Drgania

Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

krzysiek_rybak pisze:
JacaTouran pisze:dwumase lecisz tak:
Bujasz auto do 5, 6 biegu, zjeżdżasz do obrotów 1500 i pedał do oporu. Jak zaczną występować drgania i wibracje na karoserii to dwumas PAPA

Wydaje mi się że tym sposobem nie można sprawdzić(mogę się mylić), może zależy o jak mocne drgania chodzi. Ojciec mój miał takie drgania w passacie b6 2.0tdi własnie jak się dusiło na 6 czy 5 biegu przy niskich obrotach. Po wymianie 4 wtrysków na akcji, drgania te znikneły. Nie jeżdze tym samochodem na co dzien ale nic nie było robione w tym okresie. Przebieg 310tys sprzęgło oryginał i wtryski też były oryginalne(do czasu wymiany). Posiadamy ten samochód od przebiegu 60 tys i w książce nie ma żadnych wpisów że było coś wymieniane, tylko podstawowe przeglądy.
Drgania drganiom nie równe, mam wrażenie, że piszemy o czym innym. Wnioskuje, że u Ciebie były poszarpywania,.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
krzysiek_rybak
Użytkownik
Posty: 164
Rejestracja: wt lis 06, 2012 20:48
Auto:: touran '05 bkc
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Kołbiel
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: krzysiek_rybak »

I tu się sprawa wyjaśniła faktycznie nazwał bym to bardziej poszarpywania. Jak by go jakiś szkodnik za hak łapal i puszczal :D
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

Muti pisze:2,0 TDI BKD mają taką naturę bujania,szczególnie po ostrym rozgrzaniu..
Zacząłem od DM,później 4 wtryski-przez 5tyś był spokój,później dalej to samo...
Wyszło TPI,aby wgrać nowy soft,który podnosił dawkę na jałowym i to znacznie niwelowało te bujania i tak już jeździ.
Nie zgodzę się z Tobą , Bkd nie mają takiej natury I nic nie ma prawa bujac. Przewalczylem ten problem od A do Z I też eliminowalem wszystko po kolei. Przyczyną była glowica, po wymianie problem ustał I nie powstał do dziś, a auto robiłem rok temu. Widzę, że przewalczyles sporo ze swoim autem, ale niestety to co napisałeś to kompletnie nie trafna diagnoza. Muti, sporo czytasz I wiele uwag masz trafnych, lecz wiele nie trafionych również się zdarza. ja jednak jestem praktykiem i dzielę się doświadczeniami a nie wiedzą przeczytana w internecie.



Druga sprawa jak widać forumowicze różnie opisują dolegliwości I tak jak wyżej mylą często poszarpywania z drganiami.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

JacaTouran, no to ciekawe,bo widzę że wiesz lepiej niż inżynierowie z VW,którzy zaprojektowali ten silnik...Oni widzieli problem w nowych silnikach,a wg Ciebie to wina głowicy...nieźle..
JacaTouran pisze:Muti, sporo czytasz I wiele uwag masz trafnych, lecz wiele nie trafionych również się zdarza. ja jednak jestem praktykiem
Nie znasz mnie,nie wiesz co robię,a twierdzisz że jestem teoretykiem..kolejne nieźle...
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

Nie oceniam Cię kolego, broń boże, ale widzę, że jesteś bardzo nerwowy I nie można nic Ci napisać. Problem z bujaniem silnika powstaje po określonym przebiegu I tak jak trafnie zauwazyles na dobrze dogrzanym silniku. Wiesz, inżynierowie z vw też twierdzą, że dwumas jest potrzebny, a nie jest... Skoro mówisz, że zmiany w sofcie pomagają to pytanie dlaczego inżynierowie nie zrobią akcji serwisowej i nie zaktualizuja softu tak
, aby problem
Zniwelować czy chociaż go
Zmniejszyć.


