Utrata mocy 2.0 DSG, turbo raczej ok, help
-
- Początkujący
- Posty: 13
- Rejestracja: czw maja 09, 2013 20:34
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: krakow
Utrata mocy 2.0 DSG, turbo raczej ok, help
Witam kolegów.
Zanim wydam tysiące złociszy chciałbym się Was poradzić, mianowicie:
Autko z silnkiem 2.0TDI skrzynia DSG, rocznik 2006
Problem z utratą mocy nasilił się w w minionych dniach, nadmienię, że dwa tygodnie temu regenerowana była turbina jednakże wychodzi na to, że to nie jej wina ponieważ w praktyce brak mocy-przyspieszenia odczuwalny jest głównie przy obrotach poniżej 2tyś, później mimo wszystko nadrabia turbina jednak na wyższych obrotach także czuć, że jest słabysz niż był.
Po podpięciu Vaga, moją uwagę zwróciły dziwne wartości na wskazaniach dawki wtryskowej na poszczególnych cylindrach. Prosiłbym o opinie, załączam logi.
Postój
http://vaglog.rtnet.pl/rsdownpl_125871.html
Jazda
http://vaglog.rtnet.pl/rsdownpl_125872.html
"Mechanik" nie stwierdził nic podejrzanego lecz nawet nie wiem na co zwracał uwagę podłączając komputer.. Liczę na Waszą pomoc
Zanim wydam tysiące złociszy chciałbym się Was poradzić, mianowicie:
Autko z silnkiem 2.0TDI skrzynia DSG, rocznik 2006
Problem z utratą mocy nasilił się w w minionych dniach, nadmienię, że dwa tygodnie temu regenerowana była turbina jednakże wychodzi na to, że to nie jej wina ponieważ w praktyce brak mocy-przyspieszenia odczuwalny jest głównie przy obrotach poniżej 2tyś, później mimo wszystko nadrabia turbina jednak na wyższych obrotach także czuć, że jest słabysz niż był.
Po podpięciu Vaga, moją uwagę zwróciły dziwne wartości na wskazaniach dawki wtryskowej na poszczególnych cylindrach. Prosiłbym o opinie, załączam logi.
Postój
http://vaglog.rtnet.pl/rsdownpl_125871.html
Jazda
http://vaglog.rtnet.pl/rsdownpl_125872.html
"Mechanik" nie stwierdził nic podejrzanego lecz nawet nie wiem na co zwracał uwagę podłączając komputer.. Liczę na Waszą pomoc
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
nic podejrzanego?koncio pisze:"Mechanik" nie stwierdził nic podejrzanego

zmień mechanika... nie robi sie logowania grupy 13 podczas jazdy, jedynie na postoju... 4 wtrysk ma spoko wiekszą korekcję od innych, czyli z jakiś powodów cylinder niedomaga bo musi nadrabiać wieksza ilościa paliwa... no i BIP-y też nie za wesołe chociaż norma jest do 100 w 2.0 TDI...
- LYJO
- Władca postów
- Posty: 2919
- Rejestracja: śr cze 08, 2011 16:20
- Auto:: 2.0 TDI/BKD/DSG/2004
- Imię:: Olek
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Ja mam podobny przypadek. Miqlem dwa walniete wtryski, ale auto miało kopa pomimo iż szarpado przy 2000 obr/min.
Wtryski zostały wymienione na używki. Na vagu poprawa o 180" ale auto straciło moc.
Rusza na 1 dopiero gdzieś przy około 1800 obr/min, ptzyspieszenia żadnego. Biegi strasznue przeciąga. Zamiast przy 2000 obr/min DSG zmienia biegi przy 3500 obr/min.
Stwierdzono, że winne te "nowe" wtryski. Że ich dawka paliwa jest zła. Czekam na nowe i będę podmieniał.
Wtryski zostały wymienione na używki. Na vagu poprawa o 180" ale auto straciło moc.
Rusza na 1 dopiero gdzieś przy około 1800 obr/min, ptzyspieszenia żadnego. Biegi strasznue przeciąga. Zamiast przy 2000 obr/min DSG zmienia biegi przy 3500 obr/min.
Stwierdzono, że winne te "nowe" wtryski. Że ich dawka paliwa jest zła. Czekam na nowe i będę podmieniał.
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
koncio, zrób jeszcze loga dynamicznego turbo. Bo to,że "wydaje" Ci się,że jest ok zweryfikujemy w cyferkach.. Póki co nie ma co pastwić się nad wtryskiwaczem,bo niby ma wysoką korekcję,ale czasami nie sprawia to problemów w praktyce.BIPY wyglądają ok.
Log dynamiczny,to długa prosta 4 bieg i od 1200-4100 ciągniesz z gazem w podłodze,żadnego odpuszczania.
Log dynamiczny,to długa prosta 4 bieg i od 1200-4100 ciągniesz z gazem w podłodze,żadnego odpuszczania.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

