Jakie opony letnie?
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
W tym rozmiarze ze SportContact dostaniesz tylko pierwszej generacji. Na moje jak nowe to już bym ich nie brał. Starsza technologia i to aż o dwie generacje (3 i 5). Może się czepiam, może to moje oponiarskie zboczenieDamian15 pisze:W rozsądnej cenie 205/55/16 ContiPremiumContact 5 czy ContiSportContact ?

Ja mam PremiumContact 5. Są kozackie. Polecam!
Pozdrawiam!
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
a Vredestein Sportrac? Tylko teraz czy 3 czy 5?sianko86 pisze:co myslicie o tych Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 lub Dunlop SP Sport 01 ktore sa warte kupienia lub moze macie jakis typ.
Sportrac 3 kusił wyglądem i oczywiście osiągami, ale narzekano na hałas. Nowa generacja 5 która miała premierę w zeszłym roku nie jest już tą słynną jodełką i jak większość koncernów obrano kurs na asymetryczny bieżnik i mało przypominający rasową sportową oponę.
Co dostajemy w zamian? Nadal wysokie osiągi no i cichą pracę i niższe opory toczenia.
No ale szkoda tego wyglądu

Pozdrawiam!
- GioW
- Expert
- Posty: 1904
- Rejestracja: sob lip 07, 2012 21:58
- Auto:: 2.0 TDI BKD HL '04
- Imię:: Janek
- Lokalizacja: GDA / DDZ
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 91 razy
Ciapek też stanąłem przed tym dylematem... wygląd czy funkcjonalnośćCiapek pisze:a Vredestein Sportrac? Tylko teraz czy 3 czy 5?sianko86 pisze:co myslicie o tych Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 lub Dunlop SP Sport 01 ktore sa warte kupienia lub moze macie jakis typ.
Sportrac 3 kusił wyglądem i oczywiście osiągami, ale narzekano na hałas. Nowa generacja 5 która miała premierę w zeszłym roku nie jest już tą słynną jodełką i jak większość koncernów obrano kurs na asymetryczny bieżnik i mało przypominający rasową sportową oponę.
Co dostajemy w zamian? Nadal wysokie osiągi no i cichą pracę i niższe opory toczenia.
No ale szkoda tego wyglądu


Znam tylko opinie z neta i są rewelacyjne... ja będę mógł powiedzieć o nich więcej w następnym sezonie.
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
GioW i wcale Ci się nie dziwie, że padło na najnowszego Spotraca. Nie jeździ się na wyglądzie, ale na oponie 
Przykład Continentala PremiumContact. To standardowa opona do aut klasy średniej o ponadprzeciętnych właściwościach jak określa producent. Czyli ani klasa econ ani high czy sport. Miałem wcześniej 2 generacje, od zeszłego roku 5. Wygląd również się różni. 2 generacja miałą sportowe zacięcie z asymetrycznym bieżnikiem. 5 już nie jest tak ładna, ale w końcu to zwycięzca nie jednego testu. Coś w tym musi być
Touran ścigałką oczywiście nie jest, ale właściwości sportowej opony przy jednak tych 140 KM nie zaszkodzą
Daj znać jak tam pierwsze wrażenia na nowym Sportracku i wrzuć może jakąś fotę jak wyglądają na Tourim

Przykład Continentala PremiumContact. To standardowa opona do aut klasy średniej o ponadprzeciętnych właściwościach jak określa producent. Czyli ani klasa econ ani high czy sport. Miałem wcześniej 2 generacje, od zeszłego roku 5. Wygląd również się różni. 2 generacja miałą sportowe zacięcie z asymetrycznym bieżnikiem. 5 już nie jest tak ładna, ale w końcu to zwycięzca nie jednego testu. Coś w tym musi być

Touran ścigałką oczywiście nie jest, ale właściwości sportowej opony przy jednak tych 140 KM nie zaszkodzą

Daj znać jak tam pierwsze wrażenia na nowym Sportracku i wrzuć może jakąś fotę jak wyglądają na Tourim

