Błąd przeładowania turbiny - opis zdarzenia i rozwiazanie

Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Swego czasu problem prędkości do 120 km/h związany był z przepływką.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
rofal
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: śr wrz 21, 2011 22:04
Auto:: Touran 2.0 2007
Imię:: Robert
Lokalizacja: Ośno lubuskie
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: rofal »

No i tak jak obiecałem może z małym poślizgiem ale w końcu bo niestety działania lekko sie przeciągnęły :) .
A mianowicie tak na wstępie kolega miał dostęp do zamiennych podzespołów więc sprawdziliśmy tak na wszelki wypadek zespół sterowników podciśnienia który był ok no to wykręciliśmy turbinkę komplikacji nie było jeśli nie licząc ciasnoty ;)
Przed wykręceniem miałem małe obawy co do zasadności działania z mojej strony dlatego że dźwigienka którą steruje gruszka pracowała tak na wyczucie w sumie luźniutko czyli wzorowo ale poszliśmy za ciosem.
No i co się okazało? Turbinka na łopatkach wirnika wzorowa dalej kierownica i cała reszta czyli łopatki też czyste bez jakiegoś oczywiście przesadyzmu ale co dalej zobaczyłem ? Na tej płaszczyźnie na której pracują łopatki jakimś sposobem porobiły się zadziory czy coś w tym stylu na których zawieszały się łopatki sterujące w pozycji otwartej .
I było wszystko jasne czyli papier ścierny najpierw jakaś chemia pucowanie walka z wszelkimi zanieczyszczeniami składanie montaż = EFEKT
w końcu można jeździć normalnie silnik pracuje bez zarzutu turbina ładnie świszcze.


No jedna rzecz mnie zbulwersowała że nie zrobiłem zdjęć byłby ładny manual :evil: :evil:
,,Jeśli ktoś uważa Cię za głupka, to nie odzywaj się by go w tym nie utwierdzić.''
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

rofal, fajnie że na napisałeś ale...
rofal pisze:No jedna rzecz mnie zbulwersowała że nie zrobiłem zdjęć byłby ładny manual :evil: :evil:
dałeś ciała 8)
Awatar użytkownika
rob555
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 12:28
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: gdansk
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: rob555 »

rofal pisze:NNa tej płaszczyźnie na której pracują łopatki jakimś sposobem porobiły się zadziory czy coś w tym stylu na których zawieszały się łopatki sterujące w pozycji otwartej .
Problem stary jak VNT w dieslu ;)
Odksztalcenie sie pierscienia skutkuje przywieraniem do zeliwa i drapaniem powyzszego.
Dobrze zrobiles ze papierkiem potraktowales :piwo:
Oby dalej sie nie nie haczyło !
Awatar użytkownika
rofal
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: śr wrz 21, 2011 22:04
Auto:: Touran 2.0 2007
Imię:: Robert
Lokalizacja: Ośno lubuskie
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: rofal »

rob555 pisze: Problem stary jak VNT w dieslu ;)
Odksztalcenie sie pierscienia skutkuje przywieraniem do zeliwa i drapaniem powyzszego.
Dobrze zrobiles ze papierkiem potraktowales :piwo:
Oby dalej sie nie nie haczyło !
No jak będzie coś dalej sie działo to już mam gościa który ściągnie mikro warstewkę i wypoleruje na tokarni albo wtedy wywalę i postawię coś nowego może coś mocniejszego :-)
,,Jeśli ktoś uważa Cię za głupka, to nie odzywaj się by go w tym nie utwierdzić.''
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Post autor: g_b »

Witajcie, niestaty... mnie tez to cos doapdlo... opowiem Wam pierwsze jak zlapalem blad. bylem wczoraj w trasie, zrobilem jakies 280km. predkosci rozne, przewaznie kolo 100km/h.
byly tez takie do 150. kilka kilometrow przed domem mialem taka ladna prosta i chcialem wyprzedzic kogos, zrobilem redukcje na 4 i ogien a tu yyyyyyy, brak mocy..... zatrzymalem sie, odpalilem samochod jeszcze raz i juz bylo ok. kolejne kilka kilometrow samochod zachowywal sie normalnie, obrotomierz pieknie sie wychylal powyzej 4000 bezproblemowo.
co mam z tym fantem zrobic....???

000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
P0234 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 150645 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 01:23:31

Freeze Frame:
RPM: 3108 /min
Speed: 99.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.67 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2254.2 mbar
Absolute Pres.: 2590.8 mbar
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

g_b pisze:Witajcie, niestaty... mnie tez to cos doapdlo... opowiem Wam pierwsze jak zlapalem blad. bylem wczoraj w trasie, zrobilem jakies 280km. predkosci rozne, przewaznie kolo 100km/h.
byly tez takie do 150. kilka kilometrow przed domem mialem taka ladna prosta i chcialem wyprzedzic kogos, zrobilem redukcje na 4 i ogien a tu yyyyyyy, brak mocy..... zatrzymalem sie, odpalilem samochod jeszcze raz i juz bylo ok. kolejne kilka kilometrow samochod zachowywal sie normalnie, obrotomierz pieknie sie wychylal powyzej 4000 bezproblemowo.
co mam z tym fantem zrobic....???

000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
P0234 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 150645 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 01:23:31

Freeze Frame:
RPM: 3108 /min
Speed: 99.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.67 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2254.2 mbar
Absolute Pres.: 2590.8 mbar


Napisz jakie masz oznaczenie silnika, jaka moc?
Jak masz kabel to zloguj sobie doładowanie sprężarki i podeślij wyniki
Jak sprawdzić doładowanie masz opisane na forum , użyj szukajki.

Pozdrawiam
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Post autor: g_b »

Motorek to BKD 140 bhp. Zloguje jutro- cokolwiek to znaczy;) kabelek jest wiec mam nadzie ze problemow nei bedzie aczkolwiek nie robilem tego wczesniej nigdy. dzieki. szukajka i wujciu gugle przyjacielem naszym sa :P :>
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

No u mnie co prawda nie przeładowuje ale w przyszły piatek jade na czyszczenie turbo do rob555 :mrgreen:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Oj to po wizycie kucyki będą brykać :)
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Marco_Polo pisze:Oj to po wizycie kucyki będą brykać :)
no jeszcze nie tak do końca, pozostaje kulejący wtrysk... :evil:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
morfeusz33
Specjalista
Posty: 556
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 15:51
Auto:: Touran Higline 2.0 BKD
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: wejherowo
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Post autor: morfeusz33 »

Michał wiesz jakie masz numery pompek ?
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

morfeusz33 pisze:Michał wiesz jakie masz numery pompek ?
03G130073G a co masz w garażu? :>
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
morfeusz33
Specjalista
Posty: 556
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 15:51
Auto:: Touran Higline 2.0 BKD
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: wejherowo
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Post autor: morfeusz33 »

muszę sprawdzić numery... mam w sumie 2 kpl pompek,wymieniałem motor i kupiłem z pompkami, mam moje pompki + kpl.ktory kupiłem do starego silnika wiec w sumie 8 sztuk :super:
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

To wiesz bede wdzięczny... :drinks: Ale ty nie masz BMN 170 KM?
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
ODPOWIEDZ