ja zrobilem cos takiego dla zainteresowanych tematem dwa glosniki 450 watt rms do tego skrzynia o pojemnosci ok 60 litrow wzmacniacz 4 kanaly po 200 watt zmostkowane nie ma kondensatora gra pieknie
głosniki wzmacniacz subwofer
- marcinmobil
- Przeglądacz
- Posty: 56
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 02:01
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: lublin
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
http://w366.wrzuta.pl/obraz/1Jw7ITU1gb1 ... 4_13.05.55 http://w366.wrzuta.pl/obraz/5Wv9vC6LwWf ... 4_13.06.39
ja zrobilem cos takiego dla zainteresowanych tematem dwa glosniki 450 watt rms do tego skrzynia o pojemnosci ok 60 litrow wzmacniacz 4 kanaly po 200 watt zmostkowane nie ma kondensatora gra pieknie
ja zrobilem cos takiego dla zainteresowanych tematem dwa glosniki 450 watt rms do tego skrzynia o pojemnosci ok 60 litrow wzmacniacz 4 kanaly po 200 watt zmostkowane nie ma kondensatora gra pieknie
-
andreass211
- Specjalista
- Posty: 572
- Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
- Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
- Imię:: andrzej
- Lokalizacja: stavanger
- Podziękował: 82 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
-
andreass211
- Specjalista
- Posty: 572
- Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
- Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
- Imię:: andrzej
- Lokalizacja: stavanger
- Podziękował: 82 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
- Grześ
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: sob sty 26, 2013 20:00
- Auto:: Touran 1.9TDI 2004r
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Końskie
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
andreass211, mógłbyś troche napisać info o sprzęcie...
Jakie wzmacniacze i co najważniejsze jaki przekrój kabla...
+ ciągniesz od aku, a minus może być z masy i do kondensatora...
A dopiero z kondensatora do 1-go wzmacniacza jeden kabel + i do 2-go wzmacniacza drugi kabel +...
Z minusem od kondensatora do wzmacniacza 1-go i 2-go robisz tak samo...
I co również ważne, kable od kondensatora do wzmacniacza nie mogą być dłuższe niż 0,5m...
Im krótsze tym lepiej...
Mam nadzieję, że choć troche pomogłem...
Jakie wzmacniacze i co najważniejsze jaki przekrój kabla...
+ ciągniesz od aku, a minus może być z masy i do kondensatora...
A dopiero z kondensatora do 1-go wzmacniacza jeden kabel + i do 2-go wzmacniacza drugi kabel +...
Z minusem od kondensatora do wzmacniacza 1-go i 2-go robisz tak samo...
I co również ważne, kable od kondensatora do wzmacniacza nie mogą być dłuższe niż 0,5m...
Im krótsze tym lepiej...
Mam nadzieję, że choć troche pomogłem...
-
andreass211
- Specjalista
- Posty: 572
- Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
- Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
- Imię:: andrzej
- Lokalizacja: stavanger
- Podziękował: 82 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
wzmacniacz zeus zxi 6002-dwu kanałowy do niego chce podłączyć dwa głośniki jbl gt0804
i drugi wzmacniacz helix b four czterokanałowy do głośników w we wszystkich drzwiach jbl gt06508c ( tam są też wysoko tonowe głośniczki i zwrotnice w komplecie ) .
Kondensator lanzar 3farade lq30cap .
Kable plus i minus średnica 7 mm samego przewodu, cały kabel ma ponad 1cm średnicy i do głośników w drzwiach grubsze kable 2,5 mm wyciszę matami tyle ile się da .
2.Czy kondensator może być w każdej pozycji tzn u mnie czy może leżeć ?
3. Podłączenie wzmacniaczy czy mogę się podłączyć do tego helixa do wejścia high input z rns-510 i dalej wyjściem line out chinch i podłączyć się z drugim wzmacniaczem line in chinch czy tez muszę urzyć np dwóch adapterów hi/low lub tez np wyjsciem hi prosto z głosników ale take wyjscie ma tylko ten helix?
