Schemat podłączenia świateł dziennych LED
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5608
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 675 razy
Schemat podłączenia świateł dziennych LED
Witam.Przymierzam się do założenia świateł dziennych led. Posiadają one trzy przewody czyli posiadają "automat" gaszenia i zapalania. Interesuje mnie najprostszy schemat podłączenia świateł dziennych led na tradycyjnym przekaźniku, który załącza światła po przekręceniu stacyjki i gasi je po przekręceniu włącznika na pozycję i mijania. Najbardziej interesuje mnie kwestia gaszenia tychże led po włączeniu świateł poz/mij. Czytałem,że jest z tym problem. Mają zgasnąć a nie mrugać... To najważniejsze... Ma ktoś sprawdzony sposób?. Za załączone schematy dziękuję...
Edit Rozgryzłem te Ledy i kilka postów niżej zamieściłem schemacik jak to podłączyć. Ledy całkowicie gasną po zapaleniu świateł poz/mij/drog.
Edit Rozgryzłem te Ledy i kilka postów niżej zamieściłem schemacik jak to podłączyć. Ledy całkowicie gasną po zapaleniu świateł poz/mij/drog.
Ostatnio zmieniony śr sty 02, 2013 10:04 przez jeżu, łącznie zmieniany 4 razy.
- Eljot
- Władca postów
- Posty: 3968
- Rejestracja: ndz lut 27, 2011 09:15
- Auto:: 1T1 BLS 1,9 2006
- Imię:: Lesław
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 780 razy
- Otrzymał podziękowań: 344 razy
- Kontakt:
W moich połaczone jest zgodnie z istrukcją.
Jak tylko znajdę załaduję (chociaż chyba wyrzuciłem
).
Wiedziałem, że na forum też to wkleiłem jest TU
Aczkolwiek co by nie latać po stronicach kopiuję samą instrukcję:
"Kolor biały: masa pojazdu
Kolor czerwony: zasilanie lampy DRL, po ustawieniu kluczyka w pozycji: ZAPŁON, pojawia się na nim napięcie (+12V - +36V). Następuje włączenie lampy DRL
Kolor czarny: Przewód sterujący, podłączony do obwodu oświetlenia pozycyjnego pojazdu (+12V - +36V, następuje wyłączenie lampy DRL)"
Zaznaczam, że jest to instrukcja od tych co zakupiłem, z automatycznym wyłącznikiem.
Pomogło?
Czy nie o to loto?
Jak tylko znajdę załaduję (chociaż chyba wyrzuciłem

Wiedziałem, że na forum też to wkleiłem jest TU
Aczkolwiek co by nie latać po stronicach kopiuję samą instrukcję:
"Kolor biały: masa pojazdu
Kolor czerwony: zasilanie lampy DRL, po ustawieniu kluczyka w pozycji: ZAPŁON, pojawia się na nim napięcie (+12V - +36V). Następuje włączenie lampy DRL
Kolor czarny: Przewód sterujący, podłączony do obwodu oświetlenia pozycyjnego pojazdu (+12V - +36V, następuje wyłączenie lampy DRL)"
Zaznaczam, że jest to instrukcja od tych co zakupiłem, z automatycznym wyłącznikiem.
Pomogło?
Czy nie o to loto?
Ostatnio zmieniony sob wrz 03, 2011 11:57 przez Eljot, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rauko
- Expert
- Posty: 1593
- Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
- Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Dziwne macie te automaty 
Ja miałem w Philipsah automat, który należało podłączyć tak (3 kable):
- 1 + akumulatora
- 2 - akumulatora
- 3 gdzieś gdzie pojawia się prąd jak włączasz światła (mijania lub pozycje - ja mam pod mijania, czyli DRLe z pozycjami mi się świecą, ale jak zapalę mijania to DRL gasną).
I z tego co czytałem o różnych DRLach, to właśnie tak powinien działać i być podłączony automat.

Ja miałem w Philipsah automat, który należało podłączyć tak (3 kable):
- 1 + akumulatora
- 2 - akumulatora
- 3 gdzieś gdzie pojawia się prąd jak włączasz światła (mijania lub pozycje - ja mam pod mijania, czyli DRLe z pozycjami mi się świecą, ale jak zapalę mijania to DRL gasną).
I z tego co czytałem o różnych DRLach, to właśnie tak powinien działać i być podłączony automat.
- Eljot
- Władca postów
- Posty: 3968
- Rejestracja: ndz lut 27, 2011 09:15
- Auto:: 1T1 BLS 1,9 2006
- Imię:: Lesław
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 780 razy
- Otrzymał podziękowań: 344 razy
- Kontakt:
U mnie jak kumpel podłączył pod mijania, świecą na długich...
Do poprawki muszę podjechać...
Zna się na tym i zawsze też połączał do mijania.
A w instrukcji (do której nawet nie zajrzał) ja byk jest, że do postojowych...
Wg. mnie ma to sens- postojowe świecą się i przy mijania i długich.
Którekolwiek zapalając LED gasną.


Do poprawki muszę podjechać...
Zna się na tym i zawsze też połączał do mijania.
A w instrukcji (do której nawet nie zajrzał) ja byk jest, że do postojowych...
Wg. mnie ma to sens- postojowe świecą się i przy mijania i długich.
Którekolwiek zapalając LED gasną.
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5608
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 675 razy
Ja dzis zrobiłem test moich Ledów. Czy faktycznie będą działać tak jak powinny... (tylko na krótko bez montażu) I mianowicie. Ledy posiadają w sobie automat" czyli same powinny gasnąć po zapaleniu pozycji/mija/drog. Wszystko działa pięknie na zgaszonym silniku. Natomiast jest problem na zapalonym silniku. Po przekręceniu włącznika ma poz/mij/drog., te ledy nie gasną całkowicie. "Lekko" się święcą. Tego się właśnie obawiałem. Tak n ie może być. Dlatego podłączenie tych "lampek" trzeba zrobić na przekaźniku.... Postaram się w najbliższym czasie zrobić to i zamieścić na forum jak się uda... 

- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5608
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 675 razy
Dziś kolejny test... zakończony powodzeniem. Trzeba jednak samemu. Dla potomnych. Potrzebna przekaźnik zwierno-rozwierny o uniwersalnym przeznaczeniu. Najlepiej i najtaniej P561

i podłączamy
87a- zasilanie led +
30- po kluczyku +
85- masa -
86- ze świateł pozycyjnych +
I światła led "totalnie" gasną po załączeniu poz/mij/drog.


i podłączamy
87a- zasilanie led +
30- po kluczyku +
85- masa -
86- ze świateł pozycyjnych +
I światła led "totalnie" gasną po załączeniu poz/mij/drog.

-
- Przeglądacz
- Posty: 81
- Rejestracja: pn sty 31, 2011 18:25
- Auto:: Touran 1.9 BLS
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
wiem, ale przejechalem juz tak kawal swiata i niejedna kontrole drogowa i na razie nikt sie nie czepil. praktycznie ledy mrugaja bardzo szybko wiec ich jasnosc spada do jakichs 20%.jeżu pisze:Wiesz,że możesz załapać za to mandacik. Ale to już inna sprawa. PZDR
na szczescie jest coraz wiecej samochodow (jak chocby nowe s-maxy), ktore maja takie rozwiazanie wiec szansa na mandat spada
