Problem z odpalaniem po dłuższym postoju

hadzii123
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: pt lis 11, 2011 11:38
Auto:: Touran 2.0 TDI CFHC
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Problem z odpalaniem po dłuższym postoju

Post autor: hadzii123 »

Witam serdecznie. Problem wysypuje po dłuższym postoju, silnik odpala i po ok 3 sekundach pracy gaśnie. Oczywiście odpala po zgaśnięciu ale trochę trzeba pokręcić. Zauważyłem że przy odpalaniu po dłuższym postoju przy wciśniętym pedałem gazu problem nie występuje, czyli odpala i nie gaśnie. Wygląda tak jakby się zapowietrzał. Nie ma przecieków przy filtrze, przewodach i pompie tandemowej. Silnik pracuje równo, na wolnych obrotach jak i wyższych, nie ma problemów z przyspieszaniem. Nie wiem czy to ma coś wspólnego z odpalaniem ale od niedawna występuje podczas jazdy rezonans / buczenie tylko przy danych obrotach silnika w zakresie 1900 do 2000 oraz 2900 do 3000 (przy 4000 nie sprawdzałem). Mam zamiar wymienić uszczelniacze na pompo wtryskach. Jak można sprawdzić zawór zwrotny w pompie tandemowej?
Logi.
grupa 013, -0.49, 0.75, -0.71, 0.47
grupa 018, 0, 0, 0, 0

Thursday,29,August,2013,13:03:58:46862
VCDS Version: Release 10.6.0
Data version: 20100630



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 1K0
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 18 19 25 42 44 46 52 56

VIN: .................... Mileage: 196420km/122049miles

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: Malfunction 0010

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 CD HW: 028 101 194 5
Component: R4 1,9L EDC 0000SG 6246
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0D0911316
Coding: 0000072
Shop #: WSC 00066 001 57865
VCID: 67D6B9C26937C224

No fault code found.
Readiness: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
Part No: 1K0 907 379 K
Component: ESP FRONT MK60 0104
Coding: 0021190
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 3A7030B64A058FCC

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No: 1K0 907 044 AB
Component: ClimatronicPQ35 066 0404
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 67D6B9C26937C224

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-M.lbl
Part No SW: 1K0 937 049 M HW: 1K0 937 049 M*
Component: Bordnetz-SG H34 0803
Revision: 00H34000 Serial number: 00000001190056
Coding: 10890F020004100032120C000000000000087B075C
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 39722FBA4F0384D4

Part No: 2K1 955 119 B
Component: Wischer VW357 012 0402
Coding: 00065493
Shop #: WSC 00000

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 1T0-909-605.lbl
Part No SW: 1T0 909 605 C HW: 1T0 909 605 C
Component: 02 AIRBAG VW62 0506 1500
Revision: 09025000 Serial number: 0038BD0A0XC4
Coding: 0012338
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 356A238A631B60B4

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
Part No SW: 1K0 953 549 HW: 1K0 953 549
Component: Lenksäulenmodul 012 0030
Coding: 0000002
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: EFE651E2C1C79A64

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
Part No: 1T0 920 851 C
Component: KOMBIINSTRUMENT VDD 0716
Coding: 0003103
Shop #: WSC 66923 133 94019
VCID: 3162179A97734C94

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Part No: 1K0 815 071 H
Component: Zuheizer 031 1312
Revision: A Serial number: 09010046
Coding: 0000011
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 2A5000F6BAA53F4C

2 Faults Found
01412 - Glow-Plug with Flame Monitoring (Q8)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 7
Reset counter: 192
Mileage: 185952 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 26:24:07

Freeze Frame:
Start
Temperature: 61.0°C
Temperature: 60.0°C

01409 - Repeated Flame-Out
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 182
Mileage: 185650 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 20:04:16

Freeze Frame:
Malfunction
Temperature: 49.0°C
Temperature: 50.0°C


-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
Part No SW: 1K0 907 530 E HW: 1K0 907 951
Component: Gateway H09 0110
Revision: 09 Serial number: 2700104A190988
Coding: 3D0F1340078002
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 2952FFFABFA33454

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels: 1K0-920-xxx-25.lbl
Part No: 1T0 920 851 C
Component: IMMO VDD 0716
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 3162179A97734C94

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN1.lbl
Part No: 1T0 959 701
Component: Tuersteuergeraet 09 0157
Coding: 0000052
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: F4EC5E8EA8E1B9BC

