Poradnik:Lista kontrolna-na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.
Piotr1979
Specjalista
Posty: 584
Rejestracja: sob gru 03, 2011 19:07
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: Piotr1979 »

Sprawdzić spryskiwacze, łącznie z tymi do ksenonów. Sprawdzić samo-poziomowanie reflektorów przy ksenonach, np włączyć światła i usiąść w bagażniku, poziom promieni powinien się obniżyć względem auta (tzn pozostać np na ścianie na tej samej wysokości). Niby banał, a kilku panów w komisie miało kilka godzin z głowy.
Szukajcie a znajdziecie.
Awatar użytkownika
MarceL
Użytkownik
Posty: 154
Rejestracja: wt wrz 11, 2012 13:13
Auto:: 1,9; 2007
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Włocławek
Podziękował: 2 razy

Post autor: MarceL »

Radzicie umowę podpisać z bezpośrednio z właścicielem/handlarzem a nie z Niemcem. Chyba, w żadnym przypadku nie mam takiej opcji. Bez względu na to czy sprzedaje komis czy osoba prywatna. Jak zmusić sprzedawcę by umowa była na niego?
Jakie dokumenty powinien mi przedstawić sprzedawca? Nigdy nie kupowałem w ten sposób samochodu i nie mam doświadczenia. Można by dorzucić do poradnika wykaz niezbędnych dokumentów przy zakupie auta sprowadzonego z zagranicy.
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

Jeżeli chodzi o zakup samochodu sprowadzonego to powinieneś otrzymać następujące dokumenty (auto z Niemiec):
1. Duży Brief
2. Mały Brief
3. Książka serwisowa o ile jest
4. Zaświadczenie o zapłaceniu akcyzy
5. Recykling (dowód przelewu) czasami w opisie jest napisane auto po opłatach a recykling nie jest zapłacony!!!
6. Fakturę bądź umowę kupna sprzedaży pisaną na sprzedającego nie na osobę fikcyjną. Na umowie powinna być jeszcze dopisana data przekazania samochodu wraz z godziną, aby uniknąć mandatów kiedy kupujący będzie wracał do domu.
7. Tłumaczenie dokumentów z pkt. 1 i 2 ale nie jest to wymagane.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Od sprzedającego w Niemczech powinno się otrzymać :
Brief (Fahrzeugbrief lub Zulassungsbescheinigung Teil II) - karta pojazdu
Fahrzeugschein lub Zulassungsbescheinigung Teil I - dowód rejestracyjny
Abmeldebescheinigung - zaświadczenie o wymeldowaniu pojazdu
Najlepiej dwa komplety kluczyków

Wymagane dokumenty przy rejestracji auta kupionego w UE:
1. Wniosek o rejestrację pojazdu.
2. Dowód własności pojazdu - (tłumaczenie przez tłumacza przysięgłego).
3. Dotychczasowy dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd był zarejestrowany
4. Dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju albo dokument potwierdzający brak obowiązku zapłaty akcyzy na terytorium kraju albo zaświadczenie stwierdzające zwolnienie od akcyzy.
5. Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu.
6. Zaświadczenie wydane przez właściwy organ potwierdzające:
a. uiszczenie podatku od towarów i usług, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego,
b) brak obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług.
7. Dowód wpłaty, o którym mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 roku, o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz.U. Nr 25, poz. 202) albo oświadczenie o podleganiu obowiązkowi zapewnienia sieci zbierania pojazdów, o którym mowa w art. 11 ust. 4 tej ustawy, albo faktura zawierająca takie oświadczenie.
8. Tablice rejestracyjne.
Jeżeli pojazd był sprowadzony bez tablic rejestracyjnych lub konieczności zwrotu tych tablic do organu rejestrującego państwa, z którego pojazd został sprowadzony, właściciel dołącza stosowne oświadczenie
9. Dokumenty firmy, w przypadku nabycia pojazdu na firmę.
Awatar użytkownika
MarceL
Użytkownik
Posty: 154
Rejestracja: wt wrz 11, 2012 13:13
Auto:: 1,9; 2007
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Włocławek
Podziękował: 2 razy

Post autor: MarceL »

A jeśli sprzedawca upiera się, że umowa ma być na Niemca, to mam sobie odpuścić czy zwrócić szczególnie na coś uwagę?. Na co?
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

Abmeldebescheinigung - zaświadczenie o wymeldowaniu pojazdu

takie czego już teraz nie ma gdyż auto jest wymeldowywane i na Briefie wbija się pieczątkę.

ja bym olał samochód
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
MarceL
Użytkownik
Posty: 154
Rejestracja: wt wrz 11, 2012 13:13
Auto:: 1,9; 2007
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Włocławek
Podziękował: 2 razy

Post autor: MarceL »

Nikt ze sprzedających/sprowadzających nie chce mieć umowy na siebie bo nie chcą płacić podatku. Praktycznie wszyscy do których dzwoniłem stosują taką praktykę. No chyba, że sprzedaje długoletni właściciel, to wtedy inna historia.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

