Bardzo dziwny dzwiek silnika 1.9 TDI - bardzo prosze o pomoc
-
gumiak
- Początkujący
- Posty: 19
- Rejestracja: śr sie 31, 2011 09:15
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: mazowieckie
Jednak problemów ciąg dalszy, po wymianie wałka i dwumasy samochód chodzi o wiele ciszej, zapala o wiele lepiej ( a miał z tym duży problem), ale okazuje się, że tuż po uruchomieniu strasznie kopci na jasno, a jak się go przegazuje to zostawia czarna chmure. Póki sie nie rozgrzeje to prawie w ogole nie ma mocy, później troche lepiej, ale to nie jest to co było przed awaria. Mam wrażenie, że cała para idzie w gwizdek, czyli w czarna chmure spalin, a niewiele zostaje na naped samochodu.
Może komuś nasuwa się jakiś pomysł? Dodam, że komputer oczywiście błędów nie wykazuje, turbina była wymieniana rok temu, aczkolwiek całość nie była nowa, skłądana ze starej obudowy oraz nowych części (nowy wirnik? czy jakoś tak).
Może komuś nasuwa się jakiś pomysł? Dodam, że komputer oczywiście błędów nie wykazuje, turbina była wymieniana rok temu, aczkolwiek całość nie była nowa, skłądana ze starej obudowy oraz nowych części (nowy wirnik? czy jakoś tak).
-
Michall
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: wt lut 21, 2012 19:11
- Auto:: VW POLO CROSS 1.4 TDI +
- Imię:: Michal
- Lokalizacja: Kielce
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Też mi się wydaje że mechanik ustawił żle zapłon i z tego brak mocy i poddymianie.
A odnośnie wałka rozrządu to widziałem dwa przypadki identyczne jak u ciebie z wytartymi krzywkami walka w skodzie 1.9 BKC z przelotem 290 tyś km auto flotowe i w seacie altea też 1.9 ale nie wiem czy BKC z przelotem 330 tyś km z taksy hotelu Holenderskiego i z tego co mi się o uszy obiło to w tych silnikach właśnie wycierają się wałki. Kolega za wałek do BKC płacił 890 zł z Febiego i 300 zł za robotę + nowe szklanki ale nie wiem ile placił
A odnośnie wałka rozrządu to widziałem dwa przypadki identyczne jak u ciebie z wytartymi krzywkami walka w skodzie 1.9 BKC z przelotem 290 tyś km auto flotowe i w seacie altea też 1.9 ale nie wiem czy BKC z przelotem 330 tyś km z taksy hotelu Holenderskiego i z tego co mi się o uszy obiło to w tych silnikach właśnie wycierają się wałki. Kolega za wałek do BKC płacił 890 zł z Febiego i 300 zł za robotę + nowe szklanki ale nie wiem ile placił
-
arwam
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz sty 22, 2012 11:59
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
do sprawdzenia poprawność ustawienia rozrządu, a potem jak już wykluczysz błędy zostają tylko do przejrzenia pompo wtryskiwacze. jak jedziesz i zdejmiesz noę z gazu to też sie tłucze?
jeśli tak to usterka będzie raczej w układzie korbowym. jesli nie to w układzie paliwowym a dokładniej w końcówkach pompo-wtryskiwaczy...
jeśli tak to usterka będzie raczej w układzie korbowym. jesli nie to w układzie paliwowym a dokładniej w końcówkach pompo-wtryskiwaczy...
Kupie uszkodzoną skrzynkę biegów GQM lub GQN
- darek8677
- Użytkownik
- Posty: 201
- Rejestracja: pt lis 23, 2012 19:54
- Auto:: Touran'06BXE 105KM
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: PARYŻ/RZESZÓW
Źródło: voytek80
http://www.a4-klub.pl/
www.ecutools.pl www.moto-diagnostyka.pl www.diagnostic.com.pl
Kąt synchronizacji w silnikach PD sprawdzamy programem VAG COM patrząc na wskazania ostatniego bloku w grupie 004 przedział jest od „-3” do „+3” wymagany jednak „0”
Przyrządy potrzebne do pracy: Laptop z programem VAG COM + interfejs VAG KKL OBD2 lub VCDS
Warunki pracy:
Silnik uruchomiony i rozgrzany temperatura taka jak przy logowaniu min. 80˚ C
Wchodzimy(tak jak na zdjęciach poniżej)
004 grupę znajdziemy : 01 ENGINE / MEAS. BLOCKS 08 / 004
www.diagnostic.com.pl
W polu (GROUP) ustawiamy 004 (czwarta ostatnia rubryka podświetlona w niej
będzie wartość synchronizacji)
Klucze:
10 nasadowa - do odkręcenia osłony silnika 13 nasadowa (może być zwykła) - do poluzowania trzech śrub na rozrządzie 19 nasadowa (może być zwykła) - do ustawienia pożądanego parametru
