Utrata mocy 2.0 DSG, turbo raczej ok, help

koncio
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: czw maja 09, 2013 20:34
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: krakow

Utrata mocy 2.0 DSG, turbo raczej ok, help

Post autor: koncio »

Witam kolegów.
Zanim wydam tysiące złociszy chciałbym się Was poradzić, mianowicie:
Autko z silnkiem 2.0TDI skrzynia DSG, rocznik 2006
Problem z utratą mocy nasilił się w w minionych dniach, nadmienię, że dwa tygodnie temu regenerowana była turbina jednakże wychodzi na to, że to nie jej wina ponieważ w praktyce brak mocy-przyspieszenia odczuwalny jest głównie przy obrotach poniżej 2tyś, później mimo wszystko nadrabia turbina jednak na wyższych obrotach także czuć, że jest słabysz niż był.

Po podpięciu Vaga, moją uwagę zwróciły dziwne wartości na wskazaniach dawki wtryskowej na poszczególnych cylindrach. Prosiłbym o opinie, załączam logi.

Postój
http://vaglog.rtnet.pl/rsdownpl_125871.html
Jazda
http://vaglog.rtnet.pl/rsdownpl_125872.html

"Mechanik" nie stwierdził nic podejrzanego lecz nawet nie wiem na co zwracał uwagę podłączając komputer.. Liczę na Waszą pomoc
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

koncio pisze:"Mechanik" nie stwierdził nic podejrzanego
nic podejrzanego? :mrgreen:

zmień mechanika... nie robi sie logowania grupy 13 podczas jazdy, jedynie na postoju... 4 wtrysk ma spoko wiekszą korekcję od innych, czyli z jakiś powodów cylinder niedomaga bo musi nadrabiać wieksza ilościa paliwa... no i BIP-y też nie za wesołe chociaż norma jest do 100 w 2.0 TDI...
Awatar użytkownika
LYJO
Władca postów
Posty: 2919
Rejestracja: śr cze 08, 2011 16:20
Auto:: 2.0 TDI/BKD/DSG/2004
Imię:: Olek
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: LYJO »

Ja mam podobny przypadek. Miqlem dwa walniete wtryski, ale auto miało kopa pomimo iż szarpado przy 2000 obr/min.

Wtryski zostały wymienione na używki. Na vagu poprawa o 180" ale auto straciło moc.

Rusza na 1 dopiero gdzieś przy około 1800 obr/min, ptzyspieszenia żadnego. Biegi strasznue przeciąga. Zamiast przy 2000 obr/min DSG zmienia biegi przy 3500 obr/min.

Stwierdzono, że winne te "nowe" wtryski. Że ich dawka paliwa jest zła. Czekam na nowe i będę podmieniał.
Obrazek
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

koncio, zrób jeszcze loga dynamicznego turbo. Bo to,że "wydaje" Ci się,że jest ok zweryfikujemy w cyferkach.. Póki co nie ma co pastwić się nad wtryskiwaczem,bo niby ma wysoką korekcję,ale czasami nie sprawia to problemów w praktyce.BIPY wyglądają ok.

Log dynamiczny,to długa prosta 4 bieg i od 1200-4100 ciągniesz z gazem w podłodze,żadnego odpuszczania.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
koncio
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: czw maja 09, 2013 20:34
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: krakow

Post autor: koncio »

nie do końca prawidłowo wykonany log dynamiczny ale pewnie wystarczających , w okolicach time stemp 100

http://vaglog.rtnet.pl/rsdownpl_125943.html
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

koncio, postaraj się o poprawnego loga,a nie loga z wycieczki. :roll:
Z tych końcowych danych wynika,że turbo w ogóle nie wstaje i nie ładuje.Dopiero ciśnienie zadane osiaga przy 3500obr. Źle wyregulowana sztanga.

Znajdź pustą drogę,albo jedź na jakąś obwodnicę wieczorem. Włączasz logowanie.Wrzucasz na manual na 4 bieg i od 1500 obr wciskasz pedał gazu do końca i nie puszczasz,aż do 4000-4100 obr/min
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Muti pisze:wciskasz pedał gazu do końca
do końca ale bez kick-down ;)
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
koncio
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: czw maja 09, 2013 20:34
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: krakow

Post autor: koncio »

dynamiczny wykonany na 4 brz kicka ;), prosze o ocene, http://vaglog.rtnet.pl/rsdownpl_126324.html
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

koncio, turbo dobija do ciśnienia zadanego dopiero przy 2050obr i pewnie wtedy dopiero zaczyna dobrze jechać,później jest przeładowanie,a później spada poniżej zadanego.

Jak dla mnie jest lipa z turbo.Albo źle wyregulowana sztanga,albo źle zregenerowana.
;)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Muti, no trudno sie z Tobą nie zgodzić... ;)
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
koncio
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: czw maja 09, 2013 20:34
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: krakow

Post autor: koncio »

w marcu w turbinie ukręciła się ośka, naprawa 850zł, po tygodniu turbina się zatarła, sztanga się ukręciła/wypadłą przy manualnej próbie rozruszania, 650zł, niby zaraz po naprawie było ok a ta "dziura" tak przez ostatnie tygodnie się powiększała, reklamacja turbiny ? znów wydzierać czy najpierw przewieść tego speca od regeneracji ?

powiedzcie prosze, jakie powinno byc prawidlowe cisnienie i przy jakich obrotach, bo cos czuje ze bede mial przepychanki slowne z panem od regeneracji..
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

koncio pisze:najpierw przewieść tego speca od regeneracji
u nas takich speców sie przewozi do lasu za obwodnice... "moze nie ma bunkrów ale tez jest je*"

Zacznij szukac innej turbiny i innego majstra
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
marcin975
Zaawansowany
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Post autor: marcin975 »

Tak jak marynarz75 napisał: szukaj innej turbiny(możesz też poszukać dobrej używki),no i dobrego turbiniarza,bo ten to jakiś partacz z tego co piszesz :omatko:
Touran był i się zmył :)
koncio
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: czw maja 09, 2013 20:34
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: krakow

Post autor: koncio »

teraz nie mam zamiaru odpuścić "specowi" który wziął kase z efektami jak wyżej, grze mam niby gwarancję na 12mc

może ktoś wrzucić logi takiego silnika dla prawidłowo działającej turbiny ?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

koncio pisze: może ktoś wrzucić logi takiego silnika dla prawidłowo działającej turbiny ?
Zobacz tutaj pierwszy.od ok 1700 już ma 2100mbar.
http://vaglog.rtnet.pl/wajzer_111084.html
Tutaj kolejny ( na tej stronie są 3 logi. To patrz pod koniec strony na 2 ostatnie). Doładowanie przy 1700 już ma takie jak zadane ok 2300mbar.
http://vaglog.rtnet.pl/wajzer_111086.html

Według mnie póki co,nie ma co wymieniać turbo,a podjechać do kogoś kto zajmuje się PROFESJONALNYM chip tuningiem i ma warsztat,żeby wyregulować sztangę.. ;)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
ODPOWIEDZ