Webasto masz na myśli dogrzewacz? Nawet jak nie działa pompka,to ono i tak działa,bo pompa wody w silniku pracuje i ciecz krąży i nie ma problemu.Ciapek pisze:Czy webasto totalnie nie pomaga w nagrzaniu autka kiedy pompka jest zepsuta?
Webasto dogrzewacz ogrzewanie postojowe - usterki, naprawa
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Ciapek, bardzo łatwo wyczuć czy pompka działa.Zdejmujesz kratkę halogena i dotykasz pompkę i czujesz czy wibruje.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
wracając jeszcze do tego Malfunction, aby była jasność. Najpierw chcę vcdsem sprawdzić, a później organoleptycznieMuti pisze:Malfunction świadczy o nieprawidłowej pracy całego pieca w tym wypadku przegrzanie,ale tak naprawdę nie wie jaka jest przyczyna.A to pompka stoi i nie ma ruchu cieczy

Jeśli pojawi się "malfunction" w blokach pomiarowych znaczy na 100%, że pompka jest uszkodzona?
Pozdrawiam!
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
OMG... Malfunction pojawia się zawsze jak jest jakaś nieprawidłowość i webasto nie działa... Czy to będzie przegrzanie,czy brak płomienia,czy płomień wygaszony czy inne rzeczy..Ten blok pokazuje po prostu stan pieca..
No to VCDS możesz sprawdzic błędy czy nie ma tam pompki i możesz włączyć output test i ją dotknąć...
No to VCDS możesz sprawdzic błędy czy nie ma tam pompki i możesz włączyć output test i ją dotknąć...
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
to wszystko jasne, o to mi chodziło. Wiem, że Malfunction może się pojawić dosłownie w każdej grupie po wykonaniu auto-scanu, ale mi chodziło dokładnie o bloki pomiarowe któe wskazują na temperaturę i czy piec wogóle działa. Myślałem po prostu że akurat w tym przypadku malfunction oznacza ewidentnie uszkodzenie pompki. Teraz już wiem, że nie.
omg

omg


Pozdrawiam!
- krzy0
- Przeglądacz
- Posty: 105
- Rejestracja: sob paź 27, 2012 09:46
- Auto:: A4 B8 14r
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Witam
Mam problem z webastem nie wiem czy działa(ale chyba raczej nie) Mam kilka błedow ktorych nie da sie skasowac.
00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: OK 0000
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
55-Xenon Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: Malfunction 1010
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: Sporadic communication error 1000
76-Park Assist -- Status: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Part No: 1K0 815 071 R
Component: Zuheizer 050 2302
Revision: 00050000 Serial number: 09009839000000
Coding: 0000011
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 346318E32EAB
5 Faults Found:
01414 - Combustion-Air Blower (V6)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 131
Mileage: 96333 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Start
Temperature: 8.0°C
Temperature: 16.0°C
Voltage: 13.44 V
00664 - Fuel gauge
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 11
Reset counter: 150
Mileage: 93420 km
Time Indication: 0
01406 - No Flame
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 9
Reset counter: 119
Mileage: 94185 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Start
Temperature: 72.0°C
Temperature: 66.0°C
Voltage: 14.53 V
01444 - Under-Voltage Shut-Off (Automatic)
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 146
Mileage: 96625 km
Time Indication: 0
02251 - Heater Unit Locked
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 112
Mileage: 96750 km
Time Indication: 0
Mam problem z webastem nie wiem czy działa(ale chyba raczej nie) Mam kilka błedow ktorych nie da sie skasowac.
00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: OK 0000
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
55-Xenon Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: Malfunction 1010
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: Sporadic communication error 1000
76-Park Assist -- Status: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Part No: 1K0 815 071 R
Component: Zuheizer 050 2302
Revision: 00050000 Serial number: 09009839000000
Coding: 0000011
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 346318E32EAB
5 Faults Found:
01414 - Combustion-Air Blower (V6)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 131
Mileage: 96333 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Start
Temperature: 8.0°C
Temperature: 16.0°C
Voltage: 13.44 V
00664 - Fuel gauge
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 11
Reset counter: 150
Mileage: 93420 km
Time Indication: 0
01406 - No Flame
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 9
Reset counter: 119
Mileage: 94185 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Start
Temperature: 72.0°C
Temperature: 66.0°C
Voltage: 14.53 V
01444 - Under-Voltage Shut-Off (Automatic)
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 146
Mileage: 96625 km
Time Indication: 0
02251 - Heater Unit Locked
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 112
Mileage: 96750 km
Time Indication: 0
- krankor
- Zaawansowany
- Posty: 340
- Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
- Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Zrób krzy0 to co mi poradzono, gdy miałem podobne błędy. Masz zablokowane webasto. Najpierw je odblokuj - procedura min. w manualu jarrego o rozbudowie webasta do postojowego. A potem jeszcze raz skan i kasowanie błędów. Możesz wtedy zrobić testy poszczególnych elementów piecyka, no i w końcu odpalić z komputera.
U mnie te kroki się udały. Teraz czekam na obniżenie temperatury, żeby się "samo" uruchomiło
Powodzenia
U mnie te kroki się udały. Teraz czekam na obniżenie temperatury, żeby się "samo" uruchomiło

pozdrawiam Grzegorz
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
kolejny "ciepły" Touran - może w końcu żona się do niego przekona 



pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Dziś porządnie udało mi się przetestować piec.
Obawiam się, że jednak jest coś więcej niż wymieniony czujnik i skłaniam się chyba ku tej pompce V55.
Proszę zdiagnozujcie objawy...
Najpierw na zgaszonym silniku piec wystartował do 120C i wyłączył się (After-run).
Jak temperatura spadła do 70C to piecyk zaczął podgrzewać z 2-3 razy co 10C i się wyłączał. Pomyślałem, odpale silnik. Temperatura zaczęła się przerzucać powoli na silnik i kiedy temperatura w silniku osiagneła 50C piec zaczął po statusie Start najpierw grzać na "Part Throttle" po chwili znowu się wyłączył, pojawiło się "Start" i grzał jakies pol minuty na "Full Throt" i pojawiło się nieszczęsne "Malfunction" i piec się wyłączył na OFF, w jakimś polu widziałem również PUMP ON.
Nie dało się ponownie pieca uruchomić przez Basic Settings.
Zajrzałem czy są jakieś błędy i były:
Nie wiem na ile mocno powinno czuć się wibracje tej pompki i czy w każdym stanie, trybie ona się odpala, ale nie sądzę abym czuł że działa w jakiś namacalny sposób
Na co stawiacie? Wszystkie dane pisałem z pamięci więc nie jestem wszystkiego pewny na 100%, ale ciąg zdarzeń i to jak zakończyło się grzanie nie ulega wątpliwości że wuglądało tak jak opisałem.
thx
Obawiam się, że jednak jest coś więcej niż wymieniony czujnik i skłaniam się chyba ku tej pompce V55.
Proszę zdiagnozujcie objawy...
Najpierw na zgaszonym silniku piec wystartował do 120C i wyłączył się (After-run).
Jak temperatura spadła do 70C to piecyk zaczął podgrzewać z 2-3 razy co 10C i się wyłączał. Pomyślałem, odpale silnik. Temperatura zaczęła się przerzucać powoli na silnik i kiedy temperatura w silniku osiagneła 50C piec zaczął po statusie Start najpierw grzać na "Part Throttle" po chwili znowu się wyłączył, pojawiło się "Start" i grzał jakies pol minuty na "Full Throt" i pojawiło się nieszczęsne "Malfunction" i piec się wyłączył na OFF, w jakimś polu widziałem również PUMP ON.
Nie dało się ponownie pieca uruchomić przez Basic Settings.
Zajrzałem czy są jakieś błędy i były:
Starałem się też wymacać pompkę po uruchomieni testu w OUTPUT TESTS. Wcisnąłem activate, pola wypełniły się w duty cycle: 100,6 %, reszta pól N/A.Address 18: Aux. Heat Labels: NONE
Control Module Part Number: 1K0 815 071 H
Component and/or Version: Zuheizer 031 1312
Software Coding: 0000011
Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
VCID: 2A5F069BF9DB
1 Fault Found:
01409 - Repeated Flame-Out
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01000000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 165
Mileage: 216314 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 22:14:11
Freeze Frame:
Start
Temperature: 80.0°C
Temperature: 54.0°C
Nie wiem na ile mocno powinno czuć się wibracje tej pompki i czy w każdym stanie, trybie ona się odpala, ale nie sądzę abym czuł że działa w jakiś namacalny sposób

Na co stawiacie? Wszystkie dane pisałem z pamięci więc nie jestem wszystkiego pewny na 100%, ale ciąg zdarzeń i to jak zakończyło się grzanie nie ulega wątpliwości że wuglądało tak jak opisałem.
thx
Pozdrawiam!
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
1. uszkodzona pompka V55
2. wymagane czyszczenie pieca
2. wymagane czyszczenie pieca
Ostatnio zmieniony pt lis 09, 2012 11:06 przez jarry, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: pn paź 22, 2012 21:06
- Auto:: 1.9 TDI 105 KW silnik BKC
- Imię:: Witek
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
W tym miejscu:piwo: dla Jarrego za czujniki. Jeszcze nie odpalałem VCDS, więc nie wiem czy wszystko chula. Serwis który mi wymieniał te czujniki stwierdził że zagadało. Ale mam małe pytanko, jeśli temp. na zewn jest +6 stopni, to pompka się włączy? Oraz jaki czas po wyłączeniu samochodu pomka przestaje działać jeśli wyłączę silnik bez zagrzania.
Edit:
Dzisiaj w pełni doświadczyłem działania dogrzewacza. W ciągu 10 minut i przejechaniu około 5 km przy temp na zewnątrz -1,5 stopni miałem ciepełko w kabinie i 90 stopni na blacie. Jeszcze raz dzięki Jarry za czujniki. Zastanawia mnie tylko czemu nie mam żadnego dymu spod zderzaka. Czy jest możliwe, że mam jakoś inaczej wyprowadzone spaliny? - np na tył?
Edit:
Dzisiaj w pełni doświadczyłem działania dogrzewacza. W ciągu 10 minut i przejechaniu około 5 km przy temp na zewnątrz -1,5 stopni miałem ciepełko w kabinie i 90 stopni na blacie. Jeszcze raz dzięki Jarry za czujniki. Zastanawia mnie tylko czemu nie mam żadnego dymu spod zderzaka. Czy jest możliwe, że mam jakoś inaczej wyprowadzone spaliny? - np na tył?