Czyszczenie silnika przed wymianą oleju.

Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

A kto mi powie jak poprawnie wymienić olej i czym się dokręca filtr oleju i wszelkie pożyteczne rzeczy z wyminą związane?
Pytam ponieważ resztę filtrów wymieniałem sam, więc wiem co, gdzie i jak, ale na olej zawsze jeździłem. Jenak teraz jak powiedziałem, że chcę przepłukać to kręcą nosem, że za długo, więc stwierdziłem, że sam zmienię - może szkód sobie nie narobię :mrgreen:

PS. Zacznijmy od tego, że nie wiem nawet gdzie jest filtr oleju i nie mam kanału (ew. najazd pod blokiem - samochód stoi w poziomie i da się pod niego wejść w kucki) :/
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
kubbus5
Przeglądacz
Posty: 110
Rejestracja: sob wrz 24, 2011 12:23
Auto:: Touran 2.0TDI 2009
Imię:: Kuba
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Post autor: kubbus5 »

Do filtra nie potrzebujesz kanału jest za przednim pasem przy silniku tylko musisz zdjąć górną plastikowa pokrywe. Moim zdaniem jak spuszczasz olej na gorącym silniku to to co zostanie to prawie nic więc nie ma to sensu jak dla mnie. Gdyby było to takie ważne i miało jakieś większe znaczenie to napewno renomowane warsztaty wykonywałyby taka usługę przy wymianie.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

mam gdzieś całą fotosesję z wymiany, trzeba by tylko to jakoś sensownie opisać, zaczekaj chwilkę to zrobię

pytałem paru ludzi o obracanie silnikiem po spuszczeniu oleju i każdy z nich o tym słyszał, większość stosowała, oczywiście fachmani co powiedzmy najmniej 20 lat w silnikach robią, zapytam jeszcze jednego co w fabryce silników robi, ciekawe co powie

ja nie mam wątpliwości po tym jak zobaczyłem ile dodatkowo wyleciało syfu z pompy, a te pół obrotu czy na raty 1 pełen obrót silnika to nie powinien mieć znaczenia, przecież od zawsze się mówi żeby po zapaleniu poczekać te kilka sekund przed dodaniem gazu żeby olej dopłynął gdzie trzeba, czyli nic innego się nie robi niż codzienne zapalanie
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
mieszkoma
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: pn sty 09, 2012 12:16
Auto:: AVQ 2003
Imię:: Mieszko
Lokalizacja: Warszawa/Sulejówek
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: mieszkoma »

klucza do filtra nie używa się do przykręcania tylko do odkręcania filtra oleju. Jak dasz radę dostać się na parkingu do nakrętki spustowej to możesz działać, tylko podstaw jakiś duży pojemnik :)

Aha i jak nie masz klucza do filtra oleju to najpier sprawdź czy dasz radę go odkręcić. Bo jak zlejesz olej, a nie dasz rady odkręcić filtra to będzie klops.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

kubbus5 pisze:Moim zdaniem jak spuszczasz olej na gorącym silniku to to co zostanie to prawie nic więc nie ma to sensu jak dla mnie. Gdyby było to takie ważne i miało jakieś większe znaczenie to napewno renomowane warsztaty wykonywałyby taka usługę przy wymianie.
i to jest właśnie błąd w myśleniu, żeby wypłukać złogi i nagary nie wystarczy ciepły czy gorący olej, kto raz zrobił płukankę ten już raczej nie wraca do metod "po łebkach" czyli samego spuszczenia oleju, a czemu nie wraca? bo widział co zeszło z silnika po płukaniu, i nie trzeba tu żadnych elaboratów, wystarczy w miarę sprawne oko ;)
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

jarry pisze:
kubbus5 pisze:Moim zdaniem jak spuszczasz olej na gorącym silniku to to co zostanie to prawie nic więc nie ma to sensu jak dla mnie. Gdyby było to takie ważne i miało jakieś większe znaczenie to napewno renomowane warsztaty wykonywałyby taka usługę przy wymianie.
i to jest właśnie błąd w myśleniu, żeby wypłukać złogi i nagary nie wystarczy ciepły czy gorący olej, kto raz zrobił płukankę ten już raczej nie wraca do metod "po łebkach" czyli samego spuszczenia oleju, a czemu nie wraca? bo widział co zeszło z silnika po płukaniu, i nie trzeba tu żadnych elaboratów, wystarczy w miarę sprawne oko ;)
jarry ma 100% racji . Płukanka według mojej opinii jest wręcz obowiązkowa. Silnik zyskuje na kompresji i złazi z niego cały szlam , który pod wpłwem temperatur osadza się w silniku. Dowodem na to jest chociażby to, że jak zastosujemy dobrą płukankę to olej nie spuszcza się w 5 minut a w dobre 20 minut - jest duużo gęstrzy .
Tak więc nie ma co prowadzić jałowej dyskusji na temat płukać czy nie bo odpowiedź jest jasna PŁUKAÆ , ale dobrymi płukankam i nie przedobrzyć z czasem płukania, nie gazować silnika i nie cudować. Po wlaniu płukanki do rozgrzanego silnika odpalić i niech pracuje max 13 góra 15 minut.

