
Touran z Danii
- stann
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: wt kwie 23, 2013 19:18
- Auto:: Touran 1.4 TSI BMY 2007
- Imię:: Staszek
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 53 razy
Numer to GA91481.Sprawdzałem go ma na przeglądzie duńskim 173.000 a teraz 174 000.
Tylko pytanie czy on rzeczywiście był jako ciężarówka i woził towar jakiś, czy gościu miał firmę bo sprawdziłem nawet że miał był zarejestrowany jak ciężarowy aby płacić mniejszy podatek. To jest firma gdzie był zarejestrowany http://www.applusbilsyn.dk/
Tylko pytanie czy on rzeczywiście był jako ciężarówka i woził towar jakiś, czy gościu miał firmę bo sprawdziłem nawet że miał był zarejestrowany jak ciężarowy aby płacić mniejszy podatek. To jest firma gdzie był zarejestrowany http://www.applusbilsyn.dk/
-
- Początkujący
- Posty: 34
- Rejestracja: pt lut 15, 2013 10:32
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Szczecin
W Danii jak chcesz auto to płacisz kolosalny podatek, dlatego dużo osób zakłada firmy i kupuje auta jako dwuosobowa VANy do 3,5t ale jeżdżą jak osobówkami. To tylko kwestie podatków. Auta te są specjalnie "trwale" przerobione na ciężarówki (widziałem nawet Porsche Panamera w wersji VAN). Więc tak naprawdę kwestia zakupu takiego nie rozstrzyga ze auto miało jakieś niebotyczne przebiegi. Bynajmniej ja mam takiego już przerobionego na 5 osób.
- stann
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: wt kwie 23, 2013 19:18
- Auto:: Touran 1.4 TSI BMY 2007
- Imię:: Staszek
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 53 razy
Roozga ale on jezdzi w Dani tylko z 2 fotelami? Czy może mieć z tyłu też fotele i być ciężarówką. Handlarz w Polski jak kupuje taki samochód to w Polsce wkłada te tylne fotele??
Czy urząd celny mi nie dowali jakiejś kary jak pójdę go zarejestrować na 5 osobowy?
Z tego powodu się coś więcej płaci. Jak wiesz to proszę pomóż.
Czy urząd celny mi nie dowali jakiejś kary jak pójdę go zarejestrować na 5 osobowy?
Z tego powodu się coś więcej płaci. Jak wiesz to proszę pomóż.
- DLUGI-74
- Expert
- Posty: 1073
- Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:27
- Auto:: VW Touran Cross
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Podziękował: 54 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Jeśli z Danii to na 90 % miał 2 siedzenia i był ciężarowy a w Polsce jak to w Polsce siedzenia dokładasz robisz przegląd z ciężarówki na osobówkę . Tylko co do papierów to bym dopytał w UC co by nie było zaskoczenia że trzeba by coś tam zapłacić.stann pisze:Roozga ale on jezdzi w Dani tylko z 2 fotelami? Czy może mieć z tyłu też fotele i być ciężarówką. Handlarz w Polski jak kupuje taki samochód to w Polsce wkłada te tylne fotele??
Czy urząd celny mi nie dowali jakiejś kary jak pójdę go zarejestrować na 5 osobowy?
Z tego powodu się coś więcej płaci. Jak wiesz to proszę pomóż.
Zadzwoń jedz do Urzędu Celnego zapytaj i na stacji diagnostycznej jak i co ...
Ja bym tak zrobił

-
- Początkujący
- Posty: 34
- Rejestracja: pt lut 15, 2013 10:32
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Szczecin
W Dani 70% aut poruszających się po drogach to samochody firmowe.
Jeśli kupujesz firmówkę (VAN 2 osobowy) płacisz 80% wartości auta jako podatek
Jak kupujesz osobówkę (np 5 miejsc) płacisz 180% wartości auta jako podatek
Rachunek chyba jest prosty
Co więcej, jeśli kupisz auto i chce obejść przepis przyciemniając tylko szyby i zostawiając siedzenia z tyłu a rejestrując jako VAN 2 osobowy, płacisz karę, za którą kupisz jeszcze jeden samochód, plus oczywiście brakujący podatek.
Jeśli kupujesz firmówkę (VAN 2 osobowy) płacisz 80% wartości auta jako podatek
Jak kupujesz osobówkę (np 5 miejsc) płacisz 180% wartości auta jako podatek
Rachunek chyba jest prosty