Nie piszę nigdzie, że jestem mądrzejszy, staram się jedynie trafnie doradzać I wypowiadam się w sprawach na ktorych troszkę się znam
. Jak nie wiem to głosu nie zabieram
.
Przepraszam jak Cię urazilem
, będę w przyszłości starał się nie podważać Twojego zdania.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

JacaTouran pisze:Skoro mówisz, że zmiany w sofcie pomagają to pytanie dlaczego inżynierowie nie zrobią akcji serwisowej i nie zaktualizuja softu tak
, aby problem
Zniwelować czy chociaż go
Zmniejszyć.
Ależ oczywiście jak serwisujesz auto i zgłosisz problem bujania,to pan serwisant znajduje taki problem w specjalnym programie z TPI i zgodnie z zaleceniem VW, masz wgrywane nowe oprogramowanie,które w bardzo dużym stopniu eliminuje problem. Nawet filmik jest specjalnie nagrany z dokładną procedurą weryfikacji.
JacaTouran pisze:ale widzę, że jesteś bardzo nerwowy I nie można nic Ci napisać.
Nerwowy nie jestem i można mi pisać,ale jeżeli te twierdzenia mają podparcie,a Ty nie znając mnie stwierdzasz konkrety, jakbyśmy nie raz wódkę pili :roll:
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

No, nie wiedziałem, że masz warsztat I na codzień praktykujesz. W temacie jednak nie piszemy o nowych autach z tym problemem tylko o starszych...
Mniejsza o to, ja napisałem swoje Ty swoje I niech tak zostanie. Co do vodki to zawsze można się napić ;) , swoje lata już mamy to I wolno ;).

Pozdrawiam I dobranoc ..
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

czytając wasze posty wyłączając ostatnie Jacy i Mutiego, mam także takie wrażenie że forumowicze mylą pojęcia drgań i poszarpywań. To auto o którym tutaj mowa drgało tak jak pracuje silnik czyli jak klekocze, odczuwalne to było na na całym nadwoziu, auto przy sprawdzeniu było zagrzane gdyż handlarz nim przyjechał, nie mam pojęcia czy na zimnym silniku jest podobnie. Po dodaniu gazu drgania ustawały, jak obroty spadły to powracały.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
marnon
Zaawansowany
Posty: 374
Rejestracja: wt lis 20, 2012 16:53
Auto:: Golf V variant
Imię:: Marcin
Lokalizacja: śląsk
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: marnon »

dopóki nie wsiądziemy do jednego auta i razem na żywo nie odczujemy tego to jeden będzie pisał drgania jeden poszarpywania.

u mnie występuje to jedynie na jałowym biegu, na rozgrzanym silniku, jak lekko dodam gazu nic się nie dzieje więc może nowy soft który podniesie minimalnie obroty coś pomoże, ale JacaTouran myślisz że naprawa głowicy pomoże w 2.0 czy 1.9 tdi też? dodam że mam golfa V 186tyś ori przebiegu.

Na forum passata kilka osób pisało że tak ma od nowości, ale ... już dawno się nauczyłem traktować to co piszemy na forach jako dodatkową możliwość a nie wyrocznię bo jeden faktycznie jest mechanikiem i przerabiał temat, a drugi tylko się naczytał wpisów na forach... mój mechanik mi powiedział, że zamiast czytać forum mam sobie poczytać książkę o ciepłych krajach :)
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

no tak jest, są ludzie którzy mają pojęcie i piszą dobre rady a są tacy że się nie znają i też piszą he :)

według mnie takich drgań nie powinno być nawet przy nowym aucie, ja mam też tourana z silnikiem BMM identycznie jak ten o którym wspomniałem w pierwszym poście i u mnie nic nie drga.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
marnon
Zaawansowany
Posty: 374
Rejestracja: wt lis 20, 2012 16:53
Auto:: Golf V variant
Imię:: Marcin
Lokalizacja: śląsk
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: marnon »

no też jestem tego zdania... mnie to denerwuje, ale czytając ten sam przypadek na różnych forach nie ma jednoznacznej odpowiedzi co to może być

najbardziej mnie rozbawiła jedna wypowiedź na innym forum, gdzie gość napisał:

