VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.

Statystyka użyteczności :) - Po przeczytaniu:

Podoba mi się zmiana - mam zamiar przerobić
86
58%
Przerobiłbym - ale to za drogi gips :(
16
11%
Już to zrobiłem - warto było :)
36
24%
Mam MFSW i jej nie używam - zbędny wodotrysk
0
Brak głosów
Za trudne, nie będę przerabiać
1
1%
Nie widzę potrzeby przeróbki
7
5%
Nie będę poprawiał po fabryce, oni wiedzą co robią
2
1%
 
Liczba głosów: 148

Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual

Post autor: jarry »

VW Golf Touran Jetta Caddy Passat Skoda Octavia kierownica multifunkcyjna MFSW Multi Function Steering Wheel wymiana rozbudowa instrukcja manual
Jeżeli szukasz części do wykonania tej przeróbki lub naprawy, to może mogę pomóc, szczegóły na samym końcu tego postu.

Utworzono 2011.05.04

Historia zmian:
20121206 - dodałem animację zwolnienia zatrzasku poduchy 4 ramiennej
20121202 - uaktualniona tabela sterowników, zmiana serwera zdjęć na PhotoBucket.com
20110504 - premiera manuala

Witam.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że w kwestii mechaniki pojazdowej jestem kompletnym laikiem, ot do tej pory wbiłem gwoździa w deskę czy coś tam podlutowałem. Zauroczenie naszym Tourankiem popchneło mnie w nieznane dla mnie do tej pory rejony mechaniki pojazdowej. Siłą rzeczy tekst ten więc będzie się roił od sformułowań mało fachowych, wręcz amatorskich :) ale za to być może skorzystają z niego osoby które jak ja potrzebują prostych i dokładnych wskazówek co i jak. Ja sam korzytałem przy moich przeróbkach z podobnych tekstów oraz pomocy forumowiczów, z przyjemnością dzielę się nabytą wiedzą z kolejnymi fanami marki i auta.

Tym konkretnym manualem postaram się pomóc wszystkim, którzy chcą zamontować kierownicę multifunkcyjną (w skrócie MFSW od angielskiego Multi Function Steering Wheel). Oczywiście jeśli jesteś posiadaczem auta Golf V, Passat B6, Golf Plus, Jetta, Octavia II oraz Seaty itp. to 99% zawartych tu informacji pasuje także do twojego auta.

Na początek może trochę faktów, aby wyjaśnić o czym w ogóle piszę.

Po pierwsze - co to jest MFSW.

Kierownica Multifunkcyjna różni się od standardowej przyciskami do sterowania urządzeniami w aucie, od zawsze też była 3-ramienna. Standardowe kierownice najpierw były 4-ramienne, bodajże od pierwszego liftu czyli modelu 1T2 były już 3-ramienne. Do tej chwili VW wyprodukował 4 rodzaje kierownic multifunkcyjnych do Tourana oraz kilka ich wariacji.


Kierownice Multifunkcyjne - rodzaje i historia.

Chronologicznie pierwszą była kierownica gdzie można było sterować tylko radiem i telefonem, przyciski były w gumkach lub membrankach, ja właśnie taką miałem fabrycznie zamontowaną w moim Turanku.

Obrazek

Funkcje przycisków:
  1. Odbieranie telefonu
  2. Mute - wyciszenie radia
  3. Odkładanie słuchawki - telefon
  4. Zmiana źródła w radiu np. FM1,FM2, AM, CD
  5. Następny utwór-stacja
  6. Głośniej
  7. Poprzedni utwór-stacja
  8. Ciszej
Kolejna wersja to nadal gumko-membranki ale już dodatkowo sterowanie komputerem pokładowym czyli FISem zwanym zamiennie MFA lub MFD.