1. Odkręcamy śruby mocujące osłonę silnika.
www.diagnostic.com.pl
2. Ściągamy osłonę rozrządu po przez wypięcie spinek z lewej i z prawej strony
3. Luzujemy trzy śruby kluczem 13, kiedy już poluzujemy śruby bierzemy klucz 19 i zakładamy na środkową śrubę i obracamy w zależności jaki rezultat chcemy osiągnąć w lewo jedziemy na "+" w prawo na "-" Robimy to delikatnie ( dosłownie na milimetry) choć przy użyciu siły wymaganej do przesunięcia ( dla laików: przesuwa się tylko ta cienka blaszka za zębatką a nie cała zębatka z paskiem.
Po lekkim przesunięciu naprawdę lekkim , przykręcamy śruby 13 i sprawdzamy na VAG’u czy parametry uległy zmianie. Jeśli jest dobrze to tak zostawiamy , a jeżeli nie to powtarzamy operację Po udanym zabiegu nakładamy osłonę rozrządu , zapinamy spinki i zakładamy osłonę silnika Zabieg jest banalnie prosty zajmuje to około 20 min.
Udało mi się wyregulować na 0.0 czasami wskakuje na -0.3 (czytałem że w silnikach z PD nie będzie stałego "0")
Co oznaczają dokładnie wartości + i - ? Co uzyskujemy po takim zabiegu?
Oznaczają one zmianę wartości kąta - jeśli masz np. -4 w VAG’u to musisz zwiększyć wartość czyli kręcić w „+”
voytek80
http://www.a4-klub.pl/
www.diagnostic.com.pl
Tel. 696 930 696
http://www.a4-klub.pl/
www.ecutools.pl www.moto-diagnostyka.pl www.diagnostic.com.pl
Kąt synchronizacji w silnikach PD sprawdzamy programem VAG COM patrząc na wskazania ostatniego bloku w grupie 004 przedział jest od „-3” do „+3” wymagany jednak „0”
Przyrządy potrzebne do pracy: Laptop z programem VAG COM + interfejs VAG KKL OBD2 lub VCDS
Warunki pracy:
Silnik uruchomiony i rozgrzany temperatura taka jak przy logowaniu min. 80˚ C
Wchodzimy(tak jak na zdjęciach poniżej)
004 grupę znajdziemy : 01 ENGINE / MEAS. BLOCKS 08 / 004
www.diagnostic.com.pl
W polu (GROUP) ustawiamy 004 (czwarta ostatnia rubryka podświetlona w niej
będzie wartość synchronizacji)
Klucze:
10 nasadowa - do odkręcenia osłony silnika 13 nasadowa (może być zwykła) - do poluzowania trzech śrub na rozrządzie 19 nasadowa (może być zwykła) - do ustawienia pożądanego parametru
1. Odkręcamy śruby mocujące osłonę silnika.
www.diagnostic.com.pl
2. Ściągamy osłonę rozrządu po przez wypięcie spinek z lewej i z prawej strony
3. Luzujemy trzy śruby kluczem 13, kiedy już poluzujemy śruby bierzemy klucz 19 i zakładamy na środkową śrubę i obracamy w zależności jaki rezultat chcemy osiągnąć w lewo jedziemy na "+" w prawo na "-" Robimy to delikatnie ( dosłownie na milimetry) choć przy użyciu siły wymaganej do przesunięcia ( dla laików: przesuwa się tylko ta cienka blaszka za zębatką a nie cała zębatka z paskiem.
Po lekkim przesunięciu naprawdę lekkim , przykręcamy śruby 13 i sprawdzamy na VAG’u czy parametry uległy zmianie. Jeśli jest dobrze to tak zostawiamy , a jeżeli nie to powtarzamy operację Po udanym zabiegu nakładamy osłonę rozrządu , zapinamy spinki i zakładamy osłonę silnika Zabieg jest banalnie prosty zajmuje to około 20 min.
Udało mi się wyregulować na 0.0 czasami wskakuje na -0.3 (czytałem że w silnikach z PD nie będzie stałego "0")
Co oznaczają dokładnie wartości + i - ? Co uzyskujemy po takim zabiegu?
Oznaczają one zmianę wartości kąta - jeśli masz np. -4 w VAG’u to musisz zwiększyć wartość czyli kręcić w „+”
voytek80
http://www.a4-klub.pl/
www.diagnostic.com.pl
Tel. 696 930 696