-
- Początkujący
- Posty: 13
- Rejestracja: czw maja 09, 2013 20:34
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: krakow
nie do końca prawidłowo wykonany log dynamiczny ale pewnie wystarczających , w okolicach time stemp 100
http://vaglog.rtnet.pl/rsdownpl_125943.html
http://vaglog.rtnet.pl/rsdownpl_125943.html
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
koncio, postaraj się o poprawnego loga,a nie loga z wycieczki.
Z tych końcowych danych wynika,że turbo w ogóle nie wstaje i nie ładuje.Dopiero ciśnienie zadane osiaga przy 3500obr. Źle wyregulowana sztanga.
Znajdź pustą drogę,albo jedź na jakąś obwodnicę wieczorem. Włączasz logowanie.Wrzucasz na manual na 4 bieg i od 1500 obr wciskasz pedał gazu do końca i nie puszczasz,aż do 4000-4100 obr/min

Z tych końcowych danych wynika,że turbo w ogóle nie wstaje i nie ładuje.Dopiero ciśnienie zadane osiaga przy 3500obr. Źle wyregulowana sztanga.
Znajdź pustą drogę,albo jedź na jakąś obwodnicę wieczorem. Włączasz logowanie.Wrzucasz na manual na 4 bieg i od 1500 obr wciskasz pedał gazu do końca i nie puszczasz,aż do 4000-4100 obr/min
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
koncio, turbo dobija do ciśnienia zadanego dopiero przy 2050obr i pewnie wtedy dopiero zaczyna dobrze jechać,później jest przeładowanie,a później spada poniżej zadanego.
Jak dla mnie jest lipa z turbo.Albo źle wyregulowana sztanga,albo źle zregenerowana.

Jak dla mnie jest lipa z turbo.Albo źle wyregulowana sztanga,albo źle zregenerowana.

Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

-
- Początkujący
- Posty: 13
- Rejestracja: czw maja 09, 2013 20:34
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: krakow
w marcu w turbinie ukręciła się ośka, naprawa 850zł, po tygodniu turbina się zatarła, sztanga się ukręciła/wypadłą przy manualnej próbie rozruszania, 650zł, niby zaraz po naprawie było ok a ta "dziura" tak przez ostatnie tygodnie się powiększała, reklamacja turbiny ? znów wydzierać czy najpierw przewieść tego speca od regeneracji ?
powiedzcie prosze, jakie powinno byc prawidlowe cisnienie i przy jakich obrotach, bo cos czuje ze bede mial przepychanki slowne z panem od regeneracji..
powiedzcie prosze, jakie powinno byc prawidlowe cisnienie i przy jakich obrotach, bo cos czuje ze bede mial przepychanki slowne z panem od regeneracji..
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Zobacz tutaj pierwszy.od ok 1700 już ma 2100mbar.koncio pisze: może ktoś wrzucić logi takiego silnika dla prawidłowo działającej turbiny ?
http://vaglog.rtnet.pl/wajzer_111084.html
Tutaj kolejny ( na tej stronie są 3 logi. To patrz pod koniec strony na 2 ostatnie). Doładowanie przy 1700 już ma takie jak zadane ok 2300mbar.
http://vaglog.rtnet.pl/wajzer_111086.html
Według mnie póki co,nie ma co wymieniać turbo,a podjechać do kogoś kto zajmuje się PROFESJONALNYM chip tuningiem i ma warsztat,żeby wyregulować sztangę..

Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