Obrazek

Funkcje przycisków:
  1. Głośniej
  2. Mute lub aktywowanie sterowania głosem
  3. Ciszej
  4. Odbieranie i zakańczanie rozmów telefonicznych
  5. Menu komputera
  6. Kolejne pozycje menu komputera, zmiana wartości lub kolejny utwór-stacja
  7. Przycisk "OK" dla komputera, posiada wiele funkcji (zatwierdzanie, zmiany, reset)
  8. Kolejne pozycje menu komputera, zmiana wartości lub poprzedni utwór-stacja
Kolejna wersja to zmiana przycisków z gumko-membranek na prawdziwe wciskane plastikowe guziki. Właśnie na taką zmieniłem moją kierownicę.

Obrazek

A tak wygląda podświetlona.

Obrazek

Funkcje przycisków dokładnie takie same jak w modelu powyżej.

Powodem zmiany u mnie była chęć zmiany biegów w skrzyni DSG poprzez łopatki przy kierownicy. Nie zdawałem sobie sprawy z różnicy gumki-membranki a guziki. Jednak po zmianie od razu odczułem różnicę na plus, jakoś tak lepiej się je wyczuwa i fajnie klikają w przeciwieństwie do gumek :) Jeśli będziesz kupować kierownicę szczerze polecam wersję guzikową, nawet jeśli ta wersja będzie trochę droższa.

Kolejna wersja kierownicy pojawiła się wraz z modelem 1T3 wraz z unifikacją do wcześniej wprowadzonych modeli tj. Golf 6, Passat itd.

Obrazek

Funkcje przycisków:
  1. Poprzedni utwór-stacja
  2. Głośniej
  3. Następny utwór-stacja
  4. Ciszej
  5. Odbieranie i zakańczanie rozmów telefonicznych
  6. Aktywacja sterowania głosem lub Mute, zależnie od zakodowania
  7. W lewo w menu komputera
  8. Góra w menu komputera
  9. W prawo w menu komputera
  10. W dół w menu komputera
  11. Przycisk "OK" przy obsłudze komputera
  12. Powrót w menu komputera
Bawiłem się tą kierownicą w Golfie GTI sąsiada i muszę powiedzieć, że przyciski do góry i dołu wciskają się wyjątkowo niewygodnie, jak dla mnie VW w tym aspekcie dał ciała. Zresztą widać to po całym nowym modelu, wiele rzeczy poprawione, a wiele zepsute :( Jest to o tyle miłe, że przynajmniej nie ma presji na zmianę na nowszy model, bo nasz starszy ma swoje przewagi :)

Dodatkowo każda z kierownic może mieć łopatki do zmiany biegów w skrzyni DSG oraz może być w wersji z prostym odcinkiem kierownicy w dolnej części tak jak na zdjęciu poniżej.

Obrazek

Przerabianie czas zacząć :) - co potrzebujemy?

Potencjalnie widzę 5 grup zainteresowanych montażem/zmianą MFSW. Oto lista potrzebnych części w zależności od tego w której jesteś:

1. Masz normalną 4-ramienną kierownicę, potrzebujesz:
  • kierownicę multifunkcyjną,
  • poduszkę do kierownicy multifunkcyjnej,
  • sterownik kierownicy z obsługą MFSW.
2. Masz 3-ramienną kierownicę, potrzebujesz:
  • kierownicę multifunkcyjną,
  • okablowanie do poduszki obsługujące MFSW, lub całą poduszkę,
  • sterownik kierownicy z obsługą MFSW.
3. Masz tak jak ja miałem, kierownicę tylko z obsługą radia, potrzebujesz:
  • kierownicę multifunkcyjną,
  • sterownik kierownicy z obsługą MFSW.
4. Masz MFSW ale bez łopatek, chcesz mieć z łopatkami, potrzebujesz:
  • same łopatki, wyjmujesz zaślepki i je podłączasz lub całą kierownicę,
5. Masz chęć na MFSW z Tourana 1T3, potrzebujesz:
  • kierownicę,
  • poduszkę z obsługą MFSW,
  • sterownik kierownicy z obsługą MFSW (LIN 1.3 + LIN 2.0).


Potrzebne narzędzia
  • torx 25,
  • wkrętak płaski do wyjęcia poduszki
  • długi cienki płaski wkrętak do wypięcia sterownika kierownicy
  • klucz M12 do wykręcenia kierownicy
  • małe lusterko do podejrzenia zaczepu poduszki
  • VCDS lub inny soft do adaptacji G85, G200, G201
Co jeszcze musisz wiedzieć zanim zaczniesz.

