Olej w płynie chłodniczym
-
- Specjalista
- Posty: 558
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
- Auto:: Touran '03 AZV
- Imię:: Damian
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Olej w płynie chłodniczym
Dzisiaj otwierając maskę zauważyłem że mój płyn zmienił kolor na brązowy. Jedyne co mogło się zmieszać to olej bo co innego? I teraz moje pytanie w czym może być problem od razu głowica czy uszczelka? Pali normalnie zimny ciepły nie ma problemu żeby kręcił nie wiadomo ile tak jak trzeba odpala. Poziomu oleju dzisiaj nie sprawdziłem bo ciepłego odstawiłem jutro rano zajdę to rzucę okiem na bagnet. Na co zwrócić jeszcze uwagę przy rannym odpalaniu ? Aha dodam jeszcze że po nocy troszeczkę kopci ale to obstawiam na turbinę bo geometria od czasu do czasu się zawiesza i dzisiaj jechałem spokojnie dojeżdżałem do skrzyżowania i chech engine mi wywaliło.
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: czw lis 01, 2012 11:11
- Auto:: VC 1.9CDTI 2007r
- Imię:: Sławek
- Lokalizacja: Września
- aawol
- ____________________
- Posty: 941
- Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
- Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 126 razy
moim zdaniem olej z płynem się nie wymiesza w sposób idealny - zwłaszcza na zimno powinien być widoczny.... jakieś "oczka" lub grudki.
Druga sprawa to ile lat ma płyn - może warto wymienić ( odnoszę wrażenie że są ludzie, którzy uważają płyn chłodzący i hamulcowy jako stałe wyposażenie auta nie podlegające procesom starzenia - nie mówię tego do ciebie - ot taka dygresja ).
Oczywiście z własnej wiedzy - wylej płyn, przelej instalację choćby wodą ale w dużej ilości i dokładnie, następnie zalej nowym płynem.
Pewnie bardziej doświadczeni koledzy powiedzą czy są jakieś dobre środki do czyszczenia instalacji chłodzącej ( bo do czego dziś nie ma środków...) ale myślę że jest to najmniej kosztowna operacja przybliżająca Cię do poznania prawdy....
Druga sprawa to ile lat ma płyn - może warto wymienić ( odnoszę wrażenie że są ludzie, którzy uważają płyn chłodzący i hamulcowy jako stałe wyposażenie auta nie podlegające procesom starzenia - nie mówię tego do ciebie - ot taka dygresja ).
Oczywiście z własnej wiedzy - wylej płyn, przelej instalację choćby wodą ale w dużej ilości i dokładnie, następnie zalej nowym płynem.
Pewnie bardziej doświadczeni koledzy powiedzą czy są jakieś dobre środki do czyszczenia instalacji chłodzącej ( bo do czego dziś nie ma środków...) ale myślę że jest to najmniej kosztowna operacja przybliżająca Cię do poznania prawdy....
ZWzPD - ale jaja!!!!
Odpowiadając na pytanie miej baczenie aby wypowiedź Twoja wyczerpała temat a nie rozmówcę
auto touran aawol
Odpowiadając na pytanie miej baczenie aby wypowiedź Twoja wyczerpała temat a nie rozmówcę
auto touran aawol