Błąd przeładowania turbiny - opis zdarzenia i rozwiazanie
- rofal
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: śr wrz 21, 2011 22:04
- Auto:: Touran 2.0 2007
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Ośno lubuskie
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
No i tak jak obiecałem może z małym poślizgiem ale w końcu bo niestety działania lekko sie przeciągnęły
.
A mianowicie tak na wstępie kolega miał dostęp do zamiennych podzespołów więc sprawdziliśmy tak na wszelki wypadek zespół sterowników podciśnienia który był ok no to wykręciliśmy turbinkę komplikacji nie było jeśli nie licząc ciasnoty
Przed wykręceniem miałem małe obawy co do zasadności działania z mojej strony dlatego że dźwigienka którą steruje gruszka pracowała tak na wyczucie w sumie luźniutko czyli wzorowo ale poszliśmy za ciosem.
No i co się okazało? Turbinka na łopatkach wirnika wzorowa dalej kierownica i cała reszta czyli łopatki też czyste bez jakiegoś oczywiście przesadyzmu ale co dalej zobaczyłem ? Na tej płaszczyźnie na której pracują łopatki jakimś sposobem porobiły się zadziory czy coś w tym stylu na których zawieszały się łopatki sterujące w pozycji otwartej .
I było wszystko jasne czyli papier ścierny najpierw jakaś chemia pucowanie walka z wszelkimi zanieczyszczeniami składanie montaż = EFEKT
w końcu można jeździć normalnie silnik pracuje bez zarzutu turbina ładnie świszcze.
No jedna rzecz mnie zbulwersowała że nie zrobiłem zdjęć byłby ładny manual


A mianowicie tak na wstępie kolega miał dostęp do zamiennych podzespołów więc sprawdziliśmy tak na wszelki wypadek zespół sterowników podciśnienia który był ok no to wykręciliśmy turbinkę komplikacji nie było jeśli nie licząc ciasnoty

Przed wykręceniem miałem małe obawy co do zasadności działania z mojej strony dlatego że dźwigienka którą steruje gruszka pracowała tak na wyczucie w sumie luźniutko czyli wzorowo ale poszliśmy za ciosem.
No i co się okazało? Turbinka na łopatkach wirnika wzorowa dalej kierownica i cała reszta czyli łopatki też czyste bez jakiegoś oczywiście przesadyzmu ale co dalej zobaczyłem ? Na tej płaszczyźnie na której pracują łopatki jakimś sposobem porobiły się zadziory czy coś w tym stylu na których zawieszały się łopatki sterujące w pozycji otwartej .
I było wszystko jasne czyli papier ścierny najpierw jakaś chemia pucowanie walka z wszelkimi zanieczyszczeniami składanie montaż = EFEKT
w końcu można jeździć normalnie silnik pracuje bez zarzutu turbina ładnie świszcze.
No jedna rzecz mnie zbulwersowała że nie zrobiłem zdjęć byłby ładny manual


,,Jeśli ktoś uważa Cię za głupka, to nie odzywaj się by go w tym nie utwierdzić.''
- rob555
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 12:28
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: gdansk
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Problem stary jak VNT w dieslurofal pisze:NNa tej płaszczyźnie na której pracują łopatki jakimś sposobem porobiły się zadziory czy coś w tym stylu na których zawieszały się łopatki sterujące w pozycji otwartej .

Odksztalcenie sie pierscienia skutkuje przywieraniem do zeliwa i drapaniem powyzszego.
Dobrze zrobiles ze papierkiem potraktowales