1 Fault Found
00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
Part No: 1K1 909 144 G
Component: EPS_ZFLS Kl.0 1401
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 2F6611E281475A64

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MIN.clb
Part No: 1K0 959 433 BL
Component: 01 KSG 0301
Coding: 80E802087F2D8404084B016010
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 7BFEF5B205BF76C4

Component: Sounder n.mounted

Component: NGS n.mounted

Component: IRUE n.mounted

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN1.lbl
Part No: 1T0 959 702
Component: Tuersteuergeraet 09 0157
Coding: 0000052
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: F5EA638AA39BA0B4

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio Labels: 1K0-035-1xx-56.lbl
Part No: 1K0 035 186 L
Component: Radio BVX 010 0022
Coding: 0020200
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 2F6611E281475A64

1 Fault Found
01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - -

End ---------------------------------------------------------------------

[ Dodano: Pon Wrz 16, 2013 21:33 ]
Ale dużo podpowiedzi:-(
A więc dla zainteresowanych, problemem były uszczelniacze pompek.
Przy okazji zlikwidowałem rezonans, poluzowana pompka przypuszczam że była też przestawiona bo przed demontażem nie mieżyłem.
Hadzii123
Awatar użytkownika
pajda77
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: sob cze 27, 2015 11:19
Auto:: vw touran bkc
Imię:: łukasz
Lokalizacja: wrocław
Podziękował: 1 raz

Re: Problem z odpalaniem po dłuższym postoju

Post autor: pajda77 »

Witam.
Mam taki sam Problem .
Po porannym postoju odpali silnikiem strasznie telepie.Po 5 sekundach albo gaśnie albo sie uspokaja.
Gdy rano go z gazem odpalam to wszystko jest ok

czy masz jakąś odpowiedz na ten temat.
pajda77 :tdi:

-- So sty 04, 2020 18:45 --

Witam.
Mam taki sam Problem .
Po porannym postoju odpali silnikiem strasznie telepie.Po 5 sekundach albo gaśnie albo sie uspokaja.
Gdy rano go z gazem odpalam to wszystko jest ok

czy masz jakąś odpowiedz na ten temat.
pajda77 :tdi:
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Problem z odpalaniem po dłuższym postoju

Post autor: wesol »

Zawsze podajemy silnik z jakim mamy do czynienia bo nikt się nie będzie domyślał czy ten z profilu czy inny. No i co było robione bo to niekiedy jest mocno istotne. Dość często ludzie wymieniają oringi na pompkach i tydzień później są problemy albo grzebią przy tandemie i go uszczelniają silikonem i też są problemy. Także wymieniają filtr paliwa nieumiejętnie i też są cyrki.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Winiu1987
Posty: 2
Rejestracja: pn sty 06, 2020 17:36
Auto:: Touran 2005r 1.9tdi bkc
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Szubin

Re: Problem z odpalaniem po dłuższym postoju

Post autor: Winiu1987 »

U mnie było tak samo. Uszczelniłem pompki i wszystko jest idelanie
Awatar użytkownika
Reflektory
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: pt lis 18, 2016 11:34
Auto:: Touran
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: WLKP
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Problem z odpalaniem po dłuższym postoju

Post autor: Reflektory »

Jakie pompki?
Winiu1987
Posty: 2
Rejestracja: pn sty 06, 2020 17:36
Auto:: Touran 2005r 1.9tdi bkc
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Szubin

Re: Problem z odpalaniem po dłuższym postoju

Post autor: Winiu1987 »

Uszczelniacze pompowtrysków
43zł dałem za jeden komplet X 4
Łukasz82
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 18, 2020 20:06
Auto:: VW Touran, BLS
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Świętoszów

Re: Problem z odpalaniem po dłuższym postoju

Post autor: Łukasz82 »

Witam u mnie wymiana uszczelek na pompkach nic nie dała :cry: po 2 tygodniach problem powrócił.
Okazuje się że jedynym wyjściem jest tulejowanie gniazd pompowtrysków. Pogodziłem się z tym i szukam dobrego mechanika w woj. dolnośląskim lub lubuskim tzn Bolesławiec lub Żagań i okolice.
Proszę o ratunek pozdrawiam Łukasz.
1.9 TDI 105 km, silnik BLS z DPF
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Problem z odpalaniem po dłuższym postoju

Post autor: wesol »

To popłyniesz z kasą jak nic.