4. Czy nie będzie czasem błędów jak zrobię scana vcds-em ?
5. Gdzie z rns-510 wziąść sygnał załączania wzmacniacza?
i drugi wzmacniacz helix b four czterokanałowy do głośników w we wszystkich drzwiach jbl gt06508c ( tam są też wysoko tonowe głośniczki i zwrotnice w komplecie ) .
Kondensator lanzar 3farade lq30cap .
Kable plus i minus średnica 7 mm samego przewodu, cały kabel ma ponad 1cm średnicy i do głośników w drzwiach grubsze kable 2,5 mm wyciszę matami tyle ile się da .
2.Czy kondensator może być w każdej pozycji tzn u mnie czy może leżeć ?
3. Podłączenie wzmacniaczy czy mogę się podłączyć do tego helixa do wejścia high input z rns-510 i dalej wyjściem line out chinch i podłączyć się z drugim wzmacniaczem line in chinch czy tez muszę urzyć np dwóch adapterów hi/low lub tez np wyjsciem hi prosto z głosników ale take wyjscie ma tylko ten helix?
4. Czy nie będzie czasem błędów jak zrobię scana vcds-em ?
5. Gdzie z rns-510 wziąść sygnał załączania wzmacniacza?
pozdrawiam
-
andreass211
- Specjalista
- Posty: 572
- Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
- Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
- Imię:: andrzej
- Lokalizacja: stavanger
- Podziękował: 82 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
- Grześ
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: sob sty 26, 2013 20:00
- Auto:: Touran 1.9TDI 2004r
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Końskie
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
andreass211, ładny zestawik i fajne kable...
Jeśli chodzi o Helixa B Four i głośniki JBL GTO 6508C to widzę, że zestawik dobrany z zapasem mocy...
Będziesz musiał tak ustawić wzmacniacz, aby nie dawał na głośnik więcej mocy niż ma głośnik- według katalogu max 70W RMS...
Co do Hifonics Zeus ZXi-6002 i głośników JBL GTO 804 to jak na moje oko za mało mocy siedzi we wzmacniaczu, bo tylko 150W RMS na każdy głośnik. Oczywiście będzie to chodziło, ale mogłoby lepiej...
Jedyne sensowne rozwiązanie jakie mi się aktualnie nasuwa (bez wchodzenia w koszty) to podłączenie dwóch głośników pod jeden kanał wzmacniacza, aby uzyskać impedancję 2Ohm... Tu masz schemat: http://www.rockfordfosgate.com/rftech/i ... C_2ohm.png
Wtedy uzyskasz więcej niż 300W RMS, ale tu pojawia się pewne ryzyko... Jeżeli wzmacniacz to wytrzyma to bedzie ladnie grał, a jak nie to bedzie sie szybko grzał i przy wiekszym basie bedzie sie samoistnie wyłączać... Wtedy trzeba bedzie powrócić do normalnego podłączenia (1 sub do jednego kanału na wzmacniaczu, a 2-gi do drugiego kanału)...
Jeszcze co do kabli to długość + i - od kondensatora musi być taka sama... Na końcówki kabla przy kondensatorze koniecznie daj oczka, bo widełki mogą się wysunąć i bałaganu narobić...
Ważne jest też ładowanie kondensatora (najprościej żarówką), bo 3farady to nie zabawka, może zwalić z nóg
...
Minus z masy musi mieć dobre przewodzenie( zazwyczaj bierze go się z mocowania pasu do karoseri)-więc w Touranie chyba trzeba będzie poszukać jakiegoś innego miejsca...
Co do zrwotnic podpiętych do tego drugiego wzmacniacza to nie powinno być z tym problemu(tylko calej mocy nie dawaj)...
Wytłumienie zrób całego bagażnika... To podstawa dobrego brzmienia, coby rezonansu jakiegoś nie było... Co do samej konstrukcji zabudowy to polecam MDF minimum 18mm (płyta wiórowa niezbyt dobrze nadaje się na zabudowe)...
Ehhh troche się rozpisałem...

Jeśli chodzi o Helixa B Four i głośniki JBL GTO 6508C to widzę, że zestawik dobrany z zapasem mocy...
Będziesz musiał tak ustawić wzmacniacz, aby nie dawał na głośnik więcej mocy niż ma głośnik- według katalogu max 70W RMS...
