Touran 1.4 TSI 140 czy warto kupić?
- Marco_Polo
- Specjalista
- Posty: 622
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
- Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Marynarz75
ja chyba już bym też nie pojechał manualem, a przynajmniej nie mam takich planów. Człowiek się szybko przyzwyczaja do dobrego u mnie to już trwa prawie 5 lat 
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
- admin
- Władca postów
- Posty: 2336
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
- Auto:: Touran
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 122 razy
- Kontakt:
To tak jakbyś napisał: mankamentem Tourana w DSG są klocki hamulcowe, bo trzeba je zmieniać co 60kkmMarco_Polo pisze:Mankamenty to problemy z kołem dwumasowym i mechatroniką.
Koło dwumasowe to część EKSPLOATACYJNA, która się zużywa i po jakimś przebiegu jest do wymiany (w manualach specjaliści załatwiają ją nawet przy 60-100 tysiącach).
Mechatronika to sporadyczne przypadki na tyle aut co wyjechało z DSG z fabryki...
Rozrząd wymieniasz raz i masz spokój (napinacze były wadliwe, już VAG je poprawił), wystarczy wymienić komplet łańcuch + napinacz + ślizgi. Po niedzieli napiszę jaki to koszt w przypadku 1.2TSI bo jestem na etapie wymianystann pisze:Dzięki Marco_Polo za linka rzeczywiście nieciekawy to silnik. Ciekawe co ile tyś km trzeba wymieniać ten rozrząd.
Łukaszz będę chciał się przejechać i sprawdzić.
Powiedzcie co sądzicie o skrzyni DSG. Sprawdza się czy raczej bajer który kosztuje i ulega awarią.
Cena będzie na pewno niższa niż wymiana dwumasy.
Na szybko znalezione oryginalne części za 615 zł: http://allegro.pl/zestaw-rozrzadu-vw-1- ... 53621.html
Z tego co piszesz zaczęło interesować Cię DSG. Większość aut za ok 30 tysięcy zł z DSG to ex-taxi. Jeżeli jest z Niemiec to jeszcze można ją rozkodować po VINie, czy poznać po specyficznym wyposażeniu (i z reguły sprawdzić historię). Ale jeżeli taxa pochodzi z Francji to nie jesteś w stanie jej z wyglądu rozróżnić, a tym bardziej nie jest do sprawdzenia w ASO
Także uważaj na tanie okazje, żeby nie kupić auta z bliżej nieokreślonym przebiegiem (średnio 100kkm rocznie taksówki robią na zachodzie).
- stann
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: wt kwie 23, 2013 19:18
- Auto:: Touran 1.4 TSI BMY 2007
- Imię:: Staszek
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 53 razy
Maciej czyli sugerujesz ze touran z silnikiem 1.4 tsi bedzie lepszy i mniej awaryjny od 1.9 tdi? Powiedzcie jeszcze co jest w tym dsg takiego fajnego ze skrzynia ta jest lepsza od manuala. Czy ta skrzynia mi wykryje ze chce wyprzedzić tira i zredukować bieg i szybko to zrobi?? CZy jak bede chciał z 1 biegu przejsc na wsteczny, szybko wycofać nic nie może się pomieszać zablokować? A co ja zrobię z lewą NOGĄ?? 
- admin
- Władca postów
- Posty: 2336
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
- Auto:: Touran
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 122 razy
- Kontakt:
Nie sugeruję, każdy silnik ma swoje wady i zalety, ale nie można popadać w paranoje, szczególnie jak się pewnych silników nie użytkowało. Dzisiejsze auta są po to, aby się psuły, a nie żeby były bezawaryjne 
Tylko jedne psują się częściej, inne rzadziej, jedne naprawy są bardziej kosztowne a inne mniej.
Taxi 1.9 z przebiegiem (nie stanem licznika) ponad 300kkm nie będzie tanie w użytkowaniu i bezawaryjne.
DSG jest przyjemne i rozleniwia. Lewa noga odpoczywa, a Ty sobie operujesz pedałem gazu - super sprawa. Przy R trzeba uważać, nie można za szybko wrzucać bo skrzynię zajedziesz, auto musi stać w miejscu aby zmieniać z R na D i odwrotnie.
