Czyszczenie silnika przed wymianą oleju.

Awatar użytkownika
Figo
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 27, 2011 13:12
Auto:: Touran 2.0Tdi Azv
Imię:: Krzyś
Lokalizacja: Śląskie
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Figo »

Tak Panowie ja juz jestem po kolejnej płukance ale tym razem wymieniłem żonie w vw polo a i skusiłem sie na podobno lepszy olej nie wiem czy dobry zobaczymy Liqui Moly MOS2 10W-40 z dwusiarczkiem molibdenu.
TOFIK_wlkp
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: czw lis 01, 2012 11:11
Auto:: VC 1.9CDTI 2007r
Imię:: Sławek
Lokalizacja: Września

Post autor: TOFIK_wlkp »

Olej wczoraj zmieniony silnik wypłukany, wrażenie po dzisiejszej trasie... silnik napewno się wyciszył ale pozostaje pytanie czy pod wpływem płukanki czy świeżego oleju, na to pytanie nie odpowiem, gdyż nie jestem wstanie odtworzyć jak silnik pracował po poprzedniej wymianie ;)
Jest:
VC
W203 2.2CDI 140KM Elegance
W210 2.7CDI 170KM Avantgarde
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

Przed chwila zrobiłem plukankę (Liqui Moly 2640). Obyło się bez problemów. Spuszczany olej nie był jakiś super brudny, może to przez to że regularnie wymieniam co 10 kkm a auto ma przejechane tylko 121 kkm (wczesniej nikt nie robił płukanki) Wlałem Motul Specific 504/507. Jakiś różnic nie zauważyłem w pracy silnika, głośności itp. Pod koniec tygodnia czeka mnie dłuższa trasa to wtedy coś więcej napisze.
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
marnon
Zaawansowany
Posty: 374
Rejestracja: wt lis 20, 2012 16:53
Auto:: Golf V variant
Imię:: Marcin
Lokalizacja: śląsk
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: marnon »

czy taka płukanka może mieć zbawienny wpływ na silniki FSI ? które mają problemy z odkładającym się nagarem.
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

andrz3j pisze:Wlałem Motul Specific 504/507. Jakiś różnic nie zauważyłem w pracy silnika, głośności itp
to wlej następnym razem Liqiu Moly dla porównania :)
marnon pisze:czy taka płukanka może mieć zbawienny wpływ na silniki FSI ? które mają problemy z odkładającym się nagarem.
zbawić pewnie nie zbawi, ale na pewno nie zaszkodzi.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
m73
Początkujący
Posty: 35
Rejestracja: czw gru 29, 2011 18:33
Auto:: Touran
Imię:: Mirosław
Lokalizacja: Warka
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: m73 »

To ja dodam, iż po płukance i zmianie oleju la LM 5W30 odczułem zdecydowanie lepszą pracę silnika, nie dość, że był cichy to teraz jest jeszcze cichszy, pracuje płynniej, łagodniej, zrobiłem też czyszczenie wtrysków JCT i przepustnicy, komp, hamownia, i wzrósł moment obrotowy i doszło prawie 5 koników :) Sprawdziłem możliwości na A2 wracając więc ww się potwierdza :) Świetną robotę wykonali chłopaki od JacaTouran z V-techa, profesjonalnie, miło i dokładnie :)
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

marnon pisze:czy taka płukanka może mieć zbawienny wpływ na silniki FSI ? które mają problemy z odkładającym się nagarem.
Nagar w FSI/TFSI odkłada się w komorze spalania czyli tłoki, zawory a także EGR, kolektor wydechowy. Płukanka działa wewnątrz silnika tam gdzie krąży olej, czyli czyści kanały olejowe, pompę olejową, łańcuch rozrządu, wariator, napinacz itd.

