2.0 Tdi i jego "niedociągnięcia"

Prot
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: pt mar 18, 2011 12:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: 3city

Post autor: Prot »

W kwestii oleju - ja zacząłem musieć dolewać olej po wymianie, gdzie gość mi wlał równo 4l zamiast 3,8l :/ Wcześniej nie trzeba było niczego dolewać.

Natomiast z webasto (dogrzewaczem) mam problem od początku - po prostu nie działa.
Po wymianie bezpiecznika natychmiast go przepala, więc z chwilowego braku funduszy zostało odłączone na VAG-u.
Niestety zimą autko mi przez to sporo pali bo w mieście na trasie 5km wychodzi 9-10l/100km.
Porady jak i gdzie naprawiać webasto more then welcome.

Kolejny bug to Tempomat - zarówno w moim jak i ojca Touranie są z nim problemy. Należy pamiętać, że oprócz drogiego chipa w kolumnie kierownicy są jeszcze 2 czujniki odpowiedzialne za jego pracę - w sprzęgle i w pedale hamulca.
Tempomat potrafi się raz załączać a raz nie. Pojawiać się może komunikat Sprawdź silnik, awaria - co spotkało mnie podczas wyjazdu w trasę za granicę (okazało się że to jedynie tempomat). U mnie chwilowo "sam" się naprawił, a ojca skasowali na jakieś 700PLN.
Prot
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

emars pisze:macie racje silniki 2,0 TDI to wielki niewypał, musze co 10 000 km dolewać prawie litr drogiego oleju silnikowego :/
A ile masz przebiegu? No i może został troche zajeżdzony i np pierscienie sie zapiekły? To moze sie zdażyc i w słynnych 1,9 TDI....
Awatar użytkownika
Alfik
Przeglądacz
Posty: 104
Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
Auto:: Caddy BSU 2008
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łódź, Pabianice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Alfik »

Odświeżę trochę temat - który konkretnie typ silnika 2.0 TDI polecacie ? Jako priorytety niech będą powiedzmy bezawaryjność - spalanie - moc.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Alfik pisze:Odświeżę trochę temat - który konkretnie typ silnika 2.0 TDI polecacie ? Jako priorytety niech będą powiedzmy bezawaryjność - spalanie - moc.
polecam BKD i BMM...
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

ja znowu polecam BMM
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
Alfik
Przeglądacz
Posty: 104
Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
Auto:: Caddy BSU 2008
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łódź, Pabianice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Alfik »

Oba mają chyba po 140KM. A BMN, BMR, BRD?
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Alfik pisze:Oba mają chyba po 140KM. A BMN, BMR, BRD?
BMN, BMR, BRD to 170KM... tu rządzi sterownik Siemensa...
Awatar użytkownika
Alfik
Przeglądacz
Posty: 104
Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
Auto:: Caddy BSU 2008
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łódź, Pabianice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Alfik »

Przy wersji 140KM wtryski są Siemensa, a przy 170KM Boscha? A jakie są cechy tych BMN, BMR, BRD?
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Alfik pisze:Przy wersji 140KM wtryski są Siemensa, a przy 170KM Boscha? A jakie są cechy tych BMN, BMR, BRD?
przy 170 masz Siemensa a przy 140 Boscha i bodajże Continentala... jakie cechy napisałem jedną podstawową - sterownik Siemensa, lubi płatać figle... choć ja mam takiego w passacie i jak narazie jest ok... ale jest duzo opinii negatywnych...
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

ja polecam to co mam bo silnik nie sprawia mi żadnych problemów

kupiłem - 180 000 przebiegu
teraz - 220 000 przebiegu

BKD :brawa:
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

U mnie BKD 167000 - 234000 - bez problemów...
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
czesio19892404
Użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: wt lip 24, 2012 05:47
Auto:: szukam
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Potworów/Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: czesio19892404 »

a ja polecam AZV zero problemow
Ostatnio zmieniony ndz wrz 28, 2014 10:04 przez czesio19892404, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

emars pisze:macie racje silniki 2,0 TDI to wielki niewypał, musze co 10 000 km dolewać prawie litr drogiego oleju silnikowego :/

Może warto zlokalizować źródło problemu i naprawić bo same dolewki sprawy nie załatwiają. . .
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
DLUGI-74
Expert
Posty: 1073
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:27
Auto:: VW Touran Cross
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Wielkopolska
Podziękował: 54 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Post autor: DLUGI-74 »

Ciapek pisze:ja polecam to co mam bo silnik nie sprawia mi żadnych problemów

kupiłem - 180 000 przebiegu
teraz - 220 000 przebiegu

BKD :brawa:
Mogę też się pod tym podpisać BKD -dobry motor jeździłem rok czasu i bez awari. :ok:
Obecnie BMM i jak na razie też oki....
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

JacaTouran pisze:
emars pisze:macie racje silniki 2,0 TDI to wielki niewypał, musze co 10 000 km dolewać prawie litr drogiego oleju silnikowego :/

Może warto zlokalizować źródło problemu i naprawić bo same dolewki sprawy nie załatwiają. . .
a co załatwi sprawę?
Wielu dolewa. Diesel ma prawo brać, ale nie dużo...
Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