Po pierwsze będziesz działał z poduszką powietrzną, jest to urządzenie wybuchowe i potencjalnie bardzo niebezpieczne. Autor czyli ja ;) nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki ewentualnych uszkodzeń lub strat na zdrowiu z tym związanych!!!

Zawsze odłączaj akumulator oraz pozbywaj się ładunku z auta przez kilkakrotne naciśniecie pedału hamulca oraz ładunku z ciała poprzez dotknięcie elementu karoserii który jest dobrze umasowiony (bez lakieru).

Po drugie twoje radio lub nawigacja zażąda kodu po wymianie sterownika kierownicy, naszykuj go sobie zawczasu.

Do roboty :)

Zaczynamy od odłączenia akumulatora, klucz 10-tka i zdejmujemy klemę "-", najlepiej zabezpiecz ją aby przypadkowo się nie zwarła z akumulatorem. Naciśnij teraz kilka razy pedał hamulca i dotknij palcami np. do ucha od zamka drzwi na słupku. Teraz możesz już przystąpić do ściągania poduszki. Odciągasz kierownicę do siebie ile się da, skręcasz ją o 90° i podglądasz sobie lusterkiem od tyłu kierownicy otwór w który musisz włożyć wkrętak aby zwalnić zaczep poduszki. Poduszka odskoczy kilka milimetrów z charakterystycznym klikiem. Następnie przekręcasz kierownicę drugim bokiem do góry i zwalniasz drugi zatrzask, w tym momencie cała poduszka odchodzi. Delikatnie ją odchylasz i rozpinasz wtyczki od poduszki. Czasem musisz (w zależności od typu poduszki) odkręcić kilka torxów i wyjąć poduszkę łącznie z podstawą w formie blaszki (na zdjęciu poniżej wykręcana jest pierwsza z 3-ch śrub z tej blaszki). Po wyjęciu poduszki odkręcasz śrubę M12 i zdejmujesz kierownicę.

Obrazek

1 - drucik który odchylamy wkrętakiem zwalniając poduszkę
2 - śruba M12 trzymająca kierownicę

Na poniższej animacji pokazałem ruch jaki musisz wykonać aby zwolnić zatrzask poduszki 4-ro ramiennej, w czerwonym kółku widać zaczep poduszki

Obrazek


Jeśli musisz wymienić moduł sterujący kierownicy to zdejmij listwę znajdującą się pomiędzy kierownicą a licznikiem (jest na zatrzaskach), następnie odepnij górną obudowę kierownicy (zatrzaski), odkręć śrubę z dolnej części obudowy i też ją zdejmij.

Odkręć śrubę mocującą sterownik, zwolnij zatrzask nr 1 wciskając go palcem od strony silnika w stronę kabiny, zwolnij zatrzask nr 2 cienkim i długim wkrętakiem wkładając go od strony kabiny w stronę silnika.

Obrazek

Obrazek

Następnie wypnij obie wtyczki z modułu i zamontuj nowy moduł. Skręć i złóż wszystkie elementy obudowy kierownicy z powrotem. Załóż kierownicę pamiętając aby była tak samo osadzona na klinie jak poprzednia (jest tam wybity znacznik więc nie ma problemu.

Wepnij wszystkie wtyczki od poduszki, upewnij się że nie podłożyłeś kabli pod zatrzaski od poduszki i wciśnij poduszkę w zatrzaski, powinna ładnie wskoczyć.

Sprawdź czy o niczym nie zapomniałeś, jak wszystko wygląda OK podłącz akumulator.

Kodowanie

Uruchom VCDSa i wejdź w sterownik kierownicy 16 - Steering Wheel, następnie kodowanie 07 - Coding. Ustaw kodowanie według potrzeb, VCDS wszystko ładnie podpowiada. Zaakceptuj kodowanie.

