Wymiana łożysk przednich
-
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:03
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Piła
Wymiana łożysk przednich
Witam!
Przy ostatniej wymianie rozrządu, oleju i filtrów "swój" mechanik stwierdził, że mam do wymiany łożyska przednie. Podejrzewałem, że są do wymiany bo słychać to w kabinie podczas jazdy. Do wymiany mam łożysko prawe i lewe. Zrobiłem rozpoznanie i nie jest to takie tanie jak myślałem. Otóż łożyska występują razem z piastą. Zamówiłem łożyska Optimal produkcji niemieckiej. Czy mieliście jakieś doświadczenia z tą firmą? Znacie "bliżej" temat? Wymieniał będe sam. Czy czekają mnie jakieś "niespodzianki"? Czy oprócz łożysk będe potrzebował coś jeszcze?
Przy ostatniej wymianie rozrządu, oleju i filtrów "swój" mechanik stwierdził, że mam do wymiany łożyska przednie. Podejrzewałem, że są do wymiany bo słychać to w kabinie podczas jazdy. Do wymiany mam łożysko prawe i lewe. Zrobiłem rozpoznanie i nie jest to takie tanie jak myślałem. Otóż łożyska występują razem z piastą. Zamówiłem łożyska Optimal produkcji niemieckiej. Czy mieliście jakieś doświadczenia z tą firmą? Znacie "bliżej" temat? Wymieniał będe sam. Czy czekają mnie jakieś "niespodzianki"? Czy oprócz łożysk będe potrzebował coś jeszcze?
-
- Początkujący
- Posty: 13
- Rejestracja: śr sty 26, 2011 11:34
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Jabłonna
Witam
wymieniałem swego czasu łożyska i pamiętam że miałem problem z odkręceniem śruby mocującej piastę, to są śruby stożkowe typu spline 12, i jedna mi się jakoś wyślizgała, także musiałem rozwiercać i kombinować, drugi problem to raczej standard zamo zbicie starej piasty, ale sie udało. Śruby można potem dokupić w serwisie po około 8zł za sztukę, czasami piasty kupuje się w zestawie już z nowymi śrubami. Optimal ja akurat tej firmy nie kojarzę. Pozdrawiam
wymieniałem swego czasu łożyska i pamiętam że miałem problem z odkręceniem śruby mocującej piastę, to są śruby stożkowe typu spline 12, i jedna mi się jakoś wyślizgała, także musiałem rozwiercać i kombinować, drugi problem to raczej standard zamo zbicie starej piasty, ale sie udało. Śruby można potem dokupić w serwisie po około 8zł za sztukę, czasami piasty kupuje się w zestawie już z nowymi śrubami. Optimal ja akurat tej firmy nie kojarzę. Pozdrawiam
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3415
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 114 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3415
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 114 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
- admin
- Władca postów
- Posty: 2336
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
- Auto:: Touran
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 122 razy
- Kontakt:
Czy to łożysko może być oryginalne VW?
http://allegro.pl/show_item.php?item=1987671744
Jakieś dziwne te numerki i znaczki co są widoczne na zdjęciu
sprzedawca twierdzi, że oryginał...
http://allegro.pl/show_item.php?item=1987671744
Jakieś dziwne te numerki i znaczki co są widoczne na zdjęciu

- Tomek
- Przeglądacz
- Posty: 140
- Rejestracja: czw kwie 05, 2012 17:45
- Auto:: chwilowo bmw e46
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Limanowa
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
problem, luz na przednim kole!
witam,
ostatnio zauważyłem stuki podczas skręcania przy małych prędkościach. Po podniesieniu samochodu wyczułem spory luz- koło prawy przód. Śruba mocująca piastę prawdopodobnie się popuściła. Dokręciłem ją o około 1,5 obrotu i luzu nie ma.
moje pytanie jest takie:
jaki moment dokręcania piasty z łożyskiem? czy potrzebny jest klucz dynamometryczny czy ciągniemy ile tylko sił? czy można śrubę wkręcić na jakimś kleju bądź silikonie aby w przyszłości się nie popuszczała?
co mogło być przyczyną odkręcenia się tej śruby?
z góry dzięki za odpowiedzi- pozdrawiam
ostatnio zauważyłem stuki podczas skręcania przy małych prędkościach. Po podniesieniu samochodu wyczułem spory luz- koło prawy przód. Śruba mocująca piastę prawdopodobnie się popuściła. Dokręciłem ją o około 1,5 obrotu i luzu nie ma.
moje pytanie jest takie:
jaki moment dokręcania piasty z łożyskiem? czy potrzebny jest klucz dynamometryczny czy ciągniemy ile tylko sił? czy można śrubę wkręcić na jakimś kleju bądź silikonie aby w przyszłości się nie popuszczała?
co mogło być przyczyną odkręcenia się tej śruby?
z góry dzięki za odpowiedzi- pozdrawiam
Pozdrawiam
ZWzPD
ZWzPD
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5600
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 670 razy
Tomek pisze:jaki moment dokręcania piasty z łożyskiem? czy potrzebny jest klucz dynamometryczny czy ciągniemy ile tylko sił? czy można śrubę wkręcić na jakimś kleju bądź silikonie aby w przyszłości się nie popuszczała?
a.) Śruba z łbem sześciokątnym = 200 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
b.) Śruba z łbem dwunastokątnym = 70 Nm i obrócić dodatkowo o 90°
Najlepiej wymieniać po każdym demontażu. Wg mnie można dać odrobinkę kleju anaerobowego i sprawdzić po przejechaniu np 200-300km. Jak masz możliwość oczywiście użyj klucza dynamometrycznego...
Podczas dokręcania półosi napędowej koła samochodu nie powinny jeszcze dotykać powierzchni; w przeciwnym razie łożysko koła może ulec przeciążeniu.
– Uruchomić hamulec (potrzebna pomoc drugiego mechanika).
– Dokręcić śrubę odpowiednim momentem 70 lub 200Nm.
– Postawić samochód na kołach.
– Obrócić śrubę dodatkowo o 90°.
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2012 09:19 przez jeżu, łącznie zmieniany 3 razy.