Pozdrawiam!
-
- Przeglądacz
- Posty: 126
- Rejestracja: sob wrz 10, 2011 15:29
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Sande i Vestfold
Ja polecam Hankook Ventus S1 evo K107, mialem je na poprzednim aucie, rewelacja.
http://www.oponytanio.pl/cgi-bin/rshop. ... sowigan=So
http://www.oponytanio.pl/cgi-bin/rshop. ... sowigan=So
- tomasino74
- Zaawansowany
- Posty: 319
- Rejestracja: pn maja 02, 2011 13:05
- Auto:: Touran 2.0 BMM 2007
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: GÓRNY ŚLĄSK
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Ja również noszę się z zamiarem kupna nowych opon i po przeczytaniu całego wątku mam 2 typy. Pierwszy to Continental PremiumContact 5, a drugi Vredestein Sportrac 5.
Jest jeszcze trochę czasu żeby poczytać, poprzeglądać oferty i zdecydować się na jeden z wyżej wymienionych modeli opon lub zupełnie coś innego.
Może ktoś sprawdzić w instrukcji obsługi jakie są zalecane opony do Tourana? Ja w swojej instrukcji nie mogę tego znaleźć.
Róznica w cenie przy oponach Vredestein wynosi około 80zł w przypadku mocniejszych opon, co w sumie daje kwotę w granicach 300zł, więc nie jest to mało.
Według tej strony http://www.rezulteo-opony.pl/opony-do-volkswagen/touran indeks nośności zależy od skrzyni biegów. Do manualnej może być 91, natomiast do DSG zalecana jest opona o indeksie 94.
Jest jeszcze trochę czasu żeby poczytać, poprzeglądać oferty i zdecydować się na jeden z wyżej wymienionych modeli opon lub zupełnie coś innego.
Nikt nie odpowiedział na pytanie kolegi anko1973 jak to jest z tymi indeksami nośności. Ja obecnie jeżdżę na oponach Continental SportContact 2 z indeksem 94, na których auto przyjechało z niemiec. Moje pytanie brzmi, czy mając indeks nośności 91 nie będzie problemów z wypłatą odszkodowania w razie stłuczki lub wypadku?anko1973 pisze: a jaki indeks nośności kupujecie tak z ciekawości sie podpytam 91 czy 94?
Może ktoś sprawdzić w instrukcji obsługi jakie są zalecane opony do Tourana? Ja w swojej instrukcji nie mogę tego znaleźć.
Róznica w cenie przy oponach Vredestein wynosi około 80zł w przypadku mocniejszych opon, co w sumie daje kwotę w granicach 300zł, więc nie jest to mało.
Według tej strony http://www.rezulteo-opony.pl/opony-do-volkswagen/touran indeks nośności zależy od skrzyni biegów. Do manualnej może być 91, natomiast do DSG zalecana jest opona o indeksie 94.
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
hmmm, ciekawe.
Nie wiem skąd te 94? Ktoś chyba takie opony w gratisie dostał i sobie zamontował, a kto zaleca do DSG 94 to już wogóle nie rozumiem i nie wpadnę na uzasadnienie. Ale faktycznie kilka wyszukiwarek łącznie z GoodYearem wywala 94 i 95.
Przypomnijmy:
Indeks nośności (Li - load index) informuje o tym jakie jest dopuszczalne obciążenie dla konkretnego modelu opony, przy jeździe z maksymalną, dopuszczoną przez producenta prędkością.
Co ma piernik do wiatraka czyli DSG do nośności?
Na logikę może tylko to, że są delikatnie większe obciążenia opony wynikające z dość szybkich przełożeń.
Nic o tym nie znalazłem w instrukcji Tourana.
Standardem wyjściowym jest 195/65 R15 91H
Nie wiem skąd te 94? Ktoś chyba takie opony w gratisie dostał i sobie zamontował, a kto zaleca do DSG 94 to już wogóle nie rozumiem i nie wpadnę na uzasadnienie. Ale faktycznie kilka wyszukiwarek łącznie z GoodYearem wywala 94 i 95.
Przypomnijmy:
Indeks nośności (Li - load index) informuje o tym jakie jest dopuszczalne obciążenie dla konkretnego modelu opony, przy jeździe z maksymalną, dopuszczoną przez producenta prędkością.
Co ma piernik do wiatraka czyli DSG do nośności?
Na logikę może tylko to, że są delikatnie większe obciążenia opony wynikające z dość szybkich przełożeń.
Nic o tym nie znalazłem w instrukcji Tourana.
Standardem wyjściowym jest 195/65 R15 91H
Pozdrawiam!