Co do czyszczeni nagaru z komory spalania musiałby zapewne wypowiedzieć się JacaTouran.
Ostatnio zmieniony ndz mar 24, 2013 16:07 przez andrz3j, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

andrz3j pisze:
marnon pisze:czy taka płukanka może mieć zbawienny wpływ na silniki FSI ? które mają problemy z odkładającym się nagarem.
Nagar w FSI/TFSI odkłada się w komorze spalania czyli tłoki, zawory, EGR, kolektor wylotowy. Płukanka działa wewnątrz silnika tam gdzie krąży olej, czyli czyści kanały olejowe, pompę olejową, łańcuch rozrządu, wariator, napinacz itd.

Co do czyszczeni nagaru z komory spalania musiałby zapewne wypowiedzieć się JacaTouran.
Egr I kolektor wydechowy to już nie komora spalania. Komora spalania czyszczona jest podczas czyszczenia JCT pod odpowiednim ciśnieniem. Egr I kolektor wymagają osobnego procesu czyszczenia I zastosowania innej chemii.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

Oczywiście że EGR i kolektor wydechowy to nie komora spalania :). Jednak w znaczącym stopniu ulega "zasyfienu" w następstwie spalania.

Jaca nie krzycz tym "I" ;)
Najważniejsze że: "Komora spalania czyszczona jest podczas czyszczenia..." ;)
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

andrz3j pisze:Jaca nie krzycz tym "I"
to mój tel takie "I" sobie podpowiada, a mi juz się nie chce wyprowadzac go z błędu ;)
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Łukaszz
Zaawansowany
Posty: 482
Rejestracja: sob sie 25, 2012 19:45
Auto:: BLS 1.9 tdi
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: Łukaszz »

Ja dziś zastosowałem plukankę Liqui Moly +olej Top tec 4600 i wydaje mi sie praca silnika jest troszke delikatniejsza, jakby troszke sie wyciszył
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
Awatar użytkownika
darek8677
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: pt lis 23, 2012 19:54
Auto:: Touran'06BXE 105KM
Imię:: Darek
Lokalizacja: PARYŻ/RZESZÓW

Post autor: darek8677 »

Łukaszz, w grudniu zaaplikowałem ten sam zestaw do swojego turasa. Odczucie podobne do Twojego :ok: . Niedługo bedzie LIQUI MOLY DIESEL SPLUNG układ wtryskowy i czyszczenie całego dolotu :brawa: póki co brak czasu....
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

wydaje mi sie praca silnika jest troszke delikatniejsza, jakby troszke sie wyciszył
No Pany nic dziwnego , tak ma być ;).
Nagaru nie ma to i podzespoły pracują ciszej.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
marnon
Zaawansowany
Posty: 374
Rejestracja: wt lis 20, 2012 16:53
Auto:: Golf V variant
Imię:: Marcin
Lokalizacja: śląsk
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: marnon »

mam jeszcze jedno pytanie : jak często wymieniacie filtr paliwa? co wymianę oleju? i ile oleju wchodzi do 1.9 TDI bo nie chcę wlać za dużo... ostatnio mechanik mi wlał wg mnie ok 0,5l oleju za dużo, jak mu potem zwróciłem uwagę, że jest ponad stan to mi powiedział to nic nie szkodzi turbo i tak swoje pociągnie... ale jakoś nie dawało mi to spokoju i u innego mechanika odciągnąłem ok 300ml ale i tak było jeszcze troszkę ponad. trochę się wkurzyłem i teraz chcę sobie sam olej wymienić, bo po co mam płacić za te ponadnormowe 0,5l oleju, a chyba aż takie obojętne dla silnika to nie jest jak jest więcej oleju niż trzeba...
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

ja wymieniam filtr paliwa zawsze przed zima.... a co do oleju... przy wymianie wlewam zawsze ok 3.5 litra, bo wiadomo ze wszystko i tak nie zleci...potem na drugi dzien po nocnym postoju sprawdzam stan i ewentualnie reguluje poziom do własciwego...
ODPOWIEDZ