Problem z płynem chłodniczym

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica
Awatar użytkownika
kidol
Początkujący
Posty: 39
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 12:28
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Kamieniec

Post autor: kidol »

Damian15 pisze:. I właśnie myślę aby sprawdzić ten korek od zbiorniczka.
To sprawdź ten korek tylko na moje to będzie coś innego skoro pisałeś że na postoju też ci ubywa, może też być że jakiś wężyk lub chłodnica ma dziurkę i lekko sączy. Musisz po prostu wszystko dokładnie opatrzeć.

U mnie akurat żadnych dziurek nie było więc wina leżała w głowicy

[ Dodano: Nie Lis 11, 2012 20:39 ]
dokładnie tak jak Rauko pisze najlepiej sprawdzić przy ciepłym silniku czy nie ma jakiegoś wycieku.

kolega miał przypadek że czarny wąż na samym dole blisko wentylatora delikatnie się o niego przetarł, ponieważ wypiął się z opaski
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

No u mnie to podejrzewam, że tak działało, że na gorącym ciśnienie się robiło wysokie, więc lekko przez dziurkę w wężyku wyciekało (czyli ilość płynu się zmniejszała), a jak stygł to przez tą dziurkę wyrównywał ciśnienie powietrzem ;)
Dlatego teraz jak jest układ szczelny to mi się poziom płynu nie zmienia (nie maleje) nawet jak ostygnie, chyba że odkręcę korek :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Post autor: Damian15 »

Kidol ale ilość płyny się wyrównuje po otwarciu zbiorniczka. Skodowskie zbiorniki są takie same także tez powinny być tańsze :D
Awatar użytkownika
marcin975
Zaawansowany
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Post autor: marcin975 »

Ja mialem takie same objawy i silnik AZV.Jezeli nie masz widocznych wyciekow to masz pękniętą głowicę,niestety to jest bolączka tych silników,nie ma co się karmić nadziejami typu wymiana korka,bo też to przerabiałem,Powinieneś ściągnąć glowicę i dać do sprawdzenia :>
PS: A jak chcesz mieć pewność,to w ASO można sprawdzić (za 100zł chyba),wkręcają zamiast korka manometr i sprawdzają czy układ trzyma ciśnienie :bry:
Touran był i się zmył :)
Awatar użytkownika
kidol
Początkujący
Posty: 39
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 12:28
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Kamieniec

Post autor: kidol »

Damian15 pisze:Kidol ale ilość płyny się wyrównuje po otwarciu zbiorniczka. Skodowskie zbiorniki są takie same także tez powinny być tańsze :D
Tak po odkręceniu korka płyn "wróci " do zbiorniczka ale to przez to że w układzie wytwarza się ciśnienie. Zobacz jeszcze jakie masz węże od układu chłodzenia, jak będą mocno twarde to raczej wskazuje że układ jest zapowietrzony i możesz mieć gdzieś dziurę.
A jak nie to, to raczej będzie tak jak mówi marcin975 --> głowica pęknięta, też tak miałem, szukałem wszystkiego co było możliwe i okazało się że głowica poszła
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Post autor: Damian15 »

Jednak na to się chyba przygotuje. Z tym że wpierw zaleje miksturki która uszczelnia układ niektórym pomogło zobaczymy :)
Awatar użytkownika
kidol
Początkujący
Posty: 39
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 12:28
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Kamieniec

Post autor: kidol »

Damian15 pisze:Jednak na to się chyba przygotuje. Z tym że wpierw zaleje miksturki która uszczelnia układ niektórym pomogło zobaczymy :)

To daj znać jak już znajdziesz przyczynę

pozdr
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Damian15 pisze:Jednak na to się chyba przygotuje. Z tym że wpierw zaleje miksturki która uszczelnia układ niektórym pomogło zobaczymy :)
Takie kombinowanie zakończy się tak, że nie będziesz miał ogrzewania, albo zagotujesz silnik, bo zapcha Ci nagrzewnice lub chłodnice ;) Ja bym nie ryzykował :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Post autor: Damian15 »

Spoko było to już zalewane innym silnikom i nic się nie działo jednym pomagało a innym nie...
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

Damian15, jaki finał ubywającego płynu u Ciebie? skończyło się na korku lub wężyku czy było trzeba większe pieniądze wydać na głowicę?

Panowie, jakie mogą być jeszcze objawy przy pękniętej głowicy? Spadek mocy (u mnie nie występuje), płyn w oleju widoczny na bagnecie (u mnie nie występuje), zwiększenie poziomu oleju w misce (u mnie nie występuje), dymienie z rury wydechowej (u mnie nie występuje)?

Dzisiaj wymieniłem korek - nie planowałem ale dolewałem płynu a korek spadł mi gdzieś w dół komory silnikowej więc musiałem kupić szybko nowy.

Jutro sprawdzę wężyki i chłodnicę bo będzie chwila na to...