"dzieje się tak ponieważ vw w ten sposób chciał zmniejszyć spalanie i obniżył dawki paliwa na biegu jałowym dlatego tak drga bo silnik ma za mało paliwa" :hahaha:
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

marnon, nie chcę cię martwić,ale gościu miał w bardzo dużym stopniu rację :P Skąd problemy z paleniem na ciepłym?Właśnie przez dawkę..Kiedyś jak TDI odpalał puszczał niebieskiego bąka i chodził,obojętnie czy miał 100 czy 300kkm najechane.Teraz żeby tego nie było zmniejszyli dawkę,pojawiły się problemy z paleniem, jak wtryski są już nie 1 młodości i dodatkowo bujanie na jałowym..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

Muti pisze:Skąd problemy z paleniem na ciepłym
Problemy z paleniem na ciepłym są stąd, że powstają nam nieszczelnosci na wtryskach i gdy ropa gorąca to się rozrzedza i pełna dawka nie idzie tu gdzie trzeba ;) wtedy istnieje potrzeba zrobienia dawki i wpuszczenia większej ilości paliwa na rozruch, które zrekompensuje silnikowi to co nie dotarło tu gdzie trzeba ;).
Oczywiście przyczyn problemów z rozruchem może być wiele. Miedzy innymi usterka czujnika g40 lub wiązka od niego czy problemy z czujnikiem temp silnika, akumulator, rozrusznik itd.

[ Dodano: Pią Mar 01, 2013 11:05 ]
Muti pisze:Teraz żeby tego nie było zmniejszyli dawkę,pojawiły się problemy z paleniem, jak wtryski są już nie 1 młodości i dodatkowo bujanie na jałowym
Nie mylmy pojęcia dawki startowej z ilością podawanego paliwa na biegu jałowym. Jedno z drugim wogóle nie ma się do siebie. Fakt, stan wtryskiwaczy to jedyna wspólna rzecz która łączy oba te fakty (poszarpywanie).


Problem jest bardzo złozony i ciezko tak jak wyzej pisałem zweryfikowac przyczyne online bo kazdy inaczej opisuje doznania.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

JacaTouran pisze:Muti napisał/a:
Teraz żeby tego nie było zmniejszyli dawkę,pojawiły się problemy z paleniem, jak wtryski są już nie 1 młodości i dodatkowo bujanie na jałowym


Nie mylmy pojęcia dawki startowej z ilością podawanego paliwa na biegu jałowym. Jedno z drugim wogóle nie ma się do siebie. Fakt, stan wtryskiwaczy to jedyna wspólna rzecz która łączy oba te fakty (poszarpywanie).
Obydwa fakty biorą się z ekologii i chęci zmniejszenia emisji.. Stare 1.9PD nigdy nie miały problemów z paleniem na ciepłym..Przy odpalaniu lekko zadymiały,ale chodziły.Teraz chcieli to wyeliminować i zmniejszyli dawkę co przy wyeksploatowaniu wtrysków skutkuje kreceniem.
Na jałowym też zmniejszyli dawkę paliwa,zeby była mniejsza emisja i stąd przy mocnym rozgrzaniu i spadku precyzji dawkowania pojawiają się drgawki..

Chyba wystarczająco jasno napisałem? :roll:
Ostatnio zmieniony pt mar 01, 2013 12:24 przez Muti, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Muti pisze: Stare 1.9 nigdy nie miały problemów z paleniem na ciepłym.
oj Muti, chyba mówisz o dieslach sprzed 90 lat... duża część TDI-ków na pompie z lat 1990-2000 ma własnie kłopoty z paleniem na ciepłym silniku...
ODPOWIEDZ