Drgania na pedale sprzęgła

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
Awatar użytkownika
kazan13
Zaawansowany
Posty: 475
Rejestracja: czw mar 14, 2013 11:30
Auto:: 1T3 2.0 TDI CUP
Imię:: Zbyszek
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Post autor: kazan13 »

u mnie też są takie drgania, ale prawdopodobnie też końcówka dwumasy bo na postoju delikatnie grzechocze a jak wcisnę pedał sprzegła to cisza :/

musiałby się wypowiedzieć ktoś po wymianie dwumasy - czy ma te drgania? jeśli tak to info z tekstu może być rozwiązaniem
Awatar użytkownika
QsY
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: ndz lut 10, 2013 18:22
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: QsY »

to i ja się wypowiem,
u mnie po wymianie dwumasy w 1.9 tdi avq cicho i przyjemnie było może przez 1000 km, poźniej pojawiło się delikatne pulsowanie na pedale sprzęgła( wystarczyło oprzeć nogę o pedał żeby to poczuć) a poźniej mało przyjemne dla ucha zgrzyty dochodzące z okolicy lewego koła,( wymieniany był komplet- koło, sprzęgło, docisk i łożysko oporowe)
ten element to totalna porażka, piszecie o 200 tyś km, ja wymieniałem to badziewie 2 razy, raz przy 168tyś a następne przy 235!!!!przy drugiej awarii zerwało frez tarczy sprzęgłowej
wychodzi rolnik na pole, patrzy a tam w gruncie rzeczy...
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

QsY pisze:piszecie o 200 tyś km, ja wymieniałem to badziewie 2 razy, raz przy 168tyś a następne przy 235!!!!przy drugiej awarii zerwało frez tarczy sprzęgłowej
a te 168 tyś. to tak orginalnie? mi stukneło 200 tyś. orginalnie mam 2.0 TDI i żadnych objawów zużytej dwumasy...
Awatar użytkownika
QsY
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: ndz lut 10, 2013 18:22
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: QsY »

widocznie to żadna reguła, 168 było bankowo, jest to mniej istotne bo przebieg przy następnej wymianie nakręcony był przeze mnie
wychodzi rolnik na pole, patrzy a tam w gruncie rzeczy...
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

QsY pisze:widocznie to żadna reguła,
ja też tak myślę... w dużym stopniu też bedzie to zależało od stylu jazdy kierowcy...
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

QsY, jeżeli koło padło ci tak szybko po wymianie, to warto się zastanowić nad swoją technika jazdy, bo to jest nienormalne zużycie.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
kazan13
Zaawansowany
Posty: 475
Rejestracja: czw mar 14, 2013 11:30
Auto:: 1T3 2.0 TDI CUP
Imię:: Zbyszek
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Post autor: kazan13 »

QsY pisze: przebieg przy następnej wymianie nakręcony był przeze mnie
a jakiej firmy dwumasę założyłeś?
Awatar użytkownika
QsY
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: ndz lut 10, 2013 18:22
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: QsY »

Muti pisze:QsY, jeżeli koło padło ci tak szybko po wymianie, to warto się zastanowić nad swoją technika jazdy, bo to jest nienormalne zużycie.
:) nie mam już 18 lat, doskonale wiem ile kosztują naprawy stąd z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć że mojego stylu jazdy pod żadnym pozorem nie można nazwać agresywnym, staram się jeździć dynamicznie w dobrym tego słowa znaczeniu, kolejna sprawa że 1.9 tdi to nie rakieta


kolego kazan13
dwumasa była Sachsa
wychodzi rolnik na pole, patrzy a tam w gruncie rzeczy...
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

QsY, tu nie chodzi o agresywny sty jazdy,ale o pewne nawyki.Przyśpieszanie na za wysokim biegu przy zbyt niskich obrotach zabija dwumas. Dynamiczna jazda na wyższych obrotach wręcz sprzyja współczesnym dieslom.trzeba utrzymywać silnik zawsze powyżej 1800obr,albo niższe tylko w przypadku nie przyśpieszania,albo jechania z górki,dojeżdzania do świateł itp.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Łukaszz
Zaawansowany
Posty: 482
Rejestracja: sob sie 25, 2012 19:45
Auto:: BLS 1.9 tdi
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: Łukaszz »

Zawsze warto zredukować bieg lub dwa,auto pojedzie i z 6 przy 50 ale po co?
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
Awatar użytkownika
QsY
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: ndz lut 10, 2013 18:22
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: QsY »

Panowie, sernio nie trzeba mi tłumaczyć co jest złe a co dobre dla dwumasy, wcześniej jezdziłem golfem 1.9 tdi i przez cały okres użytkowania dwumasy nie zmieniałem, podobnie zresztą jak stylu jazdy. Teraz mam dsg zobaczymy ile czasu wytrzyma...
wychodzi rolnik na pole, patrzy a tam w gruncie rzeczy...
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Ja tam też nie narzekam na dwumas. Oryginał, przelatane 227kkm i zmodzony na 172KM i 380Nm i jeździ...
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
ODPOWIEDZ