MarceL pisze:Nikt ze sprzedających/sprowadzających nie chce mieć umowy na siebie bo nie chcą płacić podatku. Praktycznie wszyscy do których dzwoniłem stosują taką praktykę. No chyba, że sprzedaje długoletni właściciel, to wtedy inna historia.
zgadza się, to jest powrzechnie stosowana praktyka przy sprowadzaniu aut...wiadomo państwo na każdym kroku chce z nas wydusic grosz i jakos trzeba kombinować...

jezeli z samochodem wszstko jest wporzadku i Ci sie podoba to powiedz gościowi zeby zrobił oplaty na siebie a Ty mu za to zapłacisz... to jest jedyne wyjscie z tej sytuacji...
Awatar użytkownika
MarceL
Użytkownik
Posty: 154
Rejestracja: wt wrz 11, 2012 13:13
Auto:: 1,9; 2007
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Włocławek
Podziękował: 2 razy

Post autor: MarceL »

A jak on weźmie opłaty na siebie to go urząd nie ścignie?
A czym ryzykuję jak bym podpisał umowę z Niemcem? Ewentualnie jak się dodatkowo zabezpieczyć postępując w ten sposób?
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

nie ścignie go urząd tylko dodatkowo Ty bedziesz płacił 2% w skarbówce...

a zabezpieczenia jako takiego nie ma, chyba że sprzedający napisał by Ci oświadczenie ze to on Ci sprzedał ten samochód, ale to nierealne bo nikt takiego oświadczenia Ci nie napisze...
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

Każdy kombinuje jak może, taki kraj :)
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
MarceL
Użytkownik
Posty: 154
Rejestracja: wt wrz 11, 2012 13:13
Auto:: 1,9; 2007
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Włocławek
Podziękował: 2 razy

Post autor: MarceL »

Kupiłem w Polsce, więc obyło się bez oświadczenia, mam fakturkę.
Awatar użytkownika
bob777
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 13, 2012 21:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Leszno
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: bob777 »

Ku przestrodze.
Radzę auto oglądać ze znajomym mechanikiem lub w znajomym warsztacie. Nie mając takowego przed zakupem pojechałem z autem do ASO. Komputer, geometria, standardowy przegląd techniczny, pomiar grubości lakieru razem 380zł. Auto OK. Drobne błędy takie jak WEBASTO tłumaczone, że nie ma ogrzewania postojowego (dziś wiem, że chodziło o podgrzewacz). W ciągu pierwszego roku wymieniłem dwumasówkę, naprawiałem klimę, mam uszkodzoną przepustnicę spalin (przy okazji mam pytanie czy to faktycznie jest gadżet, którego wymianę mogę odłożyć na później), powoli turbina zaczyna się pocić. Pech chciał, że małżonka miała stłuczkę i dodatkowo okazało się, że szpachlu jest na aucie znacznie więcej niż wskazywałby miernik grubości lakieru. Taka to była ocena ASO. Po prostu człowiek od którego kupiłem auto jest zdecydowanie ważniejszym klientem ASO niż ja - taka mała ustawka (na początku nie brałem tego pod uwagę, ale jak poskładałem fakty to dzisiaj wiem co piszę). Nadwozie może i ma udokumentowany przebieg, natomiast czy silnik jest od tego auta? Nie wiem. Żeby było jasne - auto nie było jakąś super okazją - miało po prostu średnią cenę w swoim wyposażeniu i roczniku.
Dziś jeżdżę nim już nieco ponad 2 lata i dopiero powoli zaczynam to auto lubić, ale do zaufania do niego jeszcze trochę brakuje. Lubię go za ekonomikę, duży bagażnik, zapas mocy i sposób w jaki się prowadzi, ale jak pomyślę ile powinienem w niego jeszcze wpakować, to trochę mnie krew zalewa...
Ktoś napisze, że mogłem przed zakupem zajrzeć na forum... Nie mogłem, bo mając wcześniej przez 8 lat Escorcika nigdy nie miałem żadnych problemów z autem, dlatego nawet nie wiedziałem o forach podobnych do tego. I tu ukłon dla osób, którzy je tworzą - fora takie jak nasze to wspaniałe połączenie ogromnej pasji, wiedzy i poczucia wspólnoty w gruncie rzeczy zupełnie obcych dla siebie ludzi.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów, a kupującym radzę: drobne wątpliwości - szukajcie innego auta, to za droga zabawa.
krzysiek_rybak
Użytkownik
Posty: 164
Rejestracja: wt lis 06, 2012 20:48
Auto:: touran '05 bkc
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Kołbiel
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: krzysiek_rybak »

Ja z wlasnego doświadczenia mogę podpowiedzieć żeby przy oględzinach wcisnąć każdy guzik jaki się tylko znajduje w samochodzie. Od najmniejszego detalu(klakson, spryskiwacze, swiatla) będzie to zawsze kartą przetargową w negocjacjach ceny.
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

podczas oględzin powinno się wszystkiego w samochodzie użyć. Miałem Klienta który auto oglądał 5 godzin, ale porównując oferty dostępne na naszym rynku wybrał moją dodając że lepszego auta nie znajdzie w dzisiejszych czasach, do teraz zaopatruje go w części eksploatacyjne i bardzo sobie samochód chwali.
Tak jak mówicie pośpiech przy kupowaniu auta jest nie wskazany i bardzo zdradliwy jak emocje które nam towarzyszą.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
ODPOWIEDZ