Oby dalej sie nie nie haczyło !
- rofal
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: śr wrz 21, 2011 22:04
- Auto:: Touran 2.0 2007
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Ośno lubuskie
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
No jak będzie coś dalej sie działo to już mam gościa który ściągnie mikro warstewkę i wypoleruje na tokarni albo wtedy wywalę i postawię coś nowego może coś mocniejszego :-)rob555 pisze: Problem stary jak VNT w dieslu![]()
Odksztalcenie sie pierscienia skutkuje przywieraniem do zeliwa i drapaniem powyzszego.
Dobrze zrobiles ze papierkiem potraktowales![]()
Oby dalej sie nie nie haczyło !
,,Jeśli ktoś uważa Cię za głupka, to nie odzywaj się by go w tym nie utwierdzić.''
- g_b
- Specjalista
- Posty: 537
- Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
- Auto:: 2011 TOURAN
- Imię:: Grześ
- Lokalizacja: z Bournemouth
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 20 razy
Witajcie, niestaty... mnie tez to cos doapdlo... opowiem Wam pierwsze jak zlapalem blad. bylem wczoraj w trasie, zrobilem jakies 280km. predkosci rozne, przewaznie kolo 100km/h.
byly tez takie do 150. kilka kilometrow przed domem mialem taka ladna prosta i chcialem wyprzedzic kogos, zrobilem redukcje na 4 i ogien a tu yyyyyyy, brak mocy..... zatrzymalem sie, odpalilem samochod jeszcze raz i juz bylo ok. kolejne kilka kilometrow samochod zachowywal sie normalnie, obrotomierz pieknie sie wychylal powyzej 4000 bezproblemowo.
co mam z tym fantem zrobic....???
000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
P0234 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 150645 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 01:23:31
Freeze Frame:
RPM: 3108 /min
Speed: 99.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.67 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2254.2 mbar
Absolute Pres.: 2590.8 mbar
byly tez takie do 150. kilka kilometrow przed domem mialem taka ladna prosta i chcialem wyprzedzic kogos, zrobilem redukcje na 4 i ogien a tu yyyyyyy, brak mocy..... zatrzymalem sie, odpalilem samochod jeszcze raz i juz bylo ok. kolejne kilka kilometrow samochod zachowywal sie normalnie, obrotomierz pieknie sie wychylal powyzej 4000 bezproblemowo.
co mam z tym fantem zrobic....???
000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
P0234 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 150645 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 01:23:31
Freeze Frame:
RPM: 3108 /min
Speed: 99.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.67 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2254.2 mbar
Absolute Pres.: 2590.8 mbar
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP
Jest
VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP
Jest
VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
g_b pisze:Witajcie, niestaty... mnie tez to cos doapdlo... opowiem Wam pierwsze jak zlapalem blad. bylem wczoraj w trasie, zrobilem jakies 280km. predkosci rozne, przewaznie kolo 100km/h.
byly tez takie do 150. kilka kilometrow przed domem mialem taka ladna prosta i chcialem wyprzedzic kogos, zrobilem redukcje na 4 i ogien a tu yyyyyyy, brak mocy..... zatrzymalem sie, odpalilem samochod jeszcze raz i juz bylo ok. kolejne kilka kilometrow samochod zachowywal sie normalnie, obrotomierz pieknie sie wychylal powyzej 4000 bezproblemowo.
co mam z tym fantem zrobic....???
000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
P0234 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 150645 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 01:23:31
Freeze Frame:
RPM: 3108 /min
Speed: 99.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.67 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2254.2 mbar
Absolute Pres.: 2590.8 mbar
Napisz jakie masz oznaczenie silnika, jaka moc?
Jak masz kabel to zloguj sobie doładowanie sprężarki i podeślij wyniki
Jak sprawdzić doładowanie masz opisane na forum , użyj szukajki.
Pozdrawiam
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- g_b
- Specjalista
- Posty: 537
- Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
- Auto:: 2011 TOURAN
- Imię:: Grześ
- Lokalizacja: z Bournemouth
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 20 razy
Motorek to BKD 140 bhp. Zloguje jutro- cokolwiek to znaczy;) kabelek jest wiec mam nadzie ze problemow nei bedzie aczkolwiek nie robilem tego wczesniej nigdy. dzieki. szukajka i wujciu gugle przyjacielem naszym sa



Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP
Jest
VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP
Jest
VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
- Marco_Polo
- Specjalista
- Posty: 622
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
- Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Oj to po wizycie kucyki będą brykać 

Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
-
- Specjalista
- Posty: 556
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 15:51
- Auto:: Touran Higline 2.0 BKD
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: wejherowo
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 66 razy
-
- Specjalista
- Posty: 556
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 15:51
- Auto:: Touran Higline 2.0 BKD
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: wejherowo
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 66 razy