Przy jeździe jak mu depniesz opór to zredukuje i "domyśli" się, że będziesz wyprzedzał
Ewentualnie tryb S, nie wiem jak w 1.9 ale w 2.0 170KM to wir w baku się robił ale auto jechało dobrze
Tylko jedne psują się częściej, inne rzadziej, jedne naprawy są bardziej kosztowne a inne mniej.
Taxi 1.9 z przebiegiem (nie stanem licznika) ponad 300kkm nie będzie tanie w użytkowaniu i bezawaryjne.
DSG jest przyjemne i rozleniwia. Lewa noga odpoczywa, a Ty sobie operujesz pedałem gazu - super sprawa. Przy R trzeba uważać, nie można za szybko wrzucać bo skrzynię zajedziesz, auto musi stać w miejscu aby zmieniać z R na D i odwrotnie.
Przy jeździe jak mu depniesz opór to zredukuje i "domyśli" się, że będziesz wyprzedzał
Ewentualnie tryb S, nie wiem jak w 1.9 ale w 2.0 170KM to wir w baku się robił ale auto jechało dobrze
- Marco_Polo
- Specjalista
- Posty: 622
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
- Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Admin ja piszę jedynie na co trzeba zwrócić uwagę przy DSG.
Tak jak pisałem ja i AKI najważniejsze przy kupnie auta na rynku wtórnym jest jego historia oraz jak auto było serwisowane i użytkowane.
Wiadomo nie ma aut bezawaryjnych i w każdym może się coś popsuć.
Każde auto to skarbonka w którą trzeba dokładać czy nowe czy używane.
Pozdrawiam
Tak jak pisałem ja i AKI najważniejsze przy kupnie auta na rynku wtórnym jest jego historia oraz jak auto było serwisowane i użytkowane.
Wiadomo nie ma aut bezawaryjnych i w każdym może się coś popsuć.
Każde auto to skarbonka w którą trzeba dokładać czy nowe czy używane.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob kwie 27, 2013 11:23 przez Marco_Polo, łącznie zmieniany 1 raz.
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
- Marco_Polo
- Specjalista
- Posty: 622
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
- Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Stann DSG to skrzynia dwusprzęgłowa która w momencie gdy masz aktualny bieg jest przygotowana do wrzucenia wyższego lub niższego. Zmiany biegów odbywają się bardzo szybko. W skrzyni tej można przejść też na tryb ręczny tzw. tiptronic zmieniając biegi lewarkiem zmiany + lub - (lewarek do przodu lub do tyłu). W niektórych wersjach samochodów są też manetki zmiany biegów przy kierownicy. Tak więc oprócz trybów automatycznych można się pobawić w trybie manualnym.
Tak jak pisze AKI zadbane auto z DSG to super sprawa
Pozdrawiam
Tak jak pisze AKI zadbane auto z DSG to super sprawa
Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
- marcelid
- ____________________

- Posty: 947
- Rejestracja: czw lis 29, 2012 22:55
- Auto:: BASIC, 1.9 TDi-BKC, 2004
- Imię:: Marceli
- Lokalizacja: Głogów - DGL
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Moje autko po TAXI i pracuje na TAXIstann pisze:Dzięki Marcelid, Głogów to rzut beretem od Zielonki. Już jadę![]()
[ Dodano: Sob Kwi 27, 2013 17:33 ]
Żartowałem. Marceli jak ci się sprawuje to DSG w samochodzie po TAXI. Wymieniałeś może coś? Jak na taxi to chyba nie dużo ma przejechane.
Ja osobiście moją przygodę z Turankiem zacząłem od wymiany wszystkiego, znaczy się wszystkich płynów, pasków (łącznie z rozrządem) no i olejami w silniku i skrzyni. Dwa dni temu wymieniłe też dwumasę. Także jakieś dość duże koszty poniosłem ale wydaje mi się, że każdy kupujący poniesie większość z nich jeśli chce być pewien
p.s. naprawdę żaden problem żebyś podjechał - tylko teraz to już raczej po II zlocie
Już 350 k kmaki pisze: stann Marceli ma 348 tkm przebiegu w swoim autku.