Odkręcona rolka rozrządu - co może być przyczyną?

Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

Jak znam procedury reklamacyjne .... to zwala na wszystko ale nie na rolke[/quote]


Się z tym w całej rozciągłości zgodzę...
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

ile kosztuje kompletny rozrząd w ASO?
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

[quote="Ciapek"][/quote]

Zadzwoń do ASO :hahaha:
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

nie no jasne o 22 na pewno by ktoś odebrał.

dobre jeżu :hahaha:
Pozdrawiam!
Michall
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: wt lut 21, 2012 19:11
Auto:: VW POLO CROSS 1.4 TDI +
Imię:: Michal
Lokalizacja: Kielce
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Michall »

Kolego ja za zestaw INA płaciłem 480zł + 170 Pompa wody SKF + robocizna 250 zł do serwisiu jak dzwoniłem to powiedzieli mi jak sie nie mylę 790zł + Pompa 280 zł
Awatar użytkownika
Sówka
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: śr paź 12, 2011 13:46
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Sówka »

Sprawa zakończyła się, tak, że auto stało ponad miesiąc w miejscu a ja czekałem na decyzję w sprawie reklamacji. Producent stwierdził, że to wina złego montażu. Wywnioskowali to z odciśnięć na rolce i szpilce.
Mechanik zgodził się zrobić auto, krytykując vw za rodzaj szpilki itp. Zamontował szpilkę z nowszego tourana - większą i o szerszym gwincie.
Po tylu przebojach, trochę żałuję że nie podjechałem do aso :| , ale dotychczas z poprzednimi autami jeździłem do mechaniorów i było git (co prawda w innym mieście). Nie raz można poczytać na forum że za bardzo nie są polecani "specjaliści" z aso, kawa gratis nie rekompensuje dziury w portfelu. Fakt faktem w tej sytuacji opłacałby się bardziej serwis, którego - jak kolega wcześniej zauważył - stać na szybką reklamację.

:arrow: Aktualnie autko już śmiga. Mam pytanie, czy po takiej awarii i miesiącu stania można od razu ciskać do dechy, czy warto jeszcze zrobić jakieś testy :?: Mechanior mówił, żebym na początku spokojnie jeździł bo niby auto ma się trochę dotrzeć po tym postoju i przepalić, a elektronika przestawić na dynamiczną jazdę z czasem :?: I teraz nie wiem czy mogę ciskać czy się jeszcze cackać? Leciałem co prawda ostatnio 160, ale jakoś mam opory przed wciśnięciem gazu do dechy....
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

A co tam ma się docierać? Jedynie to można skontrolować optycznie czy nic się nie dzieje, no może ewentualnie sprawdzić jaką synchronizację wału korbowego z rozrządem pokazuje.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
Sówka
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: śr paź 12, 2011 13:46
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Sówka »

Skoro nie było przeciwwskazań pozwoliłem sobie depnąć do dechy. Auto ładnie przyspiesza, ale nie to nie to co było - nie wgniata w fotel. Podczas przyspieszania słychać krótkie syknięcie jakby powietrze gdzieś uciekało i później cisza. Domyślam się, że po naprawie została chyba jakaś nieszczelność w przewodach do turbiny :? :?: Wizyta u mechaniora dopiero po majówce...

[ Dodano: Wto Sty 15, 2013 00:44 ]
Odświeżam temat, może komuś przyda się rozwiązanie.
Touranik po raz kolejny nagle odmówił posłuszeństwa na trasie. Tak się dławił, że była możliwa jazda tylko na wysokich obrotach. Hamowanie musiało się odbywać jednocześnie ze wciśniętym gazem, zmiana biegów także - tak by nie spadały obroty. Jak ktoś na to patrzył musiało debilnie wyglądać. Tylko dokleić znaczek L :P

Zmieniłem mechanika i udało się naprawić autko. Naprawiałem w Bosch Diesel Service Trzebniak Świebodzin. Zaskoczyło mnie fachowe podejście do sprawy i świetne podejście do klienta. :ok: Większość mechaników (także w renomowanych sieciowych serwisach) po chwili tłumaczenia, kilku testach komputerem i próbnej jeździe patrzyło się na mnie jakbym wydziwiał i powtarzała się gadka o przeczuleniu na punkcie samochodu. :> We wspomnianym serwisie było inaczej: "skoro pan czuje że jest coś nie tak, to pan wie najlepiej bo pan zna to auto". Po testach stwierdzili, że źle jest ustawiony rozrząd, elektronika sfiksowała i padł czujnik położenia wału. Poprawili i autko śmiga jak nowe. 5 osób na pokładzie nie przeszkadza aby dynamicznie przyspieszać. Usunięte objawy: syczenia, dławienia na niskich obrotach, mniejszej mocy, silnik zauważalnie ciszej pracuje. Powrócił efekt wgniatania w fotel 8)

Wracając do tematu rolki. Po wszystkich przygodach dochodzę do wniosku, że to nie była wada materiału tylko niekompetencje mechanika. Nikomu nie życzę. Temat można zamknąć.
Awatar użytkownika
Kris_Poland
Przeglądacz
Posty: 128
Rejestracja: pn maja 14, 2012 14:48
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Puck

Post autor: Kris_Poland »

ok, szpilke taka wkreca ci uzywajac wylacznie klucza dynmo ? czy rowniez na klej ?
moze taki http://www.smaruj.pl/p/pl/720/loctite+2 ... w+5ml.html ?
czy sa jeszcze jakies konkretne przyczyny jej zrywania np: wibracje na tulei walu ?
Ostatnio zmieniony pt maja 03, 2013 15:22 przez Kris_Poland, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

Sówka i całe szczęście że pojechałeś do Boscha a nie ASO KI.. w Swiebodzinie. W KI.. to miałbyś w razie czego problem z reklamacja jak u "Pana Józia".
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Post autor: aawol »

Sówka pisze:Mechanior mówił, żebym na początku spokojnie jeździł bo niby auto ma się trochę dotrzeć po tym postoju i przepalić, a elektronika przestawić na dynamiczną jazdę z czasem
chwała że zmieniłeś fachowca... nie jestem mechanikiem ale lubię czasami posłuchać takich fachmanów - elektronika ma się przestawić.... czyżby wynikiem postoju była zmiana kodowania? A może to auto-adaptacyjny system.... :hahaha: takie rzeczy to tylko w Erze. Znalazłeś dobrego mechanika to super bo poprzedni raczej pojęcia nie miał... nie wiedział czy dobrze poskładał to kazał ostrożnie jeździć :hahaha: szkoda słów!
ZWzPD - ale jaja!!!!
Odpowiadając na pytanie miej baczenie aby wypowiedź Twoja wyczerpała temat a nie rozmówcę

auto touran aawol
ODPOWIEDZ