Po mojemu to nieumiejętna wymiana tych oringow była i dlatego problem powrócił.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Łukasz82
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 18, 2020 20:06
Auto:: VW Touran, BLS
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Świętoszów

Re: Problem z odpalaniem po dłuższym postoju

Post autor: Łukasz82 »

Niestety gniazda są wyrobione po próbach założenia pompek ścina oringi nie wiele da się zrobić delikatne szlifowanie czy coś w tym stylu to "cygański deszc". Popłynę czy nie ważne żeby zrobić to porządnie więc szukam mechanika a nie magika. Koszt okolo 1000 zł plus robota tyle się dowiedziałem tyle że mam wrażenie jak bym próbował naprawić silnik w beingu 737 a nie w aucie.
wesol pisze:To popłyniesz z kasą jak nic.

Po mojemu to nieumiejętna wymiana tych oringow była i dlatego problem powrócił.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Problem z odpalaniem po dłuższym postoju

Post autor: wesol »

Przecież głowice musisz ściągnąć, potem szpec o ile zrobi to dobrze to też skasuje z 500-600 zł za zrobienie tej głowicy. Teraz uszczelka pod głowicę plus śruby to 200 zł. Jeśli chcesz to rozrząd albo sam pasek albo zostawiasz stary, płyn chłodzący i pewnie olej ale też nie musisz. Ile weźmie za zrzut głowicy mechanik?

Wypoleruj gniazda i zakładaj pompki mokre w oleju i delikatnie wciskaj też na gniazda mokre.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Łukasz82
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 18, 2020 20:06
Auto:: VW Touran, BLS
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Świętoszów

Re: Problem z odpalaniem po dłuższym postoju

Post autor: Łukasz82 »

No spoko kumam że jest to droga sprawa już patrzyłem na allegro i gdzie mogłem ze sama glowica po
wesol pisze:Przecież głowice musisz ściągnąć, potem szpec o ile zrobi to dobrze to też skasuje z 500-600 zł za zrobienie tej głowicy. Teraz uszczelka pod głowicę plus śruby to 200 zł. Jeśli chcesz to rozrząd albo sam pasek albo zostawiasz stary, płyn chłodzący i pewnie olej ale też nie musisz. Ile weźmie za zrzut głowicy mechanik?

Wypoleruj gniazda i zakładaj pompki mokre w oleju i delikatnie wciskaj też na gniazda mokre.
tulejowaniu w przedziale 1000 do 1800 plus robota gościa około 1000 zł plus części 500 zł to daje ładną sumkę. Jak pojadę i znów będę wymieniał uszczelki to i tak mnie skazuje mechanik ten ostatni za regulację pompek robotę plus uszczelki 700 zł więc to tak albo trafię na dobrego albo i tak tyle samo stracę na ciągłe wymieniane uszczelek bo będzie je ścinać.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Problem z odpalaniem po dłuższym postoju

Post autor: wesol »

Jak gniazda wypolerujesz, uszczelki kupisz gdzieś trochę taniej to wyjdzie 130-140 za te uszczelki. Parę kluczy i sam to zrobisz bo tam poza dwoma splinami i chyba dwoma kluczami tradycyjnymi plus imbus chyba 6 czy 5 to więcej nie potrzeba. Wierz mi że oringi wymieniałem w tylu już głowicach że śmiało ci mogę powiedzieć że i po tulejowaniu może ci gość spaprac sprawę. A i tak nie będzie to podlegać żadnej gwarancji z jego strony.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
tomek1980
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 21, 2020 22:24
Auto:: turan 2.0tdi BMN 2006
Imię:: Tomek
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Re: Problem z odpalaniem po dłuższym postoju

Post autor: tomek1980 »

Witam, i tu wesol ma rację ;) :
wesol pisze:Jak gniazda wypolerujesz, uszczelki kupisz gdzieś trochę taniej to wyjdzie 130-140 za te uszczelki. Parę kluczy i sam to zrobisz bo tam poza dwoma splinami i chyba dwoma kluczami tradycyjnymi plus imbus chyba 6 czy 5 to więcej nie potrzeba. Wierz mi że oringi wymieniałem w tylu już głowicach że śmiało ci mogę powiedzieć że i po tulejowaniu może ci gość spaprac sprawę. A i tak nie będzie to podlegać żadnej gwarancji z jego strony.
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