Co więcej, jeśli kupisz auto i chce obejść przepis przyciemniając tylko szyby i zostawiając siedzenia z tyłu a rejestrując jako VAN 2 osobowy, płacisz karę, za którą kupisz jeszcze jeden samochód, plus oczywiście brakujący podatek.
- cheles
- Władca postów
- Posty: 5009
- Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
- Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: WAWA - MAZ
- Podziękował: 33 razy
- Otrzymał podziękowań: 129 razy
Roozga pisze:W Dani 70% aut poruszających się po drogach to samochody firmowe.
Jeśli kupujesz firmówkę (VAN 2 osobowy) płacisz 80% wartości auta jako podatek
Jak kupujesz osobówkę (np 5 miejsc) płacisz 180% wartości auta jako podatek
Rachunek chyba jest prosty
Co więcej, jeśli kupisz auto i chce obejść przepis przyciemniając tylko szyby i zostawiając siedzenia z tyłu a rejestrując jako VAN 2 osobowy, płacisz karę, za którą kupisz jeszcze jeden samochód, plus oczywiście brakujący podatek.
kużwa, a ja myślałem, że tylko w PL mamy najwyższe podatki

- kazan13
- Zaawansowany
- Posty: 475
- Rejestracja: czw mar 14, 2013 11:30
- Auto:: 1T3 2.0 TDI CUP
- Imię:: Zbyszek
- Lokalizacja: Olkusz
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 45 razy
płacisz akcyzę-urząd celny, płacisz w U.Skarbowym opłatę ( zwolnienie z vatu), płacisz przegląd, recykling płaci osoba która auto sprowadziła, jeśli od handlarza to możesz Ty ale w przelewie muszą być dane handlarzastann pisze:A słuchajcie, sprowadzając samochód z zagranicy muszę zapłacić po pierwsze cło, dać na badania techniczne, zarejestrować. A czy w dalszym ciągu płaci się recykling?
Czy recykling powinien opłacić handlarz jak kupuje od niego samochód sprowadzony?

- aki
- Władca postów
- Posty: 2937
- Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
- Auto:: VW/AUDI
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
akcyza nie cło płata w Urzędzie Celnym, w wielkości 3,1% od wartości na rachunku, umowie, fakturze, stopa procentowa obowiązuje do 2.0 pojemności powyżej 2.0 stopa procentowa to 18,6% od wartości.kazan13 pisze:płacisz akcyzę-urząd celny, płacisz w U.Skarbowym opłatę ( zwolnienie z vatu), płacisz przegląd, recykling płaci osoba która auto sprowadziła, jeśli od handlarza to możesz Ty ale w przelewie muszą być dane handlarzastann pisze:A słuchajcie, sprowadzając samochód z zagranicy muszę zapłacić po pierwsze cło, dać na badania techniczne, zarejestrować. A czy w dalszym ciągu płaci się recykling?
Czy recykling powinien opłacić handlarz jak kupuje od niego samochód sprowadzony?
Urząd Skarbowy, otrzymanie zaświadczenia o zwolnieniu z podatku VAT kosztuje 160 zł
Przegląd 98 zł czy z hakiem czy bez, u mnie tak kosztuje.
Tłumaczenia nie są wymagane gdyż na np. niemieckim dowodzie jest adnotacja iż jest to dokument akceptowalny w UE. To że przy rejestracji chcą tłumaczenia to wymysł urzędasów nic więcej. Ale koszt pełnego przysięgłego tłumaczenia 150 zł
Recykling jak kazan napisał kosztuje 500 zł i jeżeli ciebie obciąży sprzedawca tą płatnością to musisz w przelewie wpisać jego dane, według mnie powinien to ponieść sprzedawca a nie klient.
Potem sama rejestracja kosztuje 256 zł w wydziale komunikacji.