Obrazek

Prześledźmy na moim przykładzie, kodowanie 0012142. Od lewej patrząc zero nieistotne, zero - normalny samochód, jeden - DSG, dwa - MFSW, gwiazdka ma działać jako MUTE, jeden - łopatki do zmiany biegów, cztery - komputer oraz tempomat, dwa - tylna wycieraczka.


Adaptacje G85, G200, G201
  • Podłącz interfejs VCDS
  • Kluczyk pozycja zapłon
  • Wykasuj błędy
  • Zrób adaptację czujników ABS w sterowniku 03 - G200, G201, G85
  • Zrób adaptację czujników wspomagania kierownicy w sterowniku 44 - G85 ponownie, ogranicznik skrętu
Procedury adaptacyjne

Czujnik przyspieszeń bocznych (G200)

Wymagania:
  • Napięcie w aucie minimum 12,0 V
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole , wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 063
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 2, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]



Czujnik ciśnienia hamulców 1 (G201)

Wymagania:
  • Napięcie w aucie minimum 12,0 V
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -8.0 a +8.0 bar.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 066
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -3.8 a +3.8 bar.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]


Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)


Wymagania:
  • Uruchom silnik.
  • Obróć kierownicę 1 obrót w prawo a następnie 1 obrót w lewo.
  • Przejedź krótki dystans po linii prostej na równym podłożu nie szybciej niż 20 km/h (kilka metrów wystarczy).
  • W momencie jak masz kierownicę prosto zatrzymaj się nie zmieniając pozycji kierownicy (koła na wprost).
  • Pilnuj aby kierownica nie skręciła się.
  • Nie gaś silnika.
  • Napięcie w układzie minimum 12,0 V.
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Adaptacja krańcowego położenia kierownicy

(Silnik cały czas w ruchu)
  • Trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°)przez minimum 5 sekund.
  • Obracaj kierownicą w lewo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
  • Obracaj kierownicą w prawo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
  • Wyprostuj i trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°).
  • Wyłącz silnik i zapłon.
  • Włącz zapłon.
  • Poczekaj 5 sekund.
  • Kontrolka wspomagania kierownicy powinna zgasnąć. Jeśli nie, wykonaj krótką jazdę próbną.
Sterownik kierownicy - numery części

Sterowniki kierownicy występują w kilku rodzajach. Po pierwsze w zależności od obsługiwanych urządzeń są:
  • Lowline - bez dodatkowych funkcji
  • Midline - tempomat, komputer
  • Highline, tempomat, komputer, kierownica multifunkcyjna
Po drugie w zależności od typu zamontowanego pierścienia ślizgowego w kierownicy. Jeśli mamy pierścień typu 1 to musimy do niego dobrać moduł typu 1, analogicznie typ 2.

Typ 1 jest starszą wersją i są spore problemy z dopasowaniem modułów do niego. Dlatego polecam wymienić pierścień na typ 2 i spokojnie wtedy dobrać moduł typu 2. Pierścień to koszt rzędu 40zł.

Pierścień typu 1 to numery: 1K0959653 oraz 1K0959653A.
Pierścień typu 2 to numery: 1K0959653C oraz 1K0959653D.

Obrazek

Bezpośredni link do strony z numerami sterowników:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... e_Versions


Szukasz części do tej przeróbki? Czasem coś mam do odstąpienia, po szczegóły zapraszam na PW, gg.

W tej chwili mam do odstąpienia: kierownica MFSW - skóra z łopatkami DSG, sterownik kierownicy multifunkcyjnej
Ostatnio zmieniony czw gru 06, 2012 11:38 przez jarry, łącznie zmieniany 4 razy.
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
T.ran
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: pt mar 25, 2011 10:46
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: 3cItY

Post autor: T.ran »

hej
a może się orientujesz jak będzie (jeśli będzie) chodzić kierownica MF z turaska 1T3 w turasie 1t0?
jakby co to mam MF z gumkami z obsługą MFA na pierścieniu 1K0959653C
moduł zdaje sie ....549BD

a druga kwestia to pytanie do ogółu bo sie komuś może trafiło
upgrade'owałem RNS510 z C na D (soft zdaje sie 3820) i zanikła mi MF ale tylko dla radia, setup i MFA działa z kierownicy
spotkał się ktoś z tym?
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest ubić muchę boczną szybą
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

z mojej wiedzy da się, część klawiszy nie będzie działać, moduł CH musi być
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
T.ran
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: pt mar 25, 2011 10:46
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: 3cItY