Pozdro

[ Dodano: Pią Maj 11, 2012 16:15 ]
jarry pisze:Moim zdaniem jak spuszczasz olej na gorącym silniku to to co zostanie to prawie nic więc nie ma to sensu jak dla mnie. Gdyby było to takie ważne i miało jakieś większe znaczenie to napewno renomowane warsztaty wykonywałyby taka usługę przy wymianie.
to zdejmij miskę olejową i zobaczysz jaka jest czysta...
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Ależ ja chcę płukać - mam już nawet wszystkie filtry Knecht i płukankę Motula - wacham się jeszcze w oleju między Motulem i LM :) Chodziło mi tylko o to jak to poprawnie zrobić samemu, bo w warsztatach im się nie chce czasu tracić na płukankę.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

kupujesz krzynkę browca, koniecznie schładzasz przed użyciem (inaczej silnik powie papa :mrgreen: )

1. sprawdzasz czy możesz odkręcić filtr oleju, jak się ruszy do dokręcasz
2. na ciepłym i zgaszonym silniku zalewasz od góry tak jak olej płukankę, zakręcasz korek
3. uruchamiasz silnik na jałowym, nie gazujesz, ja trzymałem koło 6-7 minut, JacaTouran pisze 13-15 minut, zrobisz jak uważasz :)
4. wyłączasz silnik, czekasz aż olej nieco ostygnie aby cię nie poparzył i wykręcasz korek spustowy oleju, generalnie zlewasz jak najcieplejszy ale bezpiecznie dla ciebie (jak jesteś odporny na 80 stopni gorąca to od razu spuszczasz :) )
5. w końcowej fazie odkręcasz filtr oleju
6. JA na koniec wypinam bezpiecznik od sterownika silnika i robię dwa tyknięcia rozrusznikiem aby wał wykonał sumarycznie powiedzmy 1-2 obroty, wycieka mi wtedy dodatkowo jakaś szklanka syfu (JacaTouran kategorycznie zabrania tego)
7. zakręcasz korek i filtr, zalewasz olej

od punktu 1 do 7 masz czas na wypicie krzynki browca, każdy indywidualnie dopasowuje tempo :)
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
mieszkoma
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: pn sty 09, 2012 12:16
Auto:: AVQ 2003
Imię:: Mieszko
Lokalizacja: Warszawa/Sulejówek
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: mieszkoma »

8. i po pierwszym odpaleniu sprawdź ponownie poziom oleju (oczywiście jeżeli jesteś jeszcze w stanie) :)
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Ograniczyłem dodatki do leju w formie piwa, żeby nie rozrzedzać za bardzo, ale 8 pak się już chłodzi. Teraz jeszcze czekam na olej od kumpla z hurtowni i może jutro powalczę, a jak nie to w przyszły weekend.
Jeszcze tylko muszę ten bezpiecznik u siebie namierzyć i zaryzykuję z lekkim przekręceniem silnika.

PS. Dzięki za opis :) Browarek.
Chyba na drugim zlocie trzeba będzie browary rozliczyć :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
borge
Przeglądacz
Posty: 113
Rejestracja: ndz lis 20, 2011 09:53
Auto:: Nissan X-Trail
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Lodz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: borge »

dzis zafundowalem silnikowi mojego autka mini-Spa, zalalem silnik Motul'em Specific 505.01 5W40
a przedtem wlalem na 15 min Motula Engine Clean
od ostatniej zmiany minelo 13 miesiecy w ktorych auto przejechalo 9007 km (na takim samym Motulu)

pierwsze wrazenie ze silnik pracuje ciszej i bardziej miekko, cokolwiek to oznacza, a moze to taka
autosugestia, jak przejade wiecej kilometrow, podziele sie wrazeniami

pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

to równo wymieniliśmy, ja w ostatni piątek, i też praca silnika jakaś taka aksamitna :)
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

Rauko pisze:bo w warsztatach im się nie chce czasu tracić na płukankę.
dziwne te warsztaty odwiedzasz. My płuczemy każdy jeden silnik co do nas przyjeżdża i nikt nie przeżywa czy się chce czy nie chce. Jak jest następny klient to poczeka i tyle.
Pocieszne jest to , ze wreszcie dociera do ludzi , że płukanka robi tylko dobrą robotę i nic a nic nie szkodzi.

Pozdrawiam
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Jacek, czekam na swoją kolej. 20 to już na 99%.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

Ok, Przyjezdzaj. Będziemy działac :mrgreen:
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
ODPOWIEDZ