Co do Hifonics Zeus ZXi-6002 i głośników JBL GTO 804 to jak na moje oko za mało mocy siedzi we wzmacniaczu, bo tylko 150W RMS na każdy głośnik. Oczywiście będzie to chodziło, ale mogłoby lepiej...
Jedyne sensowne rozwiązanie jakie mi się aktualnie nasuwa (bez wchodzenia w koszty) to podłączenie dwóch głośników pod jeden kanał wzmacniacza, aby uzyskać impedancję 2Ohm... Tu masz schemat: http://www.rockfordfosgate.com/rftech/i ... C_2ohm.png
Wtedy uzyskasz więcej niż 300W RMS, ale tu pojawia się pewne ryzyko... Jeżeli wzmacniacz to wytrzyma to bedzie ladnie grał, a jak nie to bedzie sie szybko grzał i przy wiekszym basie bedzie sie samoistnie wyłączać... Wtedy trzeba bedzie powrócić do normalnego podłączenia (1 sub do jednego kanału na wzmacniaczu, a 2-gi do drugiego kanału)...
Jeszcze co do kabli to długość + i - od kondensatora musi być taka sama... Na końcówki kabla przy kondensatorze koniecznie daj oczka, bo widełki mogą się wysunąć i bałaganu narobić...
Ważne jest też ładowanie kondensatora (najprościej żarówką), bo 3farady to nie zabawka, może zwalić z nóg
Minus z masy musi mieć dobre przewodzenie( zazwyczaj bierze go się z mocowania pasu do karoseri)-więc w Touranie chyba trzeba będzie poszukać jakiegoś innego miejsca...
Co do zrwotnic podpiętych do tego drugiego wzmacniacza to nie powinno być z tym problemu(tylko calej mocy nie dawaj)...
Wytłumienie zrób całego bagażnika... To podstawa dobrego brzmienia, coby rezonansu jakiegoś nie było... Co do samej konstrukcji zabudowy to polecam MDF minimum 18mm (płyta wiórowa niezbyt dobrze nadaje się na zabudowe)...
Ehhh troche się rozpisałem...
-
andreass211
- Specjalista
- Posty: 572
- Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
- Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
- Imię:: andrzej
- Lokalizacja: stavanger
- Podziękował: 82 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
- Grześ
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: sob sty 26, 2013 20:00
- Auto:: Touran 1.9TDI 2004r
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Końskie
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Ja bym nie ryzykował, bo każdy strzał iskry może uszkodzić kondensator...
Ładowanie przeprowadź najlepiej przez żarówkę (12V np od kierunkowskazów) czyli podłącz masę do kondensatora a kabel plusowy poprzez żarówkę. Podczas ładowania żarówka zaświeci się i będzie stopniowo gasła, aż zgaśnie całkiem. Wówczas podpinasz kabel plusowy do kondensatora i już.Najwygodniej jest (moim zdaniem) ładować żarówką przy bezpieczniku głównym przy Aku, wtedy wszystkie kable przy kondensatorze podłączasz, dokręcasz jak należy i zanim założysz główny bezpiecznik ładujesz przez żarówkę.
Co do kabli to jakie masz? Czysta miedź, czy mieszanka?
Zabudowę już zrobiłeś, że podłączasz wszystko?
Ładowanie przeprowadź najlepiej przez żarówkę (12V np od kierunkowskazów) czyli podłącz masę do kondensatora a kabel plusowy poprzez żarówkę. Podczas ładowania żarówka zaświeci się i będzie stopniowo gasła, aż zgaśnie całkiem. Wówczas podpinasz kabel plusowy do kondensatora i już.Najwygodniej jest (moim zdaniem) ładować żarówką przy bezpieczniku głównym przy Aku, wtedy wszystkie kable przy kondensatorze podłączasz, dokręcasz jak należy i zanim założysz główny bezpiecznik ładujesz przez żarówkę.
Co do kabli to jakie masz? Czysta miedź, czy mieszanka?
Zabudowę już zrobiłeś, że podłączasz wszystko?
-
andreass211
- Specjalista
- Posty: 572
- Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
- Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
- Imię:: andrzej
- Lokalizacja: stavanger
- Podziękował: 82 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy