się w duty cycle: 100,6 %, reszta pól N/A.
Nie wiem na ile mocno powinno czuć się wibracje tej pompki i czy w każdym stanie, trybie ona się odpala, ale nie sądzę abym czuł że działa w jakiś namacalny sposób ;)

Na co stawiacie? Wszystkie dane pisałem z pamięci więc nie jestem wszystkiego pewny na 100%, ale ciąg zdarzeń i to jak zakończyło się grzanie nie ulega wątpliwości że wuglądało tak jak opisałem.

thx
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

1. uszkodzona pompka V55
2. wymagane czyszczenie pieca
Ostatnio zmieniony pt lis 09, 2012 11:06 przez jarry, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Pompkę da się wyczuć bez jakiegoś specjalnego macania. Jak nie wyczułeś, to po prostu nie chodzi.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
vitosto
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 22, 2012 21:06
Auto:: 1.9 TDI 105 KW silnik BKC
Imię:: Witek
Lokalizacja: Dzierżoniów
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: vitosto »

W tym miejscu:piwo: dla Jarrego za czujniki. Jeszcze nie odpalałem VCDS, więc nie wiem czy wszystko chula. Serwis który mi wymieniał te czujniki stwierdził że zagadało. Ale mam małe pytanko, jeśli temp. na zewn jest +6 stopni, to pompka się włączy? Oraz jaki czas po wyłączeniu samochodu pomka przestaje działać jeśli wyłączę silnik bez zagrzania.

Edit:
Dzisiaj w pełni doświadczyłem działania dogrzewacza. W ciągu 10 minut i przejechaniu około 5 km przy temp na zewnątrz -1,5 stopni miałem ciepełko w kabinie i 90 stopni na blacie. Jeszcze raz dzięki Jarry za czujniki. Zastanawia mnie tylko czemu nie mam żadnego dymu spod zderzaka. Czy jest możliwe, że mam jakoś inaczej wyprowadzone spaliny? - np na tył?
ODPOWIEDZ