Podwyzszenie tourana
- 
				TOFIK_wlkp
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: czw lis 01, 2012 11:11
- Auto:: VC 1.9CDTI 2007r
- Imię:: Sławek
- Lokalizacja: Września
Lato 205/55 r16 z ciśnieniami kombinowałem od 1.8 do 2.6 bara i różnica była nieznaczna na zimę mam stalówki od mercedesa 195/65 r 15 co prawda jedynie narazie je tylko przymierzyłem ale mam porównanie do poprzedniego tourana który był na 16" jednak nie highline tylko zwykły 1.9 105KM no i tam tak nie trzęsło
			
			
									
						- 
				mskrapi1980
- Przeglądacz
- Posty: 100
- Rejestracja: sob sie 11, 2012 09:56
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Lubuskie/Gorzów
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
He he moje dwa focusy też na 16 i na 205/55 nie dają rady. A Caddilak na 15 195/65 idzie po wszystkich dziurach naszego dziurawego Gorzowa "pełnym ogniem", tylko fotela trzeba się trzymać bo trzęsie jak w Nysce 
Wymieniłem w Focusie na 15 i ten sam profil i muszę przyznać, że jest dużo lepiej.
Z drugiej strony mało jest bardziej dziurawych miast w płn. zach. Polsce niż Gorzów.
			
			
									
						
Wymieniłem w Focusie na 15 i ten sam profil i muszę przyznać, że jest dużo lepiej.
Z drugiej strony mało jest bardziej dziurawych miast w płn. zach. Polsce niż Gorzów.
- malcolm
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: pn maja 14, 2012 12:36
- Auto:: Touran 2.0 TDI 150KM 5T1
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Trzebnica
- Podziękował: 1 raz
To i ja sie podlącze z moimi obserwacjami. Faktycznie jak kupiłem mojego Tourka po kilku dniach stwierdziłem ze jest STRASZNIE twardy i niekomfortowy  Jednak po dłuższej analizie zachowań na drodze moge z całą stanowczością powiedzieć ze w porównaniu z bardziej "miękkimi" pojazdami o wiele lepiej trzyma sie drogi. Uczucie przyklejenia do asfaltu naprade daje poczucie większego bezpieczeństwa. Z czasem do twardości się przyzwyczaiłem
  Jednak po dłuższej analizie zachowań na drodze moge z całą stanowczością powiedzieć ze w porównaniu z bardziej "miękkimi" pojazdami o wiele lepiej trzyma sie drogi. Uczucie przyklejenia do asfaltu naprade daje poczucie większego bezpieczeństwa. Z czasem do twardości się przyzwyczaiłem  Letnie buciki miałem 205/55/16 na alusie. Teraz zmieniłem na zimówki i tez na alusy ale 195/65/15. Zawieszenie bardziej miekko wybiera nierówności. Pewnie jest to spowodowane wiekszym balonem opony ale różnica jest odczuwalna i komfort sie nieco poprawił. Na nasze nieszczęscie drogi mamy jakie mamy i niestety VW najbardziej komfortowy nie będzie. Jedyne co mnie martwi to to ze po jakims czasie plastiki mogą zacząć trzeszczeć od tych wstrząsów ale narazie jest spoko
  Letnie buciki miałem 205/55/16 na alusie. Teraz zmieniłem na zimówki i tez na alusy ale 195/65/15. Zawieszenie bardziej miekko wybiera nierówności. Pewnie jest to spowodowane wiekszym balonem opony ale różnica jest odczuwalna i komfort sie nieco poprawił. Na nasze nieszczęscie drogi mamy jakie mamy i niestety VW najbardziej komfortowy nie będzie. Jedyne co mnie martwi to to ze po jakims czasie plastiki mogą zacząć trzeszczeć od tych wstrząsów ale narazie jest spoko  
A co do tematu postu to wydaje mi sie ze 10cm jest nieosiągalne no chyba ze ktoś podjał by sie przebudowania konstrukcji Jednak w porówaniu np. z golfem Tourek i tak jest sporo wyższy. I co mnie zaskoczyło to to że (przynajmniej u mnie) od opony do błotnika jest jeszcze jakies 10-12 cm luzu i z przodu i z tyłu wiec spory zapas na nierówności
 Jednak w porówaniu np. z golfem Tourek i tak jest sporo wyższy. I co mnie zaskoczyło to to że (przynajmniej u mnie) od opony do błotnika jest jeszcze jakies 10-12 cm luzu i z przodu i z tyłu wiec spory zapas na nierówności  
			
			
									
						 Jednak po dłuższej analizie zachowań na drodze moge z całą stanowczością powiedzieć ze w porównaniu z bardziej "miękkimi" pojazdami o wiele lepiej trzyma sie drogi. Uczucie przyklejenia do asfaltu naprade daje poczucie większego bezpieczeństwa. Z czasem do twardości się przyzwyczaiłem
  Jednak po dłuższej analizie zachowań na drodze moge z całą stanowczością powiedzieć ze w porównaniu z bardziej "miękkimi" pojazdami o wiele lepiej trzyma sie drogi. Uczucie przyklejenia do asfaltu naprade daje poczucie większego bezpieczeństwa. Z czasem do twardości się przyzwyczaiłem  Letnie buciki miałem 205/55/16 na alusie. Teraz zmieniłem na zimówki i tez na alusy ale 195/65/15. Zawieszenie bardziej miekko wybiera nierówności. Pewnie jest to spowodowane wiekszym balonem opony ale różnica jest odczuwalna i komfort sie nieco poprawił. Na nasze nieszczęscie drogi mamy jakie mamy i niestety VW najbardziej komfortowy nie będzie. Jedyne co mnie martwi to to ze po jakims czasie plastiki mogą zacząć trzeszczeć od tych wstrząsów ale narazie jest spoko
  Letnie buciki miałem 205/55/16 na alusie. Teraz zmieniłem na zimówki i tez na alusy ale 195/65/15. Zawieszenie bardziej miekko wybiera nierówności. Pewnie jest to spowodowane wiekszym balonem opony ale różnica jest odczuwalna i komfort sie nieco poprawił. Na nasze nieszczęscie drogi mamy jakie mamy i niestety VW najbardziej komfortowy nie będzie. Jedyne co mnie martwi to to ze po jakims czasie plastiki mogą zacząć trzeszczeć od tych wstrząsów ale narazie jest spoko  
A co do tematu postu to wydaje mi sie ze 10cm jest nieosiągalne no chyba ze ktoś podjał by sie przebudowania konstrukcji
 Jednak w porówaniu np. z golfem Tourek i tak jest sporo wyższy. I co mnie zaskoczyło to to że (przynajmniej u mnie) od opony do błotnika jest jeszcze jakies 10-12 cm luzu i z przodu i z tyłu wiec spory zapas na nierówności
 Jednak w porówaniu np. z golfem Tourek i tak jest sporo wyższy. I co mnie zaskoczyło to to że (przynajmniej u mnie) od opony do błotnika jest jeszcze jakies 10-12 cm luzu i z przodu i z tyłu wiec spory zapas na nierówności  



 Moze kwestia opon
 Moze kwestia opon  






