Jakie opony letnie?

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

Do Tourana CONTI polecam
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Post autor: Damian15 »

W rozsądnej cenie 205/55/16 ContiPremiumContact 5 czy ContiSportContact ?
Awatar użytkownika
r00x
Przeglądacz
Posty: 122
Rejestracja: śr sie 17, 2011 09:38
Auto:: Audi A4 2.0 TFSI Quattro
Imię:: Sebastian
Lokalizacja: Turek
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: r00x »

Ja już zakupiłem Bridgstone Turanza T001. Jeszcze nie założyłem także nie mogę powiedzieć jak się jeździ :) Ale wg testu ADAC z tamtego roku wypadły całkiem nieźle.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

Damian15 pisze:W rozsądnej cenie 205/55/16 ContiPremiumContact 5 czy ContiSportContact ?
W tym rozmiarze ze SportContact dostaniesz tylko pierwszej generacji. Na moje jak nowe to już bym ich nie brał. Starsza technologia i to aż o dwie generacje (3 i 5). Może się czepiam, może to moje oponiarskie zboczenie ;)
Ja mam PremiumContact 5. Są kozackie. Polecam!
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
sianko86
Specjalista
Posty: 535
Rejestracja: ndz lip 24, 2011 09:48
Auto:: 2.0tdi CFHC 140km 2011rok
Imię:: Damian
Lokalizacja: Koronowo k/ Bdg
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: sianko86 »

co myslicie o tych Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 lub Dunlop SP Sport 01 ktore sa warte kupienia lub moze macie jakis typ.
Był sobie Czarnuch :)
Teraz jest Myszka :)
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

sianko86 pisze:co myslicie o tych Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 lub Dunlop SP Sport 01 ktore sa warte kupienia lub moze macie jakis typ.
a Vredestein Sportrac? Tylko teraz czy 3 czy 5?
Sportrac 3 kusił wyglądem i oczywiście osiągami, ale narzekano na hałas. Nowa generacja 5 która miała premierę w zeszłym roku nie jest już tą słynną jodełką i jak większość koncernów obrano kurs na asymetryczny bieżnik i mało przypominający rasową sportową oponę.
Co dostajemy w zamian? Nadal wysokie osiągi no i cichą pracę i niższe opory toczenia.
No ale szkoda tego wyglądu ;)
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
GioW
Expert
Posty: 1904
Rejestracja: sob lip 07, 2012 21:58
Auto:: 2.0 TDI BKD HL '04
Imię:: Janek
Lokalizacja: GDA / DDZ
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 91 razy

Post autor: GioW »

Ciapek pisze:
sianko86 pisze:co myslicie o tych Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 lub Dunlop SP Sport 01 ktore sa warte kupienia lub moze macie jakis typ.
a Vredestein Sportrac? Tylko teraz czy 3 czy 5?
Sportrac 3 kusił wyglądem i oczywiście osiągami, ale narzekano na hałas. Nowa generacja 5 która miała premierę w zeszłym roku nie jest już tą słynną jodełką i jak większość koncernów obrano kurs na asymetryczny bieżnik i mało przypominający rasową sportową oponę.
Co dostajemy w zamian? Nadal wysokie osiągi no i cichą pracę i niższe opory toczenia.
No ale szkoda tego wyglądu ;)
Ciapek też stanąłem przed tym dylematem... wygląd czy funkcjonalność :> i wybrałem Sportrac 5 :mrgreen: na razie leżą w garażu i czekają na sezon... jednak Touran to nie jakaś ścigałka więc lepiej postawić na lepsze bezpieczeństwo no i komfort.
Znam tylko opinie z neta i są rewelacyjne... ja będę mógł powiedzieć o nich więcej w następnym sezonie.
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

GioW i wcale Ci się nie dziwie, że padło na najnowszego Spotraca. Nie jeździ się na wyglądzie, ale na oponie :)
Przykład Continentala PremiumContact. To standardowa opona do aut klasy średniej o ponadprzeciętnych właściwościach jak określa producent. Czyli ani klasa econ ani high czy sport. Miałem wcześniej 2 generacje, od zeszłego roku 5. Wygląd również się różni. 2 generacja miałą sportowe zacięcie z asymetrycznym bieżnikiem. 5 już nie jest tak ładna, ale w końcu to zwycięzca nie jednego testu. Coś w tym musi być :)

Touran ścigałką oczywiście nie jest, ale właściwości sportowej opony przy jednak tych 140 KM nie zaszkodzą ;)
Daj znać jak tam pierwsze wrażenia na nowym Sportracku i wrzuć może jakąś fotę jak wyglądają na Tourim ;)
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
GioW
Expert
Posty: 1904
Rejestracja: sob lip 07, 2012 21:58
Auto:: 2.0 TDI BKD HL '04
Imię:: Janek
Lokalizacja: GDA / DDZ
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 91 razy

Post autor: GioW »

Ciapek pisze:Daj znać jak tam pierwsze wrażenia na nowym Sportracku i wrzuć może jakąś fotę jak wyglądają na Tourim ;)
Wrzucę fotki jak tylko butki wylądują na Tourim, na razie gówniana zima nie chce odpuścić. Same opony już pokazywałem w dziale do chwalenia sie zakupami :P
rafi
Przeglądacz
Posty: 126
Rejestracja: sob wrz 10, 2011 15:29
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Sande i Vestfold

Post autor: rafi »

Ja polecam Hankook Ventus S1 evo K107, mialem je na poprzednim aucie, rewelacja.
http://www.oponytanio.pl/cgi-bin/rshop. ... sowigan=So
VW Touran 1,9 TDI 2005r. DSG
Obrazek
Awatar użytkownika
tomasino74
Zaawansowany
Posty: 319
Rejestracja: pn maja 02, 2011 13:05
Auto:: Touran 2.0 BMM 2007
Imię:: Tomek
Lokalizacja: GÓRNY ŚLĄSK
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Post autor: tomasino74 »

Ja również noszę się z zamiarem kupna nowych opon i po przeczytaniu całego wątku mam 2 typy. Pierwszy to Continental PremiumContact 5, a drugi Vredestein Sportrac 5.
Jest jeszcze trochę czasu żeby poczytać, poprzeglądać oferty i zdecydować się na jeden z wyżej wymienionych modeli opon lub zupełnie coś innego.
anko1973 pisze: a jaki indeks nośności kupujecie tak z ciekawości sie podpytam 91 czy 94?
Nikt nie odpowiedział na pytanie kolegi anko1973 jak to jest z tymi indeksami nośności. Ja obecnie jeżdżę na oponach Continental SportContact 2 z indeksem 94, na których auto przyjechało z niemiec. Moje pytanie brzmi, czy mając indeks nośności 91 nie będzie problemów z wypłatą odszkodowania w razie stłuczki lub wypadku?
Może ktoś sprawdzić w instrukcji obsługi jakie są zalecane opony do Tourana? Ja w swojej instrukcji nie mogę tego znaleźć.

Róznica w cenie przy oponach Vredestein wynosi około 80zł w przypadku mocniejszych opon, co w sumie daje kwotę w granicach 300zł, więc nie jest to mało.

Według tej strony http://www.rezulteo-opony.pl/opony-do-volkswagen/touran indeks nośności zależy od skrzyni biegów. Do manualnej może być 91, natomiast do DSG zalecana jest opona o indeksie 94.
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

hmmm, ciekawe.

Nie wiem skąd te 94? Ktoś chyba takie opony w gratisie dostał i sobie zamontował, a kto zaleca do DSG 94 to już wogóle nie rozumiem i nie wpadnę na uzasadnienie. Ale faktycznie kilka wyszukiwarek łącznie z GoodYearem wywala 94 i 95.

Przypomnijmy:
Indeks nośności (Li - load index) informuje o tym jakie jest dopuszczalne obciążenie dla konkretnego modelu opony, przy jeździe z maksymalną, dopuszczoną przez producenta prędkością.

Co ma piernik do wiatraka czyli DSG do nośności?
Na logikę może tylko to, że są delikatnie większe obciążenia opony wynikające z dość szybkich przełożeń.
Nic o tym nie znalazłem w instrukcji Tourana.
Standardem wyjściowym jest 195/65 R15 91H
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Ciapek, DSG jest cięższa..Sprężyny są inne dla manuala i DSG ze względu na dopuszczalny nacisk na oś. Stąd żeby była większa rezerwa obciążenia można dać 94
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

Muti ale jakie to są różnice w kilogramach? Pytam poważnie.

To tak jakby myśleć, że jestem "otyłą" osobą i ważę więcej niż przeciętny Kowalski to dam sobie większą rezerwę i kupię opony z indeksem 94 :)
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Ciapek, to jest różnicy około 40kg.

No można i tak :) To jest oczywiście na wyrost,ale generalnie wraz ze wzostem ilości wyposażenie rośnie też masa :>
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
ODPOWIEDZ