Post autor: T.ran »

wedle twej wiedzy da sie założyć tą nowszą kierownice??
część klawiszy nie bedzie działać na nowej kierownicy czy na tym moim upgradzie nie do rzejścia ta kwestia
moduł CH względem aktualnej sytuacji czy konieczny do nowej kierownicy?? ch jest praktycznie nie osiągalny na rynku wtórnym a nojka cirka 700 plnów
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest ubić muchę boczną szybą
san.chos
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 09, 2011 09:59
Auto:: Touran 1.9 TDI 2008 BLS
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: san.chos »

hmm mam problem
posiadam tourana z 2007 z dsg
zakupiłem kieronicę wraz z łopatkami oraz moduł ch
wcześniej w aucie był moduł ap
po założeniu wychodzi mi błędne kodowanie oraz błąd tempomatu oraz wpadły jakieś błędy w sterowniku silnika

zastanawiam się czy ten moduł nie jest za " bogaty"
może jakaś podpowiedź jaki moduł zastosować albo może coś źle robię ?
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5600
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

Nie wydaje mi się.. Sprawdź kodowanie.... Może jest po prostu złe...
san.chos
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 09, 2011 09:59
Auto:: Touran 1.9 TDI 2008 BLS
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: san.chos »

nawet ja zostawię stare kodowanie to i tak wyskakuje błąd tempomatu
zauważyłem że wtyk od tempomatu ma inne rozmieszczenie pinów
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

Podjedź do mnie, mam kilka sterowników to przymierzymy i zobaczymy co i jak.
Masz kilka minut drogi przecież :)

A jak z klaksonem, na nowym sterowniku działa?

Sprawdzimy też kodowania, może jakiś błąd robisz?
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3414
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 114 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Moduł CH jest do kierownicy 12 guzikowej (nowsze SW) . Pytanie jaką kierownice kupiłes. Bo jak starą 8 guzikową to chyba to nie zadziala, bo nie spotkałem się jeszcze z taką konfiguracją.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

no dokładnie, CH to taka fajna hybryda 1.3/2.0 ale raczej pod 12 guzików. Dlatego najlepiej sprawdzić na innym module. Dzisiaj jeszcze siedzę przed domem i drzwi wyklejam w aucie, jutro pewnie też. Później to już musimy się umówić z jakimś wyprzedzeniem.
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
san.chos
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 09, 2011 09:59
Auto:: Touran 1.9 TDI 2008 BLS
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: san.chos »

ok czekam na sterownik aq
kierownica 8 przyciskowa
można by jakiś spocik w Łodzi zorganizować

ps. co nam mówi sw ? a o czym oznaczenai 1.3 2.0
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

Co zrobiłeś z CH? Jakby co to chętnie pożyczę, jakby mi pasował to mogę kupić.
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
san.chos
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 09, 2011 09:59
Auto:: Touran 1.9 TDI 2008 BLS
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: san.chos »

no niestety ch miałem porzyczony

założyłem moduł aq i nie mogę zaadoptować czujnika skrętu
robiłem basic seting zrobiłem już 30 km i nic ciągle się świeci

powoli dostaję szału
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

hmm... , 30km to już byś do mnie dojechał :)

wiem jak to się ciśnienie podnosi jak próbujesz i nie działa, podjedź w wolnej chwili i ci pomogę na miejscu zanim coś zepsujesz ;) , a jest teraz akurat dobry czas z mojej strony

podam ci telefon na PW
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
tomasztkacz
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 20:21
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Warszawa

Pytanko co do łopatek DSG

Post autor: tomasztkacz »

Jarry czy mając taką samą kierownice jak ty, czyli z plastikowymi przyciskami mogę tylko dokupić łopatki DSG i będzie hulać?
ODPOWIEDZ