vw touran 1.6 fsi 2003 r
vw touran 1.6 fsi 2003 r
Witam mam problem z tourankiem samochod na biegu jałowym nie chodzi na 1 cylindrze natomiast na wyzszych obrotach powyzej 1500 jest wszystko ok dodam ze wymieniłem cewke i swiece nic nie pomogło autko nadal tak samo zachowuje dodam ze 2 tys km temu był wymieniany rozrząd jakies porady
- Kris_Poland
- Przeglądacz
- Posty: 128
- Rejestracja: pn maja 14, 2012 14:48
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Puck
Witam rozrząd był wymieniany w warsztacie z tego co mi wiadomo był ustawiany na blokady a jesli chodzi o kolektor dolotowy to nie wiem nic na ten temat ,dodam ze czasami pracuje na wszystkich cylindrach a czasami na 3 ,nic jutro stawiam na warsztat dzieki za poradyKris_Poland pisze:masz wlasciwie ustawiony rozrzad? podlacz vcd i sprawdz czy nie masz bledow, mozliwe ze wzgledem walka jest przestawiony, nie byl wyciagany kolektor dolotowy ?
obstawiam to pierwsze, rozrzad byl ustawiony na oko czy na blokady ?
- Kris_Poland
- Przeglądacz
- Posty: 128
- Rejestracja: pn maja 14, 2012 14:48
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Puck
mozesz rozwinac mysl? mowisz o skoku tloka od dolnego do gornego? czy cisnieniu przy kompresji?TomTDI pisze:Sprawdziłbym kompresję FSI są niestety bardzo czułe na brak ciśnienia sprężania a zwłaszcza na sposób narastania ciśnienia. Dobrze się sprawdza zwykłym zegarem na rysik jak zamyka zegar na 2-3 razy ok jak więcej(
- Kris_Poland
- Przeglądacz
- Posty: 128
- Rejestracja: pn maja 14, 2012 14:48
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Puck
Witam a wiec tak po wizycie u mechanika okazało sie ze mam roznice w kompresji na1 cylindrze 10 n2 cylindrze 15 na 3 cylindrze 15 i na 4 cylindrze 15 oprocz tego był podłoczony do kompa o to wydruk z kompa 16684 - Random / Multiple Cylinder Wykryte przerwy zapłonu P0300 - 001 - MIL ON16685 - Cylinder 1   P0301 - 001 - Wykryto przerwy zapłonu - MIL ON19490 - czujnik temperatury powietrza dolotowego 2 (G299)  P3034 - 002 - Sygnał zbyt duży - Przerywany mam pytanko chodzi o ten czujnik temperatury powietrza dolotowego moze on ma jakis wpływ na kompresje dodam ze autko wczesniej nie brało mi oleju z góry dziekuje za poradyKris_Poland pisze:mozesz dokladniej opisac metode tego pomiaru ?TomTDI pisze:chodziło mi dokładnie o to jak opisał andrz3j
-
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: czw gru 13, 2012 00:45
- Auto:: Touran 1.9TDI AVQ 2003MY
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Różnica 5 barów dla FSI to tragedia. Teraz trzeba zrobić dwie rzeczy:
1) próbę olejową tzn. trochę oleju do cylindra i sprawdzenie ciśnienia
2) test szczelności komory spalania tzn. demontaż kolektorów psikamy środkiem do wykrywania nieszczelności na grzybki zaworów, ustawiamy tłok tak żeby były zawory zamknięte i przez otwór na świece podajemy ciśnienie z kompresora jak idą bańki głowica do roboty - do dobrego fachowca tu muszą być dotarte zawory na git. Dodam że test zaworów przez wlanie nafty czy benzyny w tych silnikach nie wystarcza.
Z mojego doświadczenia powiem że zwykle problem jest z układem tłok cylinder wymiana samych pierścieni to loteria. Zdarzało mi się że na życzenie klienta wymieniałem i pomiar wychodził po 15 jednak jak mówiłem wcześniej narastanie ciśnienia było na 4-5 razy i było wypadanie zapłonów (masz błąd - Wykryto przerwy zapłonu) - pomogła wymiana silnika.
Czujnik temperatury niestety nie ma wpływu na kompresję.
1) próbę olejową tzn. trochę oleju do cylindra i sprawdzenie ciśnienia
2) test szczelności komory spalania tzn. demontaż kolektorów psikamy środkiem do wykrywania nieszczelności na grzybki zaworów, ustawiamy tłok tak żeby były zawory zamknięte i przez otwór na świece podajemy ciśnienie z kompresora jak idą bańki głowica do roboty - do dobrego fachowca tu muszą być dotarte zawory na git. Dodam że test zaworów przez wlanie nafty czy benzyny w tych silnikach nie wystarcza.
Z mojego doświadczenia powiem że zwykle problem jest z układem tłok cylinder wymiana samych pierścieni to loteria. Zdarzało mi się że na życzenie klienta wymieniałem i pomiar wychodził po 15 jednak jak mówiłem wcześniej narastanie ciśnienia było na 4-5 razy i było wypadanie zapłonów (masz błąd - Wykryto przerwy zapłonu) - pomogła wymiana silnika.
Czujnik temperatury niestety nie ma wpływu na kompresję.