[Manual] Montaż podłokietnika regulowanego

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
ŁukaszTouran
Zaawansowany
Posty: 478
Rejestracja: wt sie 23, 2011 12:34
Auto:: TouranCross 2.0 CR CJFA
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Ołpiny/Kraków
Podziękował: 136 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Post autor: ŁukaszTouran »

ja też podłączam się pod pytanie. Czy da się ten mechanizm kupić w aso ?
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Post autor: Tomasz_W-wa »

Tak, można ale czy to się opłaca, czy nie lepiej kupić inny na alledrogo.

Jak się nie mylę to części mechanizmu są takie:
- 1x 1T0 864 208 A
- 2x N 104 562 01
- 2x 1T0 864 381

Zliczając ceny tych części w ASO VW wyjdzie dość duża kwota (ponad 300 zł), raczej nie kupimy ich na Alledrogo, lepiej kupić drugi podłokietnik np. tu za 99 zł:
http://allegro.pl/vw-touran-2005r-podlo ... 74719.html


Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

Jeśli ktoś by się zdecydował na naprawę (wymianę części) to przydałaby się instrukcja jak rozebrać taki podłokietnik. Może ktoś ma i wrzuci. Mój podłokietnik działa, jednak trochę stuka (lata) dolna plastikowa jego część.
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Tomasz_W-wa pisze: lepiej kupić drugi podłokietnik np. tu za 99 zł:
http://allegro.pl/vw-tour...3117174719.html
ciekawe czy dobry i czy tez nie ma połamanych "łopatek"... bo cena dość niska...
Awatar użytkownika
hok
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: ndz sty 27, 2013 13:20
Auto:: ?
Imię:: ?
Lokalizacja: OSTROŁĘKA
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: hok »

Super manual ogarnełem sprawe u siebie i też już mam ten za 99 ale parę tych ząbków wyłamane więc nie w kazdej pozycji się nie zatrzymuje
a tak na marginesie to jak ci niemcy na to wpadli żeby zrobić to z alluminium
podejrzewam że gro z was nawet nie wie że ma połamane te żąbki
poleciał browarek
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Post autor: Tomasz_W-wa »

Ja mam się za to dopiero zabrać, jak będę miał więcej wolego czasu.
Podłokietnik na razie w szafie leży.
Sam kupiłem podłokietnik w kwocie 100 zł i jest 100 % sprawny, a więc można kupić a małą kasę dobry.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
materazzi
Użytkownik
Posty: 240
Rejestracja: pn paź 31, 2011 17:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: materazzi »

też za stówkę z wysyłką kupiłem w pełni sprawny regulowany
tutaj macie okazję:

http://allegro.pl/vw-touran-podlokietni ... 81836.html
Awatar użytkownika
lukasz22i
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy

Post autor: lukasz22i »

Dzisiaj się zabrałem za wymianę podłokietnika...niestety za późno bo trochę zeszło i zrobiło się ciemno za oknem, jutro dokończę, zostało poskręcanie, sam stelaż już siedzi, konsola środkowa też. Teraz doczytałem w manualu że muszę coś dociąć z tylnego panelu?! Rozumiem że są inne w podłokietniku stałym i regulowanym?

p.s. drugi raz bym się za to nie zabrał :D najgorsze było wyciągniecie tego tunelu środkowego
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

lukasz22i pisze:Rozumiem że są inne w podłokietniku stałym i regulowanym?
Tak, u góry (pozioma półka) mają inne wycięcia
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

lukasz22i pisze:..... drugi raz bym się za to nie zabrał :D najgorsze było wyciągniecie tego tunelu środkowego
Problem jest jak się pierwszy raz to robi bez lub z niepełną instrukcją. Z wydrukowanym manualem powinno pójść zdecydowanie szybciej :).

Musisz przyciąć osłonę plastikową, powoli z wyczuciem aby za dużo nie wyciąć. Przymierz kilka razy, zaznacz i wycinaj. Na koniec krawędzie wykończ ładnie drobnym papierem ściernym lub nożem do tapet (z wyczuciem).
Obrazek
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
lukasz22i
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy

Post autor: lukasz22i »

:ok: dzięki...jutro dokończę!
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

lukasz22i, ja unikałem wyciągania tunelu i zrobiłem to inaczej :p Sama podstawa podłokietnika jest taka sama,jedynie rama metalowa jest w regulowanym. W tej ramie rozwierciłem nity,a zwykły podłokietnik wyciągnąłem i w jego miejsce włożyłem tę ramę i przykręciłem ją na śruby z płaskim łbem ;) Łatwo, szybko,przyjemnie..może pół h mi to zajęło :D
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
lukasz22i
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy

Post autor: lukasz22i »

Muti pisze:lukasz22i, ja unikałem wyciągania tunelu i zrobiłem to inaczej :p Sama podstawa podłokietnika jest taka sama,jedynie rama metalowa jest w regulowanym. W tej ramie rozwierciłem nity,a zwykły podłokietnik wyciągnąłem i w jego miejsce włożyłem tę ramę i przykręciłem ją na śruby z płaskim łbem ;) Łatwo, szybko,przyjemnie..może pół h mi to zajęło :D
:ok: szkoda że nie wrzuciłeś manuala :D też o tym myślałem ale czasu miałem za mało i zabrałem się do roboty. W tym bez regulacji podłokietnik siedzi na takich zawiasach plastikowych, ten regulowany ich nie ma tylko ten jeden, poprzeczny metalowy zawias.

p.s. moja rama i sam podłokietnik dostałem osobno a powinny być skręcone do siebie, czym to skręcić? jakaś śruba? fabrycznie chyba są nity?
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

lukasz22i
o tym że można przynitować lub przykręcić sama górną część w opisie tego manuala było wspomniane, szkoda że nie czytałeś dokładnie. W treści tego całego postu jakbyś dokładnie przeczytał wspominał o tym także Dodi. Wszystko podane jak na tacy :)
Przy roznitowywaniu jeśli ktoś nie ma wprawy też mógłby się sporo namęczyć i czasami coś uszkodzić.
Przy manualach i instrukcjach podobnie jak przy cięciu... Czytać kilkakrotnie a potem do dzieła ;).
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
lukasz22i
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy

Post autor: lukasz22i »

:ok: najważniejsze że się udało i podłokietnik już na swoim miejscu :P

Obrazek
ODPOWIEDZ