[ Dodano: Sro Lut 27, 2013 20:05 ]
aaa i jeszcze jedno (choć nie wiem czy ma to jakiś wpływ na ubywający płyn chłodniczy)... na przełomie grudnia/stycznia podczas mrozów jakie były w Polsce miałem problem z dogrzewaczem - nie włączał się :( Problem znikł gdy na dworze zrobiło się ciut powyżej 0C (jakby coś rozmarzło i wróciło do normy). Obecnie mimo, że temp. spadał nie raz poniżej 0C nic się nie dzieje - dogrzewacz hula aż miło
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
marcin975
Zaawansowany
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Post autor: marcin975 »

Głównym objawem pękniętej głowicy jest ubywający płyn,najlepiej to kontrolować po nocy,jeżeli przez noc spada poziom to na 99% głowica.(na początku są to małe spadki płynu rzędu 0.5-1cm przez noc)przerabiałem to u siebie (żadnych innych objawów nie miałem) :omatko:
Touran był i się zmył :)
Piotras2011
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:05
Auto:: 1T1, 2.0 TDI AZV 2004
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Małdyty
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Piotras2011 »

Witam, z uciakającym płynem miałem już dwa przypadki.
1. kosztowny to pęknięta głowica. Nowa sztuka zamontowana plus robocizna około 4,5 tys. Objawy były podobne do powyższych, płyn uciekał i po pewnym czasie zaczął sie spalać i pojawiać w spalinach. Pęknięcie było na sciance w bloku na połączeniu płaszcza chłodzącego i odprowadzenia spalin. Do spawania ciężkie podejście i 0 gwarancji. Było to na początku mojej przygody z Tourankiem wieć postanowiłem zapodać nową głowicę ;)
2. przypadek tańszy w usuwaniu, ale ciezki do zdiagnozowania. Problem to pęknięta rurka stalowa doprowadzająca lub odprowadzająca płyn chłodzenia do podgrzewacza webasto. Naprawiono i ubytek nie występuje.

Pozdrawiam ;)
Siemanko ;)
był 1T1 2.0TDI
jest VW Sharan II 2.0TDI CR 140KM CFFB
Awatar użytkownika
dziadol
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: sob kwie 27, 2013 09:18
Auto:: Golf V 1.9 TDI BKC
Imię:: Daras
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: dziadol »

Damian15 pisze:Panowie tez mam problem z płynem lecz wygląda trochę inaczej jak kolegi mich_616 ale nie chcą zakładać nowego tematu piszę w tym. Mianowicie dzieje się coś takiego że odstawiam samochód do garażu wieczorem jest wszystko pięknie ładnie zachodzę rano odpalam wyjeżdżam i komunikat na kompie STOP! i pusty zbiorniczek płyny chłodzącego. No dobra czasami jest tak że gaszę odpalam i nie ma żadnego błędu nic się nie świeci jedziemy. A czasami tak jest że nie gaśnie. Otwieram maskę i faktycznie nie ma płynu w zbiorniczku lecz pomału odkręcając zbiorniczek likwiduje podciśnienie i pomału płyn wraca do poziomu między minimum a maksimum. Ostatnio zrobiłem tak że odstawiając do garażu sprawdziłem ile jest płynu i zachodząc rano też sprawdziłem wartości się różniły. Panowie poradźcie co może być nie tak?
Witam serdecznie...

Także podepne się pod temat bo od kilku dni męczy mnie to samo.. silnik 1.9 tdi 105 BKC.

Ubywa płyn i po odkręceniu korka płyn powraca....Wentylator duży załącza się przy 70 stopniach i wyłącza....Nie ma wycieków a nieraz jak wyłącze ogrzewanie to słychać takie jakby przelewanie się ''wody" płynu.Robiłem odpowietrzanie w/g procedury.. W aucie mam climatronika...

Panowie gdzie szukać przyczyny...

Kolego opanowałes temat...???
Człowiek jest wielki,nie przez to co ma,nie przez to kim jest,
nie przez to co posiada, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.

Jan Paweł II
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Post autor: Damian15 »

Jeżdżę tak od 14 tys km jak zaświeci się kontrolką że nie ma płynu w zbiorniczku to na ciepłym odkręcę korek i spokojnie jeżdżąc mam ok tysiąca km spokój a jak konkretnie przycisnę kilka razu to zabieg powtarzam częściej.
Piotras2011
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:05
Auto:: 1T1, 2.0 TDI AZV 2004
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Małdyty
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Piotras2011 »

Sprawdzcie jeszcze pompkę w dogrzewaczu, moze padła i to ona powoduje podciśnienie. U mnie płyn ubywał, a nie znikał i pojawiał sie jak silnik ostygnie. Raczej jak głowica jest nieszczelna lub pęknięta to płyn ubywa lub przemieszcza sie do oleju.
Pozdrawiam i trzyma kciuki ;)
Siemanko ;)
był 1T1 2.0TDI
jest VW Sharan II 2.0TDI CR 140KM CFFB